Presentació del curs STEAMakers, blocs i jocs

El curs comença amb una sessió on línia. L’Edu i en Fernando presenten el Moodle on tindrem els materials,  donen el correu de contacte i expliquen en què consistirà el curs. Ens basarem en el material d’una experiència real d’aula, un kit inspirat en les curses de camells de les fires, que es va dissenyar en el marc d’ un projecte interdisciplinar (Tecnologia/ BiG de 1r d’ESO) sobre animals.

Bé, la imatge és il·lustrativa, generada amb Lexica.art

Amb aquest kit aprendrem nocions de robòtica i de disseny 3D, parlarem del món maker, de l’IoT (internet de les coses), veurem algun simulador i intentarem aplicar aquests coneixements a l’aula.

Els objectius a aconseguir són:

  • Dissenyar i contruir projectes STEAM amb metodologia maker on el producte final siguin jocs.
  • Treballar el pensament computacional
  • Desenvolupar la competència digital docent

Consta de 5 blocs:

    • Bloc 0: Presentació i posada en marxa.
    • Bloc 1: Espai maker
      • Disseny i fabricació digital
      • Impressió 3D i tall làser
    • Bloc 2: Programació:
      • Entorn de programació i ESP32
      • Lectura de sensors
      • Visualització de dades
      • Emmagatzematge de dades IoT
      • Simuladors
    • Bloc 3: Situacions d’aprenentatge
      • El cotxe fantàstic
      • Conversió decimal-binari
      • Relació de conceptes
      • Cursa de camells
    • Bloc 4: Transferència a l’aula
    • Disseny d’una situació d’aprenentatge per dur a l’aula

Caldrà instal·lar a l’ordinador:

– El programa ABlocks Connector. En els ordinadors del Departament el podrem trobar al Company Portal. A la resta, es pot baixar des de la pàgina d’Arduinoblocks:

– El driver per ED1 (CP210X). El podem baixar des d’aquesta pàgina.

– Fritzing. Actualment és de pagament. Baixem la darrera versió gratuïta.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *