MÒDUL 1

ACTIVITATS REALITZADES AL MÒDUL 1:

DISSENYAR UNA PORTADA DE CD

PROPOSTA: Després de totes les explicacions, activitats i exemples oferts al llarg de mòdul, ara et toca a tu fer l’exercici :

1 Dissenya una portada de CD (format quadrat de 120 mm) amb un programa de dibuix per ordinador.

2 Comença a treballar a partir d’una fotografia o d’un dibuix escanejat, pensa un eslògan.

3 Prepara una composició amb aquest elements .

4 Presenta en total tres propostes diferents, partint dels mateixos elements, com has vist a l’activitat 4.

5 Analitza per escrit els tres treballs realitzats, justifica cada canvi, tenint en compte els següents aspectes:

  • El disseny té un objectiu, un missatge definit .
  • Hem d’aconseguir comunicar i no decorar.
  • Totes les parts han d’estan ben relacionades, per tal enfortir el missatge que pretenem comunicar.
  • La tipografia ha d’estar integrada a les imatges i ser llegible .
  • El color denota i té significat.
  • La formes escollides han d’atraure la mirada.
  • L’espai en blanc ha d’estar ben repartit.
  • El disseny té un ordre de lectura, un ritme, una composició, una tensió, un contrast.

EXERCICI RESOLT: amb tres propostes, justificació de les propostes, com proposariem l’activitat a classe i competències treballades:

proposta cd1proposta cd2proposta cd3

Proposta1:

Objectiu: partint del títol “ATMOSPHERIC ELECTRICITY” elcetricitat atmosfèrica, i del tipus de musica alternativa-electrònica de la cantant Björg, he buscat una imatge alhora suggerent i directa, pals de corrent.
La composició modular simèrica dóna a la imatge un caire modern, i repetitiu com la música
La tipografia “air conditioner” te una forma clarament relacionada amb els elctrodomèstics (que van amb electricitat… i produeixen una atmosfera determinada…), en quant al color, va directament lligat-integrat al color del cel de les imatges. El color blau… fred
La composició modular simètrica atrau la mirada des del centre cap a les cantonades, això es veu reforçat amb la imatge de la cantant retocada amb un filtre de formes circulars.
L’ordre de lectura comença el centre, per això s’ha situat al mig el títol del cd… després dirigim una mirada general, observant la imatge de la cantant i acabem a l’extrem inferior amb el nom de la cantant.

Proposta2:

Objectiu:  els canvis cerquen una portada amb més espai en blanc, per això s’ha retocat la imatge dels pals d’elecricitat en blanc I negre.
Al fer només el text en color, varia l’ordre de lectura, comencem per l’extrem superior, títol, i
anem baixant acabant amb la imatge simètrica de la cantant
El color del text verd “cridaner” va relacionat amb el tipus de música “estrident” o la veu especial de la cantant.

Proposta3:

Objectiu: els canvis busquen una imatge més neta, al ser de petit tamany 12×12,
L’ordre de lectura comença intuitivament a l’esquerra, el pal d’electricitat ens assenyala què és important (com si fós una fletxa) i  així dirigim la nostra mirada al títol, després observem la imatge de la cantant… distorsionada, I finalment acabem amb el nom.
El color del text blau fred, l’efecte de la lletra metal.litzada per a transmetre la modernitat i la música electrònica…
S’ha afegit el detall dels dos puns dobre la “o” de la paraula “atmospheric” per a lligar amb el nom de l’autora.
PLANTEJAMENT DE L’EXERCICI A CLASSE:

Proposta:
Proposaria aquesta pràctica a 3r d’eso, on hi entra el tema del disseny, i  a més estan molt interessats en el món de la música etc..

Procés de treball:
1.Triar un grup o cantants coneguts
2.Fer una recerca de portades existents per a analitzar-ne les característiques
3.Disseny de propostes per a la nova portada, amb un objectiu clar: quin missatge es vol transmetre?
4.Justificció escrita del disseny escollit

Avaluació:

Coses a tenir en compte per a avaluar l’alumne/a:
-Interès i  implicació amb la proposta (fan la recerca correctament?)
-Anàlisi coherent de les portades de cd ja existents.
-Composició proposada: respon a uns objectius?, comunica el missatge escollit?, la tipografia és adequada? El color està justificat?…

COMPETÈNCIES DE L’ÀREA TREBALLADES:

-La proposta ajuda a desenvolupar directament les competències comunicatives, tant la lingüística i audiovisual, com  l’artística i cultural . D’una banda, amb la competència lingüística i audiovisual es potencia l’observació, l’anàlisi i la valoració dels missatges audiovisuals des del punt de vista de la innovació formal i temàtica, de l’educació del sentit estètic i de la capacitat comunicativa. De l’altra, amb la competència artística i cultural s’afavoreix tot el que suposa conèixer, comprendre, apreciar i valorar críticament diferents manifestacions culturals i artístiques, utilitzar-les com a font d’enriquiment personal i gaudi, i considerar-les com a part del patrimoni de la col·lectivitat
-Amb la utilització dels recursos TIC, expressen  el paper que s’atorga a aquesta matèria en l’adquisició de la competència en tractament de la informació i competència digital.
-La proposta colabora en gran mesura en l’adquisició de la competència d’autonomia i iniciativa personal, ja que la comprensió i interpretació crítica de les imatges i les produccions artístiques condueix l’alumnat a aprendre a ser i a actuar de forma autònoma i solidària.
-Així mateix, es contribueix a l’adquisició de la competència en el coneixement i interacció amb el món físic per mitjà de l’ús de procediments, relacionats amb el mètode científic, com l’observació, l’experimentació i la reflexió posterior.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *