Les cançons favorites

Estem investigant les millors cançons del segle XX, un projecte interdisciplinari que comprèn les assignatures de música, anglès i català.

Objectius:

  • Diferenciar gèneres musicals (pop, rock, espirituals negres, folk, hip-hop)
  • Analitzar els missatges que transmeten les cançons (d’amor, de lluita, per a viure…)
  • Relacionar els missatges amb la vida d’alguns herois i anti-herois.
  • Fer anàlisi gramatical i sintàctic a partir de les cançons elegides.

Aquest és el llistat de les més votades pels alumnes, mestres i familiars.

En català:

24 vots. Boig per tu (Sau).   Fitxa de la cançó.doc
12 vots. Bon dia (Els pets)   Fitxa de BON DIA.doc
10 vots. Camins (Sopa de cabra)   Fitxa de CAMINS.doc
3 vots. El noi dels cabells llargs   Fitxa d´EL NOI….doc
2 vots. Que tinguem sort (LLuís LLach)   Fitxa de QUE TINGUEM SORT (enllaços) .doc
2 vots. L’estaca (Lax’n Busto)    
2 vots. Paraules d’amor (Serrat)    
2 vots. Llença’t (Lax’n Busto)    
2 vots. La cançó de les balances (Ovidi Montllor)   Fitxa de LA CANÇÓ DE LES BALANCES.doc
1 vot. Fent camí (Esquirols)   Fitxa de FENT CAMÍ (corr.faltes).doc

En anglès:

16 vots. You are the one I want (Grease)    
8 vots. Umbrella (Rihanna)    
7 vots. Show must go on (Queen)    
5 vots. Chiquitita (Abba)    
4 vots. Staying alive (Bee Gees)    
4 vots. Fabulous (High School Music)    
3 vots. Imagine (John Lennon)    
3 vots. Moon river (Louis Armstrong)    
3 vots. Like a prayer (Madonna)    
2 vots. Your song (Elton John)    

1 vot. We are the world 

En castellà:

10 vots. Me muero (La quinta estación)    
8 vots. Para ti sería (Neck i Sueño de Morfeo)    
5 vots. Clavado en un bar (Maná)    
5 vots. Absurda cenicienta (Chenoa)    
5 vots. Amante bandido (Miguel Bosé)    
4 vots. Como un lobo (Miguel Bosé)    
4 vots. El mundo es mío (Nach)    
4 vots. Revolución (Amaral)    
4 vots. La posada de los muertos (Mago de Oz)    
2 vots. Libre (Nino Bravo)    
2 vots. El río (Miguel Ríos)    
   
   

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *