Paraulotes: Lipdub

Inventat l’any 2006 pel creador del portal Vimeo,  Jakob Lodwick , és un exercici prou practicat, sobretot per empreses i colectius de treballadors. També darrerament a alguns centres educatius. Ens concreta la Viquipèdia:

“Jakob Lodwick, el fundador de Vimeo, encunyava el terme lip dubbing (doblatge de llavis) el 14 de desembre de 2006, en un vídeo titulat Lip Dubbing: Endless Dream (Doblatge de llavis: un somni sense fi). En la descripció del vídeo, escrivia, “caminava amb una cançó que sonava als meus auriculars, i m’enregistrava cantant. Quan arribava a casa, l’obria amb l’iMovie i afegia un Mp3 de la cançó original, i el sincronitzava amb el meu vídeo. Hi ha un nom per a això? Si no, suggereixo anomenar-ho lip dubbing.”

Aquí el tenim:

[vimeo http://vimeo.com/123498]

Es tracta d’una filmació en vídeo,  en un sol pla que,  aprofitant una mùsica de fons prou coneguda, dóna l’oportunitat de sortir tots els treballadors d’una empresa, o alumnes d’un centre, amb la finalitat de ballar al ritme de la música i, a la vegada, promocionar una causa  centre o empresa, mentre la càmera camina entre els seus passadisos.

Tot i que el seu resultat pugui semblar cosa senzilla, comporta una gran preparació i coordinació en la filmació, per la quantitat de persones que participen. També és gairebé obligat disposar d’un sistema d’estabilització d’imatge, així com un sistema de so portàtil que acompanyi la càmera.

Aquí tenim un recull de Lipdubs de centres de secundària dels ST a Tarragona:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=WP-qSg9gPOY]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=I2I8BTU-400]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=20iSVd6TxFE]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=OT5LBXYEeyY]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=lShMlpzkIJA]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=HCSpXjVCTE0]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=N-Ct31XecwU]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=grOsJENuh20]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=vNumAuE4Ljk]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=qW5_ztcKEdc]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=ygXm9mdp9Lk]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=h1ZJ6lYTB2U]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=bpDFpqQtF34]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=W3nbfuXcrQU]

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=MP00qhJvue8]

Publicat dins de paraulotes | Deixa un comentari

Paraulotes: Fake

En el sentit més literal del terme,  Fake designa una notícia  falsa en un entorn d’internet. Generalment són corrents que parlen d’una notícia que pot referir-se a:

  • Una persona: adquirir una identitat falsa des d’una xarxa social per a confondre ( algunes veus van donar per mort darrerament a Hugo Chaves des del Twitter )
  • Un fitxer: el contingut del qual no es correspon amb el seu contingut
  • Un article, foto o informació
  • Un correu electrònic. El més popular dels darrers fake: que el what’s app passaria a ser de cobrament
Publicat dins de paraulotes | Deixa un comentari

Paraulotes: geolocalització

Pràctica consistent a comunicar pública o privadament el lloc físic on ens trobem,  . La majoria dels telèfons smartphones, amb connectivitat a internet,  permeten geolocalitzar la seva ubicació.  Faceboock places permet de localitzar a totes les nostres amistats on ens trobem en temps real.

Pot tenir avantatges educatius i de lectura en temps real de determinades situacions. Pensem també en la tecnologia com a element al servei de les persones, sense traspassar els drets de les mateixes, que puguin portar a riscos amb els “amants del que no és seu “; doncs també tothom podria saber quant llum ens poguem trobar de casa nostra.

Publicat dins de paraulotes | Deixa un comentari

Unesco i Tic

“En el Marco de competencias de la UNESCO se hace hincapié en que no basta con que los docentes sepan manejar las TIC para que sean capaces de enseñar esta materia a sus alumnos. Los docentes han de ser capaces de ayudar a los estudiantes para que estos trabajen mancomunadamente, resuelvan problemas y desarrollen un aprendizaje creativo mediante el uso de las TIC, de manera que lleguen a ser ciudadanos activos y elementos eficaces de la fuerza laboral. Por consiguiente, en el Marco de competencias se abordan todos los aspectos de la labor pedagógica:

  • La comprensión de la función de las TIC en la educación
  • Los planes de estudio y la evaluación
  • La pedagogía
  •  Las TIC
  • La organización y la gestión
  • La formación profesional de los docentes

El Marco de competencias está organizado según tres enfoques didácticos diferentes (tres etapas sucesivas en la formación del docente).

  • El primero es el aprendizaje de los elementos básicos de la tecnología, que facilita a los estudiantes el uso de las TIC para aprender de manera más eficaz.
  • El segundo consiste en la profundización del conocimiento, que permite que los estudiantes adquieran conocimientos más avanzados de las asignaturas escolares y los apliquen a problemas complejos de la vida real.
  • El tercero es la creación de conocimiento, que dota a los estudiantes, los ciudadanos y la fuerza laboral en la que se integrarán de la capacidad de crear los nuevos conocimientos necesarios para forjar sociedades más armoniosas, satisfactorias y prósperas. “

Podem llegir el que comenta la Unesco sobre les Tic en aquest portal

Publicat dins de TIC | Deixa un comentari

Paraulotes: Fail

Dins del  món del llenguatge emprat a d’internetFail és una expressió normalment feta servir per a comentar una acció, un propòsit o una foto o vídeo amb una situació ” peculiar .  Derivat del verb “ to fail “,  la paraula deriva de l’expressió ” you fail it “, missatge de ” game over ” d’un joc de vídeo japonès dels anys 90.

Publicat dins de paraulotes | Deixa un comentari

Consultar correu Xtec, opció B

Una segona opció per a consultar el correu de la Xtec és des de Google, afegint la part final @xtec.cat a l’usuari/a

Publicat dins de xtec | Deixa un comentari

Aturada servei FTP Xtec demà dia 9 fins dia 13

“Amb motiu del canvi de versió del web de la XTEC, està prevista una aturada del servei FTP actual des del divendres 9 de març fins al dimarts 13 de març. Paral·lelament, caldrà que modifiqueu algunes dades de connexió. Trobareu la informació per fer aquest canvi en el vostre programari a Atenció a l’usuari/ària | Guies d’Internet | Pàgines web.”

Publicat dins de ftp, xtec | Deixa un comentari

21 de març, dia Mundial de la Poesia

Amb motiu  del Dia Mundial de la Poesia, que es commemora el pròxim 21 de març, la Institució de les Llestres Catalanes i el Centre Unesco de Catalunya – Unescocat – impulsen, amb la col·laboració dels Serveis Territorials del Departament de Cultura , del Departament d’Ensenyament, Biblioteques de Catalunya, el Consorci per a la Normalització Lingüística i la Fundació Catalana Síndrome de Down, un seguit d’accions poètiques a més d’una quarantena de poblacions de les terres de parla catalana a càrrec de diferents poetes i lectors, el mateix dia 21 i durant els dies anteriors i posteriors.

…..

Des dels Serveis Territorials a Tarragona voldríem animar al màxim d’entitats i institucions perquè organitzin lectures de poemes en aquest marc a fi d’acostar al màxim el fet poètic a la població de Catalunya. Amb la finalitat que tingueu una orientació de com podeu participar en la celebració, us enviem un document explicatiu en annex.  I perquè tingueu un coneixement ampli del context, us adjuntem un dossier de premsa que explica l’origen d’aquesta celebració i el que es preveu fer enguany. També trobareu un bàner per si el podeu incloure al vostre web i així contrbuir i donar difusió a aquesta activitat.  Finalment, us voldríem demanar que ens féssiu arribar la taula que trobareu en aquest dossier de premsa amb la informació dels actes que programeu, si és el cas,  perquè el Departament de Cultura té interès a incorporar-la a tots els elements de difusió de què disposa ( dossier, nota de premsa, bloc, etc  ) per visibilitzar al màxim la celebració d’aquest Dia.

M. Àngels Gonzalez i Estremad,  Directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona

 

– Com participar al Dia Mundial de la Poesia

[slideshare id=11901848&doc=comparticiparaldiamundialdelapoesia-120307034957-phpapp01&type=d]

 

– Dossier de premsa

[slideshare id=11901845&doc=dossierdepremsa-120307034957-phpapp01&type=d]

Publicat dins de Poesia | Deixa un comentari

Lectura d’ebooks

Ja vam parlar darrerament de les 4 tipologies de formats ebook que podem trobar-nos , principalment. Dediquem una entrada a veure on podem trobar de forma legal i gratuita llibres per treballar a l’aula en qualsevol d’aquests formats.

Cal saber que no sempre ens caldrà tenir un aparell de lectura especialitzat, un “ebook” per  a poder disfrutar de la lectura. Dins del món del PC existeixem programes “lectors” de formats ebook que, si bé estan pensats originàriament per a “maquinari” portàtil , també en podem fer ús a l’ordinador.

Llegir a la pantalla de l’ordinador durant molta estona no és massa habitual,  per la brillantor de la mateixa, però també és cert que l’ús que podem fer a les aules pot ser d’un fragment de text , que és on podem trobar el màxim equilibri.  La PDI també ens pot donar suport.

De programes per a PC lectors de format ebook en tenim molts. No es cansarem de dir que resumir les possibilitats en un o dos és complicat, en aquest cas i en d’altres, donat que no existeix mai , ni en forma de pagament ni en forma lliure el programa “ideal”. Un dels programes que hem provat i que presenten prou funcionalitats per a tenir una menció ( que no vol dir ni el millor ni el més destacable ni el que millor funcioni ), és Calibre e-book.

Podem anar a http://calibre-ebook.com/ i baixar-nos una versió per a llegir ebooks, disponible per a windows, mac, linux i en versió portable a l’USB. Per a windows , directament a aquest enllaç.

El programa el podem configurar per fer-lo funcionar en català. Observarem que presenta una catalogació de diferents tipologies de formats per a llegir. Poden importar-se diferents a partir de la icona superior de “afegeix llibres”, que ens permeten seleccionar diferents formats:

La forma de classificar els documents queda clar a la part esquerra de la pantalla del programa:

Repositoris d’ebook per a nodrir de contingut les lectures:

En francès: http://www.ebooksgratuits.com . Disposa de secció infantil, i clàssics com Els Miserables, Els 3 mosqueters, Alícia al país de les Meravelles, etc.

Cercador d’ebooks: http://www.justfreebooks.info/es/

Cercador de la Generalitat, Eureka: És un cercador d’Internet promogut pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que permet navegar entre diferents col·leccions digitals d’interès cultural.

La Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives és fruit d’un conveni entre la Fundació Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes i la Xarxa d’Universitats que formen l’Institut Joan Lluís Vives. Amb aquest acord es pretén, d’una banda, aprofitar, potenciar i difondre al màxim els fons digitalitzats existents a la xarxa i, d’una altra, proposar i fer efectiva l’edició digital de les obres més representatives de la cultura catalana, valenciana i balear. Presenta un format de cerca i digitalització molt similar al portal cervantesvirtual ( no en va, és una col·laboració amb aquesta entitat ). Trobareu veritables incunables.

Viquitexts. 350 llibres de domini públic, en català,  dins de l’entorn de la “viquipèdia”.

Biblioteca on line dels països catalans. Des de blogspot, “Acció cultural dels països catalans”, “voldria construir un petit racó de lectura principalment, però no única, l’especialitzada sobre la temàtica del blog; la dels Països Catalans sigui en global o desglossat per territoris, intentant així recopilar una sèrie d’escrits que ens ajudi d’entendre la situació actual, a l’abast de tothom.” Tenen classificats els llibres , històrics en la majoria, per: lingüística, història, anàlisi política, biografies, valencianisme i temes generals. Prop de 300 entrades.

Viquitexts. Els 50 essencials de la llengua catalana. És el recull indispensable que estan portant a terme: els pastorets, Lo somni, l’Atlàntida, Canigó, Mar i cel, Terra baixa….

Generalitat de Catalunya. Institut d’estudis Autonòmics. Valentí Almirall:Antologia de textos ( clàssics del federalisme ), en format pdf

Quedelibros. El portal està en castellà, però té una secció en català molt important en contingut i varietat.

Biblioteca marxista dels països catalans. Biblioteca Marxista dels Països Catalans (BMPC) és un projecte digital de difusió de les idees emancipatories d’arreu del món, en un compendi de més de 350 llibres pertanyents a més de 60 autores marxistes . A destacar les biografies, sobretot.

Biblioteca virtual Miguel de Cervantes. El càssic de la literatura castellana de tots els temps. És un compendi d’obres difícil d’igualar per altra portal, degut a la seva varietat, contingut i diversitat de tota la literatura castellana que abarca.

Google books mereix un article a banda, tot i que no es pot acabar aquest recull breu sense citar-lo.

Nota: tot i que hem estat curosos amb la selecció, que pot ser molt més llarga, els portals que figuren en aquesta web han estat trobats en diferents cercadors i desconeixem si els mateixos tenen contractes de cessió de drets sobre aquests materials per a reproduir-los, allotjar-los o permetre la seva descàrrega. Cal tenir cura amb els drets d’autor i respectar-los.

Publicat dins de biblioteques | Deixa un comentari

Tarifes d’internet a França

El número 129 , corresponent a març de 2012, de la revista francesa “Internet practique” fa un quadre comparatiu de les tarifes de connectivitat a Internet de les principals operadores franceses:

Tenim altres planes comparatives dels serveis i preus,on, naturalment, sempre cal llegir la lletra petita de les condicions de l’empresa corresponent.

Publicat dins de Connectivitat, Curiositats | Deixa un comentari