FORMACIONS TELEMÀTIQUES
A continuació destaquem algunes de les activitats telemàtiques, si voleu accedir a tot el llistat cliqueu aquí.
FORMACIONS D’ÀMBIT LIC
A150480555 | Grup Impulsor 4 | ESC Les Aigües |
A150490555 | Grup Impulsor 4 | ESC Fontmartina |
A150500555 | Grup Impulsor 4 | ESC Salvador Sanromà |
A150510555 | Grup Impulsor 4 | INS Giola |
A150520555 | Grup Impulsor 4 | INS Reguissol |
A150530555 | Grup Impulsor 4 | INS Pla Marcell |
A150540555 | L’ensenyament de la comprensió lectora | ESC Les Aigües |
A150550555 | L’ensenyament de la comprensió lectora | ESC Fontmartina |
A150560555 | El procés d’aprenentatge de la lectura, l’autonomia en la descodificació | ESC Salvador Sanromà |
PLANS EDUCATIUS D’ENTORN
SANT CELONI |
|
A150391A15 | Pla educatiu d’entorn. Grups de treball del PEE |
A150401A15 | Pla educatiu d’entorn. Grups de treball del PEE. Projecte ALIF |
A150411A15 | Coordinadors/es del Pla Català Esport a l’Escola |
A150451A15 | Robòtica |
A150461A15 | Robotseny |
CARDEDEU |
|
A150421A15 | Coordinadors/es del Pla Català Esport a l’Escola |
COORDINACIÓ PRIMÀRIA – SECUNDÀRIA
A150341A15 | Coordinació Primària-Secundària de Sant Celoni |
A150351A15 | Coordinació Primària-Secundària de Llinars |
A150361A15 | Coordinació Primària-Secundària de Cardedeu |
A150371A15 | Coordinació Primària-Secundària de Palautordera |
A150381A15 | Coordinació Primària-Secundària de Vilamajor |
FORMACIONS OBERTES
A150210512 | L’atenció als alumnes amb altes capacitats |
A150571A15 | Aplicació dels escacs a l’escola 1 |
A150220509 | Aplicació dels escacs a l’escola2 |
A150231A15 | Fira matemàtica Carde9+1 |
A150241A15 | Fem Dansa al Baix Montseny |
A150251A15 | Danses a les escoles de Cardedeu |
A150261A15 | Ball de bastons |
A150291A15 | Educació per a la sostenibilitat. Seminari d’escoles verdes |
A000260500 | Iniciació a l’educació per a la sostenibilitat. Curs d’iniciació per ser escola verda |
A150321A15 | Coordinació de matemàtiques |
A150471A15 | Proposta didàctica sobre la commemoració de les víctimes de l’Holocaust |
A150471A15 | Proposta didàctica sobre la commemoració de les víctimes de l’Holocaust |
FORMACIONS PER CÀRRECS I ESPECIALITATS
A150270500 | Les competències bàsiques a l’educació primària |
A150280500 | Les competències bàsiques a l’educació secundària |
A150300529 | Coordinació en tecnologia de l’aprenentatge i coneixement |
A150311A15 | Coordinació d’equips directius |
A150330512 | Formació de professionals que fan suport a la inclusió SEEZ |
A150431A15 | Coordinació d’Educació Física |
Vespre pedagògic a l’escola Vilamagore
Dimarts 13 de maig a les 20.30h., en el gimnàs de l’escola Vilamagore de Sant Pere de Vilamajor
L’autonomia dels nens i les nenes
Tenint en compte la diversitat de criteris i la forma d’entendre l’autonomia, o el que és el mateix, “la capacitat de ser governat per un mateix” plantegem un vespre pedagògic amb estructura de tertúlia perquè tots els que vulgueu pugueu participar de forma activa. Us adjuntem la bibliografia referencial sobre el tema de l’autonomia que està inclosa en el projecte educatiu de l’escola i que ens servirà com a punt de partida i base del debat.
Per començar la tertúlia hem convidat a la CARME ALEMANY per fer una xerrada introductòria.:
Durant més de 32 anys, la Carme Alemany ha estat mestra de l’escola rural El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer, escola que, com la nostra, té un sistema pedagògic singular. Ella ha sigut la responsable del projecte: Conèixer, descobrir i aprendre junts a través de la ciència. Aquest projecte ha estat el model per elaborar les caixes de medi de cicle superior de l’escola Vilamagore i és un bon exemple per entendre com es pot portar a terme un treball d’autonomia amb els nens i nenes.
Els alumnes de primària podran conèixer Sant Celoni digitalment
El Centre de Recursos Pedagògics ha presentat el material pedagògic “Vols conèixer Sant Celoni?” al professorat de primària del municipi. L’elaboració d’aquest material actualitza en format digital el material pedagògic de coneixement de l’entorn de Sant Celoni per als alumnes de Primària i ha comptat amb la col·laboració de diferents mestres i tècnics de l’Ajuntament i del Centre de Recursos Pedagògics de Sant Celoni.
“Vols conèixer Sant Celoni?”, premiat com a bona pràctica d’experiència didàctica en el congrés espanyol de moodlemoot 2013, té com a objectiu oferir d’una forma engrescadora una activitat educativa que treballa les competències bàsiques (comunicatives,metodològiques, personals i de conviure i habitar el món) d’una forma transversal i integradora amb codis QR.
Per llegir la notícia complerta del BaixMontseny.info cliqueu aquí
Per accedir a la webquest Vols conèixer Sant Celoni? cliqueu aquí
Wordgirl: els dibuixos animats en versió original per treballar a l’escola
Des del 8 de gener el canal Super3 de TV3 emet cada dia a les 12.00 la sèrie de dibuixos animats WordGirl en versió original i subtitulada en anglès i català. La sèrie està adreçada a nens i nenes de 8 a 12 anys i té com a objectiu ampliar el contacte que aquests tenen amb l’anglès d’una manera lúdica i atractiva.
Si voleu accedir al material de suport disponibles per a l’aprofitament de la sèrie cliqueu aquí
Si voleu accedir als episodis ja emesos cliqueu aquí
Ciència en estat pur!
18 Experiments de Química, UAu, això és química! és una col•lecció de vídeos breus de la Fundació Catalana per a la Recerca que tracten diversos temes, des dels estats de la matèria a les reaccions químiques, de l’estructura atòmica a la química orgànica. La iniciativa s’adreça al professorat de química, sobretot al de batxillerat, tot i que alguns experiments també poden interessar a l’ESO.
Per a accedir als experiments cliqueu aquí
I si voleu que us expliquin Jordi Mazón, físic, professor de la Universitat Politècnica de Catalunya realitzarà un taller d’experiments de física el dimarts 25 de febrer a les 18:00h a Barcelona. Durant la sessió es durà a terme (en directe i amb la participació dels assistents) una selecció d’experiments senzills relacionats amb la física. Activitat adreçada a docents d’ESO i Batxillerat.
Per a més informació del taller de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació cliqueu aquí
Concurs X(p)rimenta 2014 també és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i de l’Associació Catalana de Comunicació Científica. Aquesta iniciativa us anima a filmar un experiment senzill en vídeo de 3 minuts com a màxim, amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic i tecnològic interessant. S‘adreça a professors i alumnes de Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Termini d’inscripció i de presentació del vídeo fins el 30 d’abril.
Per a més informació cliqueu aquí
Per accedir a la base de dades de la Fundació d’experiments senzills per entendre la ciència, cliqueu aquí
Programa | E²C³ | de la Fundació Catalunya – La Pedrera, promou les vocacions científiques entre els joves. Es seleccionaran 50 estudiants de 4t d’ESO els quals durant els 3 anys que dura el programa viuran la investigació científica d’aprop. Termini d’inscripció el 21 de febrer.
Per a més informació cliqueu aquí
Primer Butlletí Digital BDR de Lectura
Ja ha sortit publicat el primer Butlletí Digital del Banc de Recursos. La Lectura: font de plaer i de coneixement. Aquest butlletí és un de les novetats relacionades amb la lectura en tot el seu abast, incorporades al llarg del primer trimestre del curs 2013-14 pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.
Per accedir al Butlletí Digital BDR cliqueu aquí
VI Jornada GeoGebra i concursos matemàtics
Amb el títol Nous reptes i noves solucions: el GeoGebra continua avançant el 14 i 15 de febrer de 2014 tindrà lloc la VI Jornada de l’Associació Catalana de GeoGebra. En aquesta jornada es vol fer una reflexió sobre les possibilitats que té el programa GeoGebra com a instrument per a l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques.
Per a més informació cliqueu aquí
Concurs +MATES 2014, Els principals objectius de l’activitat són afavorir el raonament matemàtic, la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica i l’ús de les TIC lligats a processos de resolució de problemes. Adreçada a alumnes de 5è de primària,3r i 4t d’ESO i Batxillerat. Caldrà formar equips de 3 o 4 persones. No cal ser soci d’ADEMGI o d’APaMMs per participar-hi. Inscripcions abans del 16 de febrer de 2014. Per a més informació cliqueu aquí
XV Edició del concurs de fotografia matemàtica d’ABEAM. Adreçat a cicle superior de primària, secundària, Batxillerat, professorat i PAS. Termini d’inscripció fins el 23 de febrer.
Per a més informació cliqueu aquí
2n Concurs de dibuixos matemàtics d’ABEAM. Adreçat a infantil i primària. Termini d’inscripció fins el 28 de febrer.
Per a més informació cliqueu aquí
La Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC convoca el 11è Premi Poincaré al millor treball de recerca per a alumnat de 2n de Batxillerat durant el curs 2013/14. Termini d’inscripció abans del dia 4 d’abril.
Per a més informació cliqueu aquí
Fem un viatge virtual?
Des de la xarxa docent eduCAT 2.0 oferten durant aquest segon trimestre dos tallers oberts. Un taller obert és un espai de participació i punt de trobada de docents dins de la Xarxa docent. Compta amb la guia d’unes persones dinamitzadores que faciliten documentació en línia i referències, aporten exemples, proposen activitats amb una programació setmanal i moderen les converses entre les persones que hi participen.No s’emet certificació.
Us podeu inscriure als tallers o simplement mirar el materials i activitats recomanades.
Taller Obert: Fem un viatge virtual?
Les persones participants en aquest taller, confeccionaran mapes col·laboratius, utilitzant Google Maps per compartir fotografies, texts, arxius de so,… També enregistraran vídeos seguint itineraris amb Google Earth per fer visites virtuals atenent a diferents criteris com visitar edificis i llocs singulars, identificar zones volcàniques, seguir rutes literàries,…amb la informació geolocalitzada anteriorment, representarem l’evolució de variables sobre una línia de temps i un mapa amb l’API Timeline google maps,…
El taller ha començat el 3 de febrer i acabarà el 2 de març de 2014.
Per accedir-hi cliqueu aquí
Taller Obert: La creació audiovisual a l’aula
Les persones participants en aquest taller, reflexionarem entorn la creació audiovisual com a recurs didàctic, una proposta educativa per investigar, reflexionar, col·laborar i comunicar. Compartirem recursos i propostes didàctiques i aprendrem a “llegir i escriure” missatges audiovisuals, fent un recorregut des de l’elaboració de guions a l’edició de vídeo, posant l’èmfasi en el plantejament pedagògic.
El taller va començar el 20 de gener i acabarà el 14 de febrer de 2014.
