1a sessió seminaris Tic i Tac ST a Tarragona

Publicat dins de Seminaris | Deixa un comentari

“Quan el treball porta a l’amor”

En un darrer estudi portat a terme per una coneguda multinacional de vendes de mobles domèstics a preus reduïts que cal muntar-se a casa, d’origen suec ( … ), s’ha posat de manifest , una vegada més, que aquelles accions que comporten un esforç i treball propi per part dels usuaris són més valorades.

” En una serie de estudios en donde los consumidores armaron cajas (con productos) de IKEA, doblaron origamis y construyeron sets de Legos, demostramos e investigamos las condiciones que rodean el término “efecto Ikea” – el incremento en la valoración de productos hechos por uno mismo. Los participantes vieron en sus creaciones *amateurs* — de productos hedonistas o utilitarios — un valor similar al valor de las creaciones de los expertos, y esperaban que otros compartieran sus opiniones. Nuestro relato sugiere que el trabajo lleva a un incremento de la valoración del producto, solo cuando éste, resultado en la completación exitósa de una tarea; pero cuando se construye algo y luego se destruye, o bien, fallan en terminarlas, el efecto IKEA se disipa. ”

Podeu llegir l’estudi en pdf, en anglès , via Alt1040 o bé passar-lo pel google traductor

Coincidint també en el dia d’avui , en la notícia del traspàs de Steve Jobs, dos fragments de similar idees, del seu discurs en la cerimònia de graduació de la Universitat de Stanford al 2006:

A veces, la vida te da en la cabeza con un ladrillo. No perdáis la fe. Estoy convencido de que la única cosa que me mantuvo en marcha fue mi amor por lo que hacía. Tenéis que encontrar qué es lo que amáis. Y esto vale tanto para vuestro trabajo como para vuestros amantes. El trabajo va a llenar gran parte de vuestra vida, y la única forma de estar realmente satisfecho es hacer lo que consideráis un trabajo genial. Y la única forma de tener un trabajo genial es amar lo que hacéis. Si aún no lo habéis encontrado, seguid buscando. No os conforméis. Como en todo lo que tiene que ver con el corazón, lo sabréis cuando lo hayáis encontrado. Y como en todas las relaciones geniales, las cosas mejoran y mejoran según pasan los años. Así que seguid buscando hasta que lo encontréis. No os conforméis.

Cuando tenía 17 años, leí una cita que decía algo como: “Si vives cada día como si fuera el último, algún día tendrás razón”. Me marcó, y desde entonces, durante los últimos 33 años, cada mañana me he mirado en el espejo y me he preguntado: “Si hoy fuese el último día de mi vida, ¿querría hacer lo que voy a hacer hoy?” Y si la respuesta era “No” durante demasiados días seguidos, sabía que necesitaba cambiar algo.”

Via Voolive

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=6zlHAiddNUY]

Publicat dins de Curiositats, Perdoneu..., Prozac educatiu | Deixa un comentari

Pel·lícules i didàctica dels audiovisuals

Es cel·lebra aquests dies un cinquantè anniversari .

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=BOByH_iOn88]

 

La capacitat que el cinema,  l’audiovisual, la  imatge en moviment, el multimèdia, en general i en qualsevol de les seves variants i nomenclatures té d’abstracció de la realitat el converteix en llengatge propi que enriqueix les activitats d’aula a través del seu coneixement i pràctica. Tant és així que seqüències cinematogràfiques com l’anterior pràcticament no necessiten comentaris.

L’any 1999 el Programa de Mitjans Audiovisuals ( PMAV ) publicava 5 llibres monogràfics amb activitats didàctiques directes per aplicar a l’aula,  per a educació infantil, primària i secundària, que pretenia desmitificar l’audiovisual per a poder explicar, entendre i practicar dins les aules. Són més de 12 anys de distància, però moltes de les seves activitats descrites es van convertir també en uns clàssics encara presents a les aules , que van ser testimonis en les succesives edicions dels Premis de Vídeo escolar.

Encara les tenim disponibles  a la xtec:

El vídeo, estratègies i recursos didàctics, ” És un material adreçat als professors i professores d’Educació primària i Secundària Obligatòria, que ofereix un bon nombre d’activitats especialment indicades per a organitzar un taller de vídeo

Projecte televisió, de casa a l’escola. Família i televisió“. “És un primer volum d’un material didàctic que té com a objectiu estructurar un projecte d’actuació compartit entre les famílies i l’escola amb la finalitat que les dues institucions treballin en la formació dels nens i les nenes d’educació infantil i primària com a espectadors conscients, crítics i actius

La màgia de les imatges en moviment. “Aquest llibre té com a objectiu que el professorat i l’alumnat de secundària descobreixin els secrets que s’amaguen darrera de la majoria de trucatges i efectes animats que tanta admiració produeixen en els espectadors.”

Projecte televisió. De casa a l’escola. Com ho resolem ?  “Aquest llibre té com a objectiu que l’escola i les famílies reflexionin entorn de la manera en que els diferents programes televisius ens acostumen a solucionar els conflictes sense que en siguem gaire conscients.”

Aprendre a mirar. Les primeres passes. L’audiovisual a l’educació infantil. “Aquest material té com a objectiu facilitar la tasca dels educadors /es especialitzats en educació infantil i cicle inicial de primària per tal que incorporin l’educació audiovisual al curriculum.”

Publicat dins de audiovisuals, Fa 10 anys..., Publicacions, xtec | Deixa un comentari

>13 anys, Si G+ IN , Gmail OUT

Aquest mes de setembre ha estat la data seleccionada per Google per a obrir públicament el seu servei Google +, una xarxa social.

Per defecte està actiu per a tothom, el que pot afegir problemes als comptes dels alumnes menors de 13 anys que treballen amb Google. Quan s’efectua una nova alta al servei Google, que per defecte activa gmail, s’accepta en les condicions del contracte:

2.3 Ud. no podrá utilizar los Servicios y no podrá aceptar las Condiciones si (a) no es mayor de edad y no puede formalizar un contrato vinculante con Google, o (b) no posee la capacidad jurídica necesaria para recibir los Servicios de conformidad con las leyes de Estados Unidos u otros países, incluyendo el país donde Ud. resida o utilice los Servicios.”

El fet de tenir 13 anys per a fer servir Gmail fins ara no ha estat determinant, o no era obligatori posar l’edat. Però si des del mateix compte de Google, on hem marcat que tenim 13 anys, volem activar els serveis de Google+, al ser aquest servei de xarxa social, Google passarà automàticament a bloquejar tots els serveis del compte. A la xarxa ja es poden llegir nombrosos casos que han esdevingut. I Google ho té escrit que així ho pot fer ( bloquejar tots els serveis als menors ) en les seves normatives d’ús:

“1.2.   El usuario debe tener al menos trece (13) años de edad para utilizar el Servicio. Google se reserva el derecho de dejar de prestar el servicio a cualquier usuario sin previo aviso, en cualquier momento y por cualquier motivo.

Són temes que cal saber, que queden lluny del camp docent i prop del complicat camp legislatiu, però que poden afectar-nos al treball que realitzem a l’aula. D’altra banda, sense deixar de subratllar que els permisos d’autorització i comunicació a les famílies són el primer que sempre hem de portar a terme, també es pot pensar en solucions com Google Apps, de les que ja hem parlat en altres sessions dels Seminaris Tic i Tac a Tarragona.

Publicat dins de Gmail, Google, Googlejant, Món-google | Deixa un comentari

Dotació catàleg educat 2.0 per als centres públics de secundària que no han participat en les fases anteriors del programa.

Podem llegir a la plana web de Gencat Educació  que entre el 28 de setembre i el 4 d’octubre s’obrirà el plaç de demanda d’equipament, només per a centres públics de secundària que no han participat en les fases anteriors de dotació Educat 2.0

Com altres dotacions de catàleg, els centres fan les peticions de materials mitjançant l’aplicació del catàleg. Poden fer servir l’aplicació el director o directora, el cap o la cap d’estudis i el secretari o secretària del centre amb els seus identificadors d’usuari de la XTEC. Els centres seran informats mitjançant l’aplicació GEPSE sobre la relació de materials que els han estat adjudicats, les empreses adjudicatàries i els procediments de distribució i instal·lació que seguiran.

Les direccions de centre destinatàries d’aquestes dotacions ja van rebre divendres passat un correu electrònic indicatiu d’aquest procés, així com la quantitat de punts disponibles per a fer la demanda de material del catàleg.

Publicat dins de Catàleg, Educat 2.0 | Deixa un comentari

Formació SAGA per als centres als ST d’Ensenyament a Tarragona

El Servei de Suport a l’Organització dels Centres Públics, ha preparat l’oferta formativa de suport a la gestió dels centres amb el programa SAGA per a la gestió dels procediments acadèmics, administratius i de gestió econòmica.

Enguany s’ofereixen per a la gestió amb SAGA

–        cursos de gestió amb SAGA, adreçats als equips directius i auxiliars administratius dels centres públics d’educació Primària, Secundària, CFA i AFA de nova creació o que han tingut un canvi significatiu en l’equip directiu, Aquests cursos, de 18 hores repartides en 6 sessions de 3 hores cadascuna, es realitzen en horari de 15 a 18 h.

–        seminaris d’aprofundiment per a la gestió amb SAGA, per a les persones que van fer el curs de gestió l’any anterior i aquelles que volen participar en totes les sessions del seminari. Aquests cursos, de 9 hores repartides en 3 sessions de 3 hores cadascuna (avaluació parcial, gestió econòmica i avaluació final, tancament del curs i matrícula/preparació del nou curs), es realitzen en horari de 15 a 18 h.

–        tallers per a la gestió amb SAGA sobre avaluació parcial (primer trimestre), gestió econòmica (segon trimestre) i avaluació final, tancament del curs i matrícula/preparació del nou curs (tercer trimestre), per a les persones ja formades.

–        guies actualitzades sobre la gestió amb SAGA i informació sobre les novetats, per a les persones ja formades. Estaran disponibles a http://www.xtec.cat/formacio/saga

El total de formació ofertada als centres de la demarcació dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona és de 43 activitats,  gestionades per l’Àrea Tic i Tac a Tarragona.

El període d’inscripció a aquestes activitats, sempre via direcció del centre, va del dia 19 de setembre al 2 d’octubre i la consulta d’assignacions a partir del dia 6 d’octubre.

Publicat dins de Formació, saga | Deixa un comentari

Recordatori: avui dijous , 22 de setembre, darrer dia matriculació Seminaris

Us recordem que avui dia 22 de setembre és el darrer dia per a portar a terme la matriculació als seminaris tic i tac que portem a terme als Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona.

Les activitats tenen restricció de Direcció de centre, el que implica que només les direccions de centre poden matricular a la persona designada del centre. Vam detallar el procés fa pocs dies.

L’objectiu dels Seminaris és donar servei , suport, informacions, directrius del Departament i propostes de treball als coordinadors/es Tic i Tac que assisteixen en nom del seu centre, amb un conjunt de continguts confeccionats coordinadament de forma pròpia  i exclusiva al nostre territori per l’àrea tic i tac a Tarragona.

 

 

Publicat dins de Seminaris, TIC | Deixa un comentari

“Tot comença amb un bon mestre”

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=2HSsvlXeaE4]

 

Publicat dins de Vídeos | Deixa un comentari

Suport i manteniment equipament informàtic de centre. Recordatori.

Publicat dins de Manteniment, TIC | Deixa un comentari

Com apagueu els ordinadors del centre ?

La gestió , manteniment i optimització dels ordinadors del centre és una tasca invisible, però que porta moltes hores de feina. Una de les tasques que poden costar més feina manual, per a responsables que porteu poc temps i no tingueu clar com mecanitzar el procés , pot ser apagar les màquines del centre quan aquest va tancant les portes fins al dia següent quan acaba l’horari lectiu.

Existeixen diferents tipologies de solucions, i moltes altres que segur que ja veniu aplicant .

La primera que cal recordar és la solució que Deep Freeze ens ofereix amb el programari que ha dotat el Departament als centres. Des de la consola central és possible programar l’engegada i/o apagada de les màquines, i possiblement seria bo també dedicar futurament unes ratlles al procediment.

Una segona solució més ràpida i senzilla, però no per això menys efectiva, és fer servir un programari freeware, sense cost, que puguin fer una tasca similar. Ens hem entretingut en un d’ells. Segurament deuen haver molts més, i si ens voleu fer arribar les vostres solucions als centres…

AMP Win off el podeu descarregar des d’aquesta URL. Un cop descomprimit, el podeu instal·lar individualment a les màquines, o bé de forma centralitzada.

– Podreu passar el menú d’opcions de l’anglès al castellà a partir del menú:

– I veurem totes les possibilitats d’acció. A la pestanya de planificació de l’apagament de la màquina observeu totes les opcions possibles:

Podem fer una planificació en funció d’una hora concreta, en funció de l’activitat que es recolleix al processador, en funció d’ús de la CPU o en funció del volum de transferències de xarxa. Un complet recull de possibilitats.

A la part inferior de la pantalla també podem seleccionar quin tipus d’apagada de màquina podem planificar, doncs són diferents opcions, com bloquejar la sessió ( que el mateix windows ja pot fer ), o bé apagar la sessió o totalment la màquina.

– A la pestanya d’opcions generals encara podrem definir més opcions, destacant la primera de la dreta, en obligar a que el programa s’executi a l’inici del windows, i l’avís i el temps que sortirà l’avís de tancament.

– A la darrera de les pestanyes tenim també una opció interessant, per a poder executar el programa a través de la xarxa, i poder tenir el control i execució en diferents màquines.

– Podrem fer una primera prova, sempre fent clic a “Activar” dalt a l’esquerra, per a veure com funciona. Podrem certificar que és així al veure a la part inferior dreta una pantalla que indica l’activació del seu procés:

– I finalment , quant estigui programat, s’activarà la desconnexió, amb una finestra ben visible:

Si teniu d’altres solucions aplicables als centres , que segur que és així, les podeu compartir als comentaris.

Publicat dins de Manteniment, TIC | Deixa un comentari