De les mans del Doctor Potachov
(Néstor Alonso Arrukero ), recuperem un document de l’any 2008 sobre el perquè de la importància dels blocs educatius.
Diposem del document a aquesta plan de Isuu

De les mans del Doctor Potachov
(Néstor Alonso Arrukero ), recuperem un document de l’any 2008 sobre el perquè de la importància dels blocs educatius.
Diposem del document a aquesta plan de Isuu

“Senyora,
Senyor,
En el marc de l’estratègia general del Departament d’Educació per promoure i facilitar
l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació més avançades per a
l’alumnat, el professorat i els centres, estratègia que té com a actuació de referència
el projecte eduCAT1x1, s’han dut a terme en aquesta legislatura diferents accions amb
la mateixa finalitat. En aquest sentit la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya ha
estat objecte d’importants millores de funcionalitats i serveis, que constitueixen el
projecte XTEC 2.0.
El primer, i el més nou, dels nous serveis que configuren la XTEC 2.0 és l’entorn “La
meva XTEC” que recentment s’ha posat en funcionament. Consisteix en un espai d’accés
restringit, mitjançant l’identificador XTEC, que agrupa els serveis d’ús personal
basats en les aplicacions Web 2.0 de Google Apps, juntament amb els vincles als
principals serveis web que el Departament d’Educació posa a disposició del professorat.
El segon component del projecte XTEC 2.0, és la implantació d’un portal dinàmic que
estableix una nova estructura dels continguts de la XTEC que pretén respondre millor a
les necessitats del professorat. El proper 4 de gener es posarà en funcionament el nou
portal XTEC. La transició al nou portal serà transparent per a la gran majoria de
persones usuàries. Únicament comportarà uns mínims canvis per aquells centres o
usuaris/àries que mantinguin una pàgina web dins el domini XTEC. Per a aquest
col·lectiu les afectacions seran de dos tipus:
1. Tall del servei FTP per actualitzar les pàgines web estàtiques, del 3 al 5 de gener
2011.
2. Configuració de la nova adreça FTP dins el programari per actualitzar les pàgines
estàtiques. Cal posar com a nou nom de servidor: ftp.xtec.cat. en lloc de xtec.cat.
A la portada de la XTEC s’anunciaran aquests canvis i a l’espai d’atenció a l’usuari
de la XTEC trobareu guies actualitzades de com realitzar-los, a partir de l’entrada en
funcionament del nou servidor FTP el dia 5 de gener.
Estic segur que sabreu valorar els avantatges i millores que representa la XTEC 2.0 com
aposta qualitativa per oferir al professorat i als centres una nova oferta de serveis
basats en la Web 2.0.
Ben cordialment,
Jaume Graells i Veguin
Director general de l’Educació Bàsica i el Batxillerat
Departament d’Educació “

Segons hem pogut llegir a Alt1040, els comptes de Google Apps podran tenir actius tots els aplicatius de Google:
“Los usuarios de Google Apps están de enhorabuena ya que a partir de ahora podrán acceder a todos los servicios que tienen disponibles todos los usuarios con las cuentas normales de Google. Hasta ahora los usuarios podrían de Google Apps podían usar los servicios más básicos, como puede ser el correo electrónico de Gmail, Google Docs o Google Sites. A partir de hoy todos los servicios que tienen Google estarán disponible para que los puedan usar bajo su dominio, entre ellos se encuentra Picasa, Blogger, Analitycs, Maps, Reader o YouTube entre otros.
Para los usuarios que se den de alta en Google Apps a partir del día de hoy tendrán todos estos servicios disponibles, mientras que para los usuarios que ya tengan su dominio registrado en este servicio se les irá habilitando durante las próximas semanas.”
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=nZOCOF15BBQ&]
Interessants mapes conceptuals relacionats amb l’aprenentatge de temes musicals que poden servir-nos d’ús directe dins de l’aula, per a esquematitzar conceptes relacionats . Els hem pogut veure a aquest bloc.




Seguim , sota l’epígraf “Festival Gimp” una sèrie d’entrades, discontinuades, que poden donar-vos idees a aplicar amb imatges i que us poden servir de certa utilitat al centre per a fer petits retocs digital a les fotografies que feu servir normalment amb caràcter docent.
Segur que darrerament us haureu fixat en imatges que tenen un tractament tal que semblen fotos fetes en una maqueta dins de casa, però que realment estan agafades al mig del carrer. Estan editades de tal forma que apareixen només unes parts molt nítides i la resta desenfocat. És relativament senzill de fer , i aquest efecte agafa el nom de “Tilt Shift”.
Aquesta sèrie d’articles els trobareu referenciats a la plana:

Seguim, sota l’epígraf “Festival Gimp” una sèrie d’entrades, discontinuades, que poden donar-vos idees a aplicar amb imatges i que us poden servir de certa utilitat al centre per a fer petits retocs digital a les fotografies que feu servir normalment amb caràcter docent.
Una forma original de poder resaltar detalls d’una imatge, deixar parts en color i parts en blanc i negre.
Aquesta sèrie d’articles els trobareu referenciats a la plana:

Seguim, sota l’epígraf “Festival Gimp” una sèrie d’entrades, discontinuades, que poden donar-vos idees a aplicar amb imatges i que us poden servir de certa utilitat al centre per a fer petits retocs digital a les fotografies que feu servir normalment amb caràcter docent.
Una utilitat senzilla: el canvi de tamany d’una imatge
Canviar el tamany d’una imatge farà que determinat powerpoint no ens ocupi molts megues amb un parell d’imatges, sinó el que realment li toca. Emprar el tamany adequat és una virtud. I un descans per a qui l’ha de rebre, si és el cas.
Aquesta sèrie d’articles els trobareu referenciats a la plana:

Començarem, sota l’epígraf “Festival Gimp” una sèrie d’entrades, discontinuades, que poden donar-vos idees a aplicar amb imatges i que us poden servir de certa utilitat al centre per a fer petits retocs digital a les fotografies que feu servir normalment amb caràcter docent.
Començarem amb una utilitat senzilla: Clonació de parts d’una imatge
De forma voluntària veurem la forma de fer desaparèixer parts d’una imatge substituint-les per unes altres. És més metòdic que complicat, i tot sovint pot anar acompanyat de diferents tècniques associades i complementàries.
Aquesta sèrie d’articles sobre retoc d’imatge amb Gimp els trobareu referenciats a la plana:
El videojoc, com algun cop ja hem comentat, portat a terme de forma pedagògica, conforma part de l’univers tecnològic que cal saber aprofitar i portar al terreny que com a docents més creiem convenient.
De mans de “Educació Tecnològica” recuperem un manual d’us dels videojocs que té prou fila de tocar de peus a terra, entenet el videojoc educatiu com a part de la tecnologia didàctica que és possible introduir dins de l’aula.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Q6uncmFq71M]

El manual, de 40 planes, està accesible en format pdf des d’aquest enllaç.
Part dels objectius formatius proposats són:
La web de referència en anglès és http://games.eun.org/
Seguiu aquests passos escrupolosament per tal de aconseguir que tots els equipaments que hem demanat des de el centre al Catàleg d’Equipaments, entren correctament al Gepse i gaudeixen de les garanties i posterior manteniment, amb la qual cosa no tindreu cap problema a l’hora de comunicar una possible avaria o mal funcionament sobre un equipament en concret,d’altra forma no podreu cursar cap incidència sobre aquells equips que s’espatllin o necessitin actuació de revisió.