COOPERATIVA

Aquest any comencem un nou projecte; CUltura EMprenedora a l’Escola. Simula la creació, gestió i tancament d’una cooperativa escolar formades pels alumnes de l’aula.

Ja hem començat a treballar. Tenim ja constituïdes dues cooperatives : 6a.Coop ( 6è A ) i PC6B ( 6è B ).

Hem fet les actes de constitució, les fitxes de registre de cada cooperativista i estem treballant en els estatuts i el logotip.

EL LOGO

Primer de tot va venir la Mireia de l’escola d’arts plàstiques de Torelló, que ens va ensenyar com es creava un logo. Després, per deures vam haver de crear-ne un cada alumne. Quan els vam tenir tots vam votar  i, a 6è A va sortir el d’en Marc Calvo i a 6è B va sortir la proposta de la Yasmina Aarab.logologos1logo2

L’ACTA DE CONSTITUCIÓ:

Per elaborar l’acta de constitució primer ens vam fixar en altres actes de constitució i finalment vam elaborar la nostra. Aquí podeu consultar-la de l’acta de constitució de la cooperativa 6Acoop firmada per tots els socis!!!!

ACTA DE CONSTITUCIÓ 6ÈA

ACTA DE CONSTITUCIÓ 6ÈB

REDACCIÓ I FIRMA DELS ESTATUTS:

ESTATUTS 6ÈA

ESTATUTS 6ÈB

VISITEM EL REGIDOR DE PROMOCIÓ ECONÒMICA DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ.

El passat dijous 3 de març vam anar a la sala d’actes de la Cooperativa on ens esperava el Regidor de Promoció Econòmica, el senyor Manel Romans. Les dues cooperatives, vam presentar el nostre projecte amb un power point i vam ensenyar els prototips de producte.

També vam demanar quin dia podríem muntar una parada el dia del mercat (dimecres) i on.

El regidor ens va explicar com funcionen les cooperatives i ens va ensenyar algunes de les sales on va la gent del poble a demanar feina.

ENTREM AL REGISTRE i ANEM A RÀDIO ONA

El dijous dia 17 en Gerard Toneu i en Marc Ojeda van anar a les oficines de l’Ajuntament de Torelló a entrar la instància per poder fer parada al mercat i vendre els prototips de les cooperatives 6a.coop i PC6B. Ens va fotocopiar el permís i el va segellar.

El mateix dijous, l’equip directiu de les dues cooperatives de 6è vam anar a Radio Ona a gravar un programa sobre el projecte emprenedor (Emprenem a l’escola). El director de Radio  Ona, en Pere Trabal, ens va fer diferents preguntes sobre com havíem fet el procés de la cooperativa 6a.coop i PC6B.

ELS PROTOTIPS

Per tal de dissenyar els prototips, cadascú va portar-ne un fet de casa. Després, a classe vam fer votacions i vam triar el mes maco, el mes fàcil de fer i el que tingués mes utilitat. Després els vàrem produir a les hores de plàstica i a les hores lliures.

Els prototips que vam escollir 6A.coop van ser:
1. Un penjador fet a ma amb fusta i coberts.
2. Una funda de mòbil de “los minioms”.
3. Llapisser de R2 D2,de mussol, de gos i de gat.
4. Unes llibretes.
5. Un joc de 3 en ratlla.

Tots aquests objectes els vendrem al mercat setmanal de Torelló per recollir diners per a la cooperativa 6A.coop.

NOTÍCIA A RÀDIO ONA

Els propers dimecres 11 i 18 de maig, les cooperatives anirem al mercat setmanal de Torelló. És per això que Ràdio Ona n’ha fet una notícia. Moltes Gràcies!!!

ELABOREM PRODUCTES I ELS VENEM AL MERCAT

Les cooperatives ja son una realitat i per concloure el projecte, vàrem elaborar tots els productes i els vam anar a vendre al mercat. Ens va agradar molt i les vendes van anar molt i molt bé.

ELABORANT PRODUCTES:

VENENT AL MERCAT:

L’ALCALDE I EL REGIDOR ENS ENTREGUEN UN DIPLOMA

Per concloure el projecte d’emprenedoria, l’alcalde, Santi Vivet i el regidor de promoció econòmica, Manel Romans, de l’Ajuntament de Torelló ens van visitar a l’escola i ens van entregar un diploma de participació al projecte d’emprenedoria a l’escola.