Transferència a l’aula

Com  a tasques finals del curs, s’ha de:

  • Fer un bloc (aquest) amb el contingut del curs.
  • Proposar una situació d’aprenentatge que es pugui fer amb els alumnes.

La situació d’aprenentatge triada és la realització d’un dispositiu per al sorteig de la panera de Nadal. Ja en cursos passats, al centre, els alumnes de Tecnologia i de Robòtica van col·laborar amb el centre en la decoració de Nadal. Aquesta vegada ens plantejarem aquest altre repte, molt útil per als sortejos que de vegades organitzen les entitats per finançar les seves activitats.

Aquest dispositiu ha de tenir deu LEDs, amb els quals ha de fer un joc de llums previ a la tria de cada xifra. Per a indicar que ha de sortejar cada xifra, s’ha d’accionar el botó.
En acabar el joc de llums, s’ha d’il·luminar d’un altre color la xifra de les unitats, que també s’ha de visualitzar per la consola. S’ha de repetir el mateix procediment per a les desenes, centenes i milers. El número premiat, finalment, ha d’aparèixer també a la consola.

S’ha de poder reiniciar el procés per si s’han de fer més sortejos.
Programa
Exemple de resultat del sorteig a la consola

Us deixo un vídeo on es veu el programa en funcionament, amb la maqueta:

Enllaç a la situació d’aprenentatge

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *