FEM PÒSTERS SOBRE ELS PRINCIPALS ESDEVENIMENTS DEL NEOLÍTIC
Ja sabem com i de què vivien els éssers del Paleolític; hem conegut les seves eines, els seus habitatges, les seves manifestacions artístiques, els principals jaciments. Ara ens ocuparen d’estudiar el següent període de la Prehistòria: EL NEOLÍTIC.
Què heu de fer?
En aquest mateix blog anirem treballant ara el Neolític. El títol de l’activitat “De caçadors a recolectors. La revolució neolítica”. Recordeu-vos que el pròxim 16 de desembre tenim una visita al museu d’arqueologia i hem d’anar molt bé preparats.
La classe es dividirà en grups de quatre alumnes. Cada grup escollirà un tema i m’enviarà la informació a l’adreça de correu habitual: socials1elpuig@gmail.com.
Haveu de fer-me arribar els noms i els cognoms de tots els que formeu part del grup, la classe (B,C o E) i el tema que haveu escollit d’entre els següents:
1.- Per què parlem de Revolució neolítica?. Cronologia 2.- Les formes de vida: la ramaderia i l’agricultura 3.- Les eines 4.- L’artesania 5.- L’art 6- Jaciments 7.- Aportacions (es tracta de plantejar un tema de debat que sigui idea vostra).
Procureu posar-vos d’acord entre tots vosaltres per tal de que cada grup treballi un tema diferent.
Ara ja podeu començar a fer el pòster. Com a eina us recomano PADLET (en aquest TUTORIAL teniu l’explicació).
En els vostres pòsters hi ha d’apareixer la següent informació:
a.- Títol del tema que haveu escollit.
b.- Exposició de les característiques establint comparacions respecte del Paleolític.
c.- Videos de youtube o imatges creative commons per enriquir l’explicació textual. Cal que indiqueu la font de la imatge.
d.- El nom del vostre Institut (PUIG CASTELLAR – Santa Coloma de Gramenet) vostres noms, classe, matèria i curs (NO US L’OBLIDEU!!!!!)
Quan hagueu acabat el pòster m’heu d’enviar l’enllaç al correu.
Qualificació:
La valoració d’aquest treball serà de 2 punts i l’avaluarem seguint els criteris següents:
|
MATERIAL MULTIMEDIA |
||
| Amb imatges representatives del tema tractat i es citen les fonts (1punt) | Les imatges estan poc relacionades amb el tema (0,5 punts) | No s’ofereix cap imatge.(0 punts) |
|
CONTINGUTS |
||
| Amb textos elaborats que mostren una informació molt valuosa (1 punt) | Copia de textos que no s’han treballat però es relacionen amb el tema (0,5 punts) | La informació és errònia (0 punts) |
Per al vostre coneixement al realitzar aquesta tasca estem treballant les següents COMPETENCIES I DIMENSIONS:
Dimensió instruments i aplicacions:
Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.
Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball d’aprenentatge
Competència 4.- Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar,tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.
Competència 5.- Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
Competència 6.- Organitzar i utilitzar un entorn personal de treball i aprenentatge amb eines digitals per desenvolupar-se en la societat del coneixement.
Comunicació interpersonal i col·laboració
Competència 7.- Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.
Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració
Competència 8.- Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Competència 11.- Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.

