Monthly Archives: January 2009

Els vostres projectes de BLOC

Aquest és un resum dels articles que heu anat escrivint en relacio amb els vostres projectes de blocs. Només he posat l’adreça si vosaltres l’heu indicat en els vostres articles. Si teniu algun bloc començat que no apareix o heu canviat l’adreça, deixeu un comentari en aquest article i aniré modificant la informació. Si feu clic a les adreces podreu visitar els blocs.

Nom Títol del Bloc Adreça
Maite Abad Departament d’educació física http://blocs.xtec.cat/maiteabad
Antonia Barreda Anyway http://blocs.xtec.cat/anyway
Francisco Bello
Josep Lluís Budría Don Quixot http://blocs.xtec.cat/jbudria
Dolors Busquets El bloc de música http://blocs.xtec.cat/musibloc
Maria Pau Casadó Mitologia clàssica http://blocs.xtec.cat/mitologiaclassica
Felipe Castillo Reflexions sobre l’educació avui http://blocs.xtec.cat/castillo
Rosa Chiva El bloc de 1r B d’ESO
Carolina Crespo TecnoBloc? http://tecnobloc.wordpress.com
Marisa Díez Departament de Llengua Catalana http://blocs.xtec.cat/catalabellvitge
Aleix Diz. Ciències per al Món Contemporani. http://blocs.xtec.cat/cienciactual
Mercedes González Mediació http://blocs.xtec.cat/iesbellvitge/
Carmen Lara Aula Oberta Bellvitge http://blocs.xtec.cat/ao0708
Joana Martínez Dones Científiques. http://blocs.xtec.cat/dones
http://blocs.xtec.cat/naturalsbellvitge
Lilí Moreu Clics d’IES Bellvitge http://blocs.xtec.cat/perejaume3797/
Lídia Navarro. Bloc de l’Aula d’acollida http://blocs.xtec.cat/aaiesbellvitge/
Anna Recio
Amadeu Reverter Projecte de bloc d’aula http://blocs.xtec.cat/iesbellvitge2008091resoa
Lluís Santos Religió IES Bellvitge http://blocs.xtec.cat/smluis
Miquel Sanz Rally Paris-Dakar. http://blocs.xtec.cat/cienciesnaturaslbellvitge
Carme Torrijos Espai de coeducació de l’IES Bellvitge. http://blocs.xtec.cat/bellvitgecoeducacio
Ricard Vázquez. Estudi del continent africà. http://blocs.xtec.cat/africa
Begoña Zarza
Montse Zaera. El Bloc de Física i Química. http://blocs.xtec.cat/primerblocmeu/

Dubte sobre configuració del bloc

Què he de  fer per tal que al meu bloc sigui visible (a l’espai lateral) un llistat dels articles que hi he anat incorporant per facilitar que, de manera ràpida,  s’hi pugui accedir.

Una altra qüestió és la possibilitat d’enllaçar aquest bloc de Coeducació amb la pàgina web de l’institut.

El bloc de Música

Soc la Dolors, clar. Finalment m’atreveixo a penjar-vos l’adreça del meu bloc: http://blocs.xtec.cat/musibloc/

tot just està començat i hi he penjat algunes coses que eren interessants per un treball que estaven fent els alumnes de 4rt. També  hi he penjat dues fotografies per fer la pràctica.

M’agradaria que servís per proporcionar materials als alumnes i que ells també hi posessin comentaris i suggerències. No sé si ens pot servir per posar-hi treballs, encara he de saber l’abast que té.

Bé aquí teniu l’inici.

Dolors

Estic intentant fer un bloc sobre mitologia. La idea és combinar imatges de pintures o escultures dels temes i personatges mitològics més destacats. Cada article està dedicat a un déu. Les diferents imatges representen una història. Al costat hi ha un text orientatiu  que està basat en l’obra Les Metamorfosis d’Ovidi tot i que no és una traducció fidel a l’original. L’alumne de mitologia hauria d’enrecordar-se d’altres detalls del mite amb els suggeriments proposats al bloc. Pels més “friquis” hi ha un enllaç clicant sobre les imatges que ens portarà al web thelatinlibrary, on hi ha els textos en llatí d’Ovidi i d’altres autors. Sóc conscient que aquest enllaç no és gaire engrescador i estic pensant altres possibilitats. Com veieu, aquest bloc serà l’enveja del claustre, amb l’ajut de l’ínclit Carlos García. Gràcies i a reveure.

El Bloc de 1r.B d’ESO

El bloc que estic creant es per la tutoria de 1r.B d’ESO. Aquest bloc el dividiré en diversos apartats: fotos de sortides realitzades durant el curs, activitats de tutòria, videos per comentar a tutòria, enllaç amb alguns apartats de la pàgina web de l’institut , control de faltes d’asistència, calendari i d’altres apartats que aniré creant durant el curs.

Un bloc de l’Aleix

Companys:

Fa temps, despres de la primera sessió, vaig crear un bloc relacionat amb la llengua catalana; l’adreça és:

Més enllà de la franja (http://blocs.xtec.cat/mesenlladelafranja/)

Vaig incloure-hi una imatge en la segona sessió, però no l’he treballada més.

La meva aspiració era que els aragonesos que cerquessin “Samper de Calanda” al Google, trobessin l’adreça del bloc i poguessin deixar-hi opinions.

També tinc en projecte un altre bloc. Ja em vaig reservar una adreça:

http://blocs.xtec.cat/cienciactual/

Aquí, apart d’un comentari inicial no he fet res més. El propòsit per a aquest bloc fóra crear un lloc on altres companys que imparteixen “Ciència per al Món Contemporani”

poguessin posar en comú materials, activitats i recursos per a la nova matèria.

Ho tinc tot verd encara!

Aleix