ACTIVITAT NEOLÍTIC

http://www.xtec.cat/~cgonza2/PRIMER%20ESO/T3%20Neolitic/nivell%20general/2%20Neolitic.html

http://www.xtec.cat/~cgonza2/PRIMER%20ESO/T3%20Neolitic/nivell%20general/2%20Neolitic.html

FEM PÒSTERS SOBRE ELS PRINCIPALS ESDEVENIMENTS DEL NEOLÍTIC

Ja sabem com i de què vivien els éssers del Paleolític; hem conegut les seves eines, els seus habitatges, les seves manifestacions artístiques, els principals jaciments.   Ara ens ocuparen d’estudiar el següent període de la Prehistòria: EL NEOLÍTIC.

Què heu de fer?

En aquest mateix blog anirem treballant ara  el Neolític.  El títol de l’activitat “De caçadors a recolectors. La revolució neolítica”.  Recordeu-vos que el pròxim 16 de desembre tenim una visita al museu d’arqueologia i hem d’anar molt bé preparats.

La classe es dividirà en grups de quatre alumnes. Cada grup escollirà un  tema i m’enviarà la informació a l’adreça de correu  habitual: socials1elpuig@gmail.com.

Haveu de fer-me arribar els noms i els cognoms de tots els que formeu part del grup, la classe (B,C o E) i el tema que haveu escollit d’entre els següents:

1.- Per què parlem de Revolució neolítica?. Cronologia  2.- Les formes de vida: la ramaderia i l’agricultura 3.- Les eines  4.- L’artesania 5.- L’art 6- Jaciments 7.- Aportacions (es tracta de plantejar un tema de debat que sigui idea vostra).

Procureu posar-vos d’acord entre tots vosaltres per tal de que cada grup treballi un tema diferent.

Ara ja  podeu començar a fer el pòster. Com a eina us recomano  PADLET    (en aquest TUTORIAL  teniu l’explicació).

En els vostres pòsters hi ha d’apareixer la següent informació:

a.- Títol del tema que haveu escollit.

b.-  Exposició de les característiques establint comparacions respecte del Paleolític.

c.- Videos de youtube o imatges creative commons per enriquir l’explicació textual. Cal que indiqueu la font de la imatge.

d.- El nom del vostre Institut (PUIG CASTELLAR – Santa Coloma de Gramenet)  vostres noms, classe, matèria i curs (NO US L’OBLIDEU!!!!!)

Quan hagueu acabat el pòster m’heu d’enviar l’enllaç al correu.

Qualificació:

La valoració d’aquest treball serà de 2 punts i l’avaluarem seguint els criteris següents:

MATERIAL MULTIMEDIA 

Amb imatges representatives del tema tractat i es citen les fonts (1punt) Les imatges estan poc relacionades amb el tema (0,5 punts) No s’ofereix cap imatge.(0 punts)

CONTINGUTS

Amb textos elaborats que mostren una informació molt valuosa (1 punt) Copia de textos que no s’han treballat però es relacionen amb el tema (0,5 punts) La informació és errònia (0 punts)

Per al vostre coneixement al realitzar aquesta tasca estem treballant les següents COMPETENCIES I DIMENSIONS: 

Dimensió instruments i aplicacions:

Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball d’aprenentatge

Competència 4.- Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar,tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

Competència 5.- Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Competència 6.- Organitzar i utilitzar un entorn personal de treball i aprenentatge amb eines digitals per desenvolupar-se en la societat del coneixement.

Comunicació interpersonal i col·laboració

Competència 7.- Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.

Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració

Competència 8.- Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

Competència 11.- Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.

 

Aquest article ha estat publicat en TEMARI DE L'ASSIGNATURA 1ESO. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *