Exportar i baixar les vostres dades de google en local no està de més

A finals de curs escolar passat ja vam parlar sobre la necessitat de tenir una còpia de seguretat de les nostres dades de Google. Cada una de les eines de Google que posen a l’abast més facilitats en la nostra tasca al centre tenen la possibilitat de generar una còpia de seguretat en local de les nostres dades.

A la vegada, fa pocs dies que també, en una diària i contínua actualització dels serveis, aquests han presentat la novetat de poder treballar sota el navegador chrome amb un plugin en forma de desconnexió, de forma i manera que podem treballar igual i la nostra tasca s’actualitza en quant la màquina disposi de connexió a la xarxa.

Una tercera possibilitat de poder disposar d’un mètode de treball efectiu en quant a seguretat de poder disposar de les nostres dades es va presentar no fa masses setmanes, de mans del propi google a la plana https://www.google.com/takeout/, que ens mostra la possibilitat d’enregistrar en local les dades que tinguem als serveis:

Podem triar els serveis de dades a baixar i ens mostrarà l’espai dels arxius a baixar:

Publicat dins de Còpies-de-seguretat, Googlejant | Deixa un comentari

Baròmetre de l’ús del català a internet

De mans de la web http://wiccac.cat/ , Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics, ens presenten un estudi amb prou dades específiques sobre l’ús del català a internet.

És un estudi on entren al mateix ( fins ara, doncs ho van ampliant i fent cada cop més gran ), a data 31 d’agost , un total de 3141 empreses/entitats/institucions.

Els criteris que fan servir para classificar cada una de les URL estudiades són:

Destaquen a la part alta de la taula :

I a la part baixa , pel seu poc o cap ús del català al seu contingut:


Fent clic a cada un dels camps que es descriuen es poden saber les empreses o institucions específiques que s’han estudiat. No transcriurem aquí cap per a no fer sang amb cap d’elles. En tot cas, felicitar l’àmbit universitari per la posició.

Una darrera curiositat sobre l’estudi realitzat són les planes web d’institucions/empreses de fora de Catalunya/Països catalans que, sense tenir cap obligació de fer servir el català, el tenen ben present a les seves aplicacions / descripcions de les planes.

Felicitar als webmasters independents per la feina i per aportar dades objectives a un debat que cal que també es mogui en l’àmbit de les dades específiques, a banda d’altres aspectes que sentim i llegim cada dia als mitjans de comunicació.

Tots els detalls a http://wiccac.cat/

Publicat dins de Curiositats, Publicacions | Deixa un comentari

Dogc: ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material didàctic complementari i informàtic

Al Dogc  d’avui s’ha publicat :

ORDRE ENS/217/2011, de 6 de setembre, per la qual es convoquen ajuts per a l’adquisició de llibres de text i material didàctic complementari i informàtic per a l’alumnat escolaritzat en centres educatius sostinguts amb fons públics durant el curs 2011-2012.

Teniu aquí l’enllaç en format html i pdf

Per a aquells centres Educat 2.0 és convenient tenir present aquesta convocatòria d’ajuts per a alumnat, doncs també inclou les ajudes a la compra del material informàtic.

Publicat dins de Educat 2.0 | Deixa un comentari

Compte enrere

Publicat dins de Seminaris | Deixa un comentari

Inscripcions als Seminaris de dinamització en Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement als S.T. d’Ensenyament a Tarragona

Avui dimecres es el primer dia d’inscripcions a les activitats del Pla de Formació de Zona. Entre el 7 i el 22 de setembre queda obert el plaç per a les activitats presencials.

Un curs escolar més, als Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona, portem a terme els Seminaris de dinamització en Tic i Tac. Recordeu que tenen inscripció restringida a la Direcció i que només es pot fer una inscripció per centre. L’objectiu dels Seminaris és donar servei , suport, informacions, directrius del Departament i propostes de treball als coordinadors/es Tic i Tac que assisteixen en nom del seu centre, amb un conjunt de continguts confeccionats de forma pròpia al territori.

Recordem el procés d’inscripció. O bé es pot anar directament a http://www.xtec.cat/formacio/gestio/inscripcio.htm, i la Direcció de centre tecleja el codi i contrasenya corresponent, o bé podeu anar pas a pas:

1.- A la plana principal de la Xtec, fem clic a la part esquerra a l’apartat de Formació Permanent

2.- Accedim a l’apartat de ” Inscripció Direcció”

3.- Cal entrar usuari i password per part de la Direcció de centre i accedir a la pantalla:

4.- I seleccionar les inscripcions a activitats restringides a centre ( trobareu més d’una )


5.- I accediu a la matriculació al Seminari

6.- I només caldrà entrar les dades de la persona que assistirà al Seminari, en nom del seu centre:

L’oferta que es proposa és de 10 seminaris, entre primària i Secundària, a tot el territori.

Publicat dins de Activitats, Coordinació TAC, Formació, Seminaris, TIC | Deixa un comentari

Comencem el curs escolar

Una vegada més comença un nou curs escolar , un cop passat el període estival.  Darrera quedaran ja els records de les vacances.

És moment de nous projectes, de mirar endavant i de retrobament. Des de l’Àrea Tic i Tac a Tarragona desitgem que el curs escolar comenci el millor possible i esperem que els projectes siguin profitosos.  Preparem nous projectes per a millor aprofitament didàctic de la tecnologia a l’aula ,  continuant amb la tasca de ser útils als centres.

[vimeo http://vimeo.com/27246366]

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Bones i merescudes vacances d’estiu

Que la pausa estival us doni les satisfaccions cercades i ens retrobem al setembre amb energies carregades. Bones, merescudes i guanyades vacances.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Memòria, resum i valoracions dels Seminaris Tic i Tac a les comarques del S.T. d’Ensenyament a Tarragona

Aquest curs escolar 2010-2011 a la cinquena i darrera sessió del Seminari  us vam demanar una petita valoració de com creieu que han funcionat els mateixos. Des de l’Àrea Tic i Tac als ST a Tarragona impulsem els Seminaris i el seu contingut, i seguirem treballant per a que en feu la màxima difusió al vostre centre sobre els seus continguts.

En 5 sessions de petit format  no poden abordar-se totes les temàtiques possibles a tractar en el camp de l’informàtica educativa ( tic i tac ), però sí les informacions, novetats i recordatoris essencials, que de forma comuna volem mantenir a tot el territori, coordinadament . De forma gairebé segura, molts temes han quedat a la cartera. Si més no, sempre es poden consultar al bloc o a la plana de referència.

Els resultats de l’enquesta anònima que us vam demanar d’omplir a la cinquena sessió ofereixen com a resultats:

  • Nombre de Seminaris: 8
  • Total de centres matriculats als seminaris: 116
  • Total assistents amb certificat: 95
  • Total de respostes al formulari anònim de Google: 52

  • Respostes de valoració:

El 51% valoreu així amb un 4 sobre 5 la tasca feta i el 36% creieu que la tasca és molt bona, 5 sobre 5.

Respostes a la pregunta “De cara als Seminaris del curs escolar vinent podríem parlar de temes relatius a ( totes les respostes ):

  • És molt important seguir tots els temes d’actualitat.
  • Escriptoris virtuals, actualització de programari divers per part del departament d’ensenyament Microsoft office 2010, macromedia flash, Programari i activitats per PDI…
  • “Control remot d’equips. Seguretat als equips del centre”
  • Resolució incidències Gepse, manteniment aules informàtica.
  • Em semblen ben encertats els temes tractats fins ara
  • la coordinació de centres referent a les TIC
  • “Nous recursos tècnics referents al manteniment de les xarxes dels centres.
  • Més casos pràctics per poder aplicar a l’aula. Estan molt encertat i són molt innovadors, i fàcilment aplicables a la realitat de l’aula.
  • ” Recursos per treballar les TIC a l’aula. Manteniment d’equips.”
  • “Treballar amb Ofice o amb OpenOffice. En què quedem? Se’ns vol potenciar el programari lliure  i se’ns donen exemples amb el de pagament. Caldria més pràctica en el seminari i no tan sols recepció d’informació que t’obliga a treballar posteriorment des de casa.”
  • Com funciona Edmodo i si va bé dins d’uns escola com a xarxa social entre alumnes i professorat
  • “PDI. Aplicacions lliures.”
  • “Materials especifics per PDI. Instal·lació de programes en ordinadors en xarxa desde el servidor fent servir el deepfreze (és possible?).”
  • noves propostes per treballar a l’ aula amb els nens.
  • “Estaria bé aprofundir una mica més en el funcionament de Fractalia, les possibilitats de Deep Freeze per a millorar el rendiment de l’aula d’informàtica. Seria interessant parlar una mica més del programari lliure, com ara l’OpenOffice, com restaurar ordinadors, l’estructura de l’aplicatiu Gepse, etc.”
  • “PDI ,ghost”
  • Les PDI a les aules. Biblioteques d’activitats. Materials….
  • “La PDI. La meva xtec. Material relacionats amb la PDI”
  • Recursos i materials per a pissarres digitals.
  • “accessibiilitat. Eines per dinamitzar les tac al centre”
  • ús de les PDI
  • “PDI i materials per a treballar.La meva Xtec”
  • Pdi
  • PissarresDigitals
  • “Les pissarres digitals. Materials per les pdi. Coordinació en l’elaboració de material curricular per les pdi.”
  • “Continuar compartint experiències. Nou programari d’utilitat docent.
    Pissarres digitals. …”
  • “Compartir materials i recursos entre centres.
    Programari específic (no educatiu), relacionat amb la gestió del centre.
    Programari educatiu.
    Programes de gestió d’aula
    Programes enfocats a l’utilització de nous recursos tic (portàtils alumnes, PDI’s,..)
  • “Acabar el Pla TAC.Noves tècniques i recursos que vagin sorgin en el mon TAC.”
  • “Intercanvi d’experiències.Aplicació de les tecnologies a les aules.”
  • “entorn google. google sites. programes útil a l’escola: audacity, movie maker, aplicacions pdi”
  • “PLATAC
    Novetats relacionades amb les TIC i TAC
    Aplicacions tecnològiques a l’aula
  • Nou programari educatiu
    Fractalia, ajuda o dificulta? (Seria interessant muntar jornades tècniques sobre el Fractalia)
  • “Novetats informàtiques educatives.
    Possibles aplicacions TIC en àmbits docents no presencials regularment ( com per exemple els Camps d’Aprenentatge), amb la finalitat de poder enllaçar el treball fet al Camp amb el centre educaticu que l’ha visitat, i viceversa.
    Organització de Jornades tècniques.”
  • “Les Jornades tècniques s’han trobat a faltar, sobre tot pel tema de Fractàlia.
    La linkat, cap on va? si els nous ordinadors en tenen i el servidor nou també cal que el Departament en prengui mesures ja que els coordinadors no en sabem.
    Continuar amb els espais de les novetats, notícies i espai pràctic, com s’anava fent.
    He trobat a faltar propostes de centres que puguin incidir en la millora de les competències bàsiques.”
  • “programació TIC per competències bàsiques
    mínims a assegurar a Primària , repertori bones pràctiques, llibres digitals, programari PDI, novetats”
  • “Manteniment d’aules
    Criteris unificats per al seguiment i manteniment dels equips i aules d’informàtica
    Recursos per treballar amb el servidor nou linkat 3”
  • “audio, video, foto”
  • Inquietuds que tinguem els coordinadors d’informàtica.
  • Crec que si etàn triats com aquest curs, serà perfecte
  • “- Motivació dels companys/es del centre
    – Pàgina web interactiva: participació famílies, alumnat professorat…”
  • “Funcionament de les aules i propostes de millora
    Problemàtiques dels centres quan a gestió del maquinari i millors formes de resoldre’ls . Programari utilitzat”
  • PDI, moodle.
  • PDI
  • “gestió d’intranets,  com gestionar les TAC a l’escola,  presentació d’experiències,  GEPSE …”
  • “Més o menys les mateixes que fins ara, perquè en general són temàtiques que ens trobem tots els dies, anys i cursos:
    *Còpies de seguretat.
    *Manteniment Tic.
    *PDI.
    *Recursos TAC”
  • Com aquest curs, una mica de tot…
  • Formació bàsica de hardware, xarxes i fins i tot formació de l’ús d’algun software interessant.
  • Programes de control remot.

Si vols fer algun tipus de comentari lliure respecte dels Seminaris, amb caràcter de millora, ara és el moment ( totes les respostes donades ):

  • Crec que ja està bé tal com funciona ara.
  • És una eina molt útil pels mestres, ja que la nostra formació no és específica en noves tecnologies.
  • Caldria avisar de quan es fa cada sessió i de quan s’ha de matricular un al seminari.
  • Estaria bé rebre un mail previ a cada sessió i un calendari de les session descarregable o compartible amb comptes xtec/gmail
  • “Més PDI i el tema de l’1×1 si és fa efectiu…. Una mica de formació diguem. Però en general ho he trobar molt interessant i útil.”
  • La major part de la informació es troba penjada al bloc, potser valdria la pena estudiar la possiblitat de seguir fent el seminari a distància com els cusos a distància que organitza l’XTEC, suposaria estalviar temps, desplaçamets etc.
  • Un cop fetes les inscripcions als seminaris a l’inici de curs, des del CRP es podria fer un buidat dels centres que s’hi han inscrit i els que no per tal d’esbrinar el perquè algun centre no s’hi ha inscrit.
  • Enviar un missatge clar, de quan es fa l’inscripció, dades i horaris . Sobretot als que ja portem uns quants. Fent servir E-mail a l’escola, coordinador d’informàtica o l’interessat
  • Estaria bé una mica de formació tècnica en aquells aspectes que ens trobem més sovint a l’escola: crear imatge, restaurar ordinador…
  • “S’han de conservar e incrementar l’horari.”
  • “He trobat molt útil el seminari per poder compartir experiències i coneixements amb els coordinadors/es d’altres escoles. D’altra banda, m’agradaria destacar l’interès de Dani i la seva capacitat per fer agradable i entretinguda aquesta formació.”
  • “L’espai de pràctica és força adquat. Hi hauria d’haver una línies generals molt més clares pel que fa al camí que hem de prendre els coordinadors informàtics!
    Gràcies pel curs!”
  • Que es comprovi la utilitat de tots els suggeriments que es fan, si són programes fiables, si tot i que ara són gratuïts, pot ser d’aquí a poc no ho seran,…
  • En aquests moments m’ha semblat adequada l’organització, tot i que potser si es considerés adient, es podria fer una visita als centres de les persones que assistim al Seminari, per a comentar el seu funcionament a nivell TIC, per a comunicar-nos si tenen alguna novetat….
  • “Aquest curs a la Conca de Barberà hem volgut començar a elaborar el Pla TAC, de cara el curs vinent volem continuar elaborant-lo, m’agradaria que des dels seminaris se’ns donés algun tipus d’ajuda.”
  • “Crec que la informació rebuda és molt bona, però seria interessant que tots els centres unifiquessim criteris de treball i metodologies semblants i que entre tots ens poguessim ajudar en el manteniment d’equips i aules, facilitant-nos la feina a tots i totes. M’ha agrdadat especialment que tothom parlés del seu centre, ens dóna una idea més globalitzada d’altres metodologies i formes de treballar que ens poden ajudar.
    Crec, tal com ha dit el formador, Daniel, que estem poc valorats i que es treacta d’una tasca de moltes hores, poc recompensada tant econoòmicament com personalment,. El departament hauria de tenir en compte el treball dels coordinadors i recompensar-ho d’alguna manera.”
  • Crec que de cara al bon funcionament de la informàtica al centre és mol important continuar amb aquestes trobades periòdiques de coordinadors. Gràcies.
  • “Que és un dels pocs seminaris que en traiem profit, és un seminari dinàmic, pràctic, obert a tothom i s’adapta a les diferents tipologies professors TIC-TAC que hi ha.
    Aquest seminari es necessita, es una tarda al mes que ens trobem i ens donen solucions a la tasca de coordinador. De vegades quan suto del seminari, surto motivat, (si amb el panorama que hi ha, encara hi ha gent que es motiva!! i gratuïtament).Moltes gràcies per la tasca que heu realitzat aquest anys i espero que continuï molts anys.”
  • “Espero que el proper any continuï aquest seminari, m’ha agradat molt i he après moltes coses útils per la meva feina. Us felicito.”
  • Estaria bé recuperar les jornades.

En quant a l’estadística de visites del bloc es pot veure a la part dreta com ha anat evolucionant, amb un total , fins a finals de juny, de 13.500 visites.  A aquesta xifra també podem sumar les visites acumulades de l’anterior bloc de suport, prop de 42.500 entre els anys 2007 i 2011.  També podem afegir a aquesta estadística les visites a la plana web del  S.T. a Tarragona on es dóna suport a tots els temes genèrics de l’Àrea Tic i Tac a Tarragona, que donen unes xifres acumulades durant el període 2007-2011 de 15.000 visites. Prop de 70.000 visites globals .

Total d’articles publicats al bloc aquest curs escolar és de 160

Total d’articles publicats als blocs , acumulats al període 2007-2011,  534

El curs escolar vinent  igualment tenim com a pla de treball global continuar la tasca de ser útils als centres i relatar i descriure arguments i dinàmiques necessàries per al bon funcionament en relació amb les Tic i les Tac als centres.

Publicat dins de Coordinació TAC, Formació, Seminaris, TIC | Deixa un comentari

Campanya Educat 2.0 Primària i “Projector interactiu”

Tal i com Jordi Baldrich ha escrit als centres de primària avui dia 4 de juliol,

El Departament obrirà del 5 al 12 de juliol de 2011 l’accés a una campanya especial del Catàleg d’equipaments TIC adreçada als centres d’educació primària per tal que puguin triar els equipaments amb què participaran en el projecte esmentat. És important que hi accediu per escollir el tipus d’equipament més adient a les necessitats i a la metodologia de treball del vostre centre.

L’aplicació del Catàleg és disponible al “Portal de centre” http://educacio.gencat.cat/portaldecentre, dins  “Equipaments > Sol·licitud per al projecte eduCAT 2.0” (usuari ATRI), conjuntament amb tota la informació detallada sobre l’actuació. Poden utilitzar l’aplicació el director o directora, el o la cap d’estudis i el secretari o secretària del centre amb els seus identificadors d’usuari de la XTEC.”

Dins del catàleg esmentat pot trobar-se, a cost de 100 unitats de valor estimat l’anomenat ” Projector interactiu“. Aquest ítem és nou respecte a d’altres campanyes.

És diferent a la pissarra interactiva electromagnètica ( solta o amb kit ) i a la Pissarra interactiva tàctil ( solta o amb kit ).
L’anomenat “Projector interactiu” no necessita de pissarra associada, donat que pot interactuar amb qualsevol superfície que disposem, sigui una pissarra de veleda, una fusta blanca, la mateixa paret… Hem provat un dels pocs models que hi ha al mercat ( que no vol dir que sigui ni el millor, ni el més barat, ni el més compatible, ni el més versàtil,  ni el que patrocini res ) . Tal com diu el pdf associat al catàleg amb les descripcions dels elements: “Aquest equipament es basa exclusivament en un projector, sense la concurrència d’una “pissarra pròpiament dita”. El projector es fixa al sostre de l’aula i projecta els materials directament sobre la superfície apropiada. El projector s’acompanya de retoladors especials i elements de detecció d’interaccions que permeten donar lloc a la situació d’interactivitat de manera simulada a partir de la disposició del retolador sobre una paret o superfície de projecció clara.

– Externament és com qualsevol canó de la darrera dotació:

– Al seu model , una “i” al final de la referència el fa diferent, és un model peculiar

El seu llapis també és diferent, possiblement una mica delicat per treballar amb alumnat de cicle mitjà o inferior ( com tots, si cau al terra….). Caldria un recobriment tou.

En aquest cas l’hem provat damunt d’una pissarra de “veleda” normal. El cost de la mateixa a qualsevol gran superfície o tenda d’oficines és de 120 euros, aproximadament. També ens serviria una pared blanca o superfície similar; també un simple protector blanc plàstic adhesiu de preu  molt barat enganxat a la paret. No necessita res més com a superfície, ni instal·lar cap mecanisme. Al propi canó tenim la tecnologia de funcionament per infra-roig, que connectada al PC el fa funcionar. El sistema per calibrar-lo encara resulta així més senzill i precís.

– El propi model que hem provat, que no vol dir  necessàriament que sigui el del catàleg , porta un panell de connectivitat, patch-panel, , que ja estem acostumats a fer servir amb aquests tipus de kits. També porta uns altaveus


– Menú en català i format 16:9

– I una iconografia que sempre ens crida l’atenció:

Sobre aquest model en concret , si voleu saber-ne més, us deixem

  • Fitxa Tècnica ( web Epson) ( link)

Us deixem amb un breu clip de vídeo per a que veieu el seu funcionament i sabeu que existeix així una tercera tipologia de PDI, afegida per primer cop a aquest catàleg:

[vimeo http://www.vimeo.com/25978560 w=501&h=363]

Projector interactiu from Àrea Tic Tarragona on Vimeo.

 

Publicat dins de cano, Educat 2.0, PDI, TIC | Deixa un comentari

Reunió Projecte Educat 2.0 , INS Pere Martell, 30 de juny

Ahir dia 30 de juny es va portar a terme al INS Pere Martell del Complex Educatiu de Tarragona, de 10 a 14 hores, una reunió que es va desenvolupar d’acord a l’ordre del dia establert, en referència a temes de l’Educat 2.0 i els centres implicats al projecte dels S.T. d’Ensenyament a Tarragona.

David Medina va explicar algunes de les novetats que ja s’han anat indicant en escrits des de Serveis Centrals a Barcelona.

Infraestructures:

  • Els diners a rebre tant en la modalitat A com B seran similars. Cal pensar en una perspectiva a dos anys vista respecte la tria de a modalitat A ó B.
  • Tant en modalitat A com B els models homologats de portàtils seran o bé HP o bé Toshiba. L’empresa Visa ja no entrarà dins del canal de distribució.
  • La Modalitat B del projecte ( el Departament subministrarà els aparells ) tindrà la possibilitat de comprar Ordinadors de 13, 15 polzades ( encara per decidir si 17 ‘), homologats per la Generalitat i amb canals de distribució diferents. El model de compra del carro per a emmagatzemar i recarregar els portàtils, opció ara aconsellada per defecte, també cal que estigui homologat.
  • La modalitat B de participació no tindrà la possibilitat d’alumnes amb beca.

Connectivitat:

  • El procés de completar les xarxes Wifis d’aula a centres del projecte ja està en marxa. El mes d’agost no es portarà a terme cap actuació.
  • Adsl. Existeixen uns 20 centres a tot Catalunya on no es podrà ampliar el cabal de xarxa, un cop consultada a Telefònica. Se’ls avisarà en breu.
  • La ràtio d’ampliació de xarxa a la modalitat A és de 1 “Mega” per cada 10 alumnes. A la modalitat B, dependrà de la proporció de màquines ( una per alumne o una per cada dos alumnes ).
  • Com ja s’ha fet en alguns centres, en els casos que l’augment d’alumnes al projecte impliqui més de 200 per centre, serà necessari canviar el model de Bluecoat. Ja es va lliurar un manual als centres de com poder visualitzar dades del mateix per a poder saber dades de la xarxa.

Agora:

  • Els centres EduCAT 2.0 podran utilitzar Agora com a EVA. S’adaptarà el Marsupial.
  • Els centres continuaran rebent els 5 € per alumne

Continguts digitals:

  • Tant els centres d’opció A com els B rebran els 30€ per a alumne.
  • El procediment de tramitació de compra de llicències serà a través de Atria.  Tothom menys els primers d’ESO dels centres de modalitat B s’ingressaran els diners al centre i tramitar la compra per Atria.

Atria:

Carme Navarra va explicar les passes que hauran de fer els centres per comprovar les dades del centre ( mestres, alumnes i moneders ), fer les llistes de comandes, repartir les llicències…

[slideshare id=8477347&doc=atria-formaciossttjuny2011v7-0-97-2003-110701035451-phpapp02]

Publicat dins de Atria, Educat 2.0, Secundària | Deixa un comentari