Per accedir-hi cliqueu aquí
Si voleu accedir als materials del taller Entorn Personal d’Aprenentatge (PLE) i portafolis digital cliqueu aquí
Si voleu accedir a la web de la Xarxa docent eduCAT 2.0 cliqueu aquí
Commemoració del Tricentenari 1714 – 2014
Des del Departament d’Ensenyament es vol aprofitar l’esdeveniment per presentar una sèrie de recursos i propostes educatives que ajudin a conèixer el llegat d’una societat molt viva, comprendre el significat d’una desfeta i afavorir la reflexió sobre el nostre futur.
Al mateix temps es convida a tots els centres a participar a la Jornada de presentació d’experiències a l’entorn del Tricentenari que es farà el divendres 16 de maig a Barcelona.
S’adjunta la carta escrita pel Director dels Serveis Territorials on inclou tant idees per treballar el tema com orientacions a l’hora de presentar les experiències i la fitxa de participació.
Per llegir la carta de presentació de la Jornada cliqueu aquí
Per accedir a la fitxa de participació de la Jornada cliqueu aquí
Per accedir a la web del Tricentenari cliqueu aquí
Fòrum de Competències Bàsiques i avaluació
El Fòrum de Competències Bàsiques que el Departament d’Ensenyament està portant a terme durant aquest curs és un punt de trobada virtual de docents per acollir opinions i reflexionar conjuntament sobre les competències bàsiques amb l’objectiu de construir una cultura competencial compartida.
Cada mes es desenvolupa en l’entorn virtual de formació Odissea un fòrum centrat en una temàtica. A partir del 10 de febrer al 10 de març s’obrirà el fòrum centrat en Els documents de desplegament de les competències bàsiques i l’avaluació de i per competències. També podeu consultar els comentaris dels fòrums ja tancats:
- Avancem en el desenvolupament de la competència matemàtica
- La gestió de l’aula per afavorir l’assoliment de les competències
- Llengua i competències bàsiques
Per accedir als fòrums cliqueu aquí
I Jocs Florals de Catalunya
El Departament d’Ensenyament convoca els I Jocs florals escolars de Catalunya amb l’objectiu de millorar la lectura i l’escriptura en l’alumnat i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país.
Per participar-hi cal inscriure’s durant aquest mes de febrer i enviar-nos els treballs seleccionats abans del 25 d’abril.
Per a més informació cliqueu aquí
Conferència per a primària i secundària d’Interculturalitat
Us informem que pròximament es faran dues conferències sobre Interculturalitat: processos d’acollida i gestió de la diversitat a càrrec de la professora de la Universitat de Toronto Elizabeth Coelho.
Aquestes conferències s’adrecen a coordinadors LIC de centre, tutors/es d’aules d’acollida, professorat referent de convivència, i d’altres professionals de l’educació interessats en el plurilingüisme, la interculturalitat i la cohesió social.
L’objectiu és facilitar elements de reflexió per a la gestió de l’aula inclusiva i el processos d’acollida, així com aportar eines i recursos per aprofitar la diversitat lingüística i cultural de l’alumnat.
Conferència a Mataró, dimarts 18 de febrer a les 17:30h. Inscripció i més informació cliqueu aquí (fins el 16 de febrer)
Conferència a Granollers, dimecres 5 de març a les 17:30h. Inscripció i més informació cliqueu aquí (fins el 3 de març)
Per accedir a la web de la conferenciant Elizabeth Coelho cliqueu aquí
Es presenta la segona edició del premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica a l’Escola Matagalls
L’Escola Matagalls de Santa Maria de Palautordera, com a guanyadora de la primera edició del premi Escola, agricultura i alimentació ecològica, va acollir aquest mes de gener la presentació de la segona edició del premi organitzat per la Generalitat de Catalunya i l’Associació Vida Sana. Aquest premi té la finalitat de posar de manifest que l’hort i la producció d’aliments sans esdevingui un dels eixos centrals de treball per a un nombre creixent de centres educatius arreu de Catalunya.
L’acte de presentació es va acabar amb una visita guiada a l’hort de l’escola, projecte guanyador de la primera edició del premi. Els alumnes de cinquè van fer de guies i van anar explicant què és el que hi havia plantat, com ho van plantar, com pensaven fer l’hivernacle amb les canyes que ja tenien a punt i també el compostatge i el seu funcionament.
Per llegir la noticia completa al BaixMontseny.info cliqueu aquí
Per accedir a les bases del segon premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica cliqueu aquí (termini de presentació fins el dia 1 d’abril)
Si voleu llegir la notícia de la primera edició cliqueu aquí
L’Escola Soler de Vilardell en el projecte Cultura Emprenedora
Durant aquest curs 2013-2014, els alumnes de 5è d’Educació Primària de l’escola Soler de Vilardell participen en un projecte d’innnovació pedagògica de la Diputació de Barcelona. El projecte de cultura emprenedora a l´escola, consisteix en crear una empresa i durant tot el curs escolar treballar-ne la constitució, l’elecció del producte, la imatge corporativa, la producció, la venda en un mercat local i l’aportació dels beneficis a projectes socials.
Actualment, aquest projecte compta amb la participació de 52 escoles de la província de Barcelona i té com a objectiu bàsic promocionar el treball cooperatiu en els centres educatius.
Per llegir la notícia completa de l’Ajuntament de Sant Celoni, cliqueu aquí
Per saber més del projecte La Cultura Emprenedora a l’Escola, cliqueu aquí
126 dinàmiques d’educació emocional
Font: Las botica del orientador. Fernando Nava
DINÁMICAS DE ASERTIVIDAD
DINÁMICAS DE AUTOESTIMA
DINÁMICAS AUTOCONOCIMIENTO
DINÁMICAS DE COMUNICACIÓN: ESCUCHA ACTIVA
DINÁMICAS DE CONFIANZA
DINÁMICAS DE CONOCIMIENTO
DINÁMICAS DE DISTENSIÓN
DINÁMICAS DE EMPATÍA
DINÁMICAS DE HABILIDADES SOCIALES
DINÁMICAS DE TOMA DE DECISIONES ROL
BASE DE DATOS DE DINÁMICAS EMOCIONALES
14 SESIONES DE EDUCACIÓN EMOCIONAL
Presentació del programa educatiu de la Barcelona World Race
Prepara’t per fer la volta al món i participa amb el teu alumnat!
El programa educatiu de la Barcelona World Race torna a hissar veles amb la 3a edició de la regata de volta al món a vela que sortirà de la ciutat de Barcelona el proper 31 de desembre de 2014.
Apunta’t a la sessió informativa per conèixer millor el projecte i el programa de formació.
- Dia: 22 de gener de 2014
- Lloc: Sala Polivalent de l’EOI, c/ Onofre Arnau 32, 1a planta. Mataró
- Durada: 2h
- Horari: 18 a 20 h
- Inscripcions: cliqueu aquí
- Programa:
Benvinguda
Què és la Barcelona Wold Race i el seu programa educatiu
L’expèriència d’un docent
Aspectes pràctics: com participar
Formació i calendari
Precs i preguntes
- Programa:
[youtube]http://youtu.be/_VLh_o10SVE[/youtube]
Per a més informació cliqueu aquí
Jornada de Llengües Estrangeres
L’objectiu de la Jornada de Llengües Estrangeres és compartir bones pràctiques que s’estan portant a terme en centres per tal de que serveixin de model a aquells que vulguin iniciar-se o tenir-ne alguna referència.
Va dirigida tant a mestres de llengües estrangeres com a altres mestres i professors interessats en fer una àrea en llengua anglesa, francesa,…, a equips directius, i mestres i professors interessats en introduir un projecte de llengües a la seva classe (de primària i de secundària).
- Explicacions paral.leles en diferents espais dels projectes que es fan: Euromania, eTwinning, Comenius, Quebec, Grup d’Experimentació Plurilingüe (GEP), auxiliars de conversa, ajudants comènius, PILE, MAC (Mobilitats d’Alumnes Comenius)
- Presentació per tots els assistents del nou programa ERASMUS + .
Data: 13 de gener de 2014
Lloc: EOI Vallès Oriental, C/Veneçuela 86 ( Granollers )
Taller: Educació per a la Integritat per a Secundària
En relació al Projecte: Jo sí, Educació per la integritat, s’ha creat un taller de formació orientat a presentar el projecte i els seus materials didàctics.
El taller es realitzarà a Barcelona en 4 sessions, de dimecres a la tarda, a partir del 15 de gener de 2014.
Inscripcions fins el 13 de gener: cliqueu aquí
Materials didàctics disponibles en préstec al Centre de Recursos de Sant Celoni.
Per a més informació cliqueu aquí
Recordem fòrmules matemàtiques des del pensament absurd
[youtube]http://youtu.be/ip9qWPFR7lU[/youtube]
El vídeo ens pot ajudar a recordar fórmules de matemàtiques, física… a partir del pensament absurd. Com a exemple, aquí teniu l’equació de 2n grau de matemàtiques…
Per accedir a la noticia completa cliqueu aquí
Material per Emprenedoria en anglès (Entrepreneurship)
Materials didàctics, elaborats per Rosa Domingo, per orientar el professorat que vol impartir la matèria d’Emprenedoria de 3r d’ESO en anglès, a partir d’una metodologia integrada tipus CLIL.
Guia didàctica per al professorat
Material per a l’alumnat
Novetat de l’xtec.
10 webs per treballar l’anglès a Secundària
Per accedir al llistat cliqueu aquí
Mobile World Capital Barcelona
Si esteu experimentant amb les possibilitats educatives dels dispositius mòbils (netbooks, tauletes o telèfons) al vostre centre, animeu-vos a participar als Mobile Learning Awards 2014!
Mobile World Capital Barcelona amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA convoquen l’edició dels Mobile Learning Awards 2014 dins del programa mSchools. En aquesta segona edició hi haurà dues modalitats:
- una adreçada a l’alumna: Micronarració audiovisual: L’escola del demà
- i l’altra al professorat: Experiències d’ús educatiu dels dispositius mòbils
Per obtindre més informació de com participar-hi cliqueu aquí
Campanya reducció consum paper d’alumini a les escoles
El vídeo que us mostrem a continuació forma part del treball de recerca de Batxillerat de la Júlia Arrizabalaga de l’Institut Arquitecte Manuel Raspall de Cardedeu, l’objectiu del qual és la conscienciació sobre els impactes de la fabricació del paper d’alumini.
Des de l’Institut creuen interessant compartir aquest material ja que és un bon recurs per treballar als centres de primària i secundària en el context de l’educació ambiental.
Podeu contestar la següent enquesta, si esteu interessats/des en col·laborar en el seu treball: http://tinyurl.com/pohqvpw
[youtube]http://youtu.be/tq_Rpw0bAK4[/youtube]
Informació completa cliqueu aquí
II Jornades Orientació Professional i Educativa
Ja teniu disponible tots els materials de la II Jornada d’Orientació Professional i Educativa, impuls de les competències cinetíficques, tecnològiques i matemàtiques: Garantia d’innovació i creativitat a l’empresa.
realitzada els dies 20 i 27 de novembre a Sant Celoni:
- Factors influents en l’elecció d’estudis científics, tecnològics i matemàtics a càrrec de Joana Ferrer de la Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat del Departament d’Ensenyament
- Anàlisi de la situació actual respecte del competències CTM als centres de Sant Celoni (mitajnçant un DAFO)
- La trascendència de la innovació i la creativitat en el context econòmic i empresarial, actual i futur a càrrec de l’empresa OXIRIS i l’Ajuntament de Sant Celoni
- Presentació dels recursos i serveis del CESIRE-CREAMAT a càrrec d’Anton Aubanell
- Experiències de centres