Genocidi

Amnistia Internacional ha arribat a la conclusió que Israel està cometent un genocidi contra la población palestina de Gaza. https://www.amnesty.org/es/

 

 

Però, què és un genocidi?

És l’extermini parcial o total d’un grup humà.

El terme genocidi, compost de l’arrel del mot grec γἑνος (‘raça’ o ‘espècie’) i del sufix derivat del llatí caedere (‘matar’), fou encunyat pel jurista judeopolonès Raphael Lemkin el 1944 en el seu llibre Axis Rule in Occupied Europe.

La definició d’aquest crim en una fórmula legalment tipificada és recollida en la Convenció sobre la Prevenció i la Penalització del Crim de Genocidi, aprovada per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 9 de desembre de 1948 i en vigor des del 1951.

El genocidi comprèn tant l’assassinat en massa de membres d’un grup com el sotmetiment d’aquests a condicions que n’impossibilitin del tot o en part la supervivència, i també les pràctiques contràries a la continuïtat del grup, sigui impedint-ne la reproducció o mitjançant la separació dels infants.

Igualment, estableix que la incriminació per genocidi és aplicable tant en temps de guerra com de pau, cosa que el diferencia dels crims de guerra.

Si us interessa llegir el text sencer: https://www.enciclopedia.cat/gran-enciclopedia-catalana/genocidi

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *