5 Gb d’espai per a google Docs, a l’espera de google drive

A partir d’avui podem veure que google docs ( apps XTEC inclosa ) ja contempla 5 Gb d’espai d’emmagatzematge. Cal restar a l’espera de veure quan aparegui google Drive, i com queda repartit l’espai que ens donen als usuaris i en què consisteix al detall aquest nou servei . Esperem també per a veure avantatges i inconvenients d’aquest espai i condicions respecte d’altres solucions. De moment, és un augment aparent d’espai a la nostra disposició.

Publicat dins de Google | Deixa un comentari

Experiència fotogràfica dels Monuments

El 1992, la Generalitat de Catalunya va iniciar el que rebria el nom d’Experiència fotogràfica dels Monuments. L’objectiu era apropar els joves al patrimoni monumental, per tal que aprenguessin a descobrir-lo, valorar-lo i estimar-lo. Es pretenia que aquest programa esdevingués una experiència personal, en lloc d’un nou concurs o d’una nova pràctica acadèmica, més o menys disfressada de treball de camp.

L’EFIM té per objectiu apropar els joves al patrimoni monumental, per tal que el coneguin, el valorin i el gaudeixin. Metodològicament hem volgut que sigui una experiència personal i creativa, és per això que ho fem mitjançant la fotografia.

L’EFIM es proposa que els joves tinguin l’ocasió de mirar amb els seus propis ulls els monuments i que les fotografies que facin siguin el resultat d’una activitat personal i creativa, tan lliure com sigui possible.

Per bé que les instruccions prèvies sobre la tècnica de la fotografia o sobre els punts més interessants dels monuments poden ser molt positives, es demana al personal docent que faci el possible per facilitar la descoberta personal de l’alumne, condició essencial per obtenir un resultat veritablement creatiu, i base d’una activitat que anomenem “Experiència”.

Forma part de l’esperit de l’EFIM que tots els joves que hi participin estiguin representats en el conjunt d’imatges que el centre entregui al Departament de Cultura.

L’EFIM comença en els monuments el dia 12 de març de 2012 i acaba el dia 20 de maig del mateix any.

Les bases del concurs 2012.   Formulari d’inscripció.

La plana web de Patrimoni Gencat

 

Publicat dins de "Festival de fotografia" | Deixa un comentari

23 d’abril, diada de Sant Jordi

Publicat dins de Imatges | Deixa un comentari

Animacions virtuals de Roma

Via el projecte http://www.romereborn.virginia.edu/ podem veure animacions virtuals de la reconstrucció de la ciutat de Roma

[vimeo http://vimeo.com/11805593]

 

El seu interès radica en poder “visualitzar” tots aquells apartats històrics tractats, a diferents nivells, per fer més comprensible l’estructura de la ciutat i els seus òrgans compositius.

 

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=pHinQD3GAIo]

Publicat dins de Vídeos | Deixa un comentari

Connectivitats al món a 1 Gigabit

A través de Bandaancha llegim un article on es cita un estudi que diu que menys de 1000 usuaris a tot el planeta tenen accés a connectivitat a 1 Gbps.  Són 14 les operadores que oferten, només en zones molt concretes, aquesta oferta. La curiositat de l’estudi indica que ,  “la operadora HKBN, que ofrece 1 giga en Hong Kong, asegura que el tráfico de subida es tres veces mayor que el de descarga. ” Són connectivitats destinades majoritàriament a “crear” contingut.

En quant als preus, per exemple a

I les empreses que ofereixen el servei:

Publicat dins de Connectivitat | Deixa un comentari

VI Fòrum Trics ( treballs de recerca i crèdits de síntesi ) : demà divendres 20 d’abril

“Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat i Crèdits de Síntesi de Formació Professional de Grau Superior en l’àmbit de les ciències i la tecnologia al Camp de Tarragona.

Des del Departament d’Ensenyament i l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) es vol fer la  contribució en el procés de formació científica i tecnològica dels joves, organitzant el Fòrum de Treballs de Recerca de Batxillerat i Crèdits de Síntesi de Formació Professional de Grau Superior.

Es vol que la comunitat educativa tingui l’oportunitat de trobar-se en aquest espai per intercanviar experiències i difondre la feina feta en els Treballs de Recerca de Batxillerat i en els Crèdits de Síntesi del Cicles Formatius de Formació Professional de Grau Superior, que, en aquest mateix espai de trobada, es donin des de l’AEQT el suport mitjançant mecanismes d’assessorament als estudiants en l’elaboració dels seus treballs.”

Web de referència.

 

Publicat dins de Notícies | Deixa un comentari

Glops de lectura i comprensió

A l’Edu365.com s’ha publicat un projecte té com a objectiu primordial l’adquisició i consolidació d’estratègies i hàbits de
comprensió oral i lectora. Per arribar a aquesta fita, es proposa la creació de paquets d’activitats al voltant de textos de tipologia diversa i de nivell de dificultat creixent. Aquestes activitats busquen  sobretot que l’usuari/a demostri que ha entès la informació essencial continguda en el missatge.

