Emilio Duró acaba amb el Prozac

Cada dia a les 9 del matí recordeu aquest vídeo. Interessant personatge del que encara tenim més intervencions preparades. Reivindicació pura d’optimisme com a eina educativa vital, la millor de les  eines docents.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=r0nQF8k0tMw]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=0Cl3i4Jp1OM]

Publicat dins de Perdoneu..., Prozac educatiu, Vídeos | Deixa un comentari

Protecció de dades: recomanacions per als centres

Des del portal Gencat Educació s’ha elaborat una guia de recomanacions per als centres respecte la Protecció de Dades.  Interessant document que us posem directament en aquesta entrada, doncs cal registrar-se a la Intranet del Departament per a poder-lo veure.

” La protecció de dades de caràcter personal és un dret fonamental que busca protegir els ciutadans i el ple exercici dels seus drets davant les vulneracions que puguin procedir de la recollida, tractament i emmagatzematge de les seves dades personals, per part tant d’entitats públiques com privades. El ciutadà ha de poder saber i tenir control sobre qui utilitza les seves dades de caràcter personal, per a quina finalitat i a qui es faciliten aquestes dades, entre d’altres circumstàncies.

Els tractaments de dades de caràcter personal necessaris per a la gestió dels processos en l’àmbit educatiu, l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació i la capacitat d’aquestes per tractar grans volums de dades i, les diferències d’interpretació que pot suscitar l’aplicació de la normativa vigent en matèria de protecció de dades, aconsellen l’elaboració d’unes consideracions destinades als centres i serveis educatius. Tot seguit es presenta un resum dels trets principals i, en tot cas es recomana la lectura integra del document ”

La recomanació d’acurada lectura del document és obligada. Bàsicament es desenvolupen 10 punts de contrast amb els seus corresponents annexos i normatives corresponents, que us permeten revisar el marc d’actuacions envers el tractament de dades personals dels vostres centres i serveis educatius.

1) Les dades són de les persones
2) Abans de començar, comproveu que el fitxer està creat
3) Sempre informeu i demaneu el consentiment
4) Sol·liciteu només dades que siguin adequades, pertinents i no excessives amb finalitats concretes i actualitzeu-les
5) Cancel·leu les dades quan no siguin necessàries i feu-lo de forma adequada
6) Faciliteu l’exercici de drets “arco” als titulars de les dades
7) No cediu dades sense estar autoritzat
8 ) Doneu compliment al deure de secret
9) Cas que contracteu serveis a empreses, reviseu els contractes
10) Adopteu mesures de seguretat

[slideshare id=7112650&doc=recomanacionsiannexoslopd-110302030847-phpapp02&type=d]

Publicat dins de Normativa, Protecció de dades | Deixa un comentari

Més retallables

Via Whatsnew ens ofereixen un recull de planes web on trobar retallables. Un conjunt de possibilitats per a les manualitats del centre realment impressionant, a diferents nivells educatius i amb múltiples nivells de complexitat.

Els enllaços a retallables que ens obsequien a l’article són:

– senzills però molta varietat a papertots.

complexes retallables de la casa Canon

– professionals des de la plana de paperkraft.

– més de la casa paper modelz.

Els retallables, en els seus diferents nivells de dificultat, són una eina que fa anys que ha entrat a les aules i amb la xarxa ara ens ofereix moltes possibilitats de treball i cerca. Si doneu un cop d’ull a aquestes planes observareu mil possibilitats aprofitables.

Publicat dins de Retallables | Deixa un comentari

W7 SP1

Microsoft ja ha fet pública la primera gran actualització de Windows 7, que aglutina els diferents canvis i afegits que paulatinament s’han anat afegint des de que va sortir el Sistema Operatiu. Si es fa una actualització completa pot ocupar de l’ordre de 250-300 Mb.

La conveniència de mantenir actualitzades les màquines incideix en múltiples factors, fonamentalment en la compatibilitat de programaris , fiabilitat de funcionament i probabilitat de vacunació contra codis malignes, entre d’altres.

Les descàrregues poden portar-se a terme de forma automatitzada des de http://www.update.microsoft.com, o bé en forma manual des d’ aquesta ubicació de Microsoft.

Us recordem també que , a banda de les màquines de catàleg del propi Departament, podeu passar-ne d’altres al català tot visitant la plana de Microsoft preparada a tal efecte.

Publicat dins de TIC, Windows7 | Deixa un comentari

“Interpretative dance”

A forma de “Pictionary musical” la BBC ha posat en marxa un programa  on, entre d’altres activitats els col·laboradors cal que endevinin la cançó, sense escoltar-la, només ajudant-se per la mímica que s’interpreta.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=8ZsE-v31TjY]

Des de la plana web del programa podem accedir a d’altres clips de vídeo, per si ens pot donar idees per a llengües estrangeres.

Publicat dins de Vídeos | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Dilluns 21 de febrer, 3a sessió seminari

“….tot està per fer i tot és possible.”  

“Ara Mateix” . Miquel Martí i Pol-LLuís Llach

Publicat dins de Seminaris, TIC | Deixa un comentari

Moodle portable

Per poder fer provatures, preparar cursos, o restaurar cursos ja fets i poder treballar individualment, ja fa temps usuaris, van tenir la brillant idea de poder gaudir d’un sistema de muntar Moodle en local.

Moodle en local vol dir instal·lat en un directori de la nostra màquina, independent d’Internet…  més informació (apartat Món Moodle – Moodle portable)

Publicat dins de Moodle, TIC | Deixa un comentari

Exhibició obres audiovisuals a centres

Els darrers dies han estat arribant a centres una carta escrita per la empresa “Motion Picture Licensing Company”

[slideshare id=6917431&doc=carta-110214031433-phpapp01&type=d]

La Directora General, Meritxell Ruiz Isern, ha lliurat aquesta carta també als centres, en resposta a aquest escrit que arriba als centres:

Senyor director,
Senyora directora,

Aquesta Direcció General ha tingut constància que una empresa anomenada MPLC (Motion Picture Licensing Corporation), encarregada d’autoritzar la Llicència MPLC Umbrella®, que permet l’exhibició legal d’obres audiovisuals, està enviant cartes als centres educatius de Catalunya perquè contracteu, de manera unilateral, la llicència que permet visualitzar legalment les obres audiovisuals.

En aquest sentit, us volem informar que aquesta Direcció General participa en un grup de treball, a escala estatal, en el qual hi ha representada aquesta empresa, a fi d’establir les condicions que han de regir, si escau, la contractació d’aquesta llicència.

Per aquest motiu, us demanem que si rebeu una carta de l’empresa MPLC, o de qualsevol altra empresa o associació amb un contingut similar, ens ho feu saber de seguida i no prengueu cap decisió unilateralment.

Us recordem que el professorat de l’educació reglada no necessita autorització de l’autor o autora per reproduir, distribuir i comunicar públicament petits fragments d’obres amb l’única finalitat d’il·lustrar l’ensenyament de les activitats educatives. Les obres, per poder ser usades d’una manera fraccionada, han d’estar prèviament divulgades. Com ja sabeu, el professorat ha de fer referència a l’autoria i a la font del fragment.

Atentament,

Meritxell Ruiz Isern
Directora general

Barcelona, 8 de febrer de 2011 “

Publicat dins de Imatges, Normativa, Seguretat, TIC, Vídeos | Deixa un comentari

Fem un Hofmann , en 16 passes

Amb la popularitat de la fotografia digital, també com a eina de descobriment i experimentació didàctica, s’han vingut desenvolupant empreses de serveis fotogràfics que han complementat els serveis de la fotografia.

Un dels serveis més populars és la creació d’àlbums digitals en paper, a través de la creació al propi ordinador. Ens trobem encara a mig camí de la pantalla i el paper en determinats casos. El fet que l’aplicació combini la part de creació digital i la fotografia clàssica el fa prou atractiu com a pròpi exercici d’aula ( encara que no finalitzem la tasca amb un encàrrec econòmic, evidentment ), o de vegades d’obligada comanda per a determinats recopilatoris, familiars, escolars o professionals.

Hofmann és una empresa prou reconeguda en aquesta tasca. Per suposat, no ens subvenciona aquesta entrada, i existeixen d’altres empreses, d’igual o més qualitat, que també podrien ser les protagonistes de la mateixa, tot i que , al menys ara, per popularitat, serà aquesta la que descriurem pas a pas.

La creació d’àlbums digitals també podríem realitzar-la amb el que ens ofereixen, entre altres, Fotoprix:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=7mydILphNHY]

També podríem optar per les cases mypixfotoalbumag , printernet , fotoinsight , tualbum.es, o serveis professionals com dinasa, entre molts altres que hi han a la xarxa. I segur que ens sabeu d’altres, d’igual o millor qualitat.

1.- Anem a la web de hofmann i ens descarregarem el programa per a instal·lar-lo al nostre disc dur a partir de http://www.hofmann.es/include/DescargaFichero.asp

2.- Un cop baixats els 93 Mb del programa, pasem a instal·lar-lo al disc dur. Podem seleccionar l’idioma en castellà:

3.- Us demanarà el correu electrònic. No acostumen a llençar gaire “correu-brossa” i pot ser interessant per a les actualitzacions i avisos. També el necessitareu escriure, necessàriament, per a avisos sobre quan estarà llesta la vostra comanda.

4.- El programa us demanarà a continuació el CODI de registre. De moment ho podeu deixar en blanc i ja el posareu al final del procés i expliquem en què consisteix.

5.- Un cop acabat el procés podem iniciar un nou projecte, on caldrà indicar-li la carpeta del disc dur on s’enregistrarà ( sols el projecte; que no cal que sigui la ubicació on són les fotos a fer servir ).

Feu clic a “crear un nuevo proyecto”.

6.- Ara ja podrem seleccionar quin tipus de projecte volem portar a terme. El catàleg de productes és extens. La opció “per defecte” que aconsellem en primera instància és : “Classic, 21×29, edició digital”,  per la relació qualitat-preu. La “impresión en papel fotográfico” és més bona, però més cara, pot deixar-se per a segons o tercers projectes.

7.- Ara configurem les opcions del projecte:

–  Seleccionem un nombre de planes de l’àlbum, que podrem variar sense cap problema en qualsevol moment del procés.

– Com a opcions , millor crear un “album nuevo” i fer el procés de forma manual, que és com millor controlarem què es pot realitzar. No optarem per “album automático”.

– A la part inferior seleccionarem la carpeta on s’enregistrarà el projecte, i escriurem un nom. Aquesta carpeta NO té , necessàriament, per què tenir les fotos a fer servir.

8.- Accedirem ja a la pantalla principal del programa, on podrem veure les parts fonamentals del mateix:

– Al lateral de la esquerra, el directori de fotografies a fer servir.

– A la part inferior, les finestres de plantilles de diferents tipus.

– A la part central, on “arrosegarem” les fotos per a interactuar

– Observem també per on passar les “planes” del llibre, que en aquest cas són 22

9.- El principi bàsic per a incorporar les fotografies a l’àlbum és ARROSSEGAR les fotos des de la finestra de la esquerra a la part central, als espais preparats a tal efecte. El segon principi bàsic és, si no queda perfectament encaixada o voleu fer algun fetit canvi en el color o brillantor o.. feu DOBLE CLIC damunt de la fotografia i accedireu al menú particular de cada foto per a poder fer els canvis bàsics. Cal fer clic a “Acceptar” per validar els canvis i tornar a la finestra principal.

10.- No és necessari que deixeu absolutament acabades les planes una a una. Estem en un entorn “digital no-lineal” . Si saltem a la plana 3, deixant per acabar la tapa, veurem que també podem afegir textos, que podrem editar fent doble clic damunt de les caixes. D’altra banda, a la part de sota disposeu de diferents plantilles de plana ( plana esquerra, plana dreta, son diferents per a aquest cas ) que podeu “arrosegar” i deixar-la caure al damunt per a que s’apliqui.

Si no apliqueu CAP plantilla ( les plantilles són modificables, afegint o suprimint elements, seleccionant-los ), la fotografia ocuparà tota la plana. També podeu aplicar les plantilles dobles, de dos planes.

11.- A la part inferior podem afegir diferents “fons” predeterminats, o d’altres. Només cal “arrossegar” la imatge fins l’àrea de treball:

12.- També podem afegir clip arts, a la part inferior , on trobem les diferents pestanyes. El sistema, com sempre, arrossegant les icones fins l’àrea de treball:

13.- La següent funció de les finestres inferiors és la de màscares i marcs.  La funció de màscares , un cop posem la foto i després la forma damunt la foto ( arrossegant, sempre ), converteix la fotografia en la forma convinguda. En quant als marcs, novament, arrossegarem el que ens venen de model fins la fotografia corresponent que estigui ja posada.


14.- Abans de finalitzar el disseny del llibre, destacarem de la part superior algunes icones amb les seves funcions:

– Guardar: és recomenable anar guardant la tasca realitzada, de tant en tant, com a qualsevol aplicació.

– Nº de planes: en qualsevol moment del procés de creació podem canviar el número de planes del llibre, sigui per posar-ne o per treure’n:

– Vista prèvia: podem veure a pantalla completa el resultat final de l’àlbum

– Preus: podrem accedir a la plana web de la casa, on podrem veure que el preu final del llibre de 22 planes serà de 28,50 €, sense cap més afegit:

-Comanda: en parlem al següent punt

15.- La comanda:

Un cop estem completament segurs i hem revisat que tot està correctament ( cal assegurar-se ), farem clic al botó superior de “Pedido”. Apareixerà la finestra on cal posar el codi:

Aquest codi el podeu sol·licitar a la tenda del barri on teniu confiança, doncs gairebé TOTES les tendes de fotografia de Catalunya tenen un codi diferent, que bàsicament és un punt de garantia per a saber el punt de lliurament, si no el voleu rebre a casa. Baixeu a la cantonada, a la tenda que teniu confiança i heu anat tota la vida, li demaneu el codi del Hoffman i en un moment el tindreu. Heu de teclejar aquest codi a la finestra. Podria posar-se qualsevol codi, però us aconsellem que podeu millor el codi de la tenda on anireu a recollir la comanda.

Un cop posat el codi , començarà el procés de “compactar” i “pujar” tot l’àlbum fins als servidors de FTP de Hofmann. Absolutament tot el procés es porta a terme de forma automàtica i no cal fer res, només llegir la pantalla i anar acceptant. Tot depenent del procés, del volum, de la quantitat de planes, la capacitat de la vostra ADSL…… el procés pot arribar a durar fins a una hora o més. No toqueu res, i paciència.

Us demanarà les vostres dades personals ( lloc on viviu ) i si voleu que l’àlbum arribi a casa vostra o a la botiga que heu posat al codi.

Ara ve la “dolorosa”, on caldrà pagar per avançat. No tingueu recança, podeu fer servir el mètode de pagament per targeta de crèdit, que acostuma a ser segur. També podeu fer servir targetes específicament pensades per a pagaments per internet, on si algú intentés cobrar més, no podria de cap manera.

I en darrer lloc, us apareixerà un missatge on us indicarà:

– que el procés ha estat satisfactori

– les dades probables de recepció

– el número de comanda ( no el perdeu )

– que us han lliurat un missatge de correu electrònic amb totes les dades relacionades.

16.- Consells finals:

– Sempre és millor que indiqueu el lliurament del paquet a la botiga, doncs estarà oberta quan vosaltres no sereu a casa, normalment. També veureu que el paquet, en la majoria dels casos, és prou gran per a que no entri en una bústia “normal”, i es puguin tenir problemes de “desaparició” del paquet. Els repartidors saben perfectament l’horari de les botigues, ho encertaran sempre i no caldrà estar pendents a casa del lliurament.

– Podeu posar sense pors una adreça de correu fiable, lliuren missatges de correu anunciant en quines passes es troba la vostra comanda.

– Tot procés d’aprenentatge passa per un procés. No es podrà fer un primer àlbum “perfecte”. Serà amb una mica de pràctica, al segon o tercer àlbum quan veureu la forma de millorar les presentacions, un cop vist el resultat en paper.

– Si feu servir prèviament el Gimp o qualsevol editor d’imatges per a entrar les imatges ja graduades de color, brillantor, contrast… serà més senzill treballar en la composició de les mateixes dins de la plana.

– Insistim novament que no només aquesta casa realitza aquest producte. Existeixen moltes altres.

– Pot ser una forma introductòria a les edicions d’imatges

– Naturalment, afegirem aquesta entrada en el recull d’entrades interessants que tenim recollides a http://www.xtec.cat/~e3944813/web20/index.htm

Publicat dins de "Festival de fotografia", Fotografia, Imatges | Deixa un comentari

Viu-la. INS Vidal i Barraquer, Tarragona

“La participació és le camí que ens condueix a l’èxit”

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=I2I8BTU-400]

Publicat dins de Secundària, TIC, Vídeos, Youtube | Deixa un comentari