Projecte de bloc de Naturals

Penso que el Bloc de Naturals podria estar estructurat en temes (mineralogia, tectònica de plaques, bioquímica, cos humà, ecologia, genètica, evolució, etc.) i cada tema subdividir-lo per cursos, de manera que els alumnes puguessin entrar i trobar els continguts generals corresponents al seu curs, articles relacionats, enllaços amb pàgines web, amb powerpoints, llistes d’exercicis.

Evidentment, els professors/es podríem escriure en el bloc, però no sé si pot ser que els/les alumnes puguin fer determinats exercicis, però no qualsevol comentari, o aixó de fer feines no es fa a través d’un bloc…

Segur que d’aquí a no res aprendrem la tira i més!

Projecte de Bloc d’en Ricard

 ricard.jpg

El meu projecte de bloc es centra en l’estudi del continent Africa. Els aspectes que es tractarien en aquest bloc serien els següents:

  1. Aspectes  d’historia del continent africa, incidint sobre el fenomen de l’esclavitut al s. XVII i XVIII, la colonització per part de les potencies europees del continent en el s. XIX i el proces d’independencia dels anys 60 i la actual divisió politica del continent, fent incidencia en les regions del continent: Magreb, Sahel, La Vall del riu Nil, el Golf de Guinea, l’Africa equatorial, la Banya d’Africa i l’Africa Austral i els paisos que hi formen part

  2. Aspectes de geografia fisica referits al relleu, la hidrografia, els climes i les formes vegetals. En aquest apartat s’utilitzaran mapes muts del relleu africà, climogrames i fotografies de les principals formacions vegetalas (sabana, selva, estepa, oasis, deserts de sorra i de pedra, vegetació d’alta muntanya del Kilimanjaro)

  3. Aspectes demográfics referits a natalitat, mortalitat i creixement vegetatiu i d’altres indicadors demográfics, com ara la fecunditat, la esperança de vida, mortalitat infantil, el percentatge de poblacio joven/adulta/vella. S’utilitzaran piràmides d’edats de diferents paisos per tal de comparar les diferents situacions demográfiques que es donen entre la Africa Subsahariana i l’ Africa del Nord de religió musulmana. S’hi afegián una taula de dades demográfiques que s’han de otrobar a Atles disponibles a Internet.

  4. Aspectes económics: Respecte al sector primari es tracten les diferents tipus d’agricultura que s´hi desenvolupa, com ara una agricultura tradicional ( la itinerant per cremació i la extensiva de seca) i per altra banda un exemple d’agricultura moderna, comercialitzada, com es la de les plantacions de productes tropìcals,(te, cafe, cacahuets, coto, tabac…). S’hauran de penjar fotografies trobades a internet en que es vegin aspectes tecnics agricoles, de paisatge agrari, de eines o maquines utilitzades en cada tipus d¡agricultura. Sota cada foto, s’escriuran un peu d’un maxim de 3 lìneas, tot descrivint alló que mostyra la foto i alló que hom pot deduir de l’analisis de les fotos triades. Igualment amb fotografies tractarem la ramaderia nómada típica de zones seques com el Sahel. respecte a la mineria finalmente localitzarem en un mapa mut les principals riqueses minerals del continent africà. com ara l’or, diamants, coure, carbó, fosfats, etroli, gas…

  5. Aspectes Culturals: Obrirem un apartat de música , d’art i de religió  del continent africa. Aquests aspectes es tractaran amb diferents fotos de manifestacions artístiques, audio de musiques africanes i un mapa de les principals religions.

Aquest bloc ha de estar obert als alumnes per tal  que hi afegeixin fotos, audios, videos de you tub, mapes fets per ells, dades estadístiques trobades a internet i facin comentaris a les fotos que es pengin. També hi haura un apartat on el professor penjara exercicis, preguntes, adreçes web d’interes, etc…

Projecte de bloc d’Aula

Hola a tots. Ja des del curs passat, 2007-08, vam considerar molt interessant que cada grup-classe de l’institut disposés del seu bloc, administrat pel tutor/tutora i per un alumne avantatjat en la qüestió informàtica, on es poguessin penjar els deures, els exàmens ja fets, les fotos de les sortides, els vídeos de les sortides i on hi haguessin enllaços al material didàctic que cadascú de nosaltres considerés adequat (enllaços a activitats Clic, etc.). Per això, jo crec que el Bloc d’Aula hauria de tenir les categories següents, no excloents entre sí: Una per a cada matèria (Matemàtiques, Català, Castellà, etc.), Deures, Sortides, Exàmens, i d’altres que puguin sorgir.

Amadeu

De word a pdf i viceversa

Vols convertir un document de Word o un Power Point o un Excel o una imatge a pdf per tal que pessi menys o que no t’el pirateixin si el penjes a Internet o l’envies per e-mail?

Pots fer-ho a PDF online des d’aqui

O has trobat un pdf por ahi i vols passar-lo a Word per modificar-lo?

 També, també pots fer-ho aixó online des d’aquí

Jo he afegit aquestes dues adreces al meu Delicious … i us asseguro que no soc la única que ho ha fet

Fotocopiadores

Com ja us ha informat la Carol. El procés de fer còpies ha canviat. Ens hem modernitzat. Segurament fins que ens acostumem serà una mica més complicat però després crec que ens estalviarem feina.

Ja us ha arribat un mail amb un codi personal. Aquest codi serveix per tant fer còpies o per fer impressions

Hi haurà dos fotocopiadores connectades a la xarxa i es podran fer còpies d’un document des de qualsevol ordinador de la sala de professors (en un futur també es podran fer des dels departaments).

Continue reading

Problemes amb el so en algunes aules. The KMPlayer

Sembla que últimament hi ha més problemes de so que de costum en algunes aules amb projector. En concret la sala d’actes, les aules de 4t i l’àula 12. Es degut principalment a que l’equip de so no funciona bé (de fet mai ha funcionat correctament, el altaveus de darrera mai han funcionat per exemple). Quan he cridat els tècnics per arreglar-ho, a més de perdre el temps, sempre l’han deixat pitxor. Estic intentant trobar una solució bona, però fins que arribi….

Aquestes són les solucions que us proposo:

1.- Si teniu problemes, utilitzeu el reproductor KMPlayer. Teniu una icona a l’escriptori que és aquesta: iconkmplayer.jpg

Quan s’encén surt una pantalla com aquesta

Continue reading

fotos dels cursetitstes (¿?)

Alumnes aborrits, perduts i/o cansats d’un curset de Web 2.0? NO!!! Són els líders assistents a la VII Cumbre Asia-Europa, cel·lebrada a Pekin el 24 i 25 d’octubre. Bromes apart, el tema és seriós: la lluita contra la crisi mundial.

(De izquierda a derecha y de arriba a abajo) El primer ministro polaco, Donald Tusk; su homólogo irlandés, Brian Cowen; la canciller alemana, Angela Merkel; el presidente español, José Luis Rodríguez Zapatero; el canciller austríaco, Alfred Gusenbauer; el primer ministro italiano, Silvio Berlusconi; su homólogo japonés, Taro Aso y el primer ministro de Eslovenia, Danilo Turk.

Preparant la segona sessió II

Porteu una fotografia i penseu un petit text que voleu escriure sobre la fotografia. La fotografia pot ser personal o del centre. Només és per practicar com penjar una fotografia en un bloc. Si podeu escollir millor que no sigui molt gran. En el cas que sigui molt gran el primer que caldrà fer és reduir-la.

Visiteu Youtube i escolliu un vídeo que voleu penjar en un article. L’únic que es caldrà és l’adreça web que surt al vostre navegador quan visioneu el vídeo. Penseu també un petit comentari al vídeo.

Aneu a Edu3.cat i escolliu un vídeo relacionat amb la vostra assignatura i un penseu un petit comentari que voleu fer sobre el vídeo

Cerqueu una animació flash que considereu interessant. Si no trobeu cap o no sabeu el que és una animació flash, no us preocupeu ja ho fareu amb alguna que hagi escollit un company o amb una que us indiqui el profe.

Pengeu una presentació a SlideShare. Si teniu problemes per fer això, porteu una presentació en PowerPoint que no sigui molt gran i que no tingui moltes animacions, ja ho farem a classe.

Intenteu editar el vostre perfil personal posant el vostre nom i cognoms i fent que es visualitzin quan escriviu un article o comentari. Això ho podeu fer fent a l’enllaç Perfil personal que surt a la part superior dreta de la pantalla quan administreu un bloc o escriviu un article.

I sobre tot penseu bé quin serà el contingut del vostre bloc.

Recordeu que hi ha hagut un canvi de data. Ara la segona sessió serà el dia 3 de desembre.

Calendari i altres pífies.

Algú del curs se n’ha adonat de l’error que he comés en enviar a tothom un missatge dient quina és l’adreça web del calendari?

En aquest moment em venen tres noms al cap. Segur que els tres actuals companys meus de Departament estaran pensant “Jo sí, jo sí”.  Per als que sou més humans com jo i cometeu aquests petits (o grans) errors a diari i els deixem passar sense adonar-nos, no caldrà que aneu a veure el què. Ja us ho dic jo abans que arribi dilluns i més d’un m’ho digui. En fer un Respon a partir d’un missatge previ que tots teníem, no he canviat l’Assumpte.

He intentat rectificar l’error i… no ho he aconseguit. Així que aprofito aquest recurs per demanar disculpes anticipades perquè com em conec, sé que d’aquestes en faré unes quantes. I això que ara estic prenent consciència de què haig de mirar-me més d’una vegada les coses. Però el camí és llarg…

I res, que a veure si algú s’anima a escriure en aquest bloc. I el més important, que ens ajudeu a millorar el calendari. I aprofito per donar les gràcies a la Carme Torrijos i al Carles en aquest tema. Que no està de més ser agraït.