Puzles del cartell i la foto d’una gaiata:
- Activitats per a la taula de llum:
- dibuixarem amb aquarel·les focs d’artifici

- confegirem paraules del vocabulari de la festa
- tindran siluetes d’elements característics de la festa (castellonero, castellonera, ermita de la Magdalena, Tombatossals…) per a que puguin elaborar lliurement les seves histories amb els personatges i llocs.
- dibuixarem amb aquarel·les focs d’artifici
- Activitats amb el retroprojector:
- amb diversos materials podran elaborar maquetes de gaiates i experimentar amb les ombres creades

- Endevina on sóc, sons enregistrats de moments significatius de la festa:

- Les bee-bot també van de romería:
- En un panell de 4×4 posem imatges dels llocs representatius de la Romeria a la Magdalena, els nens en grups de 4 fan fer a la bee-bot el recorregut que ells decideixen, l’única condició és que han de passar per tots els llocs.

Exemple de possible panell bee-bot
- Una altra activitat és que a partir d’unes indicacions donades han d’esbrinar l’ordre dels llocs pels quals passa la bee-bot.
- Fem un lipdup sobre les festes de la Magdalena on apareixem tots els membres de l’escola i on els nens i nenes de p5 i 6è tindran un protagonisme especial ja que són els que guien per on ha d’anar la càmera.
- Quant a document colaboratiu; estic en contacte amb 5 Mestres d’intantil de diferents escoles de Castelló i el que hem fet es compartir totes aquelles activtats que voliem proposar al nostre alumnat per tal d’enriquir-nos unes a altres. Visualitza el document