![]()
Al portal Gencat, s’han publicat el mes de juliol guies per al professorat sobre educació inclusiva.
La tartamudesa- guia per a educadors , La sindrome de Dawn, l’alumne amb problemes de cor… i 5 més.
![]()
Al portal Gencat, s’han publicat el mes de juliol guies per al professorat sobre educació inclusiva.
La tartamudesa- guia per a educadors , La sindrome de Dawn, l’alumne amb problemes de cor… i 5 més.
Ja estan arribant a centres algunes màquines de dotació de catàleg que tenen carregat el Sistema Operatiu windows 7. Una de les primeres coses que no veureu és la típica icona de “escriptori” a la barra inferior. Com poder accedir ? Fent clic a:

Si és el cas que sou valents/es i teniu un bloc en un servidor propi, hem llegit 10 consells que us poden servir, a la web de trazos-web. Són senzills consells de seguretat que no costen gaire de portar a terme, però reforçaran la seguretat del vostre bloc wordpress. Només són consells per portar a terme si teniu servidor propi; no serveixen per als blocs xtec ni per als blocs del propi wordpress ( com aquest que esteu llegint ara mateix )
http://www.trazos-web.com/2010/10/05/21-formas-de-mejorar-la-seguridad-de-tu-blog-en-wordpress/
Fa ja uns anys, quan es portaven a terme els “assessoraments a centres” per part de l’Àrea Tic sempre es procurava introduir una pregunta dins dels claustres, un cop havíem avançat en l’ ús pedagògic de les Tic. Decididament no havia resposta, la resposta cal que la cerqui cada claustre de cada centre educatiu, per no haver cap normativa comú al respecte. La pregunta era lícita. Si més no,calia formular-la, calia reflexionar un moment, sigui quina sigui la resposta. I les respostes eren de tot tipus.
La pregunta era: us heu plantejat, com a claustre, si els vostres alumnes cal que aprenguin mecanografia ?
La resposta a la pregunta encara és part privada de cada un dels claustres dels vostres centres, i té caràcter individual de cada claustre.
Tot i així, tenim diferents opcions per aprendre de forma que no costi res, on-line, si us pot servir d’alguna cosa.
Són diferents tipus de solucions, on segurament n’hi han moltes d’altres. La decisió, com sempre, al vostre claustre.

Tal com us havíem avançat, ja està activada l’opció de “correus prioritaris” al gmail de la xtec. Observareu que apareixerà, paulativament, una etiqueta al costat del vostre nom dalt a la esquerra que diu:

Si encara no teniu massa clares algunes de les funcions de gmail, no us aconsellem que el feu servir, doncs és relativament fàcil no veure alguns missatges. Tot i així, si teniu activada la funció, veureu que a l’esquerra us surten les dues formes de classificació dels missatges, per “prioritaris” i per ordre d’entrada, que sempre estan disponibles per a poder-les alternar:

Tenim també un vídeo explicatiu sobre la funció:
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=XDDyihZ23LI]
A microsiervos hem llegit una entrada sobre com imprimir una fulla amb un rellotge solar ja fet. Només cal cercar la orientació corresponent i penjar-lo en una pared. De vegades, les idees més senzilles són les més interessants per treballar a l’aula.
http://www.microsiervos.com/archivo/ciencia/web-impresora-tijeras-reloj-de-sol.html
De mans de Ferran Ruiz podem llegir una nova publicació en pdf amb títol “La evaluación en los procesos de evaluación y autonomia”.
Podem trobar-la a “http://www.xtec.cat/~fruiz/present/D1479.pdf”
També podem llegir una nova “nota d’opinió” al seu bloc , amb títol: “El projecte Baselga“
Resulta important tenir còpies de seguretat de les tasques que poguem fer a la xarxa. Tant moodles com els blocs xtec disposen dels mecanismes per a crear una còpia de seguretat de tota la tasca feta. No és qüestió de poder perdre la feina feta en molts mesos, quan en un minut podem assegurar-nos de tenir una còpia, per si de cas.
Pot ser el cas que el nombre d’entrades sigui mereixedor d’aquesta atenció, com el bloc stactgn

Veiem com procedir per a crear una còpia de seguretat:
1.- Des del taulell d’administració dels blocs, sempre que tinguem la categoria d’administrador per a fer la gestió, podem anar a la pestanya de la esquerra , a Eines-exporta

2.- S’obrirà a la part central un desplegable amb les opcions. Podem seleccionar , cas d’haver diferents autors/es, si volem exportar totes les entrades o només les d’una persona en particular.

3.- A continuació ja podreu guardar l’ arxiu en format xml

Una còpia de seguretat dels blocs-xtec ens pot permetre moltes possibilitats i la facilitat de poder restaurar el nostre bloc, amb totes les hores de feina invertida, tant als blocs xtec, com a wordpress com a blogger, amb el procés invers. Cal tenir present el detall que existeix un límit de pes d’arxiu per a importar, en el cas que les imatges i els arxius associats siguin massa grans.
Hem rebut a l’Àrea Tic als SSTT a Tarragona diferents trucades de telèfon en les que ens comuniqueu que no teniu accés a poder visualitzar les poperes visites in-situ a l’aplicatiu.
Ens han informat que durant aquests dies estan actualitzant l’aplicatiu i per aquest motiu no es pot visualitzar cap informació.
Amb aquest títol i una publicació associada, el “Ministerio de Eduación” a Argentina explica en unes 10 senzilles i clares planes com afrontar els riscos que poden comportar. Una publicació més a algunes que ja hem anat aportant. Aquest és un tema sobre el que cal ser conscients, on la informació i educació és fonamental per a saber de què estem parlant.

Feu clic aquí per a llegir la publicació a issu
En aquest aspecte de les xarxes socials algunes actituds no coneixen fronteres, adquireixen unes dinàmiques comuns, en el sentit que podem llegir:
