TALLER D’AUDIOVISUAL AMB PICASSO
Competències bàsiques
En aquest taller es treballen les competències comunicatives i personals, així com la competència digital.
Competències comunicatives: Llenguatge audiovisual
Comunicar-se fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació.
Competències comunicatives: competència artística i cultural.
Tenir imaginació i creativitat per expressar-se.
Apreciar i valorar diferents manifestacions culturals.
Competència digital
Ús de tècniques audiovisuals per expressar-se
Processar adequadament la informació
Dominar habilitats tecnològiques
Competència personal:Autonomia i iniciativa personal.
Desenvolupar l’autoestima i la confiança.
Treballar en grup de manera cooperativa.
Aconseguir treballar de manera autònoma.
SESSIONS 1 -2-3
ART AMB LUPA
- Buscar un quadre per internet
- Desar-lo a la carpeta
- Obrir el quadre amb el Gimp i retallar detalls que cridin l’atenció
- Els retalls es desen com a imatge nova
- Un cop hem desat les imatges noves a part de l’original fem un muntatge amb diapositiva de Presentació amb el quadre original al mig i les retallades al voltant.
-
Fem títol suggerent “Art amb lupa”, on es vegi una lupa: es tracta de fer un joc on hem de trobar aquells detalls en el quadre original.
-
Fem una presentació amb totes les imatges i/o un mural on poguem obrir una porta i veure les solucions. EL mural estarà al passadís d’informàtica… mirar que sigui mòbil. Cada alumne ha de fer dues diapositives, una amb el plantejament i un altre amb la solució (assenyalar els llocs amb fletxes o destacats).
MATERIAL
Fulls impresos i cartolines
TEMPORITZACIÓ
SESSIÓ 1: Presentar el taller i Picasso i fer recerca per internet. Desar-ho tot a la mateixa carpeta TALLERS-PICASSO1/ART AMB LUPA (2 pel segon trimestre, 3 pel tercer)
SESSIÓ 2: Aprendre a tallar la imatge i crear-ne de noves. Fer-ho amb un parell de quadres. El quadre original el guardarem amb el nom del nen seguit de la lletra d’abecedari per odrdre (a, b, c..). Les noves imatges seran: nom + lletra + nº Tot desat a una mateixa carpeta compartida pel grup.
SESSIÓ 3: Fer el muntatge en les diapositives de L’open Office presentació. La mestra ho acaba desant tot en una sola presentació i el penja a l’slideshare, i amb els nens al mural de fora |
SESSIONS 4 i 5
LES 7 DIFERÈNCIES
TEMPORITZACIÓ
SESSIÓ 4: Fan el retoc creant les 5 o 7 diferències i fan el retoc marcant la solució. Han de desar les tres imatges de la següent manera:
nom + diferencia1, nom + diferencia2, nom + diferencia3
SESSIÓ 5: Acabar qui no acabi. Obren document presentació i posen imatge original al costat de la de les diferències. Afegeixen una diapo amb la imatge solució. Desen la presentació com a nom + diferencies i ho desen tot dins TALLERS/PICASSO1/DIFERENCIES
La mestra ho enganxa tot en una sola presentació i ho puja a un slideshare per poder enganxar-ho al bloc
|
SESSIONS 6 I 7
ÈPOQUES ROSA I BLAVA: Acolorir
A partir d’una presentació veiem les diferents èpoques de Picasso, i busquem la relació amb l’estat d’ànim i la situació (blava-tristesa, bohemis; rosa-arlequins….)
A partir de fotos on ells es mostren tal com els quadres de Picasso (ens fixem amb el fons),han de fer la “posse” i després coloregem la foto i retallem als “personatges” per posar-los en un fons de l’època pertinent.
Com? Fem la foto amb la posse, es seleccionen ells mateixos i inverteixen la selecció per tal de pintar-la amb tos roses o blaus.
TEMPORTIZACIÓ
SESSIÓ 6: Presentació de l’època rosa i blava, cerquem imatges per internet per veure exemples. Pensem (tots junts) amb el que expressa cada època i fem fotos com els quadres de Picasso (tristos, pensatius, bohemis…. arlequins, circ….). Les fotos les fan els mateixos nens, les poden fer en grup. Bolquem les fotos a la carpetaTALLERS/PICASSO1/BLAU-ROSA
SESSIÓ 7: Els nens i nenes fan e lretoc per convertir la foto en èpca blava o rosa, un cop acabat ho pengem (els nens i nenes ho poden veure) a un “bubleshare” o “picassa” i he mostrem en el bloc. (es pot posar la foto original… o no) |
SESSIONS 8
REINTERPRETEM.
Com fa Picasso amb les Meninas (aquí podem utilitzar el llapis òptic, o dibuixar amb el ratolí buscant formes geomètriques en els quadres… podem també simular un quadre imitant la posició i fer fotos…) Retallem diferents elements de quadres de Picasso i creem quadres nous. Podem agafar elements i moure’ls. Ho desem a TALLERS/PICASSO1/REINVENTEM com a nom + inventat + nº
SESSIÓ 8: Mostrem la feina a fer i deixem que els nens i nenes juguin amb els quadres de Picasso tot reinventant els quadres.
|
SESSIONS 9 i 10
GUERNICA I SÍMBOL DE LA PAU
Retallar símbols del Guernica i afegir-los en imatges de violència, o el símbol de la pau i enganxar-lo en imatges “bones o pacífiques”
|
SESSIONS 11 i 12
Vídeo Picasso
Fer un vídeo final amb totes les imatges creades per ells, triem un vídeo i el pengem a la web de l’escola com a resum, el pengem a youtube.
|