Teaching English in a Secondary School !

Rosa Saló – An English teacher reflexive portfolio
  • Home
  • HOT TOPIC a teacher’s forum, accuracy in blogging
  • My blogs:
  • Bibliography

HOT TOPIC a teacher’s forum, accuracy in blogging

Debat- Hot topic: com corregim els blocs??

Els blocs on els alumnes comenten, o els que escriuen els propis alumnes…
Què en fem? No és el clàssic format de paper on encerclem, tatxem, subratllem i posem tics… Corregir on-line és diferent…
Què en penseu? Cal corregir tot el que escriuen? I com ho fem? I qui ho fa?
O bé cal promoure la fluïdesa/comunicació per damunt de tot?

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Montserrat Saques Castells – Dimecres, 26 Març 2008, 16:47
Crec que no se´ls ha de corregir el blog, doncs és un espai seu “personal” i valoro més que “es deixin anar” i facin ús de la llengua anglesa més que no pas que cometin errors.
Montse

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Sandra Molins Riera – Dimecres, 26 Març 2008, 12:31
Jo com a professora d’aula d’acollida no seria gairebé estricte a l’hora de corregir el bloc ja que si el alumnes nouvinguts hi participen ja em dono per satisfeta. Una altra cosa a destacar és que a la llibreta de l’aula els alumnes tenen fòbia al bolígraf vermell i al bloc això s´ho estalvien .

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Albert Prat Zapata – Dimecres, 12 Març 2008, 17:35
Està clar que se’ns obre un interrogant al voltant de com corregir els blocs.Particularment penso que no cal atabalar els alumnes amb correccions que poden arribar a desmotivar-los, i menys encara on-line, on es poden sentir cohibits per por que els altres es burlin dels seus errors (ja sabem com són els adolescents).Amb els meus alumnes ho faig de la següent manera. Els alumnes penjen els seus comentaris i jo els reviso sense fer-los correccions. Aquestes les faig en privat i els indico els errors més rellevants.Després els penjo les notes perquè els compta com a nota de writing.Per tant, no crec que s’hagi de corregir tot el que escriuen, sinò valorar el seu esforç comunicatiu.

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Eva Hugas Marcos – Dimarts, 11 Març 2008, 14:18
Hola,
crec que més o menys estic d´acord amb tothom. La comunicació i la motivació són la part més important.
Quan el bloc s´utilitza tipus fòrum- amb comentaris-és millor no corretgir. Aquí el que treballem és la motivació i la participació. Però penso que també és interessant comentar els errors generals més importants a posteriori , simplement com una manera més de repassar and focus on form.
Quan utilitzem el bloc tipus portfolio crec que l´ortografia també hi juga una part important, sobretot si el bloc l´utilitzem per treballar aspectes gramaticals( a través de treballar la descripció de persones i llocs, narrar fets en passat…) i afavorir el meaningful learning. Llavors, podem corretgir els aspectes gramaticals que estem treballant en aquell moment. El que jo faig, i és bastant efectiu, és avisar-los que part de la nota dependrà del fet que ells hagin corretgit el seu error després d´haver llegit el meu comentari. D´aquesta manera els alumnes són conscients de l´error i a més el rectifiquen. El petit incovenient és que implica molta dedicació per part del professor, tot s´ha de dir…
Particularment haig de reconèixer que en un writing, no prioritzo la fluïdesa/comunicació per damunt de tot. EL fet que no sigui inmediat, com l´speaking ( quan no es realitza en gravació), dóna més joc per poder afavorir la reflexió per anar cap a la millora. Crec que el feedback és molt important.

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Alejandra Mach Calleja – Dimarts, 11 Març 2008, 10:10
Jo també hi he estat donant voltes i penso que depèn de l’objectiu de tot plegat, com molt bé diu la gemma. Si el que pretem amb l’activitat és que es llencin a comunicar-se sense por, com amb el fòrum als blogs, és important que no els corregim constantment, que no tinguin la sensació que els estem molt a sobre.ara que estem aconseguint que s’esforcin per dir coses en anglès i a més els agradi i tot!!!!..perquè els meus mira que s’hi passen estona farcint els seus blogs… és genial, no??!!!!De moment, jo els dóno un cop d’ull i si en veig de molt importants els escric un comentari perquè ho corregeixin, però sempre amb algun altre comentari positiu sobre el que han escrit, és clar!I si fan petites errades… tampoc passa res!Ara, també cal dir que els petits(1r i 2n) en fan de força importants i fa un mal d’ulls terrible!!llavors el que jo faig és corregir-los els writings abans d’entrar-los al seu portfolio, per exemple, doncs penso que és important que s’hi fixin i aprenguin a escriure-ho correctament.

també estaria bé que els de 3r i 4t corregissin als de 1r i 2n en alguna activitat concreta…. mmmmmmmmm, hi rumiaré.

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Gemma Vinyals – Dilluns, 10 Març 2008, 22:50
Bones preguntes!!!!
Jo no sóc partidària de corregir-los a nivell gramatical sinó que penso que es tracta d’una activitat en la que cal prioritzar la COMUNICACIÓ. Es tracta que els alumnes participin (focus on meaning). Ells participen perquè els engresca, els agrada l’activitat. Si veuen que nosaltres els estem avaluant a cada moment crec que els desmotivarem. I es tracta del contrari del que busquem amb tot això.
Ara bé, si es tracta d’algú a qui no se l’entén, potser sí que podríem donar-li algunes pautes per expressar-se millor (frases curtes, formació de frases SVO, diccionaris online…) Però penso que són ells mateixos els que es corregeixen moltes vegades (no es tallen ni un pèl! )

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per Marta Roca Garolera – Dilluns, 10 Març 2008, 22:36
Crec que en el meu cas és força fàcil de contestar . Treballar amb alumnes nouvinguts et suposa que ha de primar la fluïdesa, és important que es comuniquin i si fins i tot intenten utilitzar expressions de la nostra llengua però de manera inadequada.. s’han d’acceptar.Evidentment tot aquest nou espai de comunicació és una gran font d’informació per a tots nosaltres. Algú recorda quan a la vella escola o no tant vella es repassaven tots els errors de les activitats i després se’n feia una prova, bé, doncs amb els nostres alumnes és la manera de veure per on van els trets i més ara que em de treballar les competències d’altres matèries.

Re: Debat- Hot topic: com corregim els blocs??per M. Rosa Salo Sague – Dilluns, 10 Març 2008, 18:15
Precisament es aquesta la pregunta que llençava quan he presentat els meus blocs, la correcció em preocupa fins a un punt, donat que hi ha altres tipus d’activitat que permeten corregir d’una manera més efectiva. Potser aquí caldria “primar” la fluïdesa.De tota manera, m’ha passat un cas prou interessant: una noia va participar en un bloc dels meus d’abans amb un anglès horrible, semblava que estava parlant un indi. Va resultar que es va adonar que alguns companys/es havien fer burles de la seva participació i ara posa “pegues” per participar en un altre.No sé si m’he explicat prou bé, però això mostra un nou aspecte amb el qual, sincerament, jo no havia pensat. De tota manera la por de fer el ridícul potser farà que la propera vegada ho faci millor. No?
Comments rss
Comments rss
Trackback
Trackback

Leave a Reply

Click here to cancel reply.

You must be logged in to post a comment.

WELCOME TO TO THIS TEACHER PORTFOLIO !!!!

Thanks to…

I'd like to thank my teacher mates: EVA HUGAS and CRISTINA BLANCH ...and also to my favourite teacher trainer and friend SONIA GUILANA

Tags

blogging classroom classroom-management communication cooperative learning creativity educat1x1 ELT English Day Google Docs Head Department laptops multiple intelligences News reflection Report roles of teachers Speaking teacher diary tic video web3.0 webquests websites

CALENDAR

October 2025
M T W T F S S
« Jul    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Recent Comments

  • M. Rosa Saló i Sagué on An other Sir Ken Robinson speech
  • M. Rosa Saló i Sagué on Every teacher in our school will have a new MINICOMPUTER!!!!

Archives

  • July 2010 (1)
  • June 2010 (3)
  • May 2010 (3)
  • April 2010 (4)
  • March 2010 (5)
  • February 2010 (3)
  • September 2009 (2)
  • July 2009 (1)
  • December 2008 (2)
  • April 2008 (3)
  • March 2008 (7)
  • February 2008 (1)

Pages

  • Bibliography
  • HOT TOPIC a teacher’s forum, accuracy in blogging
  • My blogs:
rss Comments rss valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox