L’abella robot

INTRODUCCIÓ

En aquesta unitat realitzem un projecte tecnològic. En concret dissenyarem i construirem una abella robot , utilitzant diferents materials, eines i tècniques i integrant un circuit elèctric senzill de baixa tensió. Paral·lelament, treballarem els conceptes de representació gràfica i comunicació del projecte. Redactarem una memòria tècnica del procés que inclourà imatges, taules, gràfics i plànols, i presentarem el projecte mitjançant una presentació digital i un website en el sites. També utilitzarem els codis QR per redactar el funcionament del joc.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES
Competències científicotecnològiques: C7 i C9
Competències transversals de l’àmbit digital: CD1 (imatges, ús ordinador), CD2 (memòria tècnica), CD5 (Google sites), CD8 (correu)
Competències transversals àmbit personal i social:
Dim. Autoconeixement: CPS1 Test KPSI, reflexió.
Dimensió aprendre a aprendre (DPS2). CPS1 / CPS2 Carpeta d’aprenentatge. CPS3 Treball col·laboratiu.

Projecte

Que haig de fer????

Primer de tot assignarem els següents rols de treball :

  • Coordinador de projecte
  • Coordinador de memòria tècnica
  • Audiovisuals

A continuació crearem el Diari de taller: amb els materials, eines, màquines eina i les tasques que realitzem cada dia

Pel muntatge seguirem les següents instruccions ( enracordeu-vos que no fa falta seguir l’ordre, que ho podeu ajustar al vostre ritme)

Instruccions de muntatge abella robot

Documentem el projecte

Per documentar el projecte realitzarem tres activitats:

  1. Memòria tècnica: grupal
  2. Sites: Individual
  3. Gennially

Memòria Tècnica

Llista de verificació del procés de construcció

Exemple de guió memòria tècnica 

Rúbrica memòria tècnica

I per fer els plànols del projecte…

 

Aprenem libreCad!!!!!!

 

Eines de Disseny assistit per ordinador. LibreCad

Gradació projecte tècnic