PROJECTE INTERDISCIPLINARI: De font en font, aprenem de l’aigua
EL NOSTRE PLA DE TREBALL: El Pla de Treball ens serveix per organitzar les tasques que hem de fer aquesta setmana, anotar les diferents activitats, controlar les feines fetes i avaluar cada un dels apartats per poder tenir una nota global de tot el Projecte Interdisciplianari.
- XERRADA AMB EL PADRÍ
L’Eduard Botey, director del Parc Comarcal del Castell de Montesquiu, és la persona que apadrina la font que estem treballant els alumnes de Cicle Mitjà. Aquesta setmana ens ha vingut a veure i tots junts hem repassat el cicle de l’aigua i li hem pogut fer preguntes sobre la seva feina i sobre la font del Castell.
- LLEGIM
“La Lucía descobreix l’aigua” és la lectura que fem aquesta setmana. Gràcies a la Lucía i a la seva mare aprendrem coses sorprenents de l’aigua.
- ESCRIVIM
Com que l’aigua és la font de la vida perquè sense ella no podríem viure, hem pensat que el millor que podem fer és dedicar-li algunes poesies. Tots els de Cicle Mitjà, hem escrit, en parelles, unes magnífiques poesies.
- EM MOC I M’ORIENTO
Hem après a orientar-nos i trobar on és cada punt cardinal: el Nord, el Sud, l’Est, l’Oest… Sabent això, hem pogut localitzar les lletres que s’havien amagat al voltant de la pista i que formen el nom de la font del Castell.
- OBSERVEM
El treball de camp d’aquest projecte consisteix a observar, investigar i prendre notes a la font del Castell i el seu entorn. Durant tot un matí, hem treballat la vegetació, la fauna, l’estructura de la font i la seva aigua per després estudiar-ho a l’aula i avançar en els nostres coneixements.
- MESUREM
Al llarg del projecte realitzem diferents activitats de mesura. Mesurem el temps d’anada a la font i també de tornada, també mesurem longituds i mesurem capacitat.
- SITUEM
Treballem els mapes, aprenem a interpretar-los i a situar-hi diferents punts de referència. També fem el plànol del recorregut que va de l’escola a la font del Castell.
- FONTS I TRADICIÓ
Tots junts hem recordat algunes dites i refranys relacionats amb l’aigua i després cadascú n’ha il·lustrat el seu significat.
- SPRINGS
- FEM UNA FONT
El treball plàstic d’aquest projecte es basa en la construcció del decorat d’una font amb materials reutilitzats (caixes, capses, paper de diari i cartrons). També elaborem alguns dels elements que acostuma a haver-hi a les fonts: la placa amb el nom de la font i la data de construcció, monòlit amb una poesia o poema i altres objectes relacionats com, per exemple, diferents models de càntirs.
- EXPERIMENTEM
En la part final del projecte, hem realitzat alguns experiments curiosos amb l’aigua que ens han d’ajudar a conèixer més bé què és l’aigua i com actua.
M’ha agradat molt la setmana del projecte interdisciplinari
M’ha agradat molt la lectura, però encara no entenc com som aigua.
He après moltes coses quan ha vingut el pedrí de la nostra font, de la font del castell que és l’ Eudard Botey i de les fonts he après d’ on ve l’ aigua, no sempre es bona l’ aigua, a vegades està contaminada.
M’ha agradat molt anar d’exursió a la font del Castell i no sabia que es va fer el 1.918 i a dintre de la caseta hi havia una bomba d’aigua que pujava l’aigua al castell.
M’ha agrada molt la lectura titulada:La Lucía descobreix l’aigua.
Hola Txell,
Per què no ens expliques una mica de què va aquest conte? Les persones que no fan el Projecte de Cicle Mitjà, estic segura, que els hi pot agradar molt. Els hi podríem recomanar la lectura del conte, oi? Per cert les dades del llibre són:
Títol: Contes per millorar el món
Autor: Josep Gallego
M’ha agradat fer una font amb capses i amb paper de diari. el padrí, Eduard Botey, ens ha explicat moltes coses de l’aigua, d’on ve i d’on surt. Vam anar a la font del Castell de Montesquiu i vam estudiar coses de la font i de l’aigua. He après que l’aigua ve de la pluja i que es filtra a la terra i es fa una bossa d’aigua que es diu “aqüífer”. També vam fer experiments amb aigua. M’ho he passat molt bé i he après molt.
Paula Migales
M’ha agrada molt aquesta setmana sobretot el dia que vam fer la font de capses i diaris. També m’ha agradat anar de font en font el dia de Sant Jordi. L’activitat que em va agradar més va ser la que vam fer a la font de l’Espadaler.
Arnau Ortega
He après moltes coses de l’aigua. Abans no sabia d’on venia l’aigua. Ens ho vam passar molt bé a la font del Castell. Allà vam esmorzar i vam fer-hi llibres de Sant Jordi amb papiroflèxia. Quan anàvem cap al castell, sentíem els ocells com cantaven.
Martin
L’ experiment que més m’ ha agradat és el de l’escuradents perquè
li tires una gota d’aigua i els escuradents es mouen sols i formen
una estrella.
Quan vaig fer l’experiment, vaig patir molt per si no funcionava.