JUGUEM AMB LES MATEMÀTIQUES

 

(Infantil i Primària)

PROVES  CANGUR (ESO i Batxillerat)

Queden pocs dies perquè es tanquin les inscripcions a les Proves Cangur (14 de desembre)

És una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova, que se celebrarà el dia 20 de març de 2014, de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.
L’associació Le Kangourou sans Frontières prepararà els enunciats en una reunió internacional que per al Cangur-2014 celebrarà a Edimburg (Escòcia).

Per a més informació cliqueu aquí

 

(Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP)

El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

 Us animem a participar-hi (més informació).

 

Ja està oberta la inscripció a les VI Jornades de l’Associació Catalana de GeoGebra que es faran els dies 14 i 15 de febrer de 2014 (més informació).

 

La Ciència en Primera Persona. Conferències

Com cada any, s’han fet més d’un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Aquestes sessions han estat a càrrec d’investigadors i d’investigadores que han explicat la seva tasca, tant des del vessant científic com humà.

A la nostra zona es van realitzar dues xerrades:

  • A l’institut Reguissol: “Tornem a la Tordera!” a càrrec de la Doctora Roser Maneja
  • A l’institut Arquitecte Manuel Raspall: “Encara s’investiga en matemàtiques?” a càrrec de la Doctora Marta Casanellas

MALETA EXPRESSART, museu portàtil d’art contemporani

La maleta EXPRESSART conté un conjunt de propostes didàctiques per estimular el respecte i l’interès per l’art contemporani com a mitjà d’expressió, joc, representació i experimentació.

Aquest projecte del MACBA es va idear per què els mestres puguin treballar amb els seus alumnes l’art contemporani (infantil, primària, secundària, educació especial).

Consta de tres maletes:

  • la maleta dels objectes (objectes que formen part de quadres, 1 objecte per a cada alumne per descriure, per treballar les emocions, per elaborar una caixa amb les idees de classe, per relacionar dos objectes i treure una història…)
    Hi ha un interactiu a la caixa que en breu estarà a la xarxa, la part dels objectes és més pels mestres i la part dels artistes per treballar amb els alumnes.
  • la maleta dels cubs (per treballar els materials, abans de l’art contemporani hi havia pocs materials per fer art).
  • La maleta comodí (consta d’estoretes per dignificar els objectes i una bossa de bales. Les bales van ser ideades de com una metàfora de nosaltres mateixos, són rodonets com els nostres caps però no n’hi ha cap d’igual. Es pot muntar una història)

Recomanem emprar aquests recursos abans de la visita al Museu, de manera que el treball previ a l’aula faciliti que els nens i les nenes desenvolupin processos de reconeixement, identificació, recerca i observació davant les obres exposades. A més a més, quan es fa la reserva al MACBA s’avisa que heu treballat la maleta ja que la visita és diferent.

Cada any s’organitzen unes jornades de la maleta expressart, podeu fer una ullada als Documents dels projectes que van presentar mestres:
www.macba.cat/ca/ii-jornades-expressart-museu-portatil

Com sol·licito una caixa de Expressart?
Els Centres de Recursos Pedagògics (CRP) centralitzen la gestió de les caixes. Podeu posar-vos directament en contacte amb el CRP del Vallès Oriental III (crp-santceloni@xtec.cat)

La guia del professorat es pot descarregar aquí:http://www.macba.cat/uploads/20071122/guia_expressart.pdf
Aquí podeu veure una demo del funcionament de l’interactiu.:http://www.macba.es/controller.php?p_action=show_page&pagina_id=33&inst_id=22944

II JORNADES D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I EDUCATIVA A SANT CELONI

Imatges de la primera sessió.
Properament es podrà accedir a la web  des del Portal educatiu del Vallès Oriental III

CINEFÒRUM A L’ESCOLA VILAMAGORE

la bicicleta verda0001 Des de la comissió del cinefòrum de l’escola Vilamagore surt al carrer,us anunciem la pel·lícula del primer cinefòrum d’aquest curs i us comuniquem i us anunciem que  les  3 properes projeccions  seran els dijous 30 de gener, 27 de març i 22 de maig a les 20.30h en la biblioteca de l’escola Vilamagore. El títol de les projeccions s’anunciaran oportunament.

EXPOSICIÓ DE QUADRES AMB CODIS QR

L’escola Miguel Hernández ha celebrat  el DIA DELS DRETS DEL NEN (20 de novembre) i amb aquest motiu han realitzat la següent activitat: una exposició en la qual hem recollit alguns dels quadres d’artistes que van fer als nens protagonistes de les seves obres, com Murillo, Sorolla, Van Gogh o Picasso, entre uns altres.
I unint l’Art a les TIC, han realitzat aquesta exposició d’una forma original: elaborant un CODI QR amb informació de cadascun dels quadres, de manera que els assistents (la resta de nens i nenes d’Infantil) han pogut gaudir de la nostra exposició obtenint informació de cadascuna de les obres a través d’un mòbil o tablet.

.

PLURILINGÜISME

 PROGRAMA D’INTERCANVI ALUMNAT: CATALUNYA-QUEBEC
En el marc del plurilingüisme en el  sistema educatiu català i en la dinamització de la llengua francesa, us volem informar de dues accions vinculades amb la col·laboració amb el Quebec per al curs 2014-2015:

a) Acollida assistents lingüístics del Quebec
b) Intercanvi d’alumnat català de secundària al Quebec durant 3 mesos i viceversa.

 

Podeu veure les guies i la informació específica a: http://www.xtec.cat/web/projectes/llengues/llenguafrancesa/quebec

Els centres prioritaris son els que ja van iniciar el projecte durant el curs 2013-2014 i els de de nova incorporació aquells que tenen un PILE, un PELE, un BatxiBac, un projecte Euromania o fan la formació de Sciences et Société, per donar suport a les accions plurilingües i en llengua francesa en els centres escolars. La selecció d’alumnat s’ha de fer preferentment a 3r d’ESO i l’alumnat seleccionat marxarà a 4t d’ESO. Si alguns centres ho desitgen, també es podrà fer la selecció a 4t d’ESO per a realitzar l’intercanvi a 1r de Batxillerat.

 

CONCURS TINTINAIRE 2014

Aquesta activitat lúdica, original i creativa vol estimular el plurilingüisme en l’alumnat i desenvolupar-ne les competències comunicatives i artístiques. Es vol apropar l’alumnat al món literari i en concret al còmic i l’obra del belga Georges Remí, conegut com Hergé, autor de les aventures del reporter més audaç del segle XX: Tintín.

La inscripció online al web de la segona edició ja està oberta i s’extendrà fins el dia 21 de desembre de 2013.

Tota la informació del concurs la trobareu a http://www.cantonet.cat/concurs/

 

CONCURS THE FONIX 2014 

Fins el 15 de generes poden fer les inscripcions del 7è concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya. Enguany la prova territorial serà dissabte dia 1 de març. Aquest concurs està premiat, entre d’altres, amb cursos de llengua anglesa i estades a Gran Bretanya per a l’alumnat.

Tota la informació del concurs la trobareu a  http://the-fonix.org/

 

Voleu conèixer el treball realitzat en les formacions el curs passat?

Us enllacem els documents elaborats en les formacions del Pla de Formació de Zona del curs 2012-13.

Assessoraments

Cooperar per Aprendre i Aprendre a Cooperar
Carpeta de Formació de l’Escola Soler de Vilardell

Assessorament en competències lingüístiques
Web de la Formació del SES Can Record

 

Formació Interna de Centre

El càlcul a l’educació infantil i primària
Moodle de l’Escola Can Manent (entrar com a visitant)

Escriure a l’escola: escriure des de les àrees
Moodle de l’Escola Mil·lenari (entrar com a visitant)

Escriure a l’escola: escriure des de les àrees
Moodle de l’Escola Damià Mateu (entrar com a visitant)

Escriure a l’institut: escriure a les classes de llengua
Moodle de l’Institut El Sui (entrar com a visitant)

Cooperar per Aprendre i Aprendre a Cooperar
Carpeta de Formació de l’Escola Germans Corbella

Cooperar per Aprendre i Aprendre a Cooperar
Carpeta de Formació de l’Escola Matagalls

Cooperar per Aprendre i Aprendre a Cooperar
Carpeta de Formació de l’Institut Arquitecte Manuel Raspall

 

Seminaris

Formació en xarxa de professionals que fan suport a la inclusió SEEZ

Seminaris de dinamització en tecnologia de l’aprenentatge i del coneixement (SEMTAC)

Seminari d’equips directius (entrar com a visitant)

Seminari d’Educació Física

Coordinació Primària-Secundària de Cardedeu

Coordinació Primària-Secundària de Llinars

Coordinació Primària-Secundària de Palautordera

Coordinació Primària-Secundària de Sant Celoni

Ball de bastons

Dansa a les escoles de Cardedeu
Treballs dels assistents

English Meeting Point

Fem Dansa al Baix Montseny
Treballs dels assistents

Fira matemàtica Carde9+1

 

Grup de Treball

Conèixer Sant Celoni

 

Curs

Scratch: Pensament creatiu a l’aula

 

Pla Educatiu d’Entorn de Sant Celoni

Èxit escolar i diversitat (La Salle)

Èxit escolar i diversitat (Cor de Maria)

Pla educatiu d’entorn. Comissions temàtiques del PEE

Coordinadors/es del Pla Català Esport a l’Escola

INSCRIPCIONS A LES FORMACIONS

Des del dia 16 de setembre i fins el dia 30 d’aquest mes, us podeu inscriure a les activitats de formació del PFZ 2013-14 de la nostra zona.

Consulta de les adjudicacions: a partir del 18 d’octubre.

És molt important llegir abans d’inscriure’s, la informació general.

Recordeu ordenar les activitats sol·licitades per ordre de preferència, donat que s’assignaran, sempre que sigui possible, a partir d’aquesta prioritat.

Podeu fer servir el següent llistat per buscar la formació que voleu: 

Formació d’Escoles
Formació d’Instituts
Formacions Obertes
Formacions per càrrecs i especialitats
Formacions d’àmbit LIC
Formacions del PEE de Sant Celoni

 

PROPOSTA COMPETENCIAL: APRENENTATGE AMB EL MÒBIL A 4t ESO

Aquesta proposta didàctica de l’assignatura optativa específica d’informàtica a 4t d’ESO és una inicitaiva destinada a que els estudiants de secundària de Catalunya treballin a l’aula amb tecnologia mòbil.

Està emmarcada dins del programa mSchool on col·laboren GSMA (Groupe Speciale Mobile Association), MWC (Mobile World Capital Foundation) i el Departament d’Ensenyament.

L’eix fonamental d’aquesta proposta és un projecte col·laboratiu per a què els estudiants de quart d’ESO aprenguin a concebre i a dissenyar aplicacions per a dispositius mòbils amb l’assessorament d’empreses barcelonines punteres del sector.

Per accedir a la presentació de la proposta cliqueu aquí

Per accedir a l’entorn moodle totalment obert de la proposta cliqueu aquí
Us recomanem que doneu una ullada a la guia didàctica on trobareu una programació molt ben elaborada.
I si voleu descarregar-vos-el cliqueu aquí

El professorat interessat a implementar la proposta podrà:

  • Seguir una formació semipresencial de 30 hores (10h presencials i 20h no presencials).

Inscripció: del 24 de setembre al 6 d’octubre
Assignacions: del 7 al 18 d’octubre
Consulta: 22 d’octubre

  • Rebre suport específic per a la implementació de la proposta.

Per accedir a més informació de mSchools cliqueu aquí
Proposta basada en la idea i els materials desenvolupats per Apps for Good, per obtenir més informació cliqueu aquí

 

Activitats de Formació curs 2013-14

Us informem del llistat d’activitats de formació aprovades per al PFZ del curs 2013-14.

Com veieu encara hi ha molts apartats per determinar, esperem que la primera setmana de setembre els tinguem concretats.

Finalment recordar-vos que les inscripcions es faran de manera telemàtica del 16 al 30 de setembre de 2013.

clica aquí per accedir a la informació de les activitats pfz 1314

Els alumnes de l’escola Torre Roja de 10 a 12 anys guanyen el primer premi en el IX Certamen Nacional Infantil i juvenil de Lectura en veu alta

Els alumnes de l’escola Torre Roja de Sant Pere de Vilamajor han participat al IX Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en veu alta, la final del qual ha tingut lloc al Teatre Nacional de Catalunya el passat 14 de juny, i han guanyat el premi de la categoria de 10 a 12 anys,…

Més informació

Formació de llengües estrangeres per l’estiu i recursos per aprendre anglès

Us notifiquem que ja s’ha publicat l’oferta de les activitats de formació en llengües estrangeres a la web de la XTEC:

Cliqueu aquí per accedir-hi: http://www.xtec.cat/web/formacio/llengues/activitatsestiu


Us podeu inscriure a tres activitats triades per ordre de preferència, el període d’inscripció finalitza el dia 31 de maig i el dia 20 de juny s’anunciarà les assignacions d’activitats.

A més, us enllacem a un blog on han recollit 20 recursos educatius de la xarxa per aprendre la llengua anglesa.
Per accedir al blog cliqueu aquí

L’hort de l’escola Matagalls guanyador del I Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica

L’escola Matagalls, de Santa Maria de Palautordera, ha estat la guanyadora del I Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica, organitzat per la Generalitat de Catalunya i l’Associació Vida Sana.

L’escola ha presentat el projecte “La terra ens nodreix: som el que experimentem, plantem i mengem”. Aquesta iniciativa inclou la compra i producció pròpia de llavors ecològiques, el treball del compost, el conreu segons les tècniques ecològiques, la cura del material i l’aprofundiment curricular a partir de l’estudi de la terra, plantes i fruits. Els productes de l’hort s’incorporen al menjador escolar.

Per accedir a l’article complert de la Generalitat cliqueu aquí

Us enllacem la notícia que va sortir a l’infoK on l’Escola Matagalls explica el seu hort:

 

 

En la nostra escola,treballem l’hort amb els avis pagesos, mestres i alumnes creant vincles i interrelacions generacionals bàsiques en el creixement i maduració de l’infant i que uns dels seus objectius finals,entre molts d’altres, són la cuina i menjador escolar, el treball de valors, les competències bàsiques, el treball cooperatiu, el pensament crític…. Es per això que entenem l’hort ecològic com a suport didàctic pels alumnes però també com a mitjà per treballar l’Educació Ambiental com a instrument pedagògic integrador.

Els nens i nenes acompanyats pel Josep, el conserge, la Neus, coordinadora del menjador, avis pagesos ( Joan i Francisco) i els mestres, cuidem el nostre hort per a obtenir productes com: tomàquets, cols, api, pèsols, enciams , mongetes, maduixeres, carbasses i carbassons, julivert, coriandre, farigola, sàlvia, espernallac, camamilla… És una bona manera d’apropar-nos a la terra, de tocar-la, d’olorar-la, d’embrutar-nos i, sobretot “d’aprendre de la terra tot el que la terra ens pot ensenyar”.