Economia: Activitat de recerca BCE

Àrea  Ciències Socials.

Matèria  ECONOMIA

Nivell  1r BATXILLERAT

Objectiu General  Conèixer la realitat econòmica que envolta a l’alumne mitjançant les eines TAC

Objectiu específic Conèixer les funcions i els instruments de politica monetària del BCE.

Organització de l’alumnat   Activitat grupal.

Descripció de l’activitat 

Etapa prèvia a l’activitat de recerca: cal crear els grups de treball col·laboratiu format per 3 persones.

La proposta d’organització de treball en equip:

Com s’organitzaran internament els components del grup, és a dir s’ha establir quins són els rols de cada membre de l’equip per treballar en grup,  un pla d’equip on s’ha d’establir els mecanismes de comunicació, els compromisos individuals per facilitar la col·laboració entre els membres del grup, i els criteris i normativa de funcionament.

Es realitza per escrit mitjançant l’eina del GDrive ( Googledocs). El document de treball col·laboratiu del Googledocs s’haurà de compartir amb el professor. Després del vist-i-plau del professor es penjarà el document dels acords presos amb el nom dels components i el nom que us identifica com a grup a l’espai fòrum del Moodle. El nom ha de ser un nombre natural. El primer grup que es formarà rebrà el nom de grup 1 i així successivament.

Etapa pròpia de l’activitat de recerca: Buscar a la web oficial del BCE la següent informació:

  1. Informació sobre la seva organització, les funcions de l’actual BCE i del SBEC.
  2. Quins són els seus òrgans de govern
  3. Procediments que utilitza per incidir sobre l’oferta monetària.
  4. Instruments i estratègies que utilitza l’eurosistema per regular la política monetària.
  5. Valora en quin sentit la crisi financera internacional ha contribuït a canviar el paper exercit pel BCE.

Aquesta activitat es realitzarà amb l’eina de presentació Prezi. Com que és una activitat col·laborativa el document de treball Prezi s’ha de compartir amb els companys de grup i el professor.

Finalitzada la tasca cal descarregar l’enllaç del document Prezi i penja’l a l’espai fòrum del Moodle perquè els companys de classe puguin valorar la tasca. Finalment s’acabarà de fer l’anàlisi de la feina feta pels grups de treball a l’aula presencial després de que tots hagin fet les valoracions dins del termini establert.

Recursos necessaris

Eines de treball col·laboratiu

  • Prezi
  • Gdrive
  • Fòrum del Moodle

Eines de comunicació

  1. Missatgeria interna del  Moodle
  2. Correu Gmail.

Eines de suport i consulta

 

Criteris d’avaluació

Aspectes a valorar al llarg de  l’activitat

  • L’actitud i implicació individual.
  • Desenvolupament del pensament crític i poscionaments conscients.
  • Habilitats comunicatives, d’expressió de les idees pròpies i el respecte de les opinions alienens.
  • La reflexió i valoració sobre el contingut.
  • Argumentar les idees aportades i l’extracció de conclusions.
  • Estructurar amb claretat i correcció la informació.
  • Valorar la creativitat, inciativa, originalitat, participació, etc.
  • Utilització de vocabulari de contingut de l’economia.
  • Habilitats de treball col·laboratiu, el sentit de compromís social, de responsabilitat i d’actitud ética en la realització de les tasques pròpies i les comunes.
  • Desenvolupament de competències informacionals de recerca i selecció d’informació, d’ús d’eines de treball i comunicació: Com realitza la recerca de la informació i l’obtenció de les dades. Presentació d’aquestes; Utilització d’altres fonts bibliogràfiques oficials per completar la recerca.

Aspectes a valorar pel professor (70%)

          • Valoració dels continguts (35%)
      • Valoració del document final de la recerca, exposició i defensa (35%).
      • Valoració de la dinàmica de trebal en grup (15%).

Aspectes a valorar pels alumnes (30%)

  • Valoració de la recerca (autoavaluació) (50%):

Recollida d’informació(40%)

Presentació i exposició de la recerca (40%)

Pràctiques i activitats (20%)

  • Valoració de la dinàmica col·laborativa del grup (autoavaluació i coavaluació) (50%):

Autoavaluació (40%)

Coavaluació (60%)