Aquest tema de les “Curiositats” m’ha agradat perquè dóna molta informació sobre les llengües d’altres països
Peró el que m’ha cridat més l’atenció és:
– Tota la gent del món de 50.000 paraules només en fa servir 100.
-Cada cop fem servir més les llengües estrangeres que no pas.
-La llengüa materna és la que sabem millor però sovint podem parlar més d’una llengüa de manera perfecte.
-El bilingüisme facilita trobar feina.
Gràcies per iniciar els comentaris a partir de les lectures que compartim a la classe. És molt important saber què en pensem de les lectures que llegim.
Mira d’aprofundir en el redactat d’aquest fragment del teu comentari “Cada cop fem servir més les llengües estrangeres que no pas.”.
Bona feina, si compartim segur que aprendrem junts!
Mariona
Mariona aquesta frase que posa“Cada cop fem servir més les llengües estrangeres que no pas.”
volia posar que cada cop fem servir més llengües estrangeres que no pas les maternes.
Trobo que parlar llengües és bo a l’hora de comunicar-te, i com més llengües sapiguès millor per rel·lacionar-te amb persones d’altres cultures.
A mi el que m’ha cridat més l’atenció de les llengües ha set:
-La major part de les llengües europees pertanyen a la familia de les llengües indoeuropees.
-A Londres es parlen més de 300 llengües.
-La majoria de les llengües a Europa formen part de tres amplis grups: les llengües germàniques, les llengües romaniquès i les llengües i les eslaves.
Núria jo penso el mateix, també crec que parlar diferents llengües t’ajuda molt per anar a diferents llocs i per relacionar-te millor amb persones d’altres idiomes.
El tema de les llengues del món m’esta agradant molt, es molt interessant i divertit. Hi han moltes coses que no savia i ara ja se com per exemple:
– La majoria de les llengues a Europa formen part dels 3 amplis grups:
Les llengues germàniques, les llengues ramàniques i les llengues eslaves.
-La majoria dels països a Europa tenen diferents llengues regionals o minoritàries – algunes de les quals han obtingut estatus de llengua oficial.
-Tota la gent del món de 50.000 paraules només en fan servir 500.
La UNESCO és l’organització de les Nacions Unides per l’Educació, la Ciència i la Cultura.
La directora general de la Unesco és Irina Bokova.
Avui en dia hi ha 193 estats que pertanyen a la Unesco.
Si Nuria jo tambe ho he buscat i em surt el mateix que tu: La UNESCO és l’organitzacio de les Nacions Unides per l’Educacio, la Ciència i la Cultura. La directora general de la UNESCO és Irina Bokova. Avui en dia hi ha 193 estats que pertanyen a la UNESCO.
M’ha semblat molt interessant el text que vam llegir sobre les llengües antigues. El que em va impressionar més va ser: que en un principi, no es parlava amb paraules i frases sinó amb signes. Després es van començar a desenvolupar-se i ja parlaven amb paraules i llavors amb frases…
Em vaig sorprendre molt ,quan van dir que tota la gent del món, de 50.000 paraules tant sols en feia servir 100.
Jo crec que aquest tema l’hauríem de treballar mes perquè és molt interessant i crec que tothom ho hauria de saber.
Hola Biel Orra,
Bon comentari. Què et sembla si prepares la informació i la posem al suro virtual del tema 1. Ens podrà servir com a resum d’aquesta lectura.
Hola Núria i Júlia,
Heu fet una bona cerca de les sigles UNESCO, dimecres entrareu la informació al bloc. Ens faltaria saber les vostres fonts d’informació.
Les sigles UNESCO (Organització de les Nacions Unides per a l’Educació i la Cultura), es va fundar el 16 de novembre de l’any 1945 amb l’objectiu de que hi hagi pau i seguretat al món mitjans la educació, la ciència, la cultura i les comunicacions. Es dedica a orientar els pobles a través de recursos naturals i valors culturals. En aquests moments 193 estats estan pertanyent a UNESCO i set o més són els membres associats.
De la lectura que vàrem llegir a classe el que em va interessar més va ser que al món parlem aproximadament 6.000 llengües i que el continent europeu només en parla el 3% .
També em va cridar l’atenció és que la meitat de les llengües que es parlen al món es concentren en 8 països.
M’ha agradat molt treballar el tema de les llengües del món perque he aprés coses que no sabia
per exemple:
-De més de 5.000 paraules que sabem nomes en diem unes 100.
-El bilingüisme i el trilingüisme ajuda a trobar feina.
El bilingüisme es quan una persona sap dues llengües i sap mantenir una conversa amb aquell idioma.
El trilingüisme es quan una persona sap tres llengües.
Biel, a mi també m’ha agradat molt treballar aquest tema, peró de la fitxa curiasitats també he trobat molt interessant:
– La major part de les llengües es parlen a Asia i a Àfirca.
– A causa de l’immigració a Europa es parlen cada vegada més llengües com per exemple a Londres
si parlen 300 llengües (árab, turc, kurd, berber hindi, panjabietc.)
la UNESCO vol dir: Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura però esta inventat amb un altre idioma que em sembla que es Françes, va ser establerta per les Nacions Unides a l’any 1946 per promoure la col·laboració internacional en educació, ciència, cultura i comunicació. La UNESCO també va ser la responsable de la fundació de l’OANA, l’Organització d’Agències de Notícies de l’Àsia i el Pacífic. Aquesta divisió abasteix el Consell Internacional de Ciència. La UNESCO hi és representada pels Ambaixadors de Bona Voluntat de la UNESCO. Aixó es el que jo he pogut investigar.
Josep Vallverdú i Aixalà es un gran escriptor que només publica llibres per la Galera a la col•lecció “Els Grumets”. Un dels seus llibres, Rovelló, ja s’han fet disset edicions en català i ha estat traduït en diferents idiomes: En Basc, Francès, Castellà, Italià i Rus.
El llibre Francesc Boada és el llibre que més premis ha guanyat en els últims trenta anys.
Josep Vallverdú a causa de les tropes i els bombardejos de Franco, la família de Josep, va marxar de Lleida. Es van refugiar a Puiggròs i després a Sant Martí de Maladà. Al Final de la guerra civil se’n tornaren a Lleida i al cap d’un any se’n van anar a Barcelona perquè ell estudiés Batxillerat.
El 1945 es llicencià en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona. L’any 2000 va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.
PREMIS:
– Rovelló, 1971 Premi Josep M i 1968 Folch i Torres.
– En Roc Drapaire, 1971 Premi Josep M. i 1970 Folch i Torres.
– L’home dels gats, 1972.
– Un cavall contra Roma, 1976.
– Saberut i Cua-Verd, 1982 Premi Nacional de literatura infantil i juvenil de les Lletres Espanyoles.
Aquests i alguns més son els premis que ha guanyat en Josep Vallverdú.
La lectura de llengües del món que vàrem llegir a classe el que em va agradar molt, perquè ens deia que aproximadament es parla 6.000 llengües al món, la meitat de les llengües que es parlen al món es concentren en 8 països.
Això em va cridar l’ atenció perquè jo això no ho sabia i em va agradar saber una cosa més de les llengües que hi han al món.
Hola Mariona, sense boler he copiat el conte boig a Castellá 6è, ara ho tornaré a copiar però al lloc que toca.
Mini història boja:
Hi havia una vegada un nen que es va menjar una patata però li va caure al terra. Amb l’escombra la va escombrar, la va anar a tirar i es va trobar una taronja sencera a la paperera, la va pelar i rentar i se la va menjar. Fì
Txell,
Es refereix a les paraules que són claus perquè el teu text sigui una descripció. Avui n’hem parlat una mica: vocabulari específic, trets rellavants que es destaquen, adjectius que ajudin a imaginar-te l’avi, comparacions… Recorda que l’activitat final ha de ser la descripció de l’avi tenint en compte el seu aspecte físic, manera de ser, curiositats… i tot allò que es dedueix per la manera que ho diu el nen. El nostre objectiu és que et serveixi de model per després redactar-ne de persones conegudes o inventades. Bona descripció i fins demà!
CARLA VAQUÉ RODELLAS & EULALIA COSTA PEREZ & ROGER COLOM CARBONELL
Mariona la Margarita de la bibloteca d’aqui Sant Quirze de Besora ens ha donat dos llibres del 1714 es titulen:
– Història il·lustrada de Catlunya “Per a petits i Grans”
– L’Onze de Setmbre11
També ens volia donar tres llibres més pero els tenim tots.
Eulàlia Costa & Roger Colom & Carla Vaqué Rodellas.
Hola,
Li haurem de donar les gràcies i explicar-li el nostre projecte de lectura SOM HISTÒRIA. Li heu comentat el tema de les nostres conferències? Segur que li agrada molt.
Ja els portareu dimarts.
I molt bona Castanyada!
Mariona
Hola a tots, m’ha agradat molt com ha comentat en Roger, com presenta el programa en Biel O i el text de l’Aleix. Si ajuntesim tot aixo per a mi seria la comferencia perfecta!!!
Hola, Mariona per fer la biograifia de ‘Abadessa Emma he trobat dues pàgines web una explica a cada edat que li passava i l’altre explica la seva biografia de cap a peus són aquestes pàgines:
-http://www.dbd.cat/index.php?option=com_biografies&view=biografia&id=424
Aquesta és la que explica la Biografia des del principi fins al final.
-http://www.sapiens.cat/ca/notices/2013/11/emma-de-barcelona-l-abadessa-repobladora-3829.php
Aquesta és la que explica per edats.
El llibre que estic llegint m’agrada molt! Ara vaig per la meitat. Parla de una nena que s’entera que tindrà un germanet i s’enfada moltissim per que els pares no li havien comentat abans i la mare ja començava a fer panxa. Després intenta cridar l’atenció dels pares volguent ser catòlica i diguent qui li agrada, però en aquests temes ja canvia d’opinio.
Per mi aquest llibre esta sent un dels millors que he llegit.
Adéu.
El llibre que estic llegint m’agrada molt. Parla d’una nena que descobreix que la seva mare està embarassada i els pares no li havien dit res d’aquest tema. Després vol marxar de casa però es queda, tambè es vol fer catòlica i canviar-se el nom. I explica als pares qui li agrada però al cap d’uns dies odia en el nen que li agradava.
Aquest un dels millors llibres que he llegit.
Mariona,
aquestes vacances de nadal he decidit fer un text i redectar-lo. He fet un text que va del nadal especialmente amb una festai trobo que és força divertit. Ja el compartiré a la clase!!
Bon Nadal
jordi
Quan el tinguis com a text definitiu ho dius i el compartim. Escriure textos és una activitat divertida i si a més ens queden bé els hem de deixar llegir!
Fa 3 dies vaig acabar el llibre que em vaig triar per les vacances i m’ha agradat molt, però esperava que el llibre seria més llarg.
Aquest llibre parla d’una nena que tè 10 anys i li encanta la seva llibreta verda, allà hi fa llistes.
Com diu el llibre ella tè un temparament mercurial que vol dir que canvia molt d’opinó. Per exemple vol ser catòlica i després ja no i està amoïnada per que tè el nom massa llarg i no se’l pot pintar en una samarreta per que no hi cap.
Però encara no s’ha acabat, tè mal de caps per que odia a la seva mestra, està enamorada d’un nen més gran que ella, pensa que la seva àvia està boja i perquè els pares no li han consultat res de que tindria un germà. Però al final acaba estimant molt aquest germà, perquè li posa el nom ella.
Si estimes més l’esperança que la sospita, aleshores vindrà la pau.
Aquesta frase m’ha agradat perquè parla de que és millor tenir esperança de la gent que tenir sospita.
Comentari de la pau:
Si creus que un perdó va més lluny que una venjança.
Crec que és millor perdonar que no venjar-te de la persona que t’ha pogut fe mal, per què deprés dones un bon exemple i la persona s’adona del que ha fet que no ha estat correcte i et demana perdó.
Si quan es tracta de reconèixer una culpabilitat, no piques el pit dels altres en lloc teu.
Crec que per exemple si tu has agafat un regle sense permís d’una persona i després poses el regle a l’estoig d’una altre persona i tu dius que ha set ell i li dones tota la culpa del que tu has fet, estas acusant a una persona que no hi te res a veure i tu no reconèixes el que estas fent.
-Si creus que un somriure és més fort que una arma, ALESHORES VINDRÀ LA PAU
-Si creus que la pau és possible, ALESHORES VINDRÀ LA PAU
jo crec que la primera frase diu que un somriure és més fort que una arma es veritat perquè amb un somriure fas feliç a molta gent i amb una arma fas mal.
i la segona també és veritat perquè si no hi han guerres ni coses violentes l pau pot vindre.
Si ets capaç d’alegrar-te de l’alegria del teu veí.
Si creus que un perdó va més lluny que una venjança.
Aquestes frases m’agraden perquè la primera diu que les alegries dels altres tambè tan de fer feliç a tu perquè es millor veure a la gent contenta que no trista.
I la segona diu que un perdó és millor que una venjança ja que amb el perdó estas dient que ho sents molt i no vols tornar-ho a fer, en canvi una amb venjança faràs mal a algú i tothom acabara enfadat i amb un pedó ets sents una mica millor que abans.
-Si ets capaç d’acceptar les crítiques i de treure’n profit sense rebutjar-les per defensar-te,
-Si saps escoltar i acceptar una opinió diferent a la teva,
El que m’a cridat més l’atenció ha estat el que diu: Si ets capaç d’acceptar les crítiques i de terure’n profit sense rebutjar-les per defensar-te, ALESHORES VINDRÀ LA PAU.
QUE SIGNIFICA QUE SI ET CRITIQUEN, A TU NO T’AFECTA LA CRITIQUA I FAS COM SI ESTIGUESSIs ORGULLÓS.
Jo m’he inventat el vers seguent:
SI INTENTEM ACONSSEGUIR LA PAU EN EL MÓN I ENS HI ESFORÇEM HO ACOSSEGUIREM.
LA PAU:
Si creus que ésser diferent és una riquesa i no un perill, aleshores vindrà la Pau.
Crec que es veritat perquè si tots fóssim iguals seria molt aborrit, perquè tothom pensaria el mateis vestiria igual el pentinat tothom tindria el mateix i el que ens destaca a cadascú son els gustos la personalitat de cada persona …
Els versos del poema que m’han agradat més són:
a) Si…aleshores vindrà la pau
b) Si…aleshores vindrà la pau
He triat aquests dos perquè a vegades les coses més petites poden ser les més importants.
També he creat un vers per el poema:
Si canviem pistoles per flors, aleshores vindrà la pau.
Txell,
Completa a i b amb tot el vers, s’entendrà molt millor.
Copia el teu vers en un full word o a mà per posar al racó de català de la classe. Inventar és créixer!
Si ets capaç d’acceptar les crítiques i de treure’n profit sense rebutjar-les per defensar-te
aleshores vindrà la pau.
Vol dir que si algú et diu una crítica l’acceptes i millores el què has fet malament.
Si saps escoltar i acceptar una opinió diferent de la teva, aleshores vindrà la pau.
Jo he triat aquesta frase perquè crec que totes les personess tenen dret a opinar.
Si saps acceptar que un altre et faci un favor aleshores vindra la pau.
Per mi aquesta frase significa que si sabem dir que si als favors que altres persones ens ofereixen tot el món es podra ajudant.
Si comparteixes el teu pa i encara afageixes una mica del teu cor aleshores vindrà la pau.
Jo penso que aquesta frase diu que si comparteixes el que tu tens i poses totes les ganes en que alguna cosa surti bé tu i altres persones estaran molt feliços.
Aquests són els dos versos del poema de la pau que ma’n agradat més :
– Si creus que un somriure és més fort que una arma, ALESHORES VINDRÀ LA PAU.
Crec que aquesta frase afirma la veritat perquè amb una arma fas mal a molta gent pots ferir o matar, en canvi un somriure vol dir que aquella persona està feliç.
– Si saps mirar l’altre amb un bri d’amor, ALESHORES VINDRÀ LA PAU.
Crec que aquest verset diu la veritat perquè si pots mirar a l’altre gent sense discutir amb ella o sense fer servir la violència aleshores vindrà la pau.
Si creus que un somriure és més fort que un arma aleshores vindrà la pau.
Per a mi aquesta frase és la millor perquè amb un somriure pots fer més pau que una guerra amb perills i morts i aixis dones llum als altres i deixen de fer guerra
Si creus que un somriure es mes fort que una arma, ALESHORES VINDRA LA PAU
He triat aquesta perquè no has de matar a la gent per algo que no estiguis d’acord perquè si tothom ho fes al món no quedaria ningú!! Has de somriure no lluitar!!
La Txell m’ha inspirat i jo també me volgut inventar un poema, es aquest:
Si es creessin somriures ambés de llagrimes, ALESHORES VINDIA LA PAU.
-Si creus que ésser diferent és una riquesa i no un perill.
Aquesta frase m’agrada molt pel seu significat: diu que qualsevol persona que sigui diferent a tú en molts aspectes no significa que sigui dolenta.
-Si per a tu l’estranger és un germà que et trobes proposat.
Aquesta frase significa que per molt extranger que sigui pot ser el teu amic igualment.
Hola Mariona.
M’agradaria que siusplau posessis una lectura digital del Lladre de joguines perquè quan tingui el llibre l’altre persona poguem fer els deures per l’ordinador. Si no pot ser així, no passa res ja m’esperaré.
Gràcies.
Aquest tema de les “Curiositats” m’ha agradat perquè dóna molta informació sobre les llengües d’altres països
Peró el que m’ha cridat més l’atenció és:
– Tota la gent del món de 50.000 paraules només en fa servir 100.
-Cada cop fem servir més les llengües estrangeres que no pas.
-La llengüa materna és la que sabem millor però sovint podem parlar més d’una llengüa de manera perfecte.
-El bilingüisme facilita trobar feina.
Hola Carla,
Gràcies per iniciar els comentaris a partir de les lectures que compartim a la classe. És molt important saber què en pensem de les lectures que llegim.
Mira d’aprofundir en el redactat d’aquest fragment del teu comentari “Cada cop fem servir més les llengües estrangeres que no pas.”.
Bona feina, si compartim segur que aprendrem junts!
Mariona
Mariona aquesta frase que posa“Cada cop fem servir més les llengües estrangeres que no pas.”
volia posar que cada cop fem servir més llengües estrangeres que no pas les maternes.
Perfecte Carla. Revisar allò que escrivim és una feina molt important i sobretot si ho publiquem en un bloc.
Bona correcció.
Trobo que parlar llengües és bo a l’hora de comunicar-te, i com més llengües sapiguès millor per rel·lacionar-te amb persones d’altres cultures.
A mi el que m’ha cridat més l’atenció de les llengües ha set:
-La major part de les llengües europees pertanyen a la familia de les llengües indoeuropees.
-A Londres es parlen més de 300 llengües.
-La majoria de les llengües a Europa formen part de tres amplis grups: les llengües germàniques, les llengües romaniquès i les llengües i les eslaves.
Bon comentari Núria. M’agrada perquè dónes la teva opinió i després ens destaques les informacions que t’han interessat més.
Mariona
Núria jo penso el mateix, també crec que parlar diferents llengües t’ajuda molt per anar a diferents llocs i per relacionar-te millor amb persones d’altres idiomes.
MARTA.
El tema de les llengues del món m’esta agradant molt, es molt interessant i divertit. Hi han moltes coses que no savia i ara ja se com per exemple:
– La majoria de les llengues a Europa formen part dels 3 amplis grups:
Les llengues germàniques, les llengues ramàniques i les llengues eslaves.
-La majoria dels països a Europa tenen diferents llengues regionals o minoritàries – algunes de les quals han obtingut estatus de llengua oficial.
-Tota la gent del món de 50.000 paraules només en fan servir 500.
Pere,
Si llegim textos que ens interessen aprenem moltes coses noves. Llegir per aprendre és divertit i útil.
Bona feina.
Mariona
La UNESCO és l’organització de les Nacions Unides per l’Educació, la Ciència i la Cultura.
La directora general de la Unesco és Irina Bokova.
Avui en dia hi ha 193 estats que pertanyen a la Unesco.
Si Nuria jo tambe ho he buscat i em surt el mateix que tu: La UNESCO és l’organitzacio de les Nacions Unides per l’Educacio, la Ciència i la Cultura. La directora general de la UNESCO és Irina Bokova. Avui en dia hi ha 193 estats que pertanyen a la UNESCO.
M’ha semblat molt interessant el text que vam llegir sobre les llengües antigues. El que em va impressionar més va ser: que en un principi, no es parlava amb paraules i frases sinó amb signes. Després es van començar a desenvolupar-se i ja parlaven amb paraules i llavors amb frases…
Em vaig sorprendre molt ,quan van dir que tota la gent del món, de 50.000 paraules tant sols en feia servir 100.
Jo crec que aquest tema l’hauríem de treballar mes perquè és molt interessant i crec que tothom ho hauria de saber.
Hola Biel Orra,
Bon comentari. Què et sembla si prepares la informació i la posem al suro virtual del tema 1. Ens podrà servir com a resum d’aquesta lectura.
Mariona
Hola Núria i Júlia,
Heu fet una bona cerca de les sigles UNESCO, dimecres entrareu la informació al bloc. Ens faltaria saber les vostres fonts d’informació.
Mariona
Mariona, jo he trobat l’informació a la wikipedia.
Núria, Molt bé sempre hem de saber les fonts d’informació de les nostres cerques.
Mariona
Les sigles UNESCO (Organització de les Nacions Unides per a l’Educació i la Cultura), es va fundar el 16 de novembre de l’any 1945 amb l’objectiu de que hi hagi pau i seguretat al món mitjans la educació, la ciència, la cultura i les comunicacions. Es dedica a orientar els pobles a través de recursos naturals i valors culturals. En aquests moments 193 estats estan pertanyent a UNESCO i set o més són els membres associats.
Bona cerca Laura!
Mariona
De la lectura que vàrem llegir a classe el que em va interessar més va ser que al món parlem aproximadament 6.000 llengües i que el continent europeu només en parla el 3% .
També em va cridar l’atenció és que la meitat de les llengües que es parlen al món es concentren en 8 països.
Bon comentari Eulàlia. Creus que totes les llengÜes tenen les mateixes oportunitats? Coneixes alguna llengua que hagi desaparegut?
Mariona
M’ha agradat molt treballar el tema de les llengües del món perque he aprés coses que no sabia
per exemple:
-De més de 5.000 paraules que sabem nomes en diem unes 100.
-El bilingüisme i el trilingüisme ajuda a trobar feina.
El bilingüisme es quan una persona sap dues llengües i sap mantenir una conversa amb aquell idioma.
