Experiència: QUÈ CONTÉ UNA CIGARRETA?

Material:

  • Una safata
  • Una cigarreta
  • Una ampolla d’aigua buida de 1,5 l.
  • Un globus
  • Alcohol
  • Cotó fluix
  • Llumí
  • Cinta adhesiva, tisores, un ganivet i un recipient petit.

Procediment:

Vam omplir l’ampolla d’aigua fins una mica més de la meitat. Vam agafar un globus, li vam posar cotó fluix dintre i el vam col·locar a la boca de l’ampolla subjectant-lo amb cinta adhesiva.

Un cop muntat tot, li vam fer un foradet a la part de dalt del globus i vam posar-hi el cigarret. Amb un llumí vam encendre la cigarreta.

Amb el ganivet li vam fer dos foradets a la part baixa de perquè sortís l’aigua i l’ampolla. La cigarreta s’anava consumint i l’ampolla s’anava omplint de fum blanc que ocupava tot l’espai.

Quan es va acabar la cigarreta vam treure el globus de la boca de l’ampolla. El cotó fluix de dintre, estava de color groc.

A continuació, en un petit recipient, vam col·locar el cotó fluix, el filtre obert i vam afegir alcohol. El vam deixar uns dies i quan l’alcohol es va evaporar, vam veure els residus que quedaven al recipient. Aquestes taques negres eren els residus que queden dintre dels pulmons quan fumem una cigarreta.

Text: Alumnes de 6è

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *