PROJECTE DE FONT EN FONT – P4 I P5

PRESENTACIÓ DE LA FONT

 

ELS DRACS I ELS DINOSAURES HEM ANAT A VEURE LA NOSTRA FONT, LA FONT DE LA SAGRADA FAMÍLIA, AL PARC.

 

HEM CONEGUT LA HISTÒRIA DE LA FONT, COM ERA FA MOLTS ANYS, QUÈ HI HAVIA, COM ES VA CONSTRUIR I AMB QUINS MATERIALS…

 

1516 PI EI presentació

 

SITUEM

 

 LA NOSTRA FONT ÉS A PROP DE L’ESCOLA. MIREM EL GOOGLE MAPS I SITUEM L’ESCOLA, LA FONT, LA PISCINA, LA PISTA, EL RIU, EL CARRER MESTRE QUER, LA LLAR D’INFANTS I ELS PASSOS DE VIANANTS. PENSEM UN CAMÍ PER ARRIBAR FINS A LA FONT. MAPA

SORTIM A FORA I MIREM SI EL CAMÍ QUE HEM PENSAT ÉS CORRECTE. MOLT BÉ, HO HEM ENDEVINAT I ARA MARQUEM L’ITINERARI EN EL PLÀNOL. 1516 PI EI situem

JUGUEM AMB ELS SENTITS:

 

ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL CONEIXEM MOLT BÉ LA FONT DE LA SAGRADA FAMÍLIA, PERÒ… ENS HEM FIXAT MAI EN EL SEU TACTE? I L’OLOR? I ELS SONS QUE HI PODEM SENTIR? PER FER-HO ENS HEM TAPAT ELS ULLS, D’AQUESTA MANERA ENS FIXEM MÉS EN TOTS ELS ALTRES SENTITS. I NO NOMÉS AIXÒ, HEM HAGUT D’APRENDRE A TENIR CURA DEL NOSTRE COMPANY QUE ANAVA AMB ELS ULLS TAPATS. COM QUE NO S’HI VEIA HAVÍEM DE VIGILAR QUE NO ES FES MAL I QUE NO PASSÉS POR. PERQUÈ QUAN ANÀVEM AMB ELS ULLS TAPATS, EN ALGUN MOMENT, HEM PASSAT UNA MICA DE POR! 15 16 EI PI Juguem amb els sentits

 

  CONTE MOGUT

 

 HEM EXPLICAT EL CONTE “LA NENA DEL SARRÓ”. PARLA D’UNA NENA QUE VA BUSCAR AIGUA A LA FONT I LI PASSA UNA COSA INESPERADA.DESPRÉS D’ESCOLTAR EL CONTE HEM PARLAT DELS PERSONATGES QUE HI SURTEN I CADASCÚ N’HA TRIAT UN O MÉS D’UN. DESPRÉS L’HEM TORNAT A EXPLICAR, PERÒ AQUEST COP ENS PODÍEM MOURE COM SI FÓSSIM EL PERSONATGE QUE HAVÍEM TRIAT. NO NOMÉS ENS HAVÍEM DE MOURE COM ELL, HAVÍEM DE DIR ALGUNA FRASE COM ELLS I EL MÉS IMPORTANT: HAVÍEM DE PENSAR COM ES SENTIA I REPRESENTAR-HO.

15 16 EI PI Conte mogut

MESUREM

 

TENIM AMPOLLES PLENES D’AIGUA. SÓN DE DIFERENT COLOR I TAMBÉ DE FORMA DIFERENT PERÒ, QUINA ÉS LA MÉS GRAN?

 

A UNS ENS SEMBLA QUE ÉS LA BLAVA I ALS ALTRES QUE ÉS LA TRANSPARENT PERÒ, COM PODEM SABER-HO DE DEBÒ?

 

HEM DECIDIT OMPLIR GOTS AMB TOTA L’AIGUA DE L’AMPOLLA I DESPRÉS COMPTAR-LOS. EN ACABAT HO FEM AMB L’ALTRA AMPOLLA I HEM DESCOBERT QUE LES DUES AMPOLLES SÓN IGUALS.

 

1516 PI EI Mesurem

 

OBSERVEM

 

HEM MIRAT MOLT BÉ LA FORMA DE LA NOSTRA FONT I HI HEM DESCOBERT UN MUNT DE FIGURES GEOMÈTRIQUES: CERCLES, RECTANGLES, QUADRATS, MEITAT DE CERCLES…

 

HEM CONSTRUÏT LA NOSTRA FONT PINTANT I RETALLANT FIGURES GEOMÈTRIQUES.

1516PI EI  observem

L’AIGUA

 

DESCOBRIM LA IMPORTÀNCIA DE L’AIGUA EN LA NOSTRA VIDA, ELS LLOCS ON EN TROBEM I COM APROFITEM LES FONTS ABANS I ARA.

 

VISITANT L’EXPOSICIÓ SOBRE L’AIGUA APRENEM COM PODEM ESTALVIAR-LA. 

1516 PI EI Aigua

LLEGIM:

A PARTIR DEL CONTE DE LA CANTIMPLORA DESCOBRIM LA IMPORTÀNCIA DE L’AIGUA I DE LES FONTS.  LLEGIM ENTRE TOTS EL POEMA DE “LA FONT”, BUSQUEM PARAULES I DIBUIXEM  EL QUÈ ENS DIU EL POEMA. POEMA FONT  

ESCRIVIM 

UN COP HEM OBSERVAT LA FONT I EL SEU ENTORN . fEM LA FITXA TÈCNICA DE LA FONT.  RECORDEM QUÈ PODEM TROBAR A LA FONT : FEM UNA LLISTA DE PARAULES. TAMBÉ PENSEM QUINES COSES PODEM FER QUAN ANEM A LA FONT I HO ESCRIVIM.  llista paraules P4   FITXA TECNICA LLISTA P5  QUE PUV FER A LA FONT  

EXPERIMENTING WITH WATER

WE EXPERIMENTED WITH WATER BY WORKING ON THE CONCEPT OF FLOATING AND SINKING. WE USED DIFFERENT OBJECTS THAT WE CAN FIND IN THE SCHOOL TO SEE IF THEY FLOAT OR SINK.  

FIRST, WE WATCHED A VIDEO IN ENGLISH AND THEN WE GUESSED IF THE OBJECTS WE CHOSE COULD FLOAT OR NOT, THEN WE PUT THEM IN A BOTTLE OF WATER AND WE SAW THE RESULT. THEN, WE CLASSIFIED THE OBJECTS USING THE SMARTBOARD.  

1516 EI Experimenting with water

DIBUIXEM LA FONT

A PARTIR DE L’OBSERVACIÓ DIRECTA DIBUIXEM LA FONT…..

dibuix font erola