Entra en funcionament el portal Atri, en lloc de l’Època

Tal i com us esta arribant la comunicació als centres:

Sr. director/a,

Per al vostre coneixement, i per tal que ho comuniqueu al personal
docent del centre, us comuniquem que demà, 10 de novembre de 2010, es
posa en marxa el portal ATRI pel personal docent, que substitueix
el portal EPOCA.

Cas d’intentar accedir des del portal EPOCA, el propi sistema indicarà
la nova adreça d’accés, que és la següent:
http://atri.intranet (per a accedir des de la xarxa corporativa), o
https://atri.gencat.cat (per a accedir des d’Internet)

La contrasenya d’accés al portal distingeix entre majúscules i
minúscules i, per tant, cal introduir la contrasenya tal i com es va
definir originalment. Es convenient provar sempre amb majúscules.

ATRI disposa d’un nou portal d’Autogestió de Contrasenyes, en el qual
l’usuari pot inicialitzar, recuperar i/o canviar la seva contrasenya.

Per poder accedir correctament a tots els serveis del nou portal ATRI
cal utilitzar algun dels següents navegadors: Mozilla Firefox 1.5 o
versions superiors, Internet Explorer 6.0 o versions superiors. La resta
de navegadors no estan suportats pel portal.

Amb el nou portal, els directors podran continuar generant contrasenyes.

Us recordem que si és el cas que accediu des de casa, per a imprimir una nòmina, per exemple, o per a consultar les vostres dades del IRPF, el primer cop que accediu per Firefox us apareixerà aquesta finestra , que us mostra que no teniu un certificat. Caldrà fer clic a la part inferior a “Entenc els riscos”

I, a continuació fer clic a “Afegeix una excepció”

Ja estarem a prop i seguirem fent clic a “Confirma excepció de seguretat”

Finalment, ja estarem a la pantalla principal del portal Atria, on NO ES POT ACCEDIR amb el codi d’usuari i contrasenya del Correu Xtec, sinó amb el nom d’usuari que és el NIF i una contrasenya que també és diferent, i que us la proporcionarà la direcció del centre, si no la teníeu ja.

Recordeu que si us equivoqueu tres cops bloquejareu el compte, i caldrà que el/la director/ del vostre centre us trameti , a través d’un aplicatiu al que només ell/a té accés, una nova contrasenya.

Publicat dins de Atria | Deixa un comentari

Per a petites publicacions

No sempre cal anar a grans “eines” per a portar a terme tasques “quotidianes” dins de l’aula.

Redaccions curtes, publicacions de curta durada, explicacions sobre premsa, prospectes i publicacions de poques planes són tasques literàries que precissen, alguns cops, de suport electrònic de l’anomenada “maquetació”, que ni sempre és fàcil ni sempre es tenen les eines necessàries per a portar a terme.

De la ma de readwritethink priting press podem portar a terme la majoria d’aquestes publicacions de poca volada, amb un nivell d’aprenentatge senzill a nivell tècnic, però  suficient per a fixar-nos més en la part de tasca literària , lèxica i didàctica.

1- Anem a la plana: http://interactives.mped.org/view_interactive.aspx?id=110&title=:

2- Podem crear diferents tipologies de publicació fent clic:

3-  A continuació donar-li un nom per a poder enregistrar:

4- Un pas més de configuració, seleccionar el format, entre tres de possibles:

5- I començar a treballar en cada un dels apartats que ens ofereix, amb menús molt clars en la seva funcionalitat:

Tot és tan senzill com fer clic dins de l’apartat corresponent i passar a donar forma a les idees que volem expressar.

6.- Per a finalitzar, podem exportar a pdf , també amb ajudes de Pdf creator o similar

7.- Cal remarcar que al final  el document sempra  inserta la marca comercial. És la part negativa, però tot no poden ser flors i violes al programari lliure, o al programari al núvol.

Publicat dins de Publicacions | Deixa un comentari

Imatge i realitat

En nombroses ocasions hem posat imatges que , retocades, mostren la realitat de forma ideal, sense que per això formi part de l’univers de la realitat. De la ma de iwanex studio i del seu portfolio podem contemplar 10 retocs digitals de personatges famosos que, tot i ser una tasca de retoc excel·lent, cal tenir present que no és la realitat en sí mateixa.

Els mitjans de comunicació juguen de forma fàcil en mostrar-nos la cara amable de determinades cares.  Posar aquests rostres a la mateixa alçada de la cara que fem tots i totes quan ens aixequem a les 7 del matí cada dia, ben bé val una entrada en aquest bloc, i el recordatori que imatge i realitat pot ser una bona dicotomia a tractar dins de l’aula.

El retoc digital no és dolent, i representa tot un repte per a qui està davant el Gimp o el Photoshop, però cal deixar clar quina és la imatge real i quina la retocada, per a no pensar sempre que imatge i realitat sempre és el mateix.

Publicat dins de Fotografia, Perdoneu... | Deixa un comentari

“No creo que Twitter vaya a durar mucho tiempo, me parece una moda pasajera”

Llegit al CiberPaís, ahir, entrevista a Nicholas Negroponte.

Publicat dins de Opinió | Deixa un comentari

I Congreso Escuela 2.0

Els passats dies 22 i 23 d’octubre es va portar a terme el I Congreso Escuela 2.0 , a Madrid. El mateix ha tingut com a finalitat ” proporcionar un marco de intercambio de experiencias entre los profesionales de todos los ámbitos educativos de las distintas comunidades y ciudades autónomas.”

A la plana http://www.ite.educacion.es/escuela20/index.php/es/icongreso podeu trobar les comunicacions, experiències, vídeos i referències.

Publicat dins de Educat1x1 | Deixa un comentari

Informe d’avaluació Projecte Educat 1×1.

El Consell Superior  d’Avaluació del Sistema Educatiu, del Departament d’Educació,  ha publicat l’Informe d’avaluació del Projecte educat 1×1, un document de 43 planes , que situem breument amb la selecció de dos paràgrafs inicials:

L’informe d’avaluació El projecte eduCAT1x1. Una aproximació en la perspectiva de les directores i directors de centres participants ( curs 2009-2010) recull i sintetitza les opinions i consideracions que ha manifestat, al final del primer any d’activitat, un grup reduït de directores i directors de centres educatius que participa en el projecte des del seu començament a l’inici d’aquest curs.

La metodologia emprada en l’avaluació posa l’èmsafi en les seves visions i valoracions dels objectius del projecte, les oportunitats que obre, les dificultats que han experimentat i les espectatives de cara al futur. “

” A proposta dels impulsors de l’estudi, l’anàlisi s’ha limitat als centres adscrits al primer pilotatge ( primera i segona onades ) del projecte educatCAT1x1, seleccionats a partir de la relació de 70 centres facilitada pel Servei d’Innovació i Recerca Educativa. Per raons operatives, la selecció s’ha limitat a vuit centres, sis centres públics i dos centres privats concertats, distribuïts per tot el territori, sense pretendre, però, incorporar centres de tots els Serveis Territorials del Departament d’Educació.”

Publicat dins de Educat1x1 | Deixa un comentari

El biblioburro

Sobre la paraula “innovació” darrerament hem sentit definicions de tota mena, gustos i colors.

Segurament a qualsevol d’aquestes formes d’interpretació llegides ens podem haver oblidat del sentit més pur i simple del terme, amb el que comporta de transformació i creixement personal i dels altres, mitjançant el procés educatiu com a fil conductor.

Així de simple, així de complicat. I no cal més, ni donar-li més voltes.

Veient aquest clip de vídeo, del que ens ha posat en avís la Carme Ribes, caldria replantejar-se , si més no, noves acepcions, a les tradicionals, de la paraula “innovació”. Fins i tot, vells i tradicionals significats als nous.

Aquest és un bon clip per a comentar dins de l’aula, per molts i variats motius, no ho dubteu:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=tsHyN9zj8_o]

Publicat dins de Innovació | Deixa un comentari

Wi-fi direct

Una “paraulota” més a tenir present en el nostre entorn semàntic. Sembla que la idea que ja va desenvolupar Nintendo, de fer servir la wi-fi per a comunicar consoles de joc portàtils i fer-les servir per a “joc en xarxa” ( qui tingueu fills/es a casa sabeu perfectament el que estem dient ), s’exporta i està a punt de convertir-se en “standard” sota el nom de “wi-fi direct”.  Ja els ha costat…

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=je2lWjfpywQ]

Publicat dins de wi-fi | Deixa un comentari

Moodle 2.0, a punt.

Segurament a aquestes alçades parlar de moodle no significa un descobriment significatiu per a la majoria dels i de les que ens llegiu. Sí radica la novetat en que la versió 2.0 està prop de veure la llum. Com sabem, Moodle no és un projecte específic , sinó que, com a projecte comunitari, s’adapta a la realitat , disseny i llengua que cada comunitat del món l’interessa.

S’obren noves possibilitats de treball. Recordem les propietats bàsiques de Moodle en un clip:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=WvCIv5KCbeE]

En un altre vídeo, en narració anglesa, es descobreixen les noves possibilitats implementades:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=56W-ZQ3dK3w]

Esperarem a la materialització d’aquesta nova versió. Mentre, recordem el que de vegades no sempre s’ha aconseguit deixar ben clar. Moodle, blocs , intranets, google sites i adobe dreamweaver són eines que tenen característiques pròpies i indicades en un ús específic comunicatiu i de gestió. Descobrir quins són els paràmetres que pertanyen a cada modalitat  és un pas important abans de llençar-nos a fer-ne ús, en el sentit que no sempre podem fer la selecció de la millor eina per a les finalitats desitjades. Encertar el primer pas en la tria de l’eina pot ser un bon primer pas.

Publicat dins de Moodle | Deixa un comentari

Adobe llença el seu “Projecte Roma”

Darrerament Adobe està força activa i avui acaba de llençar la seva aplicació al núvel “project Rome for education”.

Encara estem acabant de mirar totes les eines que implementa, però de moment veiem que són 3 les característiques que les precedeixen:

  • Tot el programa està al núvol, amb possibilitat de baixar-lo en local amb ajuda de adobe air
  • Tot , de moment, a cost zero. A la web parla que no seguirà així , però de moment…
  • El tema dels formats de treball implementats és el punt fort: planes web, portfolios, presentacions.

Millor seguim observant les seves propostes , propietats i possibilitats i us deixem amb el seu enllaç a Project Rome d’adobe i un vídeo promocional amb les seves peculiaritats:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=mtm3Ahx_paY]

Publicat dins de Adobe | Deixa un comentari