Tallers i seus 2016

Taller 1: Creació d’endevinalles amb Scratch

Escola Agnès Armengol
Avinguda de Can Bordoll, 92, 08202 Sabadell

Responsables: Pedro Antonio Fàbrega i Marc Juanmartí

Descripció: L’activitat proposada per aquest curs pretén fer servir el programa online Scratch per tal d’elaborar endevinalles digitals. Aquest programa permet realitzar tota una bateria de preguntes i programar la resposta adequada. A la primera part de la sessió (aproximidament una hora) es farà l’explicació del funcionament del programa als participants al taller. Aquesta explicació es farà a partir d’un exemple ja elaborat per mí en la que disposem d’un personatge que ens llegeix l’endevinalla i ens dona pistes (auditives i/o visuals), en funció del nombre de respostes correctes es dóna una puntuació. Una vegada feta l’explicació del funcionament del programa s’utilitzarà aquest com a model per poder fer variacions a partir de petits grups de treball de 2 a 4 persones per elaborar les seves endevinalles. L’objectiu del taller és elaborar tot un recull d’endevinalles i ensenyar als mestres com poden treballar-ho amb els alumnes per crear-ne de noves.

Data: 29 de juny de 8:00 a 15:00.

Taller 2: Creació de proves amb formularis de Google

Escola Domeny
Roberto Bolaño 2, 17007 Girona

Responsable: Mercè Requena

Descripció: Farem proves diagnòstiques de càlcul i comprensió lectora a partir dels formularis i fulls de càlcul de Google. També seran proves adaptades per alumnes amb dificultats. Va destinat al mestres de Primària. Bàsicament es centra en l’avaluació.

Data: Aquest taller es realitzarà en dues sessions: el dilluns 27 i dimarts 28 de 16 a 19.30h.

Taller 3: Creació d’un recull de serveis web per poder presentar el coneixement en múltiples formats

Institut Torras i Bages
Av. Can Serra, 101, 08906 L’Hospitalet de Llobregat

Responsable: Carme Roig

Descripció: El treball col·laboratiu comporta que els alumnes presentin el resultat de la seva feina en un producte final on es recull els resultats d´allò que han investigat i après. Cada tasca finalitza amb l´elaboració d´un o més productes, que moltes vegades solen ser presentacions, i com a molt, els més agosarats fan servir Prezi… però hi ha moltes coses més que es poden presentar: gravacions de veu o vídeo, narracions en formats diversos com còmic, cartoons, e-llibres, micro relats a Twitter, subtitulacions de pelicules estrangeres amb nous diàlegs, TED talks nostrades, booktube, línies del temps, creació de nous exercicis matemàtics, químics, mindmaps, etc… En el taller farem un llistat de possibles productes finals en el qual es recolliran diverses eines web que ajudin als alumnes a preparar els productes finals El resultat final serà un recull en el qual es presentaran les pàgines web que durant el taller experimentarem i provarem, tutorials i exemples d’ús que crearem en el taller. Tot quedaria recollit en un document, a disposició del professorat, i de l’alumnat que hi estigui interessat.

Data: 28 de juny de 10:00 a 19:00.

Taller 4: Creació de tutorials per donar suport a l’ús de les TAC

Institut Narcís Oller
Carrer de Francesc Gumà i Ferran, 43800 Valls, Tarragona

Responsables: Jaume Bartolí, Anna Casamitjana i Montserrat López

Descripció: Creació de manuals d’aplicacions i eines que siguin útils per a la comunitat educativa (professorat i alumnat) en un llenguatge planer i visual tant pel professorat com per l’alumnat perquè l’objectiu real és que es faci un ús adequat i profitós de les eines i materials TIC disponibles: blocs (blogger / wordpress), Google Sites, Weebly, Formularis, Edmodo, Schoology, Moodle (backups), Pissares Digitals, Paperògrafs, Eines per a fer presentacions, Connexió tablet a projectors (a alguns us funciona amb iPads, crec!), Symbaloo, Correu electrònic (redirecció de correu, creació de filtres, creació d’etiquetes…), Scratch, Fulls càlcul (quatre coses bàsiques per a fer % en fulls d’avaluacions), Opensim, Codis QR, Mapes conceptuals, Weebly, Quiró (aplicació pròpia de l’institut), Google Apps (documents compartits), Toolbox, Augmentaty / Aurasma, descàrrega de vídeos, Padlet (mural d’idees), … o qualsevol eina que estigueu fent servir i que creieu que pot ser d’interès per a professors de les matèries que impartiu o en general.

Data: 27 de juny de 8:30 a 15:30

Taller 5: Creació d’un treball de síntesi de 1r de l’ESO seguint la metodologia de treball per projectes i utilitzant les TAC

Institut Ernest LLuch
Carrer de la Diputació, 11-15, 08015 Barcelona

Responsable: Ana Albalat i Marta Domínguez.

Descripció: Aquest taller es desenvolupara següint les següents fases: Fase 1. Empatitzar: Pluja d’idees i concreció de propostes; Fase 2. Definir: Estructura, metodologia de treball i dinàmica del crèdit; Fase 3. Idear: Objectius, continguts i criteris d’avaluació; i Fase 4. Prototipar: El suport del projecte i el material necessari ; i Fase 5. Testar: en professorat que no ha participat a la cocreació per avaluar els resultats dels materials. Es crearà una web que contindrà: la guia didàctica del projecte, la rúbrica d’avaluació general, un espai per recollir les futures propostes i material per portar a terme el crèdit.

Data: 28 de juny de 9:00 a 13:30 i de 15:00 a 17:30.

Taller 6: Creació de rúbriques per millorar la competència comunicativa de forma multidisciplinar, integrant les intel.ligències múltiples, amb l’us de les TAC

Institut Ernest LLuch
Carrer de la Diputació, 11-15, 08015 Barcelona

Responsables: Ma Jesús Páramo, Marta Larregola i Ana Albalat

Descripció: Aquest taller es desenvolupara següint les següents fases: Fase 1. Empatitzar: pluja d’idees i concreció de propostes; Fase 2: definir paràmetres de les activitat comunicatives a crear; Fase 3: Idear els objectius, continguts i criteris d’avaluaciò i tipus d’avaluació; Fase 4: prototipar: disseny i creació de materials; i Fase 5. Testar: en professorat que no ha participat en la co-creació s’avaluarà els resultats dels materials. El material consistirà en una enquesta inicial del punt de partida, les rubriques i enquestes de satisfacció.

Data: 27 de juny de 9:00 a 13:30 i de 15:00 a 17:30.

Taller 7: Creació de qüestionaris interactius sobre emocions, conducta, hàbits saludables…

Escola Jeroni Moragas, AMPANS
Crta. Manresa-Santpedor, km. 4,4, 08251 Santpedor,Barcelona

Responsables: Gemma Estruch i Rosalina Reñé

Descripció: Crear una bateria d’activitats interactives (qüestionaris) amb Kahoot per poder treballar de forma lúdica, a través dels dispositius mòbils, diferents continguts curriculars. A més de les àrees curriculars, podem crear qüestionaris interactius per a respondre qüestions relacionades amb les emocions, la conducta, hàbits saludables…

Data: 29 de juny de 9:00 a 14:00 i de 15:00 a 17:00.