2005-2006: “Antaviana” de Pere Calders.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/RRyTHIkeu34" width="425" height="350" wmode="transparent" /] 

2005-2006: “Antaviana” de Pere Calders. Es va representar per Sant Jordi. Va comptar amb la col·laboració de la família Calders que viu a Viladecavalls i que van cedir material fotogràfic per la representació.  L’ obra es va fer amb alumnes de 2n d’ ESO i 1r de batxillerat. Es va representar a Vacarisses i a Ullastrell.  Els assaigs es realitzen en horari lectiu a la biblioteca del centre i els dissabtes al teatre de Vacarisses. Van participar 50 alumnes en l’ experiència teatral. Es va representar per Sant Jordi. Va comptar amb la col·laboració de la família Calders que viu a Viladecavalls i que van cedir material fotogràfic per la representació.  L’ obra es va fer amb alumnes de 2n d’ ESO i 1r de batxillerat. Es va representar a Vacarisses i a Ullastrell.  Els assaigs es realitzen en horari lectiu a la biblioteca del centre i els dissabtes al teatre de Vacarisses. Van participar 50 alumnes en l’ experiència teatral. 

2004-2005, El musical “Annie”.

 [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/XdKPJhj4Wes" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

El musical “Annie” va ser una experiència educativa en la qual els alumnes de l’ aula projecte van col·laborar amb els alumnes del Crèdit Variable. Es va representar per Nadal al teatre de Vacarisses.“Historia de una escalera” de Antonio Buero Vallejo, lectura dramatitzada davant tot l’ institut per part dels alumnes de l’ aula projecte per Sant Jordi, a     l ‘ aula de Tecnologia.

2004-2005: “El somni d´una nit d’ estiu” de William Shakespeare

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/hUEVSaFYt-M" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

2004-2005: "El somni d´una nit d' estiu" de William Shakespeare. Va ser la primer obra on van ajuntar els alumnes de l' ESO i del batxillerat en un projecte comú i tots els alumnes eren nous, cap dels havia fet teatre abans, van decidir que era més important que tots els alumnes del centre que volguessin podien fer teatre. El ajuntament de Vacarisses ens va permetre participar en les mostres de Teatre Amateur. Van omplir les sales amb les representacions pels pare i pels alumnes. L' obra es va estrenar per la mostra de Teatre Amateur, després es va representar per Nadal a Ullastrell i van terminar la temporada al Teatre Alegria de Terrassa. La companyia estava formada per 40 alumnes.El musical "Annie" va ser una experiència educativa en la qual els alumnes de l' aula projecte van col·laborar amb els alumnes del Crèdit Variable. Es va representar per Nadal al teatre de Vacarisses."Historia de una escalera" de Antonio Buero Vallejo, lectura dramatitzada davant tot l' institut per part dels alumnes de l' aula projecte per Sant Jordi, a l ' aula de Tecnologia

“La flauta màgica” de Mozart es va representar al gimnàs.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/mOiCjxjKHlw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

2000-2001:  “La flauta màgica” de Mozart. Es va representar per Sant Jordi al gimnàs. Els alumnes del IES de Viladecavalls d’ aquest any es quedaven al gimnàs els divendres als assaigs com extraescolar. Es van fer dues funcions: Bru Rovira era el protagonista.

2005-2006: “Tres sombreros de copa” de Miguel Mihura.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/AWnrEKWVM5k" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

2005-2006: “Tres sombreros de copa” de Miguel Mihura.  Es va fer amb els alumnes de l’optativa de batxillerat més els de crèdit  de 2n d’ ESO. Els assaigs eren en horari lectiu més els dissabtes al matí a Vacarisses. Es va representar per Nadal 2005 a Ullastrell per tots els alumnes del centre  i va formar part de la mostra de Teatre Amateur de Vacarisses. La companyia estava formada per 50 alumnes.2005-2006: “Antaviana” de Pere Calders. Es va representar per Sant Jordi. Va comptar amb la col·laboració de la família Calders que viu a Viladecavalls i que van cedir material fotogràfic per la representació.  L’ obra es va fer amb alumnes de 2n d’ ESO i 1r de batxillerat. Es va representar a Vacarisses i a Ullastrell.  Els assaigs es realitzen en horari lectiu a la biblioteca del centre i els dissabtes al teatre de Vacarisses. Van participar 50 alumnes en l’ experiència teatral. 

Marina Pina: “Performants Aguado” .

En el nostre institut a 1r de batxillerat una de les possibles optatives es teatre. Es una optativa especial i diferent. El primer dia el nostre professor de teatre ens va anuncia que faríem aquesta obre que per nosaltres es diu “Fronteres i guerres”, però  que en realitat és “Las bicicletas son para el verano” de Fernando Fernán-Gómez..Fem dos hores per setmana de teatre i no es molt temps os o asseguro per que a les classes es treballa, però no gaire bé es un espai molt reduït i amb moltes limitacions, passem paper interpretem el que es pot però res en comparació amb el que es pot progressar en una tarda d’assaig  en un teatre. L’obra no es exactament el guio de “las bicicletas son para el verano” per que a més que està traduït el nostre professor a introduït varies coses lo que nosaltres en diem “performants aguado” .

