



En el congrés celebrat aquest Octubre “- VI Encuentro Internacional EducaRed 2011– “va haver una serie de ponències interessants sobre el tema ACTITUD 2.0
Aquí teniu l’enllaç a la web del “‘evento”, a tall d’exemple i de forma lúdica mireu aquest vídeo d’una de les “ponències” si teniu uns minuts resumeix molt be en el moment que ens trobem………
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=kLM4-CjK3Hc]
Tal com podem llegir al Portal de centre Gencat, i ja us havíem anunciat en missatge de correu electrònic a les direccions de centre:
“El dijous 1 de desembre es produirà el canvi de l’eina de gestió i seguiment del servei de visites de suport de proximitat als centres i serveis educatius, que passarà a realitzar-se mitjançant l’eina Planificador. L’aplicació INSITU deixarà d’estar operativa.
A partir del 21 de novembre ja es poden consultar les visites de desembre al nou Planificador. Poden accedir-hi les persones autoritzades (directors del centre, coordinadors TIC i altres usuaris autoritzats).”
Des de mitjans del mes d’octubre el Departament va detectar un increment de virus en màquines de centres. Alguns vau rebre un escrit relacionat amb aquest tema, on s’informava la detecció del mateix a les màquines del centre i us informaven de les mesures. Us recordem que teniu una plana de suport relacionada amb els virus, a la Xtec a http://www.xtec.es/at_usuari/antivirus/index.htm
El text del missatge de correu que vau rebre va ser:
“Conficker és un cuc que infecta ordinadors de la xarxa explotant una vulnerabilitat del sistema operatiu Microsoft Windows. Un cop una màquina s’ha infectat, intenta propagar-se a altres màquines i genera accessos per Internet, que, entre d’altres conseqüències, dificulten i alenteixen els accessos a la xarxa.
Des del servei d’atenció a l’usuari s’ha desplegat una utilitat que neteja el virus, i actualitza el sistema operatiu per evitar que es reprodueixi la infecció.
Aquesta utilitat es trametrà i activarà automàticament als ordinadors del vostre centre que tenen instal·lat l’agent de gestió remota dins la primera actuació d’engegada de l’equip que es produeixi a partir del dia DD/MM/AAAA Això implica que en el moment de l’engegada, l’equipament es descongelarà, es netejarà, s’actualitzarà el sistema operatiu i es tornarà a congelar de forma automàtica. Aquest procés implica que durant aproximadament 20 minuts l’equipament no podrà utilitzar-se per d’altres funcionalitats. En el cas dels equips declarats com a “sensibles” el procés es durà a terme de forma similar, però es demanarà a l’usuari la seva conformitat a la realització del mateix, que recomanem que es doni.
Aprofitem l’ocasió per indicar-vos que si desitgeu que aquesta actuació s’apliqui a d’altres equipaments del vostre centre que ara no tenen instal·lat l’agent de gestió remota Fractalia, podeu sol·licitar la instal·lació d’aquest agent posant-vos en comunicació amb el SAU pels canals habituals.
En el cas dels ordinadors en els que no es pot instal·lar l’agent de gestió remota Fractalia, a la web d’atenció a l’usuari trobareu indicacions específiques sobre com procedir.
Us recordem que és important que tingueu adequadament instal·lat i actualitzat l’antivirus i actualitzat el sistema operatiu a tots els equipaments per tal de prevenir atacs de virus i d’altres elements intrusius.”

“Mai no podrem controlar què diuen els altres de nosaltres (ni dins ni fora de la Xarxa) perquè podem ser actius en la part que sí que podem controlar: les nostres paraules i accions. Si fem una reflexió sobre qui som i com ens agradaria que els altres ens veiessin (a partir de l’anàlisi dels nostres punts forts i febles), podem definir els nostres objectius i treballar activament la nostra presència a la Xarxa de forma estratègica.”
Font: Gencat
Una de les grans dificultats, referides a la creació de contingut a la xarxa, que ens acostumem a trobar sovint, és la por a tocar coses dels aplicatius. Sovint és una por “amb fonament” , en el sentit de seguir el principi de l’avi de “si va bé, no toquis”, i que tants bons resultats ens dona normalment.
D’altra banda, sabem que una de les grans capacitats de l’alumnat és la poca por que tenen de “tocar” possibilitats en diferents aplicatius per a veure les seves possibilitats de treball.
Pensant en aquesta diferència, una altra forma de fer les primeres passes amb un dels grans publicadors de blocs, de la ma de InstantWordpress, tenim un bloc al llapis USB.
Cal deixar clar des del principi, avantatges i inconvenients d’aquest mètode de treball:
Avantatges:
Inconvenients:
Per a baixar l’arxiu cal que anem a: http://www.instantwp.com/, a la plana http://www.instantwp.com/download/
![]()
1.- Descomprimim l’arxiu dins del llapis USB. Sortirà la carpeta “wp41” d’uns 208 Mb, aproximadament
2.- Executeu InstantWP.exe i tindreu el menú de configuració per a accedir a les diferents parts.

3.- Per a començar amb el Tauler principal, podeu anar a “WordPress Admin” , fent servir “admin” i “password” com a paraules de registre.

4.- Per a veure els resultats del bloc, podeu fer clic a “wordpress frontpage”
“La creació d’un nou model TIC per a la Generalitat de Catalunya respon a l’objectiu marcat al Pla de Govern 2011-2014 que determina que el desenvolupament de la Societat Digital a Catalunya és transversal dins del Govern, en tots els seus àmbits, i també fora, en la relació amb la ciutadania, les empreses i les administracions”…..
“Catalunya té un dèficit històric en telecomunicacions que el nou model de gestió i contractació TIC de la Generalitat de Catalunya ha de permetre solucionar. En línia amb les estratègies globals que es defensen des d’institucions com ara la Comissió Europea o la Comissió del Mercat de Telecomunicacions (CMT), el Govern català aposta per una connectivitat basada en les xarxes d’alta capacitat com a element estratègic per a la competitivitat de les empreses i el benestar de la societat.”
“En aquest sentit, el projecte de desplegament de Xarxes de Nova Generació (XNG) del Govern català, que preveu el desplegament d’una xarxa troncal de fibra òptica que connecti totes les seus de la Generalitat, municipis, polígons industrials, escoles, hospitals, equipaments universitaris i centres de recerca públics i privats, accessible per a qualsevol operador a preus pactats, tindrà un impacte de millora de la societat digital de prestacions avançades que beneficiarà no només el sector de les telecomunicacions sinó el conjunt de la societat catalana.”

Encara que el titular d’aquesta entrada sigui críptic, el format HTML , el codi nadiu de construccions web, amb les seves conegudes etiquetes ” < > ” encara és vigent, i força. Sense tenir nosaltres com a finalitat saber programació html en les nostres tasques a les aules, així com tampoc l’objectiu de conèixer la programació de qualsevol enrutador (router) Heura ( el “rosco” ni tocar-lo ), si més no, ens cal saber que existeix, és el motor de fons que fa que disseny i funcionalitat formin part d’aquest entorn, entre altres elements.
Normalment parlem de blocs, de moodle, de google…. , que són excel·lents metodologies de treball com a ràpid recurs de publicació. Però no podem deixar de banda que també la xarxa es nodreix d’altre procediments que afecten a tasques educatives i estudis que es poden moure en d’altres entorns. Ni pitjors ni mitjors. No en va el propi Departament d’Ensenyament va dedicar diferents anys a aquest aspecte formatiu, a través del Dreamweaver, en un curs bàsic i un d’aprofundiment, com a una opció més de construcció web, amb més factor d’artesania, però també amb un control profund del procés per a un resultat exacte a les nostres possibles necessitats.
De la mateixa forma que qualsevol aplicatiu o programa evoluciona , les noves necessitats de programació, la tendència gràfica, la demanda de noves formes d’expressió a la web , o la mateixa forma en que el vídeo ha revolucionat la forma de visionat i comunicar, de transmetre sensacions, el propi codi HTML ha evolucionat fins a la “versió” 5. Naturalment, si no el toquem amb una certa soltura, per què majoritàriament tampoc forma part de la nostra tasca educativa, aquells canvis esdevinguts en aquesta versió, tampoc poden ser massa coneguts.
Al mateix temps que els codis han adoptat noves fòrmules i permeten noves funcionalitats, els “fulls d’estil en cascada” associats al HTML també ha adoptat noves funcionalitats, en forma de “standard” CSS3.
Per a aquells enamorats/des del codi HTML i que vau tocar programes de creació web, que encara teniu clar que avui ho tenim més fàcil per a crear contingut, però que també existeixen d’altres mètodes, potser molt més complicats, però que poden suposar un esglaó més en el control de publicació, en funció de les necessitats; existeixen nombroses planes que posen a l’abast de recursos “free” en format html 5 i css3. Podeu accedir, entre d’altres, a llocs com http://freehtml5templates.com/category/free-html5-templates/, a la cerca i descàrrega de models del nou standard en forma lliure que ens puguin satisfer la necessitat, i sempre amb l’avís clar que , si no heu tocat mai un editor de planes web, possiblement existiran mètodes més senzills o exemples més planers per a portar a terme un primer aprenentatge.
A destacar el gran nombre de models de portfolis a triar, en el seu sentit original del terme.

Amb les noves màquines ( dotacions de catàleg, adquisicions del centre, etc…) per fer Maquetes ( imatges de Disc) el Ghost que teníem fins ara no ens serveix.
Les Màquines ara porten W7 professional, Home Premium- de 64 bits, amb particions NTFS
Tenim el programa CLONEZILLA de codi gpl que fa la funció de gravar imatges tant de particions, de discs, etc… i ho pot fer en local, en un disc usb, en un disc en xarxa….guardant imatge de tot el disc i si tenim arranc dual respectant el grub…
Podem fer una copia d seguretat a traves de la xarxa en disc extern, o sobre un suport local (usb….) etc….