PICASSO

TALLER D’AUDIOVISUAL AMB PICASSO

Competències bàsiques

En aquest taller es treballen les competències comunicatives i personals, així com la competència digital.

Competències comunicatives: Llenguatge audiovisual

Comunicar-se fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació.

Competències comunicatives: competència artística i cultural.

Tenir imaginació i creativitat per expressar-se.

Apreciar i valorar diferents manifestacions culturals.

Competència digital

Ús de tècniques audiovisuals per expressar-se

Processar adequadament la informació

Dominar habilitats tecnològiques

Competència personal:Autonomia i iniciativa personal.

Desenvolupar l’autoestima i la confiança.

Treballar en grup de manera cooperativa.

Aconseguir treballar de manera autònoma.

 

 

 

 

 

 

SESSIONS 1 -2-3

ART AMB LUPA

  • Buscar un quadre per internet
  • Desar-lo a la carpeta
  • Obrir el quadre amb el Gimp i retallar detalls que cridin l’atenció
  • Els retalls es desen com a imatge nova
  • Un cop hem desat les imatges noves a part de l’original fem un muntatge amb diapositiva de Presentació amb el quadre original al mig i les retallades al voltant.
  • Fem títol suggerent “Art amb lupa”, on es vegi una lupa: es tracta de fer un joc on hem de trobar aquells detalls en el quadre original.

  • Fem una presentació amb totes les imatges i/o un mural on poguem obrir una porta i veure les solucions. EL mural estarà al passadís d’informàtica… mirar que sigui mòbil. Cada alumne ha de fer dues diapositives, una amb el plantejament i un altre amb la solució (assenyalar els llocs amb fletxes o destacats).

MATERIAL
Fulls impresos i cartolines

TEMPORITZACIÓ

SESSIÓ 1: Presentar el taller i Picasso i fer recerca per internet. Desar-ho tot a la mateixa carpeta TALLERS-PICASSO1/ART AMB LUPA  (2 pel segon trimestre, 3 pel tercer)

SESSIÓ 2: Aprendre a tallar la imatge i crear-ne de noves. Fer-ho amb un parell de quadres. El quadre original el guardarem amb el nom del nen seguit de la lletra d’abecedari per odrdre (a, b, c..). Les noves imatges seran:  nom + lletra + nº Tot desat a una mateixa carpeta compartida pel grup.

SESSIÓ 3: Fer el muntatge en les diapositives de L’open Office presentació. La mestra ho acaba desant tot en una sola presentació i el penja a l’slideshare, i amb els nens al mural de fora

SESSIONS 4 i 5


LES 7 DIFERÈNCIES

  • Fer retoc d’imatge amb un quadre de Picasso per tal de fer un quadre nou, amb 5 o 7 diferències…. i fer el joc de les diferències.
  • Farem servir l’eina del “dit” per esborrar parts del quadre, i la de copiar i enganxar per provocar canvis al quadre.
  • Posen les dues imatges a una diapo de presentació, l’original i la retocada,  i afegeixen una segona diapositiva amb la solució, per tant els nens i nenes han de fer 3 imatges: la desada original, la retocada i la retocada solució. La retocada solució la creen posant formes acolorides on hi ha l’error.
  • Es pot posar al mural i a la web.


TEMPORITZACIÓ


SESSIÓ 4:  Fan el retoc creant les 5 o 7 diferències i fan el retoc marcant la solució. Han de desar les tres imatges de la següent manera:

nom + diferencia1, nom + diferencia2,  nom + diferencia3


SESSIÓ 5: Acabar qui no acabi. Obren document presentació i posen imatge original al costat de la de les diferències. Afegeixen una diapo amb la imatge solució. Desen la presentació com a nom + diferencies i ho desen tot dins TALLERS/PICASSO1/DIFERENCIES


La mestra ho enganxa tot en una sola presentació i ho puja a un slideshare per poder enganxar-ho al bloc

SESSIONS 6 I 7


ÈPOQUES ROSA I BLAVA: Acolorir

A partir d’una presentació veiem les diferents èpoques de Picasso, i busquem la relació amb l’estat d’ànim i la situació (blava-tristesa, bohemis; rosa-arlequins….)

A partir de fotos on ells es mostren tal com els quadres de Picasso (ens fixem amb el fons),han de fer la “posse” i després coloregem la foto i retallem als “personatges” per posar-los en un fons de l’època pertinent.

Com? Fem la foto amb la posse, es seleccionen ells mateixos i inverteixen la selecció per tal de pintar-la amb tos roses o blaus.


TEMPORTIZACIÓ


SESSIÓ 6: Presentació de l’època rosa i blava, cerquem imatges per internet per veure exemples. Pensem (tots junts) amb el que expressa cada època i fem fotos com els quadres de Picasso (tristos, pensatius, bohemis…. arlequins, circ….). Les fotos les fan els mateixos nens, les poden fer en grup. Bolquem les fotos a la carpetaTALLERS/PICASSO1/BLAU-ROSA

SESSIÓ 7: Els nens i nenes fan e lretoc per convertir la foto en èpca blava o rosa, un cop acabat  ho pengem (els nens i nenes ho poden veure) a un “bubleshare” o “picassa” i he mostrem en el bloc. (es pot posar la foto original… o no)

SESSIONS 8


REINTERPRETEM.

Com fa Picasso amb les Meninas (aquí podem utilitzar el llapis òptic, o dibuixar amb el ratolí buscant formes geomètriques en els quadres… podem també simular un quadre imitant la posició i fer fotos…) Retallem diferents elements de quadres de Picasso i creem quadres nous. Podem agafar elements i moure’ls.  Ho desem a TALLERS/PICASSO1/REINVENTEM com a nom + inventat + nº


SESSIÓ 8: Mostrem la feina a fer i deixem que els nens i nenes juguin amb els quadres de Picasso tot reinventant els quadres.

SESSIONS 9 i 10


GUERNICA I SÍMBOL DE LA PAU


Retallar símbols del Guernica i afegir-los en imatges de violència, o el símbol de la pau i enganxar-lo en imatges “bones o pacífiques”

SESSIONS 11 i 12


Vídeo Picasso


Fer un vídeo final amb totes les imatges creades per ells, triem un vídeo i el pengem a la web de l’escola com a resum, el pengem a youtube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *