Una web recomanable per treballar de forma molt intuïtiva la Competència Artística i Cultural des de Educació infantil al primer Cicle de Primària.
Un treball sobre disciplines artístiques elaborat des de França però totalment visual i intuïtiu:
Una web recomanable per treballar de forma molt intuïtiva la Competència Artística i Cultural des de Educació infantil al primer Cicle de Primària.
Un treball sobre disciplines artístiques elaborat des de França però totalment visual i intuïtiu:

“Enguany els nens i nenes de les comarques de Tarragona tenen un protagonisme especial al CD de la Marató de TV3. Un total de 800 alumnes de 21 escoles tarragonines han enregistrat el tema ‘Obre els ulls’, composat per David Melgar Bometón, director del “Camp d’Aprenentatge Pau Casals” del Vendrell, pertanyent als Serveis Educatius del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Entre elles es troben escoles de Roda de Berà, Salou, Torredembarra i la Riera de Gaià.
Els nens i nenes han posat veu a la lletra de Joan Gibert Artze, actor resident al Baix Penedès, i a la música de David Melgar. El productor musical Marc Parrot i el mateix Melgar n’han fet els arranjaments necessaris, conjuntament amb el conegut grup de rock català Els Catarres, assolint, d’aquesta manera, un resultat final brillant.
“La idea sorgeix d’unificar el missatge solidari que treballa La Marató amb el del Camp d’Aprenentatge al voltant de la figura de Pau Casals i amb tot allò que els alumnes de les escoles de Catalunya treballen dins de les seves programacions curriculars a l’entorn de la música”, explica Melgar.
El resultat de tot plegat es podrà comprovar al CD, que surt a la venda el proper dia 2 de desembre. L’edició anterior del Disc va aconseguir un rècord, amb 190.000 còpies venudes, passant a ser el número 1 al rànquing de vendes de la Unió Europea.”
Text i notícia de Tarragona 21
Reflectint lo que diu la normativa d’inici de curs, als centres ha de figurar un responsable de la coordinació Tac ( normativa ) a banda les funcions i detall de les seves funcions les trobem en les Orientacions per al desenvolupament educatiu de les TIC .
Sempre és bo conèixer el marc legal en els que ens movem i saber quines són les funcions i encàrrecs que te la persona responsable de que planificació d’accions per promoure i
garantir l’ús de la tecnologia per a l’aprenentatge.
Resumint les seves funcions són:
“• Impulsar l’ús didàctic de les TIC en el currículum escolar i assessorar els
professors per a la seva implantació, així com orientar-los sobre la formació en
TAC, d’acord amb el suport dels serveis educatius de la zona.
• Vetllar pel manteniment de les instal·lacions i els equipaments informàtics i
telemàtics del centre, en coordinació amb el servei de manteniment preventiu i
d’assistència tècnica.
• Proposar a l’equip directiu els criteris per a la utilització i l’optimació dels recursos
TIC del centre.
• Aquelles altres que el director/a del centre li encomani en relació amb els
recursos TIC disponibles.
Assessorar l’equip directiu, els professors i el personal d’administració i serveis
del centre en l’ús de les aplicacions de gestió acadèmica i economicoadministratives. ”
Trobareu totes les funcions en les Orientacions
Tot ho trobareu a la Intranet del Departament ( validació ATRI)
Una de les grans utilitats que porta inclòs el Google Drive ( antic Docs) és el poder fer un formulari de captació de dades, que ens permet sondejar/demanar,qualsevol tipus de dades, en qualsevol entorn, i el millor és que lliga directament la recollida d’aquestes dades amb un Excel ( taula) on van quedant registrades totes les entrades/enviaments que facin els enquestats.
A continuació teniu un petit videotutorial de com elaborar pas a pas un formulari i quin són els resultats.
Podem llegir , a partir dels diferents informes comparatius de l’estat de les TIC a 14 països europeus, l’informe que ajunta els mateixos, amb un resum , on podem llegir, entre altres coses:
“El análisis de los datos aportados por los países participantes muestra que, los recursos digitales de aprendizaje es uno de los aspectos, junto con el desarrollo de competencias
básicas y de habilidades del siglo XXI, que comparten un mayor número de países como prioridad alta. Cabe destacar también otros elementos que, aunque son seleccionados como
prioridad alta por un menor número de países que los anteriores, ninguno lo señala con un nivel bajo. Éstos son, la formación continua de los docentes y la seguridad en Internet. En
cambio, la evaluación basada en TIC, la conexión entre centros y hogares y los netbook/notebooks, son los puntos seleccionados como prioridad baja por un mayor número de países. “
El dia 10 d’aquest mes d’octubre es va portar a terme l’acte d’homenatge al personal jubilat del curs 2011-2012. Al teatre del Complex Educatiu de Tarragona la Directora dels Serveis Territorials a Tarragona va donar la benvinguda a l’acte, juntament amb els posteriors parlaments d’Immaculada Pujol Torrus, mestra de l’Escola Antoni Vilanova de Falset i Miquel Bertran Poblet, professor de l’Institut Martí i Franquès de Tarragona.
Després de les salutacions individuals i lliurament d’obsequi, el teatre del Complex Educatiu va omplir el seu escenari amb l’actuació de la Coral de l’Escola Guillem Fortuny i la Jazzorquestra de l’Institut Altafulla.
Tenim el vídeo de tot l’acte:
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=WjSBtlKSUW0]
I també un resum fotogràfic :






Disposeu de l’àlbum senzer amb les 71 fotos que vam fer fent clic a aquest enllaç. Des del mateix podeu fer clic a aquest enllaç ( imatge inferior ) per a guardar-vos cada una de les fotografies amb resolució fotogràfica per a poder portar a la tenda i treure en format paper, si és el cas.

Llegim a la Wikipedia:
“El término «Due diligence» se emplea para conceptos que impliquen la investigación de una empresa o persona previa a la firma de un contrato o una ley con cierta diligencia de cuidado. Puede tratarse de una obligación legal, pero el término comúnmente es más aplicable a investigaciones voluntarias. Un ejemplo habitual de “due diligence” en varias industrias es el proceso por el cual un comprador potencial evalúa una empresa objetivo o sus activos de cara a una adquisición. La traducción literal viene a ser ‘diligencias debidas’. La traducción libre más apropiada sería auditoría.”
La pretensió dela Xunta de Galícia amb aquest itinerari sobre la competència TIC per al professorat és ajudar el professorat a conèixer el seu nivell de competència TIC perquè pugui inscriure en el curs del nivell que desitja assolir sabent que compta amb els coneixements previs necessaris per aconseguir-ho. Els qüestionaris d’autoavaluació es corresponen totalment amb els continguts dels cursos per a cada un dels cinc nivells de competència. A més, els coneixements que s’adquiriran al llarg de l’itinerari permetran homogeneïtzar bastant els diferents nivells de competència dins d’un mateix centre educatiu, el que possibilitarà que el professorat desenvolupi un treball coordinat.

No proceso de integración das TIC no sistema educativo galego detéctase a necesidade de proporcionar ao profesorado instrumentos de valoración para coñecer a propia competencia TIC docente e poder elixir dentro da oferta formativa aquelas actividades que mellor respondan ás súas necesidades. Esta motivación leva á Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria a establecer un marco de referencia baseado en catro dimensións:

En relación con estas dimensións establécense cinco niveis de competencia TIC, que se medirán en base a uns indicadores para cada unha das dimensións:

Dins el Sistema de xestión da formación do profesorado, Plan anual: Curso académico 2012/2013 podem trobar les 95 activitats presencials i telemàtiques dirigides a l’entorn de les “Texnoloxías da información e da comunicación (TIC )”. Podem trobar al menys 3 nivells:
A.- Nivel básico en tecnoloxías da información e da comunicación
Obxectivos:
Contidos
B.- Nivel medio en tecnoloxías da información e da comunicación
Obxectivos:
Contidos:
C.-Nivel avanzado en tecnoloxías da información e da comunicación
Obxectivos:
Contidos