Cada dia anirem revisant les enquestes que ens aneu enviant gràcies als Qr i us anirem informant de les conclusions que anem observant.
26 – novembre – 2014
LA MEVA NEVERA.
- Les edats dels enquestats es mouen entre els 9 i els 55 anys, encara que un ens ha dit que tenia una colla d’anys.
- El 92,31% els preocupa molt malbaratar aliments.
- La carn, el peix i els iogurts son els aliments que preocupen més en quan a la data de caducitat.
- Després de revisar les neveres dels enquestats, els làctics, els ous i les fruites i verdures, són els aliments que creuen que han de consumir més aviat.
- Les dates de caducitat més pròximes, del productes, són dins del mateix mes de novembre, encara que hi ha algun producte que caduca el 15/06/15 i el 24/06/15, tenen llarga caducitat.
- Algunes idees que tenen per consumir ràpidament aquests aliments són: fer melmelada, fer pomes al forn, llesqueta de pebrot, tonyina i formatge, pastís de formatge o formatge fresc amb melmelada de maduixa, fer crema de verdures amb lactics.
-
El 58,82% no tenen aliments caducats a la nevera, però el 48,18% si que en tenen algun.
25 – novembre – 2014
JUNTS, MALBARATAMENT ZERO!!!
- El 100% de les persones que han contestat l’enquesta sobre el malbaratament alimentari opinen que és important treballar-lo des de l’escola.
- La majoria dels enquestats consideren que el més important per a no malbaratar aliments és: Comprovar el rebost i la nevera i planificar els àpats.
- Compartim una de les idees que ens han arribat per aprofitar el pa sobrer:
Aprofitar el pa que sobra
Acció: el torres i pots fer sopa torrada
Ingredients: pa torrat, caldo de pollastre i una mica de sal.
Passos a seguir:
- Guardar els trossos de pa que sobren
- Quan en tens una mica el torres
- Fas la sopa, agafant el pa torrat, el caldo de pollastre i una mica de sal
- Es fa bullir una mica
- Passes la batedora
- El fas bullir una mica més
- I ja te’l pots menjar
Demà continuem compartint!
Pingback: EL DIA A DIA DE LA SEPR | Escoles Verdes – Escola Segimon Comas (curs 2014-2015)