“El programador perdido”

El Reino Unido va a empezar a introducir programación en la educación infantil. Del mismo modo que los niños aprenden Física; no porque esperemos que se conviertan en físicos, sino porque cuando vives en un mundo gobernado por las leyes de la Física, es importante conocerlas. Cada día más, vivimos rodeados de objetos programables: conocer las bases de su funcionamiento se convierte en fundamental. Y cada día más, está pasando a ser uno de los factores más importantes en la competitividad de un país. Mientras en otros países se ponen las pilas, en España, seguimos buscando al programador perdido.”

Enrique Dans. Publicat al diari Expansión.

Publicat dins de Opinió, Perdoneu... | 2 comentaris

El sou de tertulians de televisions

Gano muchísimo más dinero haciendo el acróbata por radios y televisiones que cuando era director adjunto de «El Mundo». Nunca me han pagado por un reportaje como corresponsal de guerra lo que cobro una noche en televisión».

Alfonso Rojo, periodista.

Llegit a l’article ” ¿Cuánto cobran los tertulianos de televisión ?”

Publicat dins de Opinió, Perdoneu... | Deixa un comentari

“La geolocalización de los móviles entra en polémica en Europa”

Via Legaltoday.com podem llegir:

Las Autoridades Europeas de Protección de Datos han aprobado un Dictamen sobre la incidencia en la privacidad de los “Servicios de Geolocalización en dispositivos móviles inteligentes”, en el que establecen el marco jurídico aplicable en materia de protección de datos, a los servicios de geolocalización disponibles en los dispositivos móviles inteligentes, como son, entre otros: los mapas y los servicios de navegación, los servicios geopersonalizados (incluidos los puntos cercanos de interés), la realidad aumentada, el geoetiquetado de contenido en Internet, el seguimiento del paradero de los amigos, el control infantil o la publicidad basada en la localización.

Podeu ampliar aquesta informació al seu article

Publicat dins de Normativa | Deixa un comentari

X Trobada Corals infantil i primària, a Tarragona

El dissabte dia 19 de maig es va portar a terme al Complex Educatiu de Tarragona la X Trobada de Corals d’infantil i primària, organitzada pels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona.

Us deixem amb l’ actuació conjunta de les corals dirigides per Montse Baiges de l’Escola Alberich i Casas amb les cançons:

  • El ball de Sant Ferriol (dansa popular catalana)
  • El titella groc (Maite Solà)
  • Cant de la Trobada. Primària (lletra: Esther Serrat; música: Constantí Sotelo )

Corals participants:

Escola Olga Xirinacs, Tarragona Escola La Canonja, La Canonja
Directora: Maria Negrié Directora: Laura Reverté

Col∙legi Aura, La Canonja Escola Prat de la Riba (cicle mitjà), Reus
Directora: Rosa M. Ramon Córcoles Directors: David Roco i Rosi Muñiz

Escola Abel Ferrater, La Selva del Camp Col∙legi Lestonnac (grans), Tarragona
Directora: Rosa Boqueras Casulleras Directora: Montserrat Cortés

Escola Alberich i Casas (cicle mitjà), Reus Col∙legi Mare de Déu del Carme, Tarragona
Directora: Montse Baiges Director: Francesc Lluís Arrufat Arias

Escola Antoni Vilanova, Falset

Escola Mas Clariana, Cambrils

Escola Sant Mateu, Riudecanyes
Director: Joan Lluís Barceló Aguiló Directora: Eniley Menéndez

Col∙legi Lestonnac (petits), Tarragona Escola Pau Delclós, Tarragona
Directora: Dolors Melià Directores: Maria Tur i Montse San Emeterio

Escola Els Secallets, Coma‐ruga Escola Ponent, Tarragona
Directora: Yolanda Vallvé Directora: Laia Reverté

Escola Guillem Fortuny, Cambrils Escola Prat de la Riba (cicle superior), Reus
Directora: Carolina Morales Vallejo Directors: David Roco i Rosi Muñiz

Escola Alberich i Casas (cicle superior), Reus Escola Santa Creu de Calafell, Calafell
Directora: Montse Baiges Directora: Maria José Barres Soro

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=qFRakaIwD8A]

Publicat dins de Corals | Deixa un comentari

Experiència pilot de Moodle 2 a Àgora

A la plana http://agora.xtec.cat/moodle/moodle/ disposeu de la informació per a poder sol·licitar ser centre pilot en Moodle 2.  Trobareu totes les explicacions amb detall sobre aquesta nova versió, que implementa noves funcionalitats i de la que procuparem informar.

Hi ha una informació clau que, amb caràcter general, cal remarcar del que es diu:

“Si el resultat de l’experiència pilot és satisfactori, està previst que Àgora incorpori Moodle 2 de forma generalitzada per a tots els centres a finals del proper curs 2012/13.”

Publicat dins de Moodle | 4 comentaris

Joaquim Maria Puyal, català de l’any.

El periodista de Catalunya Ràdio ha fet un reconeixement a la gent que pateix els estralls de la crisi en primera persona i reivindica l’ofici de periodista.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=31YTSnPsnFQ]

  • “El periodisme és una feina molt important en la nostra societat, perquè la lliure circulació d’idees, l’explicació de la realitat des d’òptiques honrades per part dels professionals,  ens permet als ciutadans disposar d’informacions fiables, aquesta és la gran diferència entre la informació avalada per un discurs d’un professional de la informació que circula per la xarxa i la d’un que no té avals”
  • “El nostre poble té un univers simbòlic un marc referencial que només podem enfortir des dels missatges col·lectius”
  • “Hem confós la felicitat amb el diner, la crisi econòmica amb la crisi moral, hem oblidat la cultura de l’esforç”
  • “Ens calen discursos lúcids, ens calen pensadors lúcids”
Publicat dins de Opinió, Perdoneu..., Vídeos | Deixa un comentari

Ciutat sense cotxes

Un vídeo filmat pel fotògraf Joerg Niggli amb un time lapse a Venècia, on es mostra què passa als canals i com es produeix el tràfic als canals. Un any de feina per a mostrar una dia de moviment als canals. Presenta el valor educatiu de mostrar com es produeix la vida a la ciutat a les aigües i sense cotxes.

[vimeo http://vimeo.com/40977797]

Publicat dins de Vídeos | Deixa un comentari

Buidat de valoracions. Seminaris tic i tac , curs 2011-2012, ST a Tarragona

El resultat de les valoracions anònimes sobre els seminaris tic i tac portats a terme el curs escolar 2011 2012 ofereix els següents resultats sobre 4 preguntes portades a terme. Moltes gràcies per la vostra participació. Ens ajuda a millorar.

1a PREGUNTA. Creieu necessàries aquestes reunions periòdiques ?


2a PREGUNTA. Valoreu de 0 a 5 l’enfocament general ( temàtiques, materials, bloc … )

3a PREGUNTA. Cas que el curs escolar vinent existeixi una activitat dirigida a les coordinacions Tic i Tac de centre, quines temàtiques creus importants a tractar ?

  • Les que estiguin d’actualitat.
  • Considero molt important els enllaços d’interès ja que un cop fas el traspàs d’informació a la resta del claustre ho agraeixen, faciliten la tasca a la resta de companys.
  • “Com treballar de forma virtual sense perill de virus (sobretot si anem treien llibres i volem evitar els llapis de memòria dels alumnes tant perillosos a les escoles).
  • No tots els alumnes tenen internet però el present és un fet, treballem amb ordinadors la majoria d’àrees o projectes.”
  • “1- Intranet – Xarxa

2.- Congelació de màquines.
3.- Cloud computing”

  • Actualitzacions i novetats
    Xarxes Wi-fi
  • Qüestions de xarxa, com canvïa contrasenyes de la xarxa educat1X1 o com poder visualitzar el tràfic dels ordinadors
  • “Les temàtiques tractades durant aquest curs 2011-12 han estat molt adients i molt útils:
  • -Recursos per a professorat de diverses matèries: activitats online, recursos de gestió de documents o d’alumnat, fonts d’informació de les diverses matèries, etc.

-Consells, recomanacions i instruccions per a treballar el hardware (maquinari) a l’escola.
-Adreces i telèfons on recórrer en cas d’incidència en l’equipament de l’escola.
-Intercanvi d’experiències amb altres coordinadors TiC.
-Actualització en l’estat de projectes TiC (com Educat1x1 o Educat 2.0).
En definitiva, la trobada de coordinadors TiC suposa un bon moment per a la resolució de problemes i adquisició    de coneixements per als quals, en l’escola, en horari lectiu i amb professorat no-coordinador TiC, no hi ha temps ni manera de solucionar. ”

  • M’interessaria un enfocament molt més tècnic, sempre que fos eminentment pràctic.
  • Funcionament del gepse
  • Funcionament gepse
  • “Aplicacions on-line

Sistemes operatius”

  • Crec que seria important tractar més temes d’utilitat a l’escola, coses que hem de fer dia a dia els coordinadors, en lloc de recursos. Per exemple, com agregar impresores, gepse, pàgines web, averies ordinadors, pissarres digitals, etc…
  • Doncs mes dirigit a nivell tècnic que són els problemes que més ens trobem en els centres educatius.
  • “La gestió del competència bàsica digital al centre: qui fa què? com s’organitza i com es poden fer productes finals que integrin els coneixements en word, excel, web, pwp, moodle.
  • Redacció de pla TAC.
  •   Presentació de noves eines i recursos existents i aprendre les nocions bàsiques del seu ús i com aplicar-ho a l’aula.
  • Presentació de recursos i eines per treballar amb alumnes amb necessitats educatives especials (diversistat a l’aula).”
  • seguiment activitats i noves propostes
  • “Novetats de software i hardware. Instal·lació i ús.

Recursos per treballar les diferents àrees curriculars.
Tutorials sobre resolució de problemes relacionats amb el hardware, com ara calibració dels punters de les PDI,     reparació de capses connectores PDI, etc.”

  • – Bones pràctiques TAC als centres

– Organització del treball de coordinador/a TIC
– Funcions de la comissió TAC
– Elaboració del pla TAC
– Novetats i notícies relacionades amb les TIC
– Resoldre problemes tècnics amb el maquinari”

  • – Pla TAC

– Informació i formació intensa de pissarres digitals
– Com, és a dir, de quina manera hem de fer servir les noves tecnologies a l’escola? Buscar una línia d’actuació comuna a la comarca.
– Qüestions d’utilització del GEPSE per fer-lo funcionar correctament des d’inici de curs.
– Instal·lació de nous programes, software…. informació funcional del que cal tenir a les escoles.

  •   Programari adequat per a les escoles.

– Novetats disponibles al món TIC.

  • Pràctiques TAC i més recursos.
  • l’ús de les pissarres digitals a l’aula

Recursos digitals per l’aula (video, fotografia, blocs …)

  • -PISSARRES DIGITALS A L’ESCOLA

-PROGRAMARI BÀSIC PELS ORDINADORS DELS CENTRES
-CLASSES DE HARDWARE PER COORDAINDORS D’INFORMÀTICA.
-ACTIVITATS TIC I TAC PER INFANTIL I PRIMÀRIA

  • El tractament de l’informació: comunicació entre els difereent centrtes.
  • – Material nou TIC

– Recursos amb el material disponible a les escoles.

  • Funcionament d’un ordinador, programes que deurien d’estar instal·lats, com es realitza una còpia de seguretat, com funciona una xarxa amb els “swits”…

Estaria bé que hi hagués una part tècnica per poder solucionar petits problemes, i una altra més de programari o aplicacions, el qual sigui profitós.

  • -Problemàtiques de manteniment ordinari dels equips (software, antivirus, …)

-Informació sobre programes i iniciatives innovadores en l’àrea de TIC-TAC

  • – Sobre els nous materials informàtics.

– Sobre les noves tecnologies.

  • Actualitats informàtiques.

Nous programes per aplicar a l’escola.
Ajudar a aquells problemes que surten durant l’any a l’àrea d’informàtica.

  •  Informar-nos sobre novetats referents a les noves tecnologies aplicables a l’escola.

– Informar-nos de noves webs i enllaços educatius a tots els nivells, tant de primària com d’infantil.
– Formar-nos als nous coordinadors.
– Respondre als dubtes que anem tenint.

  • Actualitat de la informació TIC del departament: aplicatius, seveis, atencio a l’usuari,
  • Novetats en eines 2.0 útils a l’escola.
  • Links de webs educatius.
  • M’agradaria continuar trobant-hi l’espai dels material i recursos, novetats així com la possibilitat de poder realitzar-hi microtallers.

He trobat a faltar les Jornades tècniques.

  • Enllaços d’interès per a diferents recursos (útils per als mestre i alumnes).

Explicació i utilització de les novetats que vagin surgint.

