Activar els coneixements previs
Per tal de poder facilitar als alumnes la construcció de nou coneixement és imprescindible activar i avaluar els coneixements previs dels alumnes sobre el tema que volem tractar. Saber què saben els alumnes sobre un determinat tema ens ajudarà a poder peronalitzar l’ensenyament, i a poder proporcionar ajudes a aquells que ho puguin necessitar, en definitiva a programar una lliçó adequda per tots. A més a més, el fet de fer conscient / recordar aquests conceptes proporcionara als alumnes la base sobre la qual poden construir i ancorar el nou coneixement, fent que s’integri de forma significativa a l’estructura cognitiva de l’alumne.
Socrative permet crear qüestionaris de manera similar a Kahoot però funciona a partir de dues apps, la del docent (teacher) per crear els qüestionaris i la dels alumnes (student) per resoldre els qüestionaris que inclouen preguntes de seleccionar una resposta o de verdader-fals. Hi ha un tauler que es pot projectar que mostra com ho han fet els diversos alumnes o grups d’alumnes.
Tutorial
http://www.enlanubetic.com.es/2013/03/que-hemos-aprendido-hoy-socrative.html#.VNtWdOEk5Mw
Seminari telemàtic d’inclusió digital
Maria Macià