“Google y Apple son fantásticos pero no pueden encargarse de educar a nuestros chicos”

Podem llegir a la Vanguardia: “Google y Apple son “fantásticos” pero “no pueden encargarse de educar a nuestros chicos”, subraya en una entrevista con Efe el filósofo y pedagogo José Antonio Marina, que acaba de publicar el libro La inteligencia ejecutiva, y defiende que “los niños deben aprender de memoria cuanto más, mejor “.

Publicat dins de Opinió, Perdoneu... | Deixa un comentari

“El que fem és resultat de la vocació de servei públic”

–”Sóc periodista i m’agrada l’economia, la sociologia i la psicologia i miro d’oferir allò que penso que és interessant per a la ciutadania. El que fem és resultat de la vocació de servei públic. Res més que això. Continuarem fent això perquè no entenem que es pugui fer periodisme d’una altra manera. L’únic que fem és mirar de respondre les preguntes clàssiques de ‘què, qui, com, quan i per què’ i no deixar-ne cap al tinter. Especialment en aquestes circumstàncies que vivim.”

Jaume Barberà, en una entrevista a Vilaweb, en referència a l’entrevista feta a Edward Hugh i Jonathan Tepper

Publicat dins de Opinió, Perdoneu... | Deixa un comentari

Moltes gràcies !!!!!!

Gràcies a tothom per més de 15 anys sense interrupció de Seminaris als ST a Tarragona.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=AXZZosymTNY&hd=1]

Publicat dins de Seminaris | Deixa un comentari

Dilluns 14 de maig, 5ena sessió seminaris tic tac _ ST a Tarragona

Projectes Ahir- avui

Publicat dins de Seminaris | 3 comentaris

X Trobada Corals Primària , Tarragona 19 de maig

El Departament d’Ensenyament convoca la X Trobada de Corals amb l’objectiu de difondre la pràctica i la creació musical de les alumnes i els alumnes de l’Educació Infantil i Primària, reconèixer la gran labor musical i educativa que realitza el professorat i distingir el treball que els centres docents duen a terme en aquest camp.

Al Servei Territorial d’Ensenyament a Tarragona ja estem preparant la trobada, que es portarà a terme al Complex Educatiu de Tarragona.

Més informació a http://www.xtec.cat/web/curriculum/professionals/artistics/musica/corals

Publicat dins de General | Deixa un comentari

No t’ho creguis a la primera

“No t’ho creguis a la primera ” és el títol d’un dels programes del Quequicom,  dedicat a explicar allò que ja explicàvem fa anys des del Programa de Mitjans Audiovisuals, la diferència entre imatge i realitat , de forma metodològica.

A la mateixa web de TV3 ens expliquen el contingut del programa:

Cada vegada més, amb les noves tecnologies, és més fàcil crear històries i fins i tot fer-les passar per reals. A “Quèquicom” s’ensenyen alguns trucs per canviar la realitat que ens envolta i enganyar l’espectador.

També donen una classe de llenguatge audiovisual a uns nens de l’escola Sant Ignasi de Barcelona. Un personatge que fa d’explorador actua davant els nens mentre la Samantha el grava i les imatges també es reprodueixen en una televisió. El grup ha de comparar el que fa el personatge amb el que veuen per la tele. I s’adonen que escalar una paret és simplement arrossegar-se per terra i inclinar la càmera.

Els efectes també poden ajudar a explicar millor una història sense tergiversar-la. És el cas dels chromas que s’utilitzen als informatius. La Samantha xerra amb el corresponsal a París de TV3, Toni Cruanyes, i explica per què es pot incrustar la imatge que es vulgui damunt un color predeterminat. Habitualment, aquest color predeterminat és un to de verd que costa de trobar a la natura. Per exemple, la pell humana no el té, aquest to. Electrònicament, es diu a la càmera que tot el que tingui aquest to de verd el faci transparent. A partir de llavors ja es pot incrustar la imatge que es vulgui.

També expliquen com és l’efecte de la publicitat que envolta els camps de futbol i que per televisió es veu aixecada. Tot és qüestió de perspectiva. La publicitat en realitat està col•locada a terra, amb la lletra o imatge molt deformada. Això és així perquè, de lluny, des del punt de vista de la càmera es vegi bé i, a més, en posició vertical.

Amb la cap de Comunicació de l’Escola Massana, Glòria Bonet, s’endinsen també en el món de la fotografia i analitzen les cames de Carme Chacón, que van aparèixer en una revista en una posició anatòmicament dubtosa. A més, la reportera Samantha Vall apareix també parlant a la contraportada d’un diari amb un petit parany que l’audiència haurà de captar. I al final del programa, el presentador Jaume Vilalta dóna les claus de per què el cervell estalvia energia i es fixa en el que en aquell noment creu important, passant per alt canvis que es produeixen de manera molt suau. A més, el presentador Jaume Vilalta explica la influència de l’enquadrament, el muntatge i la postproducció en la percepció de la realitat per part de l’espectador. Tot això, amb l’exemple de l’agressió de Mourinho a Tito Vilanova.

I el podeu veure a

http://www.tv3.cat/videos/3930490/No-tho-creguis-a-la-primera

Ja vam fer una entrada al respecte, de la que destaquem un llibre que pot ser complementari.

La capacitat que el cinema,  l’audiovisual, la  imatge en moviment, el multimèdia, en general i en qualsevol de les seves variants i nomenclatures té d’abstracció de la realitat el converteix en llengatge propi que enriqueix les activitats d’aula a través del seu coneixement i pràctica. Tant és així que seqüències cinematogràfiques com l’anterior pràcticament no necessiten comentaris.

L’any 1999 el Programa de Mitjans Audiovisuals ( PMAV ) publicava 5 llibres monogràfics amb activitats didàctiques directes per aplicar a l’aula,  per a educació infantil, primària i secundària, que pretenia desmitificar l’audiovisual per a poder explicar, entendre i practicar dins les aules. Són més de 12 anys de distància, però moltes de les seves activitats descrites es van convertir també en uns clàssics encara presents a les aules , que van ser testimonis en les succesives edicions dels Premis de Vídeo escolar.

Aprendre a mirar: Les primeres passes. Els audiovisuals a l’Educació infantil

Index:

[slideshare id=12877896&doc=index-120510062135-phpapp01&type=d]

Activitats generals:

[slideshare id=12877899&doc=actgenerals-120510062143-phpapp02&type=d]

Imatge fixa:

[slideshare id=12877902&doc=imatfixa-120510062152-phpapp02&type=d]

Imatge seqüencial:

[slideshare id=12877903&doc=imatseq-120510062159-phpapp01&type=d]

Imatge en moviment:

[slideshare id=12877904&doc=imatmov-120510062204-phpapp02&type=d]

Els sons:

[slideshare id=12877906&doc=elsons-120510062213-phpapp01&type=d]

Activitats i orientacions adreçades al professorat:

[slideshare id=12877907&doc=actiorient-120510062219-phpapp02&type=d]

Fonts d’informació:

[slideshare id=12877910&doc=fonts-120510062227-phpapp01&type=d]

A Ateneu tenim també un mòdul que complementa aquestes informacions dins del curs ” DCS1 – Les competències comunicatives aplicades a les àrees curriculars. Educació secundària”.

Des del portal Edu3 també tenim un clip de vídeo ” Aprendre a mirar, les primeres passes “, que dóna imatge a moltes de les activitats de les que parlem per a portar a terme a l’aula.

Publicat dins de audiovisuals | 3 comentaris

Documentació de PDI

Segons  ens comuniquen de Serveis Centrals heu rebut o rebreu una còpia del CD amb la documentació i programari de les pissarres dels catàlegs 2011 associats a educat.

Ha estat distribuït als centres que han rebut o pissarra o projector interactiu.
Publicat dins de General | 1 comentari

CTTI

El Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) és l’encarregat de la gestió de totes les Telecomunicacions de tots els Departaments de tota la Generalitat de Catalunya.

Telefonia mòbil, dades, telefonia de veu,  tot passa pel CTTI.

Segons llegim a Gencat:

La fase de diàleg competitiu per al nou model de contractació TIC de la Generalitat de Catalunya acaba aquesta setmana amb la finalització de la tercera i última ronda de diàlegs amb les empreses participants. Amb la conclusió d’aquesta ronda, durant la qual els participants han hagut de dialogar sobre el model de costos, el model de contracte, recursos i actius que proposen com a millor solució per a cadascun dels quatre diàlegs, es tanca la fase de diàleg i s’obre el període de licitació del nou model, que culminarà a finals de juny amb l’adjudicació definitiva dels contractes.

 
El complex i innovador procés de diàleg competitiu per al nou sistema de contractació de les TIC a la Generalitat  va començar formalment a principis d’any, amb l’admissió, per part de la mesa de contractació del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), de les candidatures de 34 empreses o unions temporals d’empreses de les 49 que inicialment van manifestar el seu interès per concórrer a un o més dels quatre diàlegs convocats.
 
A partir d’aquí, la Generalitat de Catalunya, a través del CTTI com a  organisme encarregat de la contractació centralitzada, la gestió i el subministrament de solucions TIC de tota la Generalitat, va lliurar a les empreses participants un programa funcional en el qual es recullen els objectius d’estalvi, eficiència i transformació que l’Administració pretén assolir en cadascun dels quatre diàlegs,  i que és el document base sobre el qual s’ha treballat i es continuarà treballant durant tot el procés.
No oblidem, segons explica Expansión, que:  “La Generalitat calcula que la contratación TIC que prevé adjudicar para los próximos años asciende a 2.300 millones de euros“.
Publicat dins de Connectivitat, TIC | Deixa un comentari

Jocs a classe de matemàtiques

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=qygjUO0sCzM]

Via bon-education

Publicat dins de Curiositats | 1 comentari

El mètode Xavier Sala i Martin

Setmanalment Xavier Sala i Martin parla d’economia al programa “divendres” de TV3.

Aquest passat dijous va parlar del “mètode Guardiola aplicat a empreses i economia“, amb lliçons de lideratge, talents, motivació, que poden capgirar una empresa.  Comenta que Josep Guardiola es convertirà, segurament, en motiu d’estudi per prendre de model algunes de les seves peculiaritats de mètode de treball.

En termes empresarials destaquen 3 grans punts com a mètode:

1.- ADN. Saber què som, què volem.

2.- Innovació. – Però constant i dinàmica

3.- Planter.- Confiança en la pedrera, en els propis treballadors, per no generar desmotivació.

De fet, sempre en genèric i en positiu,  podríem ampliar aquest mètode a molts altres àmbits.

http://www.tv3.cat/videos/4079090/Xavier-Sala-i-Martin–a-Divendres-030512-Part-2

Publicat dins de Curiositats, Opinió, Prozac educatiu | Deixa un comentari