MÒDUL 3

(ACTIVITATS REALITZADES AL MÒDUL 3)

PRIMERA PRÀCTICA: EL COLOR I LA SINESTÈSIA

1. Visualització de diversos fragments del programa “colors en sèrie” de TV3, el programa dedica 30 minuts a cada color, la manera com està tractat fa submergir a l’espectador dins de cadascun dels colors.

2. Es preten treballar la simbologia del color… què ens diuen els colors i què podem dir amb ells.

3. Per a alumnes de 1r d’ESO (introducció a la teoria del color), o en un altre nivell, amb alumnes de 3r d’eso (ús del color a la publicitat)

4. Activitat:
a. 2 hores: Visualització de fragments del programa “colors en sèrie” de TV3.

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/pH-fcLPHsg8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

b. 1 hora: Visualització del fragment del programa “colors en sèrie; blau”, on parla una noia que pateix la “sinestèsia”. Es demana a l’alumnat que busquin informació sobre la sinestèsia, aquesta feina la fan en grup i l’exposen a la resta de companys.
[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/JlOYzRDUBF8" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

c. 1 hora: Treball a l’aula, debat i pràctica. Es reparteix un abecedari per pintar i una numeració del 0 al 9. Cada alumne pinta la lletra o el color del color que creu que podria ser
d. 1 hora: Es fa una estadística dels resultats obtinguts i comprovem si hi ha coincidències remarcables

5. S’avaluaria la implicació en el treball en equip i la responsabilitat a l’hora de fer la tria dels seus propis colors

SEGONA PRÀCTICA (opció a): REALITZACIÓ D’UN CURT: EL COLOR…

Relacionada amb la pràctica anterior, en el cas que es fagi amb alumnes de 3r d’eso

1. Es preten treballar una creació en grup d’un curt de video dedicat a cada color, les imatges hauran de transmetre allò que els suggereix cada color.

s’adjunten cuts que poden servir d’exemple (són fetes per un exalumne de l’escola):

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/5jfdZcXj_4Q" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/Ig5JdY0HM1s" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

2. Per a alumnat de 3r d’eso (amb un treball previ  amb imatges de vídeo, plans, enfoc, edició de vídeo…)

3. Activitats:

a. Unes 10 hores. Treball previ: Filmació i edició de vídeo

b. 5 hores. Preparació del vídeo, story board…

c. 3 hores. Filmació

d. 3 hores. Edició

e. 1 hora. Projecció dels vídeos a l’aula i debat sobre els resultats aconseguits

4. S’avalua la implicació en el treball en grup. La originalitat en la realització del curt.

SEGONA PRÀCTICA (opció b): NOSALTRES TAMBÉ REDUIM

1. El treball es centra al voltant de la campanya “aquireduim.cat” de la Generalitat de Catalunya. Es preten implicar a l’alumnat amb la campanya, sensibilitzar-los i fer-los participar en ella.

2. Es planteja per a l’alumnat de 2n d’eso dins de l’optativa “Volum amb material reciclat” , on es treballa amb paper, cartró i plàstics, i la seva reutilització per a fer-ne creacions plàstiques (l’any passat, l’alumnat de 2n d’eso ja va participar a la campanya aquireciclem.cat, amb un gran èxit:

aquireciclem cartro    aquireciclem plastic)
3. Activitat:
a. 1 hora. Visualització de l’anunci i la web de la campanya aquireduim.cat

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/xfzZX2YNuQc" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

WEB: http://aquireduim.cat/
b. 20 hores.Treball a l’aula durant tot el crèdit: reutiltització de papers de regal, envasos de plàstic, caixes de cartró… per a fer les seves pròpies creacions plàstiques. (s’adjunten fotografíes d’alumnes treballant d’altres anys, aquest any el crèdit està a punt de començar)
alumnes 2n eso

c. Durant el crèdit. Es planteja a l’alumnat de fer un video demostratiu de com es pot reduir els envasos de plàstic per exemple, reconvertint-los en creacions artístiques. Per a fer els videos, en grup, durant el procés de fabricació de les peces, aniran fent fotografíes de la seva transformació, per això , a l’aula disposarem d’un petit plató per a fer les fotos).
d. 3 hores. Muntatge de video

4. S’avalua la implicació en la campanya i en el projecte de vídeo en grup. La originalitat en la proposta de video i la seva realització

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *