Comunicació als camps sahrauís

Aquest dijous dia 25 de febrer i englobada dins la setmana de la comunicació que es fa a l’escola, en Lluís Dalmau, membre de Guifi.net,  (xarxa de telecomunicacions lliure, oberta i neutral, que es vertebra  a partir d’un acord d’interconexió on cadascú al conectar-se estén la xarxa i obté conectivitat), pare de l’escola, i secretari de l’Ampa, ens va fer una xerrada il.lustrada amb imatges del projecte que ha portat a terme Guifi.net als camps de refugiats saharians a Argèlia.

Tot posant-nos de manifest una realitat que la majoria de nosaltres no coneixiem, el dia a dia d’una gent ( 180.000 saharians) que fa 35 anys que viuen en 4 camps de refugiats en terreny d’Argèlia,i amb la mentalitat i l’esperança de tornar al Sahara que és casa seva, en Lluís ens va explicar la importància de les comunicacions entre els camps, telefòniques o via internet, per evitar desplaçaments de 30 o 40 km. pel desert.

En Lluís ho va exposar tot de forma molt didàctica, i per fer-nos veure la realitat d’aquesta gent, ens va passar un video, del que us en posem l’enllaç al youtube ( 2 parts),  i que pensem que val la pena veure.

Hem d’agraïr la participació desinteressada d’en Lluís Dalmau com a conferenciant, de les cuineres que ens van preparar una sopa de lletres ( parlant de comunicació…) boníssima, i de l’equip directiu, les mestres i tots els assistents a la xerrada, que, em sembla, vam sortir amb la sensació de saber una mica més d’aquest món on vivim.

Moltes gràcies a tots!

La junta de l’Ampa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *