Pintem com Miró (I)

Joan Miró

Hola a tots!!

Us presento la feina que ara mateix estem fent a Educació Visual i Plàstica.

Després de investigar sobre la figura de Joan Miró, i observar algunes de les seves obres més representatives. Els alumnes de cinquè B, prenent l’obra de “El carnaval de l’Arlequí” de  Miró com a model, estan realitzant les seves pròpies obres en gran format  per grups sobre la temàtica “El Nadal”.

Aquí teniu l’obra del gran artista.

Primer, han fet un projecte individual en paper DIN-A4. Després, aquests treballs individuals, els han posat en comú amb els companys de grup, i tots plegats han realitzat un esbos d’una nova obra, amb elements de cada una de les obres individuals, a llapis en full DIN-A4. Aquí us presento els treballs individuals i els esbossos per grups.

GRUP 1: Mario, Vicky, Judith, Octavian i Juancho.

ESBOS DE L’OBRA DEL GRUP 1

GRUP 2: Soule, Briza, Binta, Nahum i Abdel.

ESBOS DE L’OBRA DEL GRUP 2


GRUP 3: Ibeth, Rubán, Núria i Zaira.

ESBOS DE L’OBRA DEL GRUP 3


GRUP 4: Paco, Paola, Josué, Daniel i Maria.

ESBOS DE L’OBRA DEL GRUP 4

GRUP 5: Kenia, Miguel, Miguel Ángel, Yaotian i Fatiha.

ESBOS DE L’OBRA DEL GRUP 5

Y fins aquí hem arribat! Espero que us hagi agradat. A la propera us ensenyarem com evolucionen les obres de Grup en gran format!

Fins aviat!

Cristina ^_^



Projecte: Els animals marins (I)

Benvinguts i benvingudes!

Torno a ser jo, la Cristina. Aquí us parlaré del projecte que estem treballant a classe, tot i que ja fa dies que treballem, i faltaran algunes coses per explicar… intentaré fer-vos un petit resum de tot plegat. Això si, a partir d’ara intentaré actualitzar amb les activitats que continuem fent al llarg de les properes sessions.

El tema que els alumnes de 5èB han escollit, per majoria democràtica sota votació, ha estat “Els animals marins”. El primer que vam fer va ser preguntar-nos “què sabíem sobre aquests animals”, i tot seguit “què volíem aprendre”.

A la classe vaig muntar un petit racó de biblioteca pel projecte, on els alumnes poden consultar i mirar llibres sobre el medi aquàtic marí, i els animals que allà viuen. Per ambientar-ho, cada alumne va dibuixar i pintar un animal marí en un petit trosset de full. Després el van retallar i el vam enganxar sobre una cartolina blava, intentant reproduir el fons del mar. Al llarg dels dies, els alumnes i les alumnes han anat portant dibuixos per decorar el racó. Ha quedat preciós! I si no… jutgeu vosaltres mateixos!

La classe s’ha organitzat en cinc grups, diferents als grups amb els que normalment seuen. Un cop organitzats, vam redactar un contracte de treball entre tots. Aquest contracte el van signar tots els membres del grup i la mestra.

La primera activitat, per anar escalfant motors… Ha estat una activitat d’investigació. Jo, vaig repartir uns quants llibres per a cada grup. Ells havien de buscar informació amb les següents pautes:

1) Buscar animals.

2) Fer un dibuix de cada animal.

3) Apuntar informació sobre cada animal: nom, habitat, característiques, etc.

Van tenir tres sessions per dur a terme aquest treball. Ells mateixos van decidir la repartició de les feines; qui buscava informació, qui dibuixava, qui apuntava… Amb la informació recopilada, cada grup va fer una exposició.

Després de cada una de les exposicions, els grups parlaven durant uns minuts i es feien una autoavaluació. Tot seguit, la resta de grups,  els coavaluaven, i finalment ho feia jo. Sempre, això si, exposant el perquè de la nostra avaluació, tot expressant els punts forts, i els punts flebles del treball.

Val a dir que, aquestes sessions ha estat molt enriquidores. Ells, s’ho van passar molt bé exposant per als seus companys, i tots vam aprendre de la feina de tothom!

Ens autoretratem!

Hola a tothom!

Sóc la Cristina, i tot seguit us presento la primera feina interdisciplinar que hem realitzat des de la classe d’Educació Visual i Plàstica aquest curs. Espero que us agradi!

Els alumnes de cinquè s’han fet un autoretrat. El primer que havien de fer, era tractar d’encaixar la figura dins el paper DIN-A3. Ara us explico el que és. Es tracta de fer un petit esboç general, com per exemple dibuixar un cercle i una caixa, que siguin proporcionals a l’espai que ocuparan al full el cap i el tors. Així, aconseguim que el dibuix final quedi ben enquadrat dins l’espai i evitem que ens quedi un dibuix o massa gran, o massa petit.

El segon pas va ser pintar-lo. Per fer-ho van fer servir ceres. El més important de tot era intentar aconseguir que els colors fossin el més encertats possible, i que el full no s’embrutés gaire. Un cop pintats, els van envernissar, i un cop secs, els vam penjar al passadís!!

A més, a més, a les classes de llengua Catalana i informàtica, amb la Montse, han hagut d’escriure una auto-descripció i passar-la a ordinador.

Tot seguit us presentem les feines fetes. Esperem que us agradin!!

PD: creieu que s’assemblen als seus autoretrats? Jo crec que si!! ^_^

autorretrats-titol

Judith

Fatiha

Octavian

Kenia

Josué

Miguel Ángel

Yaotian

Nahum

Paco

Miguel

Núria

Ibeth


Vicky


Soule

Rubén

Paola

Mario

Daniel

Binta

Briza

Maria

Juancho

Zaira