Marc Riera “versus” Fernando Fernán-Gómez

Nascut el 28 d’agost del 1921, Fernando Fernán Gómez tenia el teatre com a destí abans i tot de néixer. Fill d’actors, va estudiar Filosofia i Lletres a Madrid i llavors va començar la seva vocació pel teatre. Va ser actor, escriptor i dramaturg. Durant els 70 va escriure la que probablement sigui la seva obra més aclamada, Las bicicletas son para el verano, ambientada durant la Guerra Civil, i que el 1984 seria adaptada al cinema. Va morir el passat 21 de novembre per culpa d’una pneumònia.  Els alumnes de primer de Batxillerat de l’optativa de Teatre estem preparant l’obra Fronteres i guerres, una adaptació de l’obra Las bicicletas son para el verano, per protestar en contra de les guerres i les fronteres.  La nostra adaptació i l’obra original difereixen en alguns aspectes, més aviat escènics que no pas de guió: en primer lloc, el vestuari. Mentre que a l’obra original els personatges van vestits de carrer, a la nostra adaptació els personatges van vestits amb roba de tela blanca, simulant així estar morts. També hem canviat l’escenari d’algunes escenes, com ara el preludi: els nens alegres i despreocupats de l’obra original que passegen per uns camps passen a ser unes noies innocents, però mortes, que es queden de peus dins d’uns taüts fets expressament. A més, entre escena i escena hi ha diverses “performances”, totes relacionades amb la guerra, les fronteres i la mort. Totes excepte la primera, en la què els actors fan de ballarines de caixa de música, representant així la innocència dels infants. Però en totes les demés, guerres, morts i fronteres. En una uns actors tenen aigua, mentre que els altres no. Els que no en tenen, que tenen set, van a demanar-ne, però els que en tenen se la beuen tota. Llavors tots es comencen a matar els uns als altres fins que no queda ningú de peu.En una altra uns actors donen uns regals a uns altres, que els trenquen i treuen armes. Llavors aquests van a buscar als primers i els maten. La darrera de totes és, segurament, la millor. És una paròdia de la de les ballarines: els actors surten com si fossin ballarines, però amb les mans darrere el cap. Sonen uns trets i tots es moren. Resultat: fins i tot la innocència mor.La veritat és que en els ja gairebé tres mesos que portem hem fet bastat: tenim unes 5 o 6 escenes preparades, 4 performances… A classe assagem diàlegs i preparem escenes i material audiovisual (és a dir, els sons i els vídeos que hi ha projectats al fons de l’escenari.

2006-2007: Musical “Fama”

243.jpg191.jpg171.jpg162.jpg153.jpg132.jpg112.jpg104.jpg94.jpg75.jpg55.jpg45.jpg35.jpg0011.jpg002.jpg

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/l5MRl_3rjek" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

2006-2007: Musical “Fama” . Ambientada a la famosa “High School fort he Performing Arts”, del carrer 46 de New York, s´impira en un variat grup de estudiants. L’ espectacle ens mostra temes d’actualitat entre els joves: prejudicis, identitat, confiança, etc. La nostra versió es va estrenar a la Mostra de Teatre Amateur de Vacarisses. Per Nadal es va fer a Ullastrelll per a tots el alumnes del centre en dues funcions. També vam  participar en la Mostra de Teatre de secundària organitzada pel PAME. Es van fer dues representacions matinals per alumnes d’altres centres al Teatre Alegria de Terrassa. La companyia estava formada per alumnes del Crèdit Variable de teatre de 2n ESO i de l’ optativa de 1r de batxillerat. Els assaigs es realitzaren en horari lectiu i els dissabtes al matí al teatre de Vacarisses. A l’ estrena vam comptar amb la col·laboració del grup musical del Dani Troya, l’ escenografia de Miquel Ruiz ui la coreografia de Rosa Ponsarnau. Un total de 50 alumnes van posar en escena el musical amb música i cançons en directe.

What’s it about?

We’re working very hard to create our own version of Romeo and Juliet. We’ve been finding out information about William Shakspeare, his plays and his time. We’re learning a lot and that is helping! Some of us are doing research and some others are getting the text ready. At the end of the project we’ll have our own R&J blog where all the information and works will be available. With this hard work we want to apply for a scholarship from the Departament d’educació and travel to London to learn much more.

ORATOR

Complete the chart with information about every version of R&J that you have watched.

FILM:
YEAR     
DIRECTOR     
LANGUAGE     
LEADING ACTORS & ROLE    
SUPPORTING ACTORS& ROLE    
LOCATION     
TIME     
SOUNDTRACK