TUESDAY, OCTOBER 20

Bon dia a totes i tots! Us felicito pel gran pas que vau fer ahir per ajudar a totes les persones! Ara ens toca esperar els resultats, amb paciència i seguint treballant com esteu fent!

Avui dimarts, que ja ens hem tret la mandra del dilluns, anirem per feina. Som-hi amb les propostes!

LLENGUA:

Ahir a la videotrucada parlant del projecte vam arribar a la conclusió que, per poder ajudar a la nostre escola a estar més neta, havíem de parlar amb el Toni. Hem de proposar-li si ens deixaria penjar cartells per fomentar el reciclatge a les diferents zones del pati, ja que ara no totes les classes disposen de paperera a la seva zona de la setmana.

  • Observeu aquesta imatge de les parts d’una carta, i que cadascú m’enviï al meu correu david.sanchezpa@salesianas.org una imatge de la seva.

Penseu bé com exposar les idees que vam tenir, i intenteu que entengui que és pel bé de tots, per tant pel bé de la nostra escola.

I per demà a la videotrucada… tinc preparat un joc de llengua! El “CanviaParaula”! Segur que us sona… Jo les he fallat totes… m’heu d’ajudar a resoldre l’aro!!

MATEMÀTIQUES:

Agafeu el dossier de feines a casa, i per escalfar les neurones matemàtiques feu unes altres 8 operacions, com l’altre dia.

Avui a la videotrucada farem una classe d’Innovamat, per assentar la idea de la multiplicació. Veurem un dels vídeos que tant us agrada i farem una proposta que us farà pensar de valent… Ja els aneu coneixent a aquests… Fan pensar molt però són d’allò més divertits!

MÚSICA

El Francesc ens ha preparat aquest powerpoint per a que poguem gaudir de la música des de casa. Volum a tope!

POWER3ERCMÚSICA

Ens veiem a les 12! Una abraçada!

MONDAY, OCTOBER 19

Bon dia Earth Heros!

Com ha anat el cap de setmana? Segur que genial! Ja sabem com entretenir-nos a casa jeje Ànims que ja ens queda menys!

Avui iniciem les propostes del dia pensant en una cosa: Tots som diferents i també som iguals. Tots tenim somnis diferents, però tots somiem.

Mireu aquest curt i parlarem d’ell a la videotrucada de les 12h. Enteneu la paraula diversitat?

PROJECTE

He estat pensant durant aquests dies com podríem ajudar a la nostra escola a tenir el pati més net. Tots hem vist que s’embruta de papers i plàstics ràpidament i he pensat que podria ser perquè com estem separats en zones, no totes tenen paperera. Que creieu vosaltres? Podria ser?

Com ho podríem arreglar? Potser els superherois tenim alguna solució.

  • Penseu com podríem fer per a que cada grup tingui la seva paperera a la zona del pati que li toqui i escriviu-ho a un full. Les posarem en comú a la videotrucada i segur que fem que el nostre pati estigui més net!

També us deixo aquest vídeo de l’InfoK molt motivador per al nostre projecte. Som-hi!

Objectius:

Imaginar una possible solució per a tenir el pati de l’escola més net.

Transcriure els nostres pensaments en un paper.

LLENGUA

  • Recupereu el full on estàveu preparant el dictat i el tornarem a llegir i a escriure. El dimecres el farem. Penjaré un vídeo i us el dictaré com si estiguéssim a l’aula, així que si avui encara feu força faltes demà també el podeu tornar a escriure.

Ahora en castellano, practicaremos un poco el resumen escrito. El RESUMEN consiste en escribir las ideas principales de un texto o historia. Recordáis las aventures de Eva la peluquera, verdad?

  • Escribir en una hoja en blanco un resumen de lo que hemos leído en clase de este libro.

Objectius:

Treballar la ortografia a través de la memòria visual.

Millorar en la tècnica d’estudi, en aquest cas el resum d’una història.

MATEMÀTIQUES

Us proposo una pregunta, quants dits tinc si cada dit val 2?

Mentre penseu en els dits, podeu resoldre aquestes senzilles sumes i restes. Fixeu-vos en quina relació tenen entre elles i us serà molt més fàcil!

ESCALFAMENT <– CLIK

Ara, tenim un repte molt difícil per endavant. La multiplicació!

Si heu dit que tinc 20 dits és CORRECTE! I vol dir que heu fet bé la taula del 2. Felicitats!

Ja sabeu que multiplicar vol dir sumar tantes vegades com ens diu el primer número.

2×3=6 vol dir que dues vegades 3 dona 6. 3+3=6

3×3=9 vol dir que tres vegades 3 dona 9. 3+3+3=9

No sembla difícil oi? Ara, feu aquests càlculs i resolem dubtes a la videotrucada de les 12.

MULTIPLICACIÓ <– CLIK

Objectius:

Interioritzar el concepte de multiplicació.

Observar la relació entre les operacions de suma i multiplicació.

L’esforç ens fa créixer! Endavant!

Friday, October 16

Bon dia EARTH HEROS! Obrir i tancar d’ulls i ja és divendres!

Avui comencem amb aquest curt sobre la confiança:

La confiança és la força interior que un té per fer tot el que es proposi. 

Reflexioneu una mica sobre aquestes tres preguntes, en parlarem a la videotrucada.

  • Quan et falta confiança? 
  • Qui confia més en tu? 
  • I tu, en qui confies?  

Ara prestem atenció a les propostes del dia: (matemàtiques, llengua catalana i anglès)

MATEMÀTIQUES:

Avui treballarem sobre la LNB (línia numèrica buida) i farem salts de puça cap endavant i cap endarrere.

Necessiteu un full en blanc (o quadriculat si ho preferiu) llapis i goma.

Haureu de dibuixar 8 Línies Nunèriques del 0 al 1.000, amb les centenes, com aquesta de la imatge. Les distàncies entre les marques no cal que siguin exactes. També teniu un exemple del que hem de fer.

1.Ara, situeu a la primera LNB el nombre 250 fent el cartell i seguidament feu 1 salt de 100 i 3 salts de 10 cap endavant. A quin nombre heu arribat?

2.A la segona LNB situeu el 215, i feu 2 salts de 100 i 4 salts de 10 cap endavant. A quin nombre heu arribat?

3.A la tercera, situa el 390 i feu 1 salt de 100 i 6 salts de 10 cap endavant. Fins on has arribat?

4.A la quarta LNB heu de situar el número 90 i fer 3 salts de 100 i un de 10 cap endavant. On ets dins la línia?

Perfecte! Ara atenció que farem els salts cap endarrere (restant).

5.A la cinquena línia situa el nombre 820 i feu 2 salts de 100 i 3 salts de 10 cap enrere. A quin nombre et trobes?

6.A la sisena, situeu el 750 i feu 3 salts de 100 i 3 de 10 cap endarrere. On ha arribat la puça?

7.A la setena situa el nombre 990 i realitza 4 salts de 100 i 2 salts de 10 cap endarrere. Ànims que ja acabem!

8.A la última LNB situa el 500 i realitza 3 salts de 100 i 2 de 10 cap endavant i 3 salts de 100 i 2 de 10 cap endarrere. Quina pèrdua de temps oi? Que ha passat?

Objectius:

Treballar la numeració i el càlcul sobre la línia numèrica buida.

Ubicar els nombres dins la LNB del 0 al 1.000.

Avaluació:

No és important la distància exacta entre les centenes dins de la línia. Ens hem de fixar que situïn el 210 més aprop del 200 que del 300 i al revés el 290.

 

ENGLISH:

Dins aquest Link trobareu recursos d’anglès per a practicar vocabulari que estem repassant a l’aula:

https://view.genial.ly/5f70f82558c8610e14dcaba9/presentation-welcome-to-third-year 

A la Sessió d’avui treballarem especialment el vocabulari de les Free Time Activities. Mireu aquest video i repetiu per tal de practicar la pronuncia.

Penseu quines d’aquestes feu vosaltres i les escriviu a un full. A la videoconferència en parlarem.

També teniu un petit joc per seguir practicant el vocabulari:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/word-games/free-time-1

 

RELIGIÓ:

Observa el video amb atenció i respon a aquestes preguntes:

  1. Què és la Bíblia?
  2. Quants llibres té? 
  3. En quines dues parts es divideix la Bíblia? 
  4. De què parla la Bíblia? 

 

Bé Super Herois, això és tot pel divendres! Ens veiem a les 12h i a les 16h! Una abraçada!!

Thursday, October 15

Bon dia nois i noies! Ens ha arribat el moment, hem de quedar-nos a casa uns dies per poder ajudar a totes les persones. És la nostra oportunitat per ser uns veritables herois de la terra, fer cas del que ens recomanen, i aviat estarem junts un altre cop.

Vull donar-vos les gràcies per aquest inici de curs tant fantàstic, estic molt content amb tots vosaltres i segur que junts arribarem lluny!! Avui a les 16h, i demà Divendres, a les 12h i les 16h farem videotrucada des del TEAMS, les famílies rebreu un link que servirà per la resta dels dies, i així podrem parlar i resoldre dubtes que tingueu de les feines.

Ara, cal preparar una zona on treballarem, ha de ser còmoda per a vosaltres i tenir poques distraccions. Ja sabeu que si treballem concentrats reduïm el temps de treball i augmentem l’estona lliure! Col·loquem la carpeta a prop i llestos.

 

Comencem amb les propostes del dia dijous 15 d’octubre del 2020;

  1. Al vostre llit, al sofà o a una cadira, com vosaltres vulgueu, llegirem 10 minuts del llibre que heu agafat de l’escola. Sí, poden ser 11 minuts si us falta una pàgina per acabar el capítol : )
  2. Un cop ja hem activat la connexió dels ulls amb el cervell ja estem llestos per treballar de valent. Agafeu el dossier que guardàvem per aquesta ocasió i llegiu darrere la portada, on trobareu unes instruccions. Ara ja el sabeu utilitzar, amb llapis i llapis de colors. Els retoladors guardeu-los per a l’escola 😉
  3. Ara anem a la última pàgina del dossier, on es troben els DICTATS i treballarem el Dictat 1. (Si no teniu la llibreta dels dictats a casa, ho podeu fer darrere d’un dels fulls del mateix dossier.) Llegiu el text uns 3 cops i escriviu-lo una vegada. Aquest dictat el farem a classe si tornem aviat.
  4. Un cop treballat el dictat, a les últimes pàgines del dossier teniu un parell de fulls amb sumes i restes. N’heu de fer 8 en total, les que vulgueu. I ja seria perfecte si representeu els resultats que us donguin les operacions a la Línia Numèrica Buida (LNB) del 0 al 1.000, com la que hem estat treballant a l’aula.
  5. I per acabar les propostes del dia, escolteu aquesta versió de la Gata i el Belitre. Feu una llista dels instruments que hi sentiu,i si en sabeu el tipus també ho podeu escriure (vent fusta, vent metall, percussió…). Un cop fet l’escrit, torneu-la a posar i a ballar!!!

Molt bé Súper Herois! A treballar i créixer!

INICIEM EL PROJECTE

La setmana passada vam iniciar el projecte de la millor manera possible. Vam començar a parlar sobre les deixalles que trobem pel nostre voltant, tant al carrer com als parcs o a la platja i a la muntanya per esbrinar com podríem ajudar al Planeta Terra i de sobte ens va sorgir el dubte de si el pati de la nostra escola estava prou net.

Vam baixar a observar-ho i vam descobrir que no era necessari anar gaire lluny per poder ajudar al nostre planeta. Al pati ja hi havia plàstics i papers que no eren on tocava, als contenidors.

Ens vam posar la capa de Super Herois de la Terra i vam fer una escombrada, sempre amb molta higiene, i vam deixar el pati net com una patena.

Aquí en teniu la mostra!

Amb aquesta energia no tardarem en descobrir com podem ajudar al nostre planeta!! Fins aviat!

THE EARTH HEROS

Benvinguts i benvingudes al BLOC de la classe de tercer C, de l’escola Maria Auxiliadora a Terrassa.

Els Earth Heros som un grup nou, que s’ha creat aquest curs en especial i tenim la sort de poder gaudir d’una classe ample i molt lluminosa a l’espai de l’ambient del més o menys. Estem molt motivats i amb moltes ganes de seguir creixent tot investigant i divertint-nos.

Ens esperen un munt de reptes de tot tipus que ens faran pensar i construir estratègies per trobar-ne una solució.

Sobre tot, el que més desitgem, és trobar una manera de poder ajudar al planeta, que hem vist que necessita la nostra ajuda per tornar a ser un lloc segur per a tots els animals. Per això ens diem els Herois de la Terra, però en anglès, ja que per aquesta missió el necessitarem.

Som-hi Earth Heros, a per un curs brillant!