Recursos enfocats a les PDI

  • Primer de tot, crec que és molt important que continuïn existint. Personalment és el primer curs que faig la tasca de coordinador, i sense el seminari hagués anat perdut tot el curs.
  • Ho trobo interessant com a font de coneixement de nous recursos que van sorgint i o bé són d’aplicació directa a l’aula o bé eines útils per als mestres. D’aquesta manera els coordinadors poden fer-ho arribar als claustres.
  • També crec en la necessitat d’un espai comú per als coordinadors, un punt de trobada on compartir problemes i solucions que anem trobant en la nostra tasca del dia a dia.
  • Aquest curs s’han tractat temes diversos “”per sobre””, sense profunditzar, potser seria interessant centrar-se en algun recurs més complex i tractar-lo amb mes deteniment.”
  • mantenimet dels ordinadors.

Prevenció de riscos.
PDI’S

  • Considero que uns dels aspectes més importants a tractar seria l’accés que se’ns ofereix sovint als reculls de recursos. Penso que nosaltres, els coordinadors TIC, com a representants dels nostres claustres, hem de ser transmissors d’allò que tractem al seminari; tanmateix, allò que genera més interès als nostres companys d’escola són els recursos que els podem oferir. És important que s’estableixi un feed-back vers els nostres companys de centre ja que es fan esforços per tal que nosaltres, els cordinadors, puguem participar del seminai.Considero molt importants les novetats que se’ns faciliten relacionades amb les TIC; si no fós pel seminari, segurament, ens passarien per alt.Finalment, crec que el seminari és un espai de trobada per l’intercanvi d’experiències, per la solució de problemàtiques que ens afecten a tots, etc.
  • Similalars a les d’enguany.
  • Jo és el primer curs que sóc coordinadora d’informàtica i el fet d’estar amb d’altres mestres amb les mateixes necessitats i problemàtiques m’ha servit de molt. A més a més, en aquest camp tant ampli el coordinador m’ha ajudat a conèixer temes que desconeixia totalment. Ara em toca fer-los meus i transmetre el que m’han ensenyat als meus companys.
  • Eines 2.0
  • Edició de videos i audios.
  • Temes que tinguin relació amb la xarxa del centre, les connexions Wifi, els backups dels ordinadors, etc.

Sobretot l’actualització de continguts i novetats.

  • Donar eines pel professorat i creació de projectes virtuals a la xarxa. També, seria interessant conèixer altres realitats de centres que tenen una bona gestió de la sala TIC i dels equipaments TiC
  • Aplicació de les noves tecnologies a l’aula

Continuar presentant programes i recursos interessants per a l’aula.

  • “Programes utils per emprar a les escoles.
  • Orientació per realitzar les tasques a l’escola com a coordinador d’informàtica.”
  • JA M’HA AGRADAT LA FORMA DE TREBALLAR D’AQUEST SEMINARI PERQUÈ HEM POGUT TRACTAR TEMES MOLT INTERESSANTS I DIVERSOS
  • Totes les activitats i recursos que després puguis aplicar a l’aula amb els alumnes.
  • “- Continguts pràctics que es puguin aplicar a l’escola, tant amb els alumnes, com material util per al mestre coordinador.

– Recull d’informació per a la realització d’un minimanual que ajudi als coordinadors d’informàtica.”

  • “*Problemes relatius típics del centre: donar alta/baixa, gestionar incidències, etc…

*Conèixer nous programaris i recursos TIC TAC per portar a terme a l’aula, amb les pissarres, pcs…
*Poder realitzar un mini manual relatiu al funcionament del maquinari per poder sol·lucionar problemes nosatres mateixos.”

  • Temes Tècnics que tinguin influencia en el treball tac del centre
  • Crec que hauria de continuar amb els mateixos continguts que aquest any, propiciant intercanvis entre els coordinadors, com fins ara.
  • “Indispensable.

En aquest mon virtual , passats tres mesos ja es “”prehistòria”” allò que era el futur.”

  • On som? Cap on anem?

Què fer a les aules amb tot l’allau de recursos TAC?

  • Temàtica més orientada en aspectes més tècnics d’informàtica i que utilitzarem en el dia a dia a l’escola. Per exemple quan un ordinador no es conectar al servidor, puguer conectar-lo manualment, etc
  • – Presentació d’experiències

– Eines i recursos
– Suport tècnic: integració de equips nous amb Windws 7, instal·lació i gestió de iTalc…”

  • – Formació permanent i reciclatge

– Presentació de programari vinculat amb el món de l’ensenyament
– Debats sobre les inquietuds, dubtes, suggeriments,… que tenim els i les coordinadors /es de centre.
– El·laboració de materials que ens puguin ajudar en el nostre dia a dia.”

  • – La xarxa.

– La creació d’una WEB.

  • Més que una temàtica en concret va bé de tractar les que surten a les trobades, ja que normalment són les que a tot@s necessitem.
  • programes per presentacions i pel.lícula, a l’abast dels centres, blocs, etc. La línia actual ha estat prou correcta.
  • Seria bo conèixer les novetats i programari útil per utilitzar a l’escola.
  • Un repàs als recursos que hi ha a la xarxa per poder-los aplicar amb els alumnes, ja que sempre s’escapa alguna cosa.”
  • Crec que els coordinadors d’informàtica, necessitem molta més informació de les tasques que tenim com a coordinadors, com resoldre problemes senzills sense la necessitat de l’espera del tècnic insitu, no se, un manual senzill i pràctic de tot el que hem de saber i com fer-ho, ja que trobo que és més necessari per les nostres tasques diaries. Ser un espai per compartir formes de fer i de treballar diverses i ensenyar-nos els uns als altres les posibles tasques a dur a terme.
  • Les necessitats que es plantejen a l’hora de mantenir un aula d’informàtica són:

-Els tipus d’antivirus i com poder actualitzar-los. No s’explica massa i és important.
-Els filtres d’internet, ja que avui en dia internet és com un colador de continguts i cal saber com incidir-hi.
-Manual de bones pràctiques d’internet. Com enfocar l’ús de les noves tecnologies amb les famílies per tal que l’alumne tregui profit d’allò que fa amb l’ordinador.

  • Qualsevol que ens ajudi en la nostra feina
  • Formació en pissarres digitals i material per als mestres. Manteniment i novetats per introduir a blocs i pàgines web.
  • Incloure en cada sessió algun aspecte tècnic relacionat amb el funcionament de la xarxa de l’escola, optimització de l’ús de la consola deepfreeze…
  • L’organització de les tasques del coordinador.

 

4a PREGUNTA. Si vols fer algun comentari lliure respecte dels seminaris, amb caràcter de millora, ara és el moment?

  • Tot perfecte
  • És un error eliminar aquest tipus d’activitats.
  • Tot és millorable, però en aquest cas s’en fa difícil proposar res.

 

  • En general el funcionament és molt positiu, en tot cas, demanaria més hores i espais de trobada amb altres professors coordinadors TiC ja que és molt gran la quantitat de recursos i temes per a tractar.
  • Són imprescindibles. Considero que cal combinar l’intercanvi d’informació a partir dels problemes que els participants hi podem aportar amb una part de formació estructurada (sobretot de tipus tècnic, administració de sistema i similar).
  • Tenint en compte la missèria que suposa a nivell de cost econòmic, cal valorar l’activitat des del punt de vista de cost-benefici. S’hi beneficïen molts centres.
  • Es podrien realitzar a una escola on hi hagi ordinadors més nous i que internet funcioni millor.
  • Què sigui una mica més participatiu, on puguem preguntar moltes més coses, dubtes que ens trobem a l’escola dia a dia. “

 

  • Faltaria més formació del tipus que es va fer a Tarragona per als coordinadors novells.

 

  • Es un punt de referència per poder dur a terme la tasca de coordinació
  • Crec que és necessari poder mantenir relació amb els companys coordinadors per tal de comentar les dificultats que trobem en el dia a dia.
  • Aprofitar per aprendre tots de tots, és a dir, compartir aprenentatges que a nivell individual cadascun sap i que segurament serien molt interessants per la resta.
  • Si algú sap molt de pissarres digitals compartir-ho amb els altres,  si algú enten molt en un altre programa doncs que s’expliqui a tots… en aquest sentit. “
  • Aquests seminaris no haurien de desaperèixer ja que és una eina molt correcta per al funcionament de les TIC a les escoles. Ja que sense el seminari, els coordinadors no podrem transmetre les novetats als nostres claustres.

 

  •  Enviar previament la temàtica a tractar a cada seminari.
  • -LES ESCOLES NECESSITEN MÉS MAQUINÀRIA NOVA.

-RENOVAR ORDINADORS I PORTÀTILS VELLS.
-FORMACIONS EN INFORMÀTICA A NIVELL MITJÀ – ALT.
-MÉS HORES PELS TÈCNICS DE PREVENTIU.

  •  S’haurien de tractar aspectes més relacionats amb els problemes informàtics que ens trobem en el dia a dia a l’escola.

 

  •  Es pot continuar com ara o bé, fer trobades periódiques de coordinadors TIC
  • Més pràctic
  • Trobo que duerien de donar un manual bàsic “de supervivència” per als nous coordinadors amb el que hi apareixin els dubtes més freqüents.

 

  • “Crec que potser s’ha tendit massa al “”col·loqui-tertúlia”” (tenint en compte que molts dels assistents ja es coneixien d’abans, cosa que està bé, però potser s’ha abusat una mica…), i he trobat a faltar una mica més d’estructuració de les sessions i de tasques més pràctiques i concretes.
  • Com a persona nova d’aquest any, m’ha semblat més informatiu que formatiu. “
  • És interessant ja que entre tots ens ajudem per poder resoldre dubtes o problemes que ens van sortint.
  • És molt útil aquestes trobades, per posar en comú molts dubtes, i sobretot pels nous coordinadors.
  • És important que hi hagi comunicació entre coordinadors TIC. El fet que hi hagi coordinadors de SATI facilita la connexió amb el PIE de manera que hi ha contacte mutu i trobo que és bàsic perquè tot el col·lectiu funcioni.
  • Caldria mantenir la figura del coordinador TIC respectant-li la possibilitat de tenir dues hores de coordinació, i alhora poder continuar fent els seminaris dins de l’horari lectiu.
  • Trobo a faltar les jornades tècniques: microtallers…

 

  • Es necessari per al bon funcionament de les escoles, perquè eprenem els uns dels altres. Necessitem aquestes sessions per a coordinar-nos.
  • Introducció de jornades tècniques, microtallers.

 

  • Tot em sembla correcte
  • És la primera vegada que assisteixo a aquest Seminari i m’ha resultat força interessant i enriquidor. He après certes coses que m’han ajudat molt a desenvolupar la meva tasca diària, tant en la vessant docent com pel que fa a la coordinació TIC.
  • Penso que és realmente necessària aquesta formació.
  • Abans del seminari fer propostes dels coordinadors TIC d’aspecets a treballar a l’aula i amb el professorat
  • Potser aniria bé poder dedicar-hi un temps a que els coordinadors poguessin explicar a la resta de companys novetats, treballs, problemes, … trobats en el seu centre i que puguin ser d’utilitat als demés.
  • Crec que seria posssible fer el mateix de forma no presencial, estalviariem temps i desplaçaments. Moltes vegades en hem limitat a seguir el que hi havia publicat al bloc. Es podria fer el mateix i anar seguint les novetats des de casa o des de l’escola.
  • Estaria interessant fer els seminaris en algun indret amb millor línia ADSL
  • Aquest és el meu primer any com a coordinadora d’informàtica i estava espantada sobre que es faria a aquestes sessions  però les sessions han estat pràctiques i útils.
  • Trobo a faltar les jornades de dia sencer.
  • Considero el formador de la meva zona una persona molt professional i amb la que sempre pots comptar alhora d’aclarir dubtes.
  • Crec que és molt important respectar aquestes reunions/seminaris on posar en contacte el treball que es fa al centre i les persones responsables dels temes que fan referència al desenvolupament de les TAC tenint molt present que sinó hi ha un coneixement de les eines TIC no podem arribar a una capacitació digital dels professors/res del centre, establir estratègies de treball a l’aula es podrà fer si hi ha un coneixement de les eines, recursos, etc….d’aquí la importància de facilitar un espai de trobada com aquest on poder tenir un lloc de referència amb persones de referència ( Area Tic/Tac dels St de Tarragona) que es facin resó dels diferents problemes que sorgeixen al centres, o facilitin eines i facin difusió dels treballs fet als centres del voltant.
  • El fet de sortir 4 o 5 tardes del centre en horari lectiu, fa que venim en representació del centre, i portem i fem difusió al nostre centre de tot lo que es comenta al seminari.
  • Esperem poder continuar amb la dinàmica de treball, que portem fent i que tant productiu ha estat”
  • Segur que qualsevol cosa sempre és millorable però a mi aquest seminaris m’agraden exactament tal com estan. Moltes gràcies per la bona feina que feu tots plegats.
  • Fins ara, al tarragonès, (Escola de  Pràctiques), ha estat a l’alçada que esperava i la força motivadora del formador és abrumadora. És un bon “venedor” ja que ho viu i ens empeny cap endavant. Gràcies Sr. Melgar
  • “Hi haurà ordinadors a primària? I a secundària?

