L’escola Jaume I i la Volta Ciclista de Catalunya 2015

El passat diumenge 29 de març algunes nenes i nens del cicle superior varen poder formar part de la Volta Ciclista de Catalunya 2015 participant en la coneguda Volta Jove.

Després de que els ciclistes professionals passessin entre les 10 i les 11 del mati per l’Avda. Maria Cristina, els nens i les nenes d’algunes escoles de Sants van començar-se a preparar per disputar la seva particular Volta.

A les 12:00h els nens i nenes de 5è ja sortien de les Torres Venecianes. Després ho van fer els de 6è.

Cal destacar el paper dels alumnes de l’escola Jaume I ja que en Mario, en Gerard i la Mabel, tots ells alumnes de 6è van quedar 1r, 3r i 4rt respectivament, mentre que a 5è el primer lloc va ser per la Carolina.
Tot seguit, i després de rebre els premis i obsequis, van poder gaudir de l’arribada cursa dels ciclistes professionals, pujant finalment al podi amb el campió de l’etapa Alejandro Valverde.

Felicitats a tots els participants!


LA PUBLICITAT

A 6è, hem realitzat un projecte sobre el món de la publicitat i el seu llenguatge. Per acabar-lo hem creat i produït per grups diversos espots publicitaris. Aquí us deixem algunes de les produccions que hem realitzat.

[youtube]https://youtu.be/iCmQjUEvrNI[/youtube]

Títol: Els rellotges – Creació i producció: Ami Roca i Gisela Díaz

[youtube]https://youtu.be/z04NuIilikE[/youtube]

Títol: La Jaumeta – Creació i producció: Íngrid Roselló i Junior Rodríguez

[youtube]https://youtu.be/adJfhyLpDIg[/youtube]

Títol: LLegim una estoneta a la Jaumeta – Creació i producció: Aina Espasa,  Pol Sabartrés i Adeline Macias.

[youtube]https://youtu.be/6zfUmNwIpL4[/youtube]

Títol: Samsung – Creació i producció: Idoia Medina, Nicol Espinoza, Danys Scocozza i David Ballesteros.

[youtube]https://youtu.be/THxEQFO2Mwo[/youtube]

Títol: Nivea – Creació i producció: Tadeo Paredes, Melanie Marín i Eduardo Sánchez.

 

 

A 5è vivim els vertebrats i els invertebrats.

Els alumnes de 5è hem mirat, tocat, olorat i disseccionat animals vertebrats i invertebrats per comprovar el que hem après a Naturals! Ho hem fet amb:
– Invertebrats: Calamars, galeres, gambes i llagostins.
– Vertebrats: Perdiu i sorells.


I mentre un dels grups de la classe disseccionava el seu peix… Sorpresa! Què és això?

Observem el descobriment a amb la càmera Motic! Què fan aquests invertebrats dins aquest vertebrat? Per què? Tots els peixos en tenen? Ens els mengem?… Preguntes que necessiten RESPOSTA!

PD: L’aula de ciències encara fa olor de peix… 😉

Digues-m’ho i ho oblidaré,

ensenya-m’ho i ho recordaré,

implica’m i ho aprendré

Visita a la Coorporació catalana de mitjans audiovisuals

El dia 5 de febrer de 2015 vam anar a TV3 i a Catalunya Ràdio.

Vam veure platons de programes i telenotícies. Aprenguérem més o menys com funcionava una Sala de Control i les càmeres que poden haver-hi.Les càmeres 1, 2 i 3 enfocaven els plans del presentador o d’alguna cosa determinada i la grua(4) un pla general del plató.Vam aprendre les característiques que tenia un plató i les qualitats que tenien.

Per exemple, resulta que els platons són més petits del que veiem per la tele. No marquen les cantonades perquè sembli que és més gran i al plató del “Divendres” posen unes escales perquè sembli que té 2 pisos.

Al telenotícies 3/24, hi ha una part verda que és on es projecten els mapes del temps i ens van explicar tot el procediment perquè sembli el més real possible quan ho veiem per la televisió.