Per això, s’ha detectat i es provarà de resoldre de manera molt pràctica alguns problemes habituals que dificulten que l’usuari processi correctament la informació: lectura superficial i poc atenta, manca  d’interès en el tema de text, desinformació del context a què es refereix el missatge, pobresa de lèxic, dificultat per oferir expressions sinonímiques…

Disposem d’un paquet d’activitats destinat a diferents nivells:

  • Inicial: el destinatari tipus és alumnat amb poca competència lingüística en català. Els textos són breus i senzills, amb vocabulari elemental i sintaxi simple. Les activitats són fàcils de resoldre i pretenen sobretot la revisió del lèxic i la comprensió de les idees més repetides del text.
  • Intermedi: adreçat a alumnat de CS de primària o dels primers cursos d’ESO. Els textos s’adeqüen a aquesta franja d’edat i les activitats són més variades i complexes que en el nivell inicial. En aquest nivell es comencen a introduir textos que formen part de la vida quotidiana que envolta els usuaris (butlletí meteorològic, infografies…)
  • Avançat: pensat per alumnes dels darrers cursos d’ESO. Es treballen textos escrits en llengua estàndard. Bona part dels textos tenen relació amb els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, TV, internet…). La dificultat de les activitats és alta i es pretén que no només s’entenguin les idees centrals sinó que també es captin els matisos i les intencions més subtils.
  • Expert: usuaris dels darrers cursos d’ESO que tenen un bon nivell de comprensió i que s’inicien en la lectura de textos de nivells de formalitat alts i d’àmbits més específics (científics i tècnics, literaris, administratius i jurídics, argumentatius i d’opinió…) L’alumnat ha de ser capaç d’entendre completament aquests textos de complexitat alta, destinats a un públic adult.

Enllaç a la documentació del professorat.

Enllaç a l’activitat.

[googleapps domain=”docs” dir=”viewer” query=”url=http%3A%2F%2Fwww.edu365.cat%2Feso%2Fmuds%2Fcatala%2Fcomprensio%2Fguia.pdf&embedded=true” width=”600″ height=”780″ /]

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari

Ahir-avui: trobada virtual el 14 de maig als seminaris Tic-Tac TGN

 

http://www.xtec.cat/~e3944813/ahir-avui2011/

 

Publicat dins de Trobada virtual | Deixa un comentari

La ràdio a l’escola. Ràdio Falset

Aquest és el títol del programa que podreu escoltar a Ràdio Falset els dijous a les 16h. i a les 20h. a partir del 26 d’abril de 2012 i els dissabtes a les 15h. i a les 19h a partir del 28 d’abril de 2012.

El programa està realitzat per tretze centres educatius de la comarca del Priorat, la majoria de primària. Durant el transcurs del programa ens donen a conèixer les seves creacions i algunes activitats que han dut a terme al centre, en forma de guió radiofònic.

Un programa de Ràdio Falset, realitzat pels alumnes i docents dels centres educatius participants i Coordinat pel Servei Educatiu del Priorat.  Ja són molts els anys que els Serveis Educatius del Priorat porta donant suport a aquesta activitat, on molts centres de la comarca han estat premiats per la seva tasca a les diferents  “mostres” del Departament d’Ensenyament. També a l’Alt Camp.

A cada sessió s’emetran dos programes. Escolteu amb atenció! Sintonitzeu el 107.6 de la FM o bé escolteu-lo per internet a l’adreça http://www.radiofalset.cat

Us deixem amb el programa previst:

Publicat dins de ràdio | Deixa un comentari

Paraulotes: Netiquette

Terme d’origen francès , amb traducció similar a “etiqueta”, que, com la Viquipèdia explica ve de la contracció de les paraules angleses “network etiquette”. 

A la plana web http://lasindias.net/indianopedia/Netiqueta ens expliquen l’origen de la necessitat de regular unes normes de comportament virtual, i resumeixen aquests en 3 principis de comportament en blocs i 19 recomanacions bàsiques en l’ús del correu electrònic.

L’origen del terme i les normes el situa “… a partir de la publicación en 1995 de la RFC 1855, “Netiquette Guidelines”pero venía estando ya en uso desde al menos desde 1988 en USENET 

Moltes d’aquestes “normes” o consells les hem comentat ja algun cops des d’aquest espai, són totes de prou sentit comú:

  • No escriguis mai res que no diries en una conversa presencial.
  •  Siguem educats en les comunicacions, començant al menys amb un “bon dia”, o “hola”.
  • En una conversa oral, tot allò que es diu queda només en la memòria dels presents. Tot allò que s’escriu a la xarxa, sota qualsevol mitjà ( missatgeria, xarxa social, web… ) resta escrit molt de temps, i molt sovint no tenim la possibilitat d’esborrar allò que hem escrit.
  • Fem servir  el mode CCO ( còpia oculta ) sempre que lliurem correus electrònics a diferents destinataris. Més encara si entre ells no es coneixen.
  • Mai escriure en majúscula, és sinònim de cridar.
  • Que el títol del missatge de correu ( o article ) sigui representatiu del seu contingut.
  • Respectar els drets d’autoria.

Aquests consells  són els més “bàsics” en quant a netiquette.

 

Publicat dins de paraulotes | 1 comentari