Segueix el programa eduCAT2.0?…”

  • Són seminaris molt importants per no descuidar la coordinació informàtica a les escoles i de retruc que la utilització de les eines TIC TAC es vagin abandonant
  •  Realment és molt important aquest espai de compartir amb la resta de coordinadors les nostres experiències i coneixments. Ha estat un plaer.
  • Veig molt important aquesta formació, ja que els coordinadors o les coordinadores de les escoles no són informàtics, sinó mestres.
  • L’incovenient que veig és que els coordinadors de primer any poden anar una mica perduts perquè a les sessions es parlen de moltes coses que es consideren “”conegudes i dominades””, però en molts casos no és així.
  • Al gener es va fer una sessió per coordinadors de primer any, seria interessant fer-ne més d’aquest estil.

Espero que els futurs coordinadors/res puguin gaudir d’aquesta formació.”

  • Crec que són necessaris  per tal de donar continuïtat a un ensenyament en el que  és necessari una actualització constant en el que fa referència a aquestos temes tant a nivell d’usuari com tècnic
  • Les aplicacions que comentem estan totes al bloc de l’Àrea Tic i Tac. Així que potser seria més interessant plantejar problemes que ens trobem, gestió de tot el material, cap a on ens em de dirigir,…
  • Penso que és positiu mantenir-los.
  • El tema de tots els links que ens presenteu en cada seminari, estan molt bé, però com a informació que ens podeu enviar per correu electrònic, nosaltres mirar-nos i passar la informació als mestres de la nostra escola.
  • Cal que els seminaris continuin sent presencials, ja que els comentaris i les aportacions dels companys, de vegades, són tant importants com els continguts que s’estan tractant a la sessió. Tots aprenem molt dels altres coordinadors d’informàtica, ja que les solucions que aporten poden ser interessants per d’altres persones.
  • Els seminaris més que per zones potser s’haurien d’organitzar per coneixements (més o menys)
  • Formació en pissarres digitals i material per als mestres. Manteniment i novetats per introduir a blocs i pàgines web.
  • Poder comptar amb el seminari va molt bé, perquè permet intercanviar informacions i coneixements amb els altres coordinadors que tens a la vora.
  • Val la pena fer tot el possible per a mantenir-lo.
Publicat dins de Enquestes, Seminaris | Deixa un comentari

Google Drive ja està disponible a la Xtec

A partir d’avui hem vist com ja es pot disposar de Google Drive als comptes de la meva  Xtec.

Recordem que ja vam descriure les possibilitats de treball a aquesta entrada del dia 27 d’abril, que tornem a reproduir.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=wKJ9KzGQq0w]

Què és ?

Com es pot llegir al propi vídeo, és un sistema de treball que ja veníem disfrutant a d’altres serveis. Barreja la capacitat de disposar de qualsevol arxiu , de fins a 30 formats diferents, en qualsevol ordinador que disposi de connectivitat a internet, amb el propi servei , que integra dins , de google docs, tal i com ja el coneixíem.

Com fer-lo funcionar ?

És interessant, si disposeu de més d’un compte, fer les proves oportunes amb un que no sigui el principal, com a mínim per a saber avantatges i inconvenients , i poder jutjar si és un servei que us pugui, o no, fer el pes. Cas de voler-ho provar, valideu-vos dins d’una sessió de google i aneu, en una altra pestanya, a cercar la plana principal de google drive.

Des d’aquesta plana s’oferirà la possibilitat d’activació,  que un cop sigui així, passareu a veure el Google docs amb aquest avís superior :

Instal·lació en local ( no és obligatori fer-ho, pensem primer si ens convé, o no )

Una de les opcions que el gràfic anterior ofereix és poder disposar, també sense connectivitat a internet , d’una còpia en local de la totalitat d’arxius que ja disposem a Google docs ( els dos serveis passen a integrar-se en un ). Com fer- ho ?

Farem clic a la icona anterior de “baixa google Drive per a PC ” i acceptem les condicions i instal·lem:

En aquest darrer pas és interessant fer clic a “avanced setup”, per a poder determinar quina serà la carpeta compartida del nostre ordinador que emmagatzemarà una còpia en local, i sincronitzada, amb els arxius de Google Drive. Farem clic i modificarem les opcions que creiem convenient. Es pot canviar la ruta, es pot fer clic ( o no ) per a tenir sincronitzada la carpeta amb la del núvol a “sync Google Docs files” i es pot fer un inici automàtic de la sincronització quan l’ordinador es posi en funcionament, fent clic a la part inferior.

A partir de l’experiència d’ús, hem detectat que es quedarà oberta la sessió de google drive, encara que no fem el “login” corresponent amb usuari i password.  Ull si fem aquesta instal·lació en una aula d’informàtica del centre o en un ordinador accesible a tothom. CAL DESMARCAR LA DARRERA CASELLA DEL SEGÜENT QUADRE DE DIÀLEG

Al fer clic, automàticament es crearà la primera còpia de tots els arxius que teníem a google docs a la carpeta en local que haguem determinat. A partir d’aquest moment es produirà una sincronització bidireccional. És a dir, qualsevol arxiu ( video, fotos, documents, bases de dades ) que disposem a aquesta carpeta compartida local, passarà automàticament al núvol a drive, i viceversa.

Utilització d’espai

Un cop veiem aquestes operacions acabades,  observarem que google drive substitueix a google docs. Però el que observarem és la mateixa estructura. Per a conèixer l’espai que estem fent servir, del total, podem fer clic a:

Altres aplicacions asociades

Si executem l’aplicació des de Google Chrome, augmentarem la possibilitat d’ús amb altres programaris que podran instal·lar-se directament des de la Chrome Web Store

Primers punts febles trobats

A la xarxa ja hem pogut llegir una de les primeres crítiques sobre el nou aplicatiu. Per un costat el fet de la controvèrsia sobre els drets de contingut del nostre material. D’altra banda, el fet de tenir una còpia en local de tots els nostres arxius, se sumarà a la necessitat , si és el cas, de disposar d’elements de prevenció de seguretat també per a l’ordinador. Donat que allà tindrem tots els arxius si així ho hem seleccionat. I podrem fer doble clic sobre ells per a ser oberts en un navegador

Publicat dins de Drive, Google | Deixa un comentari

“És fonamental utilitzar les TIC com a palanca de canvi per transformar el sistema educatiu i l’aprenentatge”

Plana 97 i 97 del document “Baròmetre del Sector tecnològic a Barcelona”. Elaborat per Ctecno, Departament d’Empresa de la Generalitat i Barcelona Activa.

Destaquem:    Apartat 8.2.3.- Recomanacions a l´àmbit educatiu

  • Formació dels professionals en soft skills (**). La formació en competències personals (soft skills) associades al perfil és el factor principal que les empreses valoren a l’hora de seleccionar un candidat (8,5, per davant de les competències tècniques). Destaca especialment la valoració de competències cognitives (resolució de problemes, presa de decisions, etc.) i les competències interpersonals i de gestió (expressió oral, treball en equip, lideratge, etc.).Aquestes competències, però, no reben prou atenció pels plans de formació.
  • Millorar la percepció de l’emprenedoria (*). Realitzar accions formatives per introduir, especialment a les universitats, però també a les escoles, el concepte d’emprenedoria. En bona mesura, els investigadors que realitzen recerca a les universitats no perceben la necessitat de que la seva investigació produeixi riquesa, no sols a ells, sinó a la societat en conjunt.
  • Eliminar la barrera idiomàtica (*). És necessari treballar de manera més intensiva en eliminar la barrera idiomàtica que afecta als professionals. Per una banda, les empreses han de prendre consciència de la importància dels idiomes abans de tenir necessitats concretes, i començant en els processos de selecció. Per altra banda, l’àmbit formatiu (universitats, formació professional, etc.) hauria d’intensificar la seva tasca en aquest àmbit.
  • Potenciar els centres de recerca entre els estudiants. Tot i el prestigi internacional del que gaudeixen alguns dels centres de recerca i laboratoris d’innovació del territori, aquesta realitat no sempre és percebuda per l’àmbit universitari. Convindria establir lligams que permetessin un coneixement més profund, tant per aprofitar els recursos dels centres de recerca, com per captar talent universitari local.
  • Introduir les TIC a l’educació de manera intensiva, per tal de generar una societat amb més valor afegit gràcies al coneixement és fonamental utilitzar les TIC com a palanca de canvi per transformar el sistema educatiu i l’aprenentatge. Això inclou el foment de l’ús tecnològic a les escoles, però també a les empreses que facin recerques relacionades, així com el paper promotor de les Administracions Públiques en el desplegament de fibra òptica, etc.
Publicat dins de Perdoneu..., Prozac educatiu, TIC | Deixa un comentari