5è (curs 21-22)

CANTÀNIA

Els alumnes de 5è han pogut participar aquest any a Cantània. És una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya. Els encàrrecs s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Aquest any els pares han pogut gaudir i viure la celebració dels 34 anys de Cantània, la qual va ser molt emocionant al treballar-se amb connotacions de l’artista Joan Miró.

 

 

 

https://youtu.be/Igjax7-mx7A

 

SORTIDA IBERS PUIG CASTELLAR

Els alumnes de 5è estem estudiant l’edat antiga i vam fer el taller de la vida quotidiana dels Ibers. Vam conèixer en primera persona on i com vivien, com vestien i les seves costums. A més vam fer diferents tallers com el d’encunyar una moneda, moldre blat, un punt de llibre amb l’alfabet Iber i a més vam fer un plat de ceràmica.

Ens ho vam passar genial i ens va passar el dia volant.

https://youtu.be/qbnpOv4hPhA

 

 

SORTIDA TEATRE ZORRILLA “LES 4 ESTACIONS”

Antonio Lucio Vivaldi va ser un important violinista i un dels principals compositors del barroc. És l’autor de concerts per a violí i orquestra: Les quatre estacions.

Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi és un conjunt de quatre concerts per a violí compostos el 1723, que fan referència a cada una de les estacions de l’any. És l’obra més coneguda de Vivaldi i una de les més populars de tota la música clàssica.

L’alumnat de 5è va sortir al teatre Zorrilla de Badalona per gaudir d’aquest concert de Vivaldi, alhora que aprengué com es composava cada concert en relació amb les quatre estacions de l’any: l’hivern, la primavera, l’estiu i la tardor. A l’alumnat, el director del concert per a violí li explica el següent à Cada concert té relació amb un sonet i segueix l’estructura de tres moviments, amb un moviment lent central (lentoadagiolargo), en mig de dos moviments ràpids (allegropresto, etc.).

 

SORTIDA MUSEU DEL DISSENY DE BARCELONA
“Envàs, d’on vens?”

Quina incidència ha tingut el consum massiu i la producció d’envasos de plàstic en la nostra alimentació? Fixant-nos en el passat, i explorant l’exposició d’arts decoratives podríem repensar com guardem el menjar actualment? Hi ha alternatives més sostenibles als sobres monodosi o el packaging d’un sol ús?

L’alumnat de 5è ha marxat al museu del disseny de Barcelona.

Aquesta sortida té per objectiu reflexionar sobre el consum sostenible, l’ús dels materials i els seus processos de producció.  Al museu, l’alumnat s’ha fixat en peces d’arts decoratives vinculades a usos quotidians del passat, per establir un diàleg amb el nostre dia a dia actual.

Al taller, a través de la metodologia del Design thinking, s’han plantejat conjuntament com podem donar noves solucions més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient a aquelles necessitats de disseny que es deriven de l’alimentació.

ARCIMBOLDO

Giuseppe Arcimboldo fou un pintor italià, conegut per les seues representacions del rostre humà a partir de flors, fruites, plantes, animals o objectes. Arcimboldo pintava representacions  d’aquests objectes en llenç, col·locats de manera que tot el conjunt tingués una semblança al subjecte retratat. A aquesta tècnica l’anomenaren caps compostos.

A l’assignatura de plàstica, l’alumnat de 5è ha aplicat aquesta tècnica.

MUSEU DE BADALONA i CASA DELS DOFINS

L’alumnat de 5è ha marxat d’excursió al museu de Badalona on ha pogut conèixer com era la vida dels romans, on vivien i les característiques de les seves cases amb la finalitat d’entendre el dia a dia dels romans.

TALLER POCIONS DE BRUIXA

L’alumnat de 5è ha fet un altre taller amb “el Bosc de Llum”. En aquest taller ha aprés que són les plantes medicinals, les seves propietats i la relació que tenen amb la salut. Un cop feta l’explicació, ha baixat a l’hort de l’escola per poder veure i olorar les plantes que tenim. Finalment, va fer un tastet d’infusions d’algunes plantes.

Ens va semblar súper interessant!

RACONS

L’alumnat de 5è treballa amb racons. Aquesta tècnica de treball consisteix en organitzar l’aula en grups de reduïts, cadascun dels quals aprèn sobre un tema determinat i diferent. A través d’aquesta tècnica, l’alumnat aprèn a treballar en equip, a col·laborar i a compartir coneixements.

TALLER CÈL·LULA

L’alumnat de cinquè ha treballat la cèl·lula de diverses maneres. A través de diferents experimentacions, com ara amb ous ( per comprovar i veure les diferents parts de la cèl·lula), llesques de pa ( per observar els bacteris que n’hi ha a les mans i diferents superfícies) i la realització d’una maqueta amb diversos materials de forma cooperativa.

Hem aprés moltes coses i ens ha quedat genial la maqueta.

 

 

TALLER SCRATCH i 3D 

Aquesta setmana hem fet un taller molt actual al BDN Lab on hem pogut manipular i programar un robot i hem pogut veure  i observar el funcionament de diverses impressores, així com la  impressió en 3D.

TALLER DE MICROCOSMOS

L’alumnat de cinquè van fer el taller del microcosmos on van aprendre els diferents tipus i usos del microscopi. Van poder observar diferents microorganismes i cèl·lules, així com, els diverses varietats que n’hi ha.