15/09/2015
|
Avui hem fet la primera classe de català. A mi m’ha agradat tal i com hem treballat.
Al matí ens hem posat d’acord en l’organització del català i hem descobert que ens cal molta ORGANITZACIÓ.
Hem començat el Pla de Treball (PT) 1. De moment hem mirat tres apartats: LECTURA, GRUP DE LECTURA I DICCIONARI.
Hem acordat llegit la lectura ROVELLÓ. Tenim temps fins el proper dimarts.
A la tarda hem fet una altra sessió: hem començat amb la lectura del poema PODRIES i un pilot d’activitats relacionades amb el poema. També hem començat el nostre mural de les paraules i hem ordenat el DICCIONARI PERSONAL.
LA NOSTRA GALERIA FOTOGRÀFICA
-
-
COMPARTINT L’ACTIVITAT PODRIES.
-
-
COMPARTINT L’ACTIVITAT PODRIES.
-
-
COMPARTINT L’ACTIVITAT PODRIES.
-
-
COMPARTINT L’ACTIVITAT PODRIES.
|
16/09/2015
|
Avui a la classe hem parlat d’ORGANITZACIÓ. Gairebé ho tenim tot clar.
Hem acordat que les fitxes de diccionari tenen 4 informacions: PARAULA / SIGNIFICAT / CATEGORIA / FRASE. El diccionari on line el tenim a la PADLET del T1.
Entre tots hem repassat i compartit les dades que ha de tenir una BIOGRAFIA. Com que JOSEP VALLVERDÚ és l’autor de la lectura ROVELLÓ ens hem preparat per fer la seva biografia.
Per realitzar l’activitat he de trobar bones FONTS D’INFORMACIÓ. Les fonts d’informació poden ser ORALS, ESCRITES i ON LINE.
Junts hem fet una cerca ON LINE.

|
18/09/2015
|
Avui a la classe hem començat a organitzar el DRIVE. Ara tots tenim feina a pensar com el volem organitzar. Cal pensar-ho molt bé perquè serà una mosta del meu nivell. Hem acordat que organitzarem la T/treball i el pen personal de la mateixa manera.
Hem passat una bona estona de la classe llegint la lectura ROVELLÓ col·lectivament. Hem fet un munt de reflexions que tenim anotades al FT per poder consultar.
Practicar la lectura en veu alta davant de tota la classe és un repte que tots volem assolir!
 L’activitat del dia. Avui ha fet de mestra l’Aina Vilardell.
|
21/09/2015
|
Diari de classe escrit per l’Abril i l’Aina:
Avui hem començat la classe de Català recordant els deures que teníem de la sessió anterior.
Seguidament hem mirat la padlet del blog de la biblioteca i ens hem fixat amb els textos relacionats amb el Dia Europeu de les Llengües, que estem segures que serà molt DIVERTIT.
Llavors n’hem llegit dues lectures, una estava relacionada amb les diferents llengües que hi ha al món, i que algunes d’elles estan desapareixent. L’altra lectura era on line i parlava de curiositats de les llengües, com per exemple que la meitat de la població mundial parla dues o més llengües o que a Rússia és on es parlen més llengües.
S’estava acabant la classe, però abans havíem de llegir el poema PODRIES de Joana Raspall que el treballa tota l’escola. Cada cicle fa una estrofa del poema.
Ens ho hem passat molt bé, però no ens ha agradat gaire que hi haguessin tantes interrupcions.
VOLEM MÉS CATALÀ!!! 
 LES CARPETES PERSONALS AL DRIVE. Recordeu que ara cal decidir l’organització de la subcarpeta CATALÀ.
 Temps de treball individual.
 Objectiu: Sé treballar sol/a i aprofitar el temps de treball.
 Els apunts al dia. |
23/09/2015
|
Diari de classe escrit per la Natàlia i la Laia:
Avui a Català, la Mariona no hi era i hem començat la classe amb l’Imma que és la Tutora de 1r.
L’Imma ens ha deixat temps per fer el TREBALL INDIVIDUAL que teníem de deures i que ens havia encarregat la Mariona a la classe anterior. Hem avançat molta feina, pero l ‘Imma ha hagut de fer algun AVÍS perquè alguns nens desconcentraven a alguns altres. Hem fet del TEMA DELS REFUGIATS del món amb EL PERIÓDICO.
Aviat vindran a fer-nos la XERRADA DEL MALBARATAMENT ALIMENTARI i ja tenim els bolígrafs a punt per escriure apunts !!!!!
TENIM GANES D’APRENDRE MÉS CATALÀ !!
|
25/09/2015
|
Diari de classe escrit per la Maria i la Laura:
Avui a català hem començat llegint el diari de la classe que van fer l’Abril i l’Aina, tot seguit ens hem posat a pensar com podíem organitzar les nostres carpetes de català al DRIVE.
Seguidament hem parlat del Dia Europeu de les Llengües i hem treballat dues paraules: KYOIKUMAMA i TORSCHLUSSPANIK i hem pensat quin significat podria tenir en el nostre idioma, hem treballat com si haguéssim de posar-ho en un DICCIONARI de debò.
Llavors hem baixat a l’aula TAC 1 i hem creat la nostra carpeta de català amb les carpetes a dins que ens semblessin necessàries, els que han acabat de fer-ho, han passat el significat de les dues paraules en un word i han posat els textos d’estiu al Drive.
El que no ens ha agradat gaire ha estat quan a la Mariona li ha caigut la pissarra petita i s’ha fet mal, uns quants hagin aplaudit.
FINS LA PRÒXIMA CLASSE DE CATALÀ!
 PARAULA 2
 La Laura i en Gil ens exposen el significat de les dues paraules.
 Les definicions d’en Miquel Puig.
 El FT del dia 25-09-2015.
 PARAULA 1
 
|
29/09/2015
|
Avui a l’hora de català hem anat a la xerrada: LE VALOR DELS ALIMENTS -malbaratament alimentari- i hem tractat aquests temes:
-
Per què es produeix?
-
Passa el mateix a tot arreu?
-
Conseqüències del malbaratament.
-
Què podem fer-hi nosaltres?
Nosaltres hem anat prenent apunts i més endavant redactarem el text definitiu.
|
|
30/09/2015
|
Diari de classe escrit per en Miquel i en Pol:
Quan estàvem repassant deures d’estiu i altres coses, com per exemple fèiem les fitxes de diccionari kyoikumama y Torschlusspanik de la Setmana Europea del Dia de les Llengües va venir la Carme Viñas perquè la Mariona va haver de marxar. La Carme ens va agafar tots els deures. La classe va ser diferent. Aquell dia va ser molt divertit!
Pol i Miquel: Ens podeu posar una mostra dels vostres apunts al FT?
|
02/09/2015
|
Diari de classe escrit per la Mar:
Avui hem començat la classe recordant els deures que teniem i després, la Mariona ens ha explicat les feines que hauríem de fer a l’aula d’informàtica. Un cop acabat aixó hem baixat a baix i ens hem col·locat als ordinadors.
Seguidament hem obert el DRIVE i hi hem pujat les paraules del DIA DE LES LLENGÜES (Kyoikumama i Torschlusspanik ). Després hem passat les DADES BIOGRÀFIQUES de l’escriptor de Rovelló, JOSEP VALLVERDÚ. Finalment alguns nens han passat les NORMES DE MAJÚSCULES i cadascú s’ha apuntat els deures que eren les feines que no havien pogut acabar a la classe.
|
6/10/2015
|
Diari escrit per en Gil i l’Adrià:
Avui a català hem començat fent uns apunts d’ORTOGRAFIA del bloc MAJÚSCULES. En Sounounou ha hagut de sortir a treballar amb la porta oberta a fora del passadís, com que ha aconseguit fer una bona feina l’han deixat tornar a entrar i formar part del grup. La paraula BLOC/BLOG ens ha portat a fer una cerca al diccionari DIEC.
A l’estona de treball uns han fet ortografia, bloc majúscules, i d’altres expressió escrita, text definitiu a partir dels apunts de la xerrada de malbaratament.
Nosaltres hem anat a fer el comentari al blog del nostre diari.
La MARIONA estava en una taula per corregir als que han acabat un exercici o han acabat el text de la xerrada. En LLUÍS ens ha vingut a ajudar per donar suport perquè la MARIONA no pot estar per tots. QUINA CLASSE TAN BONA!!!!
|
07/10/2015
|
Diari escrit per la Sara:
Avui a la classe de català hem parlat de les normes de majúscules. La Mariona ha afegit la definició de blog i bloc, ens ha donat de feina fer passar en net els apunts de la xerrada del malbaratament alimentari.
|
09/10/2015
|
Diari escrit per l’Anna:
Avui a català hem anat a ORDINADORS, però abans ens hem planificat la classe a dalt. La Mariona ens ha escrtit les tasques que havíem de fer, algunes de les tasques eren: les paraules KYOYKUMAMA i TORSHLUSHPANIK si les teniem fetes al FT i passades al DRIVE, les dades biogràfiques d’en JOSEP VALLVERDÚ, la xerrada del MALBARATAMENT ALIMENTARI i per últim PODRIES.
A baix a l’aula TAC 1 quan hem arribat la Mariona ens ha col·locat cada un al lloc que ens corresponia, si havíem de passar TEXTOS a l’ordinador ens posàvem a l’ordinador i si havíem de passar textos a mà ens col·locàvem a la taula del mig. Quan era hora la Mariona passava un per un a posar-nos el deures.
UNA CLASSE GENIAL!!!!! VULL MÉS CATALÀ!!!!! 🙂 🙂 🙂
|
13/10/2015
|
Diari escrit per en Marc B:
Avui a català, el primer que hem fet ha estat acordar què faríem a la classe de català, el primer que hem acordat ha estat corregir el DICTAT de l’altre dia. La Mariona ens els ha repartit, i seguidament els que havien fet més faltes se n’han anat a fora a corregir el DICTAT amb en Lluís i els altres s’han quedat a la classe corregint el DICTAT individualment i després amb la Mariona. Els que han acabat de corregir el DICTAT han continuat amb les coses que havíem acordat fer. En acabar la classe la Mariona ens ha felicitat perquè tothom havia treballat molt bé. Demà toca més català espero que ens pugui felicitar com avui.
|
14/10/2015
|
Diari escrit per en Vesi i en Sounounou:
Avui a la classe de català, la Marionan ha escrit a la pissarra com cada dia els apunts. Després hem
començat a fer la feina que tenia cadascú de la classe.
Com que ens ha agradat tant la classe de català la Mariona ens ha deixat fer un diari sobre la classe .Quina classe tan bona!!!!!!
TURN DOWN FOR WHAT!!!!!
 FT 14/10/2015
 L’habitant del no-res.
 Lectura compartida.
 Entenem el llibre i ens repartim els capítols.
 Practiquem la lectura amb el/la nostre/a company/a.
|
20/10/2015
|
Diari escrit per la Natàlia:
Avui a la classe de català hem fet un repàs de la lectura Coi de Quico! per poder realitzar l’activitat de la descripció.
Havíem de fer una llista de les paraules que definien a l’avi i després redactar la nostra descripció.
|
21/10/2015
|
Diari escrit per la Maria:
Avui hem començat la classe planejant què faríem a la biblioteca. Després hem parlat de la Gimcana de les llengües. La Mariona ens ha explicat com hauríem de respondre les preguntes.
Perquè ens féssim una idea de com ho haurem de fer ens han ensenyat el que va fer l’Èlia Perez, una ex-alumna de l’escola.
Alguns nens i nenes de la classe s’han arriscat i han dit el que els semblava que podia ser la resposta de la pregunta “Sabeu quin ocell té el nom d’un riu català?”.
Han sortit diferents opcions, hem buscat quines podien ser i quines no a la Viquipèdia i al diccionari que estan penjats el Symbaloo del blog de cicle superior i hem acabat amb corb i francolí.
De mica en mica ha anat passant l’estona i ha arribat l’hora de plegar i no hem pogut anar a la biblioteca!

|
23/10/2015
|
Diari escrit per la Berta: Avui a la classe de català, ens hem posat a treballar sols. Quan ha arribat la Mariona ens hem ORGANITZAT per anar a baix a ORDINADORS perquè ningú és quedés sense feina i tinguéssim clar el nostre objectiu de projecte d’expressió (veure llista de textos 14/10/2015). Quan ja ho hem tingut tot preparat hem baixat cap a TAC 1 i ens hem col·locat o a la taula o a l’ordinador i cada nen/a s’ha posat a treballar. Quan era hora hem recollit i hem marxat cap a casa.
UNA CLASSE DE CATALÀ GENIAL!!!!
Com a mestra hem toca destacar que a la classe hi ha hagut un incident greu que ens portarà a prendre decisions sobre l’ús del DRIVE. A tutoria s’haurà de resoldre aquesta manca de respecte i responsabilitat. (Mariona).
|
3-11-2015
|
Diari escrit per l’Abril:
Avui a la classe hem començat amb l’incident al DRIVE. Seguidament hem continuat amb el punt dos que es la GIMCANA DE LES LLENGÜES: hem copiat la pregunta al FT i mes tard hem arriscat una resposta.
La pregunta deia: Si el gos lladra o borda i el llop udola, digueu què fa l’animal que sentireu a continuació.
Hem tirat avall, hem clicat el vídeo, l’hem escoltat i seguidament hem arriscat a posar una resposta cada un i només hi ha hagut 7 nens/es que s’han arriscat i la Mariona ens ha dit que no s’ha arriscat ni el 50% de la gent i el més normal a 6è seria un 85% com a mínim.
Hem passat al punt tres i és ORTO. Teníem de deures fer l’exercici 18 i uns quants més i hem corregit i una mica més tard hem llegit paraules tenint en compta la posició de la síl·laba tònica i posant-les dins d’una frase. Així ha estat la classe d’avui.
Català és una assignatura que val la pena!!❤️
|