Idees

Abans de posar-vos a fer el cartell necessitem una bona pluja d’idees. Tant se val si us semblen poc adecuades, ridicules o poc vàlides, les heu d’apuntar totes en aquesta graella, desprès d’analitzarles segur que sabreu trobar la més bona.

 

PLUJA D’IDEES

BAIXA la fitxa i entregue-la la setmana del 17 desembre.

La idea és la imatge que representa millor allò que volem dir amb el cartell. És preferible que en un cartell hi hagi una sola idea i bona, per potenciar més el centre d’ interès i que no hi hagi dispersió.
El cartell el dissenyem tenint en compte el concepte i l’estètica.
Aquests dos elements son prou importants com per tenir-los en compte a tots dos.
El concepte es allò que volem transmetre.
L’ estètica es com ho transmetem.
L’ estètica dependrà de la nostra creativitat i
s’ ajudarà de les diferents tècniques per a fer un cartell. Aquestes tècniques poden ser la composició, l’ espai, el color…

ELS ELEMENTS ESSENCIALS DELS CARTELLS.

Milton Glaser,  un il·lustrador i dissenyador gràfic és qui va crear el logotip més famós del món.

Va ser l’ajuntament de New York que va voler fer una campanya per promocionar la ciutat i fer ue els ciutadans se la sentisin més seva, li van encaregar el projecte a Milton Glaser, el resultat tots el coneixem i fins hi tot, qui més qui menys, ha sabut adaptar-lo a les coses que més estima.

Segons milton Glaser hi ha 4 elements essencials que s’han de tenir en compte a l’hora de fer un cartell.

ELS ELEMENTS ESSENCIALS DELS CARTELLS.

1.- Han d’atraure l’atenció.

2.- Han de transmetre informació a l’observador i/o generar desig.

3.-Han d’inspirar acció.

4.-Han d’emprar un vocavulari conegut preparat per a un públic específic.

Història dels cartells

Més història del cartellisme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *