Diumenge dia 26 de setembre, darrer dia inscripcions formació SAGA

Us recordem que dimarts dia 21 de setembre , diumenge 26 de setembre és el darrer dia per  a realitzar les inscripcions als cursos de formació SAGA. Recordeu els cursos i seminaris de Saga i els Seminaris de zona per a coordinadors/es Tic-Tac de primària ( final inscripció dia 21 ). Teniu tota la informació a http://www.xtec.cat/formacio/

ACTUALITZACIÓ: Llegim, igual que vosaltres, que han canviat, des de Serveis Centrals a Barcelona, les dates finals de matriculació, del 21 al 26 de setembre, per a la formació en SAGA.

Publicat dins de TIC | Deixa un comentari

Flicker arriba als 5.000 milions

Via Alt1040 expliquen que a Flicker ja han arribat als 5.000 milions d’imatges als seus servidors, pujades pels usuaris/es registrats/des . Una quantitat així comença a fer respecte, tot pensant en la quantitat de servidors que deuen fer servir per poder-se accedir a elles.

Una de les curiositats de la notícia és que s’han tardat 11 mesos en passar de 4.000 a 5.000 milions de fotografies, que, aproximadament, representen uns 3 milions de fotografies per dia, que ja són fotos.

Publicat dins de Fotografia | Deixa un comentari

On podem fer fotografies i on no ?

Hem llegit un article prou il·lustratiu d’on podem i on no podem fer fotografies. En la majoria dels casos, si en una sortida escolar ens criden l’atenció per fer una fotografia on , en teoria, no es pot fer, segurament, ho deixarem estar i marxarem.  No està de més saber amb criteris clars el que marca la legislació. Tot i que sempre és millor no entrar en conflictes, i menys quan anem de sortida escolar.

L’article el podem trobar al bloc de fotografia perfecta.

Vilhjalmur Ingi Vilhjalmsson

Publicat dins de Fotografia | Deixa un comentari

Kiosk Jove, al 3cat24

Dirigit a l’alumnat del primer cicle de secundària, el canal 3cat24.cat obre a tots els centres la possibilitat de participació al seu projecte Kiosk Jove.

Durant el curs escolar passat l´INS Jaume I de Salou ja van participar en el projecte pilot. El projecte permet que siguin els alumnes qui redactin notícies, relacionades amb diferents àmbits, amb la inclusió de diferents elements multimèdia, i la seva publicació al portal http://www.3cat24.cat.

Tal com senyala la notícia que ha aparegut avui, s’ha obert l’oportunitat de participació a 100 centres:

En aquesta segona fase (2010-11) es dóna cabuda a un total de 100 centres. Termini d’inscripció: del 17 de setembre a l’11 d’octubre. La selecció dels centres es farà per ordre de registre.

Només cal que aneu a aquesta pàgina i seguiu pas per pas les instruccions que us facilitem. No es poden registrar personalment l’alumnat o les seves famílies. Ho haurà de fer un professor/a responsable perquè amb un únic usuari/a i contrasenya es pugui publicar els treballs de tots els estudiants que participen en el projecte.

A partir de l’11 d’octubre, podreu consultar el llistat definitiu de centres admesos .

Podeu llegir la notícia completa a http://www.3cat24.cat/noticia/853626 i properament a la pròpia Xtec.

Publicat dins de kiosk Jove, Secundària | Deixa un comentari

Per als més menuts

Llegim avui a la Vanguardia webs per a donar color a dibuixos i d’altres tipus d’activitats que poden ser interessants per a afegir a les adreces d’interès del navegador, depenent del cicle on doneu classe, clar:

http://www.crayola.com/free-coloring-pages/

http://www.dibujos.net/

http://www.kidopo.com/

http://twistynoodle.com/

http://www.thecolor.com/

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari

” Prefiero las cartas a los telegramas: No me gusta ni Facebook ni Twitter”

Llegit al bloc de Manuel Area, amb títol “ordenadores en el aula“:

La tendencia general, en Twitter o en Facebook, es contar lo que esa persona está haciendo o pensando en ese mismo momento: qué canción está oyendo, en qué ciudad se encuentra uno, qué web, blog o videoclip acaba de visitar. Existe una irrefrenable tendencia a hacer público lo que es una experiencia personal, a convertir la intimidad en un objeto abierto a la mirada de los otros. En el lenguaje políticamente correcto, se dice que es “compartir”, pero a mí me parece, que en muchas ocasiones, lo que sucede es una especie de striptease de la vida privada que tiene mucho más de exhibicionismo que de colaboración o cooperación social. Quizás el problema sea mío y mi pudor me impide apreciar adecuadamente este tipo de mensajes como relevantes o valiosos.

Supongo que este fenómeno responde a una tendencia sociocultural más amplia que se manifiesta en muchos otros espacios de la comunicación. Me refiero, por ejemplo, al crecimiento de los denominados “reality shows” que tanto éxito tienen en las televisiones de masas (aquellos programas que retransmiten durante 24 horas lo que un grupo de personas están haciendo). Es el éxito del exhibicionismo a través de la cámara, o si se prefiere, de la retransmisión de la vida en directo. De algún modo, Facebook, Tuentti o Twitter serían lo equivalente en el ámbito de las redes sociales: la exhibición de nuestros gustos, opiniones, fotografías, canciones, páginas web, etc. a los demás (que en lenguaje correcto, se dice que son nuestros “amigos”).

La responsabilidad de los educadores

En definitiva, digo que no me gusta Facebook o Twitter porque no me atrae la exhibición de lo que pertenece a la esfera de la experiencia e intimidad  personal y porque no me gusta leer meras ocurrencias escritas telegráficamente. Lo que considero valioso es escribir y leer textos bien argumentados, correctamente redactados y reflexivos. El problema, como ya dije, no es la existencia de estos canales de comunicación espontánea y rápida, sino que los mismos se están convirtiendo, para muchos sujetos, prácticamente en la única forma de comunicación digital.

Nosotros los educadores tenemos que ser conscientes de que ello pudiera ser una rémora o perjuicio para la formación de competencias culturales plenas y de calidad en los adolescentes y jóvenes. Está bien participar en las redes sociales, pero no nos olvidemos que para un maestro o educador lo relevante es formar ciudadanos cultos, críticos e inteligentes. Y por ello, tenemos que saber que las formas de escritura propias de Facebook, de Tuenti, o Twitter no favorecen ni potencian competencias culturales basadas en la reflexión racional. Ésta solamente se cultiva con la lectura y análisis de textos narrativos coherentes y extensos sean de literatura, de periodismo, de ciencia, o de ensayo. Las redes sociales son simplemente eso: redes sociales, no necesariamente espacios de aprendizaje formal.

Imatge via News Hopper

Publicat dins de Opinió | Deixa un comentari

A Riba-Roja d’Ebre, 10 megues simètrics d’ADSL a tot el poble

Tal i com llegim a banda ancha, al proper poble de la nostra demarcació tenen les coses molt clares; des de l’Ajuntament han volgut desenvolupar el projecte de mans de apfutura, girant profundament una cobertura de 1 MB  d’ADSL que proporcionava Telefònica a 10 MB simètrics que proporcionarà en breu termini l’Ajuntament, a tarifes de 35 € mensuals. Optativament també es podrà optar a serveis de telefonia per 12 € i un paquet bàsic de canals de televisió per 6 €.

Al municipi ja es calcula que de 833 vivendes, el 50% optarà directament pel servei.

Publicat dins de Connectivitat | Deixa un comentari

“No me molestes, mamá; estoy aprendiendo !

Una vegada més Eduard Punset ens regala un article reflexiu, on, com la majoria de les coses, demostra que, amb moderació, tot és bo i de tot es poden treure bons aprenentatges, fins i tot dels videojocs, on comenta en dos fragments del seu article:

Un gran cirujano del Beth Israel Hospital dice: “Utilizo exactamente idéntica coordinación entre la vista y los movimientos de la mano cuando opero que cuando juego a videojuegos”. Es alucinante constatar que los cirujanos con experiencia en videojuegos cometen cerca de un 40 por ciento menos de errores operando que los que nunca han tenido esa experiencia digital.”

Los jóvenes a los que se les permite jugar con videojuegos en los que deben atender numerosos factores aprenden más rápidamente que los demás a distinguir lo esencial de lo importante, a fijarse en lo que de verdad cuenta y a prescindir de lo secundario. Los hay, pobrecitos, que tienen que confiar inconscientemente en que los sueños triturarán por sí mismos lo trivial y, de algún modo, les sugerirán lo que deben recordar en la memoria a largo plazo. Las consolas de ordenador y videojuegos hacen lo mismo a la carta: lo llaman “atención visual selectiva

Publicat dins de Opinió | Deixa un comentari

Retallables

Ja hem parlat en més d’una ocasió de planes que ofereixen retallables en format pdf llestos per baixar i poder imprimir.

Sempre poden ser útils. En disposeu d’uns quants de graciosos a la plana http://marshallalexander.net/static.php?page=freetoys.

Via Osona web 2.0

Publicat dins de Retallables | Deixa un comentari

Guia Google de seguretat a Internet

Guia de seguridad infantil y uso responsable de internet“. Sempre cal que ens movem entre la prohibició i la informació, un difícil equilibri , com a pares i com a docents, però al que tard o d’hora cal enfrontar-se. Si més no, el màxim d’informació a alumnes i  pares mai està de més.

Pot servir la petita guia com a complement a les visites que Mossos d’Esquadra fan a centres, dirigides a alumnes i pares informant de la realitat en quant  a seguretat a la xarxa. Esperem que es repeteixi la oferta educativa que es va portar a terme en aquest aspecte, de molt bona realització i valor.

Publicat dins de Món-google, Seguretat | Deixa un comentari