Ha. d’ESPANYA i CATALUNYA. Documents (1)

3a Avaluació

HISTÒRIA D’ESPANYA I CATALUNYA / FRISOS

Com que treballarem amb línies de temps per entendre la matèria, aniré penjant al bloc diferents línies i esquemes que he trobat per fer més còmode i entenedor el treball a classe i el vostre treball a casa. Complementarem amb elles les que ja teniu al llibre de text i serviran de referència per fer el vostre dossier.

Heu de recordar que les línies de temps que s’han encarregat són treballs individuals, no còpies, i que les que apareixen aquí són només per donar-vos idees.

Respecte al seu origen, una part han estat extretes del llibre de text de l’editorial Vicens Vives. En altres casos, es farà constar la font de forma concreta, si la conec.

Del tema 5, que és el que treballem ara, us adjunto els següents documents:

Dossier 2a Aval. 2a part (unitats 8 i 9)

Bona tarda, alumnat,

Adjunto el document definitiu dels exercicis a fer en la 2a part del dossier d’aquesta avaluació. Recordeu, el presentareu el divendres dia 4 junt amb el de la ciutat.

Tots els exercicis proposats els hem explicat i discutit a classe, per tant no hauríeu de tenir cap problema. Si apareix algú, recordeu que comencem la classe amb presentació de preguntes, dubtes i aclariments.

I recordeu, la prova escrita és sobre el dossier.

Dossier Geog. 2a Aval. 2a part

Treballs de lectura

Resum de llibres: metodologia

L’alumnat que, per recuperar alguna matèria ha de fer aquestes vacances un treball de lectura, ha de seguir les següents pautes (ja han estat explicades a classe, però és possible que s’hagin oblidat):

1. Llegir el llibre corresponent poc a poc, amb un diccionari al costat. Si no s’entén una paraula, s’ha de consultar el seu significat. Llegir no és una feina mecànica; implica ENTENDRE.

2. Si el que no s’entén és una frase, o un paràgraf, també podeu consultar els vostres pares o altre adults. La vostra educació és cosa de tots, malgrat vosaltres sou els protagonistes principals.

3. Heu de tenir sempre al costat, a més del diccionari, un quadern per apuntar coses: el nom d’un protagonista, una idea, un dubte…

4. Quan acabeu un capítol, feu un resum acurat del que ha passat, anotant també les vostres impressions.

5. Quan acabeu el llibre, poseu en net el resum de cada capítol i afegiu una llista ordenada alfabèticament amb els noms dels personatges principals i secundaris i les relacions entre ells (pares, nuvis…).

6. Després, torneu a llegir el resum per tenir-ho fresc i redacteu la vostra opinió, així com les vostres valoracions ètiques sobre el que passa i les actituds dels protagonistes.

7. Finalment, i per completar-lo, feu un índex, que col·locareu al principi, i la portada corresponent.

La presentació d’aquest treball ha de seguir les pautes que ja s’han donat, i que, si heu oblidat, podeu consultar a l’apartat “General” d’aquest mateix bloc: normes-presentació-treball-escrit.

Com fer una presentació en power-point

Bona tarda, alumnat,

Alguns de vosaltres, quan torneu de vacances, heu de presentar un treball en power-point o un programa similar. D’altres ho fareu per pujar nota o amb qualsevol altra excusa al llarg del curs. Us adjunto un model de com s’ha de fer una d’aquestes presentacions.

No són regles exactes, sinó orientacions per que surtin treballs dignes. Es pot improvisar, canviar i innovar, però hi ha unes pautes senzilles i concreta que és bo seguir.

Espero que us sigui d’ajut.

Com fer presentació Power-point

DOCUMENTS DE REPÀS

A webs, blocs i altres llocs vaig trobat un seguit de documents –alguns d’ells ja els havíem passat a classe– que ara os adjunto perquè pugueu consultar-los. Tenen la funció de recordar i permetre fer un repàs del temari ja donat, però també ensenyen com es fa un resum, un quadre o un esquema.

Properament penjaré d’altres relacionats amb la temàtica que estem treballant ara.

Els que hi adjunto són:

Característiques de l’Antic règim

Antic Règim

La Il·lustració

Il·lustració

Característiques del liberalisme, econòmic i polític

Liberalisme

Quadre comparatiu de l’antic règim enfront el liberalisme

Antic Règim vs. Liberalisme

La revolució industrial

Revolució industrial 1

Revolució industrial 2 (no feu cas que posi “tema 2”)

Els inicis del moviment obrer

Inicis moviment obrer

Característiques del marxisme, l’anarquisme i quadre comparatiu

Marxisme i Anarquisme

Espero que us siguin d’ajuda

I recordeu: són esquemes resumits que permeten un millor aprofitament del vostre temps d’estudi i, per tant un COMPLEMENT del llibre de text i el dossier, NO una alternativa.

Mapes

Bona tarda,

Adjunto els mapes que hem estat treballant a classe per si els necessiteu.

Són els de Catalunya comarques, Espanya comunitats autònomes, Europa i Unió Europea.

Els he penjat en blanc i negre per si els voleu imprimir.

Penjo també l’arxiu en format flash Comarques Catalunya (és possible que algú o alguna no pugui obrir-ho des del seu PC) per fer pràctiques en un joc interactiu

Si teniu interès en treballar amb diferents mapes d’aquest tipus, podeu anar a la pàgina corresponent de l’Edu365:

Catalunya comarques

Espanya, comuntiats