Abans de posar-vos a fer el cartell necessitem una bona pluja d’idees. Tant se val si us semblen poc adecuades, ridicules o poc vàlides, les heu d’apuntar totes en aquesta graella, desprès d’analitzarles segur que sabreu trobar la més bona.
|
|
PLUJA D’IDEES
BAIXA la fitxa i entregue-la la setmana del 17 desembre.
La idea és la imatge que representa millor allò que volem dir amb el cartell. És preferible que en un cartell hi hagi una sola idea i bona, per potenciar més el centre d’ interès i que no hi hagi dispersió.
El cartell el dissenyem tenint en compte el concepte i l’estètica.
Aquests dos elements son prou importants com per tenir-los en compte a tots dos.
El concepte es allò que volem transmetre.
L’ estètica es com ho transmetem.
L’ estètica dependrà de la nostra creativitat i
s’ ajudarà de les diferents tècniques per a fer un cartell. Aquestes tècniques poden ser la composició, l’ espai, el color…
ELS ELEMENTS ESSENCIALS DELS CARTELLS.
Milton Glaser, un il·lustrador i dissenyador gràfic és qui va crear el logotip més famós del món.

Va ser l’ajuntament de New York que va voler fer una campanya per promocionar la ciutat i fer ue els ciutadans se la sentisin més seva, li van encaregar el projecte a Milton Glaser, el resultat tots el coneixem i fins hi tot, qui més qui menys, ha sabut adaptar-lo a les coses que més estima.
![]()
Segons milton Glaser hi ha 4 elements essencials que s’han de tenir en compte a l’hora de fer un cartell.