Ens  van explicar que en una mateixa sala o zona, es poden fer dos platons diferents amb diverses decoracions. No tots els programes que donen a TV3 es graven a l’edifici de TV3. Com per exemple, el Gran Dictat que necessita un plató més elaborat i la gravació de més qualitat.

Vam arribar a Catalunya Ràdio i ens van explicar que en un mateix canal de ràdio poden haver-hi diversos programes.

Vàrem entrar en un locutori de ràdio i veiérem perquè servia cada botó. Ens van explicar les característiques que tenia aquella sala per aïllar-se dels sorolls de fora.

Els 9 primers van entrar a una altra sala on s’estava fent el programa de Manu Guix i Xavier Grasset que es diu “Els Optimistes” i els altres 9 van esperar fora i després al revés.

L’excursió em va encantar! Per a mi va ser de les millors, encara que m’hagués agradat poder sortir per la tele.

Text: Ingrid Rosselló

Experiència: QUÈ CONTÉ UNA CIGARRETA?

Material:

  • Una safata
  • Una cigarreta
  • Una ampolla d’aigua buida de 1,5 l.
  • Un globus
  • Alcohol
  • Cotó fluix
  • Llumí
  • Cinta adhesiva, tisores, un ganivet i un recipient petit.

Procediment:

Vam omplir l’ampolla d’aigua fins una mica més de la meitat. Vam agafar un globus, li vam posar cotó fluix dintre i el vam col·locar a la boca de l’ampolla subjectant-lo amb cinta adhesiva.

Un cop muntat tot, li vam fer un foradet a la part de dalt del globus i vam posar-hi el cigarret. Amb un llumí vam encendre la cigarreta.

Amb el ganivet li vam fer dos foradets a la part baixa de perquè sortís l’aigua i l’ampolla. La cigarreta s’anava consumint i l’ampolla s’anava omplint de fum blanc que ocupava tot l’espai.

Quan es va acabar la cigarreta vam treure el globus de la boca de l’ampolla. El cotó fluix de dintre, estava de color groc.

A continuació, en un petit recipient, vam col·locar el cotó fluix, el filtre obert i vam afegir alcohol. El vam deixar uns dies i quan l’alcohol es va evaporar, vam veure els residus que quedaven al recipient. Aquestes taques negres eren els residus que queden dintre dels pulmons quan fumem una cigarreta.

Text: Alumnes de 6è

 

QUI SÓC?

A l’hora d’Alternativa, els nois i les noies de 6è, estem treballant aspectes sobre la nostra personalitat, els nostres sentiments, les nostres capacitats…

Hem començat per fer-nos un autoretrat i escriure una petita biografia.

Aquí teniu alguna mostra

 LYNAMARIASOFIAAINAXAVIMARIO A

ÍNGRIDSTEFANAMIMARIO BIDOIATADEO

Camp d’Aprenentatge de Can Santoi

El passat mes de desembre l’alumnat de cinquè curs va anar d’excursió al Centre d’Educació Ambiental de Can Santoi. Aquesta Escola de Natura està situada enmig d’una pineda a la vall de la riera de Vallvidrera en plena serra de Collserola, als afores de la població de Molins de Rei. Tot i que el dia era força fred, això no va impedir que els nens i les nenes puguessin disfrutar d’un dia en plena natura. El treball que anàvem a fer era la descoberta del bosc. Un grup va anar a la zona del solell i l’altre a la d’obac. Allà vam estudiar el tipus de vegetació que hi creixia (arbres, arbustos, matolls i altres plantes) i vam recollir dades amb els diversos aparells que dúiem (brúixola, termòmetre, anemòmetre…). Un cop fet el treball de camp, retornàrem a l’Escola de Natura. Allí vam comparar les dades obtingudes pels dos grups i vam extreure les conclusions. Després de l’activitat, vam dinar i vam poder jugar una estona abans de tornar cap al nostre centre.

Castanyada

Els nens i les nenes de cinquè curs hem donat la benvinguda a la tardor realitzant diversos treballs de plàstica que hem exposat a la classe i als passadissos de l’escola. Hem celebrat la festa  de la Castanyada i de Halloween i ens ho hem passat molt bé.

Aquí ens podeu veure realitzant alguns treballs i quin ha estat el resultat final.