EXPERIMENTS AMB AIGUA I SABÓ!

AVUI FEM EXPERIMENTS AMB L’AIGUA I EL SABÓ…

ENS POSEM LA BATA DE CIENTÍFICS I COMENCEM A PENSAR…

ARA CAL PARLAR DELS EXPERIMENTS, PER SER BONS CIENTÍFICS HEM DE SABER EL QUE FAREM, FER HIPÒTESIS, PREVEURE EL QUE CREIEM QUE PASSARÀ PER PODER-HO COMPROVAR.

UN COP FETES LES HIPÒTESIS PASSEM A L’ACCIÓ…

PRIMER EXPERIMENT: QUÈ PASSA SI BUFO L’AIGUA DEL GOT AMB UNA CANYA?
– MARINA: ES FAN BOMBOLLES PERÒ NO ES QUEDEN!
– ONA: ESQUITXEN!!
– JAUME: SURTEN BOMBOLLES!
I SI BUFEM FLUIXET?
– MARINA: ES FAN BOMBOLLES PETITES…
– POL: A MI NO…
I SI BUFEM FORT?
– POL: A MI EM CAU!

SEGON EXPERIMENT: QUE PASSA SI HO FEM AMB AIGUA I SABÓ?
– LUCÍA LOPEZ: SURTEN BOMBOLLES DE SABÓ!
– ONA: LES BOMBOLLES DE SABÓ S’AGUANTEN SINÓ REMENES…
– JAUME: SEMBLEN CRISPETES!

I SI DEIXEM DE FER BOMBOLLES?
– ONA: ES CONVERTEIX EN AIGUA.
– ORIOL: S’HA CONVERTIT EN BOMBOLLES…
– TIM: HAN SORTIT MOLTES BOMBOLLES!
– ARIANNA: SI BUFEM FORT SURTEN BOMBOLLES MOLT GRANS!
– POL: A MI NO M’HA SORTIT UNA BOMBOLLA GEGANT…
– NIL: LES BOMBOLLES S’HAN PETAT DESPRÉS.
– ONA: SI TENS EL GOT MÉS GRAN TARDEN MÉS A PETAR!

I CREIEU QUE ES PODEN FER BOMBOLLES AMB TOTES AQUESTES COSES? TENIM TUBS DE DIFERENTS MIDES I FORMES, AMPOLLES TALLADES…
TOTS I TOTES: SIIIIIIII!!
ANEM AL PATI A PROVAR-HO?
TOTS I TOTES: SIII!
SORTIM AL PATI A EXPERIMENTAR, DESPRÉS ESCRIUREM TOT L’EXPERIMENT A LA FITXA.

ANEM A L’ALZINAR

Com ja haviem comentat, estem trebalant les plantes i els arbres. Així que hem pensat que seria bona idea anar a l’Alzinar, un viver del costat de l’escola.
Allà en Jordi, que treballa a l’Alzinar ens ha rebut molt bé i ens ha explicat un munt de coses sobre les plantes que ens ha ensenyat. Ens ha explicat: perquè hi ha fulles grans i fulles petites com una agulla, perquè n’hi ha que viuen a dins de casa i n’hi ha de fora, què necessiten per viure, les flors, les parts de les plantes!!
Fins i tot, li hem pogut fer un parell de preguntes que teniem i que no sabiem la resposta!
Moltes gràcies per ajudar-nos, ens ha agradat molt poder veure en viu les plantes, les flors i la bonica botiga!

També volem donar les gràcies als pares i mares acompanyants… sense vosaltres no hi hauríem pogut anar.

FEM DE CIENTÍFICS

Avui ha vingut a la classe una noia, l’Aurora, que era cinetífica a fer experiments de barreges entre sòlids i líquids amb nosaltres.
Primer hem fet hipotesis de que passaria si barregem aigua i colacao. Quin color tindrà, quin gust, si es pot agafar… Després hem comprovat les hipotesis entre tots i totes!
També hem fet el mateix amb aigua i sal i aigua i mongetes… mireu quins científics estem fets!!

LES PLANTES, ELS ARBRES…

A medi estem treballant les plantes, els arbres… per això vam demanar ajudar a les famílies per trobar acompanyants i poder sortir al bosc del costat de l’escola per investigar què hi tenim…
Vam poder veure plantes, arbres, fruits, i fins i tot sentir els ocells del bosc, que ara que arriba la primavera n’hi han un munt!
Quan vam arribar a l’escola vam poder investigar millor les fulles que havíem recollit. Les hem classificat, hem buscta a quin arbre o planta pertanyen i hem creat el nostre propi herbari…
Ho voleu veure?
Ah! I gràcies a les acompanyantes sense elles no hauríem pogut anar d’excursió!

RACONS A LA CLASSE

Últimament hem introduït els racons a l’aula una sessió setmanal. Cada nen o nena tria a on vol anar sempre que no estigui racó aquell espai amb altres companys/es i que no hi hagi anat en sessions passades. Hi ha diferents racons depenent de la setmana que es presenten just abans de comença les dinàmiques i la tria. De moment fem el racó de l’ordinador, de les aquarel·les, del parxís, l’oca o l’uno. També hi ha el de logico, el de construir frases, el de confegir paraules, el dels dictats muts… Ho voleu veure??

ANEM A CORREUS A PORTAR LA CARTA D’EN ROMERO BRITTO

Hem anat a Correus a portar la carta d’en Romero Britto!

Abans però , hem fet un munt de feina… primer escriure la carta entre tots /es, reescriure-la per parts i en petits grups. Un cop ja la teníem ens vam adonar que potser no entendrà el català i que si viu a Estats Units, segurament coneix l’anglès… qui ens pot ajudar? Els nens i nenes trien en Carles, el mestre d’anglès… i ell ens ajuda… perfecte i gràcies!

Ja tenim la carta, ens fem una foto de la classe i posem fotos dels murals que he fet… vinga doncs l’haurem de portar a Correus i posar-li segells.
Demanem acompanyants i gràcies a l’Anna (de suport i mestra de música) i la mare de la Lucia Moreno podrem anar-hi. GRÀCIES!

L’excursió va perfecte, primer a la classe, posem les adreces, a davant a on va, a darrera, la de l’escola. Després ens preparem amb les jaquetes i parlem del recorregut… qui el coneix va al davant amb mi i ens dirigeix!
Pel camí trobem bústies de les cases, i també la cartera: la Cèlia que ens explica com funciona la seva feina i com van les cartes d’un lloc a un altre. Moltes gràcies per ser tan amable! També veiem bústies de Correus i finalment, arribem a la central de Correus. El carter ens rep molt amablement i ens explica que hem de comprar segells, a on els hem d’enganxar i quin recorregut farà la carta a partir d’ara… Moltes gràcies per tot carter!
Pujant a l’escola hem vist bústies i fins i tot, una moto de Correus!

Esperem que li arribi la carta i sobretot, que ens contesti…
GRÀCIES A TOTS I TOTES ELS QUE ENS AJUDAT EN AQUESTA SORTIDA PER CONÈIXER L’ENTORN QUE ENS ENVOLTA!

MASSATGE

Us presentem : el massatge!

De vegades ens fem un massatge abans d’entrar a la classe, són dies que necessitem trencar la dinàmica que portem del pati, moments que ens permeten conèixer l’esquema corporal i la lateralitat, a part de dinàmiques de relaxació…
Cada vegada dirigeix un nen o nena diferent el massatge que comença escalfant les mans i acaba “traient la pols del cos”

Mireu, mireu…

PINTANT A ROMERO BRITTO

Fa dies que volíem pintar les obres de Romero Britto en gran… I com ho podem fer?

El dia que a medi vam està experimentant amb les ombres vam veure que les ombres es podien projectar i que es podien fer grans i petites… Perfecte!! Ja ho tenim!
Així que hem projectat les obres de Romero Britto al paper, hem allunyat una mica el projector fins aconseguir la mida que volíem i finalment, hem pogut copiar la seva ombra. Hem hagut de vigilar, segons a on et poses tapes la ombra!!

Després hem pintat amb aquarel•les mirant l’obra original… i fent-ne les seves interpretacions, és clar!

VISITA DEL PINTOR ENRIC HERNAEZ

Com ja sabeu aquest curs fem el projecte dels pintors així que un dia els nens i nenes van proposar portar un pintor/a a la classe. Ens vam posar a investigar… qui de la classe coneix un pintor? En Jaume no va tardar en dir-nos que el seu tiet era pintor i que se li podria preguntar… La mare d’en Jaume ens va fer de missatgera i la resposta de l’Enric (el pintor) és afirmativa!! Perfecte posem-nos a treballar!!

Vam dividir la classe en petits grups i vam fer de periodistes… entre tots i totes van haver de consensuar una pregunta que farien com a grup i que haurien de recordar-ne la resposta.
També li demanarem a veure si ens pot pintar un quadre en directe!!

El dia 9 de febrer va venir l’Enric a l’escola i vam anar a la biblioteca perquè els dos P5 no hi cabem en una aula… allà li vam fer l’entrevista i l’Enric ens va ensenyar a pintar amb pastels (similars als guixos que tenim a la classe). Ens ha agradat tant que ja tenim preparats els pastels per pintar després de la setmana blanca!!

La veritat és que ha estat una experiència molt bonica, els infants han viscut el procés de com es pinta un quadre i fins i tot han pogut deixar anar a la imaginació i han posat títol al quadre ja que ells mateixos han inventat el que li passava a la noia del quadre, les sensacions que els transmetia… L’Enric els ha deixat pintar el quadre, tot un plaer!!
Al final l’Enric ens ha regalat dos quadre i l’esboç d’un d’ells… MOLTES GRÀCIES!

Volem donar les gràcies a la mare d’en Jaume per ajudar-nos i a l’Enric per la paciència, la il•lusió i les ganes de voler compartir l’art amb nosaltres! MOLTES GRÀCIES!
Per cert si voleu saber i veure mirar més quadres de l’Enric cliqueu sobre a sobre el nom ENRIC HERNAEZ