El trilingüisme es quan una persona sap tres llengües.
Bon comentari. I el plurilingüisme què et sembla que és? Quina seria la millor opció de cara al vostre futur?
Mariona
Biel, a mi també m’ha agradat molt treballar aquest tema, peró de la fitxa curiasitats també he trobat molt interessant:
– La major part de les llengües es parlen a Asia i a Àfirca.
– A causa de l’immigració a Europa es parlen cada vegada més llengües com per exemple a Londres
si parlen 300 llengües (árab, turc, kurd, berber hindi, panjabietc.)
Hola Roger,
Ja veig que has aconseguit trobar el text de les Curiositats? Bona feina!
Mariona
la UNESCO vol dir: Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura però esta inventat amb un altre idioma que em sembla que es Françes, va ser establerta per les Nacions Unides a l’any 1946 per promoure la col·laboració internacional en educació, ciència, cultura i comunicació. La UNESCO també va ser la responsable de la fundació de l’OANA, l’Organització d’Agències de Notícies de l’Àsia i el Pacífic. Aquesta divisió abasteix el Consell Internacional de Ciència. La UNESCO hi és representada pels Ambaixadors de Bona Voluntat de la UNESCO. Aixó es el que jo he pogut investigar.
MARTA.
Bona feina Marta demà ho comentem a la classe.
Mariona
Biografia de Josep Vallverdú
Josep Vallverdú i Aixalà es un gran escriptor que només publica llibres per la Galera a la col•lecció “Els Grumets”. Un dels seus llibres, Rovelló, ja s’han fet disset edicions en català i ha estat traduït en diferents idiomes: En Basc, Francès, Castellà, Italià i Rus.
El llibre Francesc Boada és el llibre que més premis ha guanyat en els últims trenta anys.
Josep Vallverdú a causa de les tropes i els bombardejos de Franco, la família de Josep, va marxar de Lleida. Es van refugiar a Puiggròs i després a Sant Martí de Maladà. Al Final de la guerra civil se’n tornaren a Lleida i al cap d’un any se’n van anar a Barcelona perquè ell estudiés Batxillerat.
El 1945 es llicencià en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona. L’any 2000 va rebre el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.
PREMIS:
– Rovelló, 1971 Premi Josep M i 1968 Folch i Torres.
– En Roc Drapaire, 1971 Premi Josep M. i 1970 Folch i Torres.
– L’home dels gats, 1972.
– Un cavall contra Roma, 1976.
– Saberut i Cua-Verd, 1982 Premi Nacional de literatura infantil i juvenil de les Lletres Espanyoles.
Aquests i alguns més son els premis que ha guanyat en Josep Vallverdú.
Bona feina Laura! Ho comentem a classe.
Mariona
La lectura de llengües del món que vàrem llegir a classe el que em va agradar molt, perquè ens deia que aproximadament es parla 6.000 llengües al món, la meitat de les llengües que es parlen al món es concentren en 8 països.
Això em va cridar l’ atenció perquè jo això no ho sabia i em va agradar saber una cosa més de les llengües que hi han al món.
Evelyn
Bona feina Evelyn! Si compartim les lectures segur q aprendrem millor.
Hola Mariona, sense boler he copiat el conte boig a Castellá 6è, ara ho tornaré a copiar però al lloc que toca.
Mini història boja:
Hi havia una vegada un nen que es va menjar una patata però li va caure al terra. Amb l’escombra la va escombrar, la va anar a tirar i es va trobar una taronja sencera a la paperera, la va pelar i rentar i se la va menjar. Fì
Pefecte Biel, tot arreglat!
Mariona
Hola bona nit sòc l’ Ian ,Mariona a mi no m’ obre el word del reportatge
Hola,
Ja tens raó que sembla la nit! Trobarem a faltar els dies llargs de l’estiu! Quin és el reportatge que no pots obrir?
el de platja d’ aro
Ian,
Encara no hem publicat cap reportatge del Projecte d’Expressió del tema 1. De moment els teniu a la T/, a l’aula TAC exposats i al vostre pen.
Mariona
Mariona tinc un dubte sobre els deures que ens has posat avui. Allà on diu llista de frases que ajuden a recordar l’avi es refereix a la descripció??
Txell,
Es refereix a les paraules que són claus perquè el teu text sigui una descripció. Avui n’hem parlat una mica: vocabulari específic, trets rellavants que es destaquen, adjectius que ajudin a imaginar-te l’avi, comparacions… Recorda que l’activitat final ha de ser la descripció de l’avi tenint en compte el seu aspecte físic, manera de ser, curiositats… i tot allò que es dedueix per la manera que ho diu el nen. El nostre objectiu és que et serveixi de model per després redactar-ne de persones conegudes o inventades. Bona descripció i fins demà!
Mariona he anat a la bibloteca d’aqui Sant Quirze de Besora i m’ha dit i ho em buscat i el llibre Coi de Quico no i és.
Carla Vaqué
Hola,
Miro si el tenen a Ripoll o Torelló.
Moltes gràcies!
Mariona
Mariona la Margarita de la bibloteca d’aqui Sant Quirze de Besora ens ha donat dos llibres del 1714 es titulen:
– Història il·lustrada de Catlunya “Per a petits i Grans”
– L’Onze de Setmbre11
També ens volia donar tres llibres més pero els tenim tots.
Eulàlia Costa & Roger Colom & Carla Vaqué Rodellas.
Hola,
Li haurem de donar les gràcies i explicar-li el nostre projecte de lectura SOM HISTÒRIA. Li heu comentat el tema de les nostres conferències? Segur que li agrada molt.
Ja els portareu dimarts.
I molt bona Castanyada!
Mariona
Hola a tots, m’ha agradat molt com ha comentat en Roger, com presenta el programa en Biel O i el text de l’Aleix. Si ajuntesim tot aixo per a mi seria la comferencia perfecta!!!
Biel,
Bon comentari. Si ajuntem els punts forts de cada un de la classe podem construir un treball perfecte!
Hola,
Les Conferències están molt bé, però hi han dues conferències den Nil.
ADEU!!
Mariona la meva conferencia diu que hi ha un problema perquè diu que es privada i no me la deixa veure.
Jo crec que el suru està molt treballat i ben fet Mariona m’agrada molt la teva organització.
Hola, Mariona per fer la biograifia de ‘Abadessa Emma he trobat dues pàgines web una explica a cada edat que li passava i l’altre explica la seva biografia de cap a peus són aquestes pàgines:
-http://www.dbd.cat/index.php?option=com_biografies&view=biografia&id=424
Aquesta és la que explica la Biografia des del principi fins al final.
-http://www.sapiens.cat/ca/notices/2013/11/emma-de-barcelona-l-abadessa-repobladora-3829.php
Aquesta és la que explica per edats.
Adeu Carla
Em sembla que aquest llibre que m’he triat que es diu el Germà Gran serà divertit perquè és una mica misteriós.
El llibre que estic llegint m’agrada molt! Ara vaig per la meitat. Parla de una nena que s’entera que tindrà un germanet i s’enfada moltissim per que els pares no li havien comentat abans i la mare ja començava a fer panxa. Després intenta cridar l’atenció dels pares volguent ser catòlica i diguent qui li agrada, però en aquests temes ja canvia d’opinio.
Per mi aquest llibre esta sent un dels millors que he llegit.
Adéu.
El llibre que estic llegint m’agrada molt. Parla d’una nena que descobreix que la seva mare està embarassada i els pares no li havien dit res d’aquest tema. Després vol marxar de casa però es queda, tambè es vol fer catòlica i canviar-se el nom. I explica als pares qui li agrada però al cap d’uns dies odia en el nen que li agradava.
Aquest un dels millors llibres que he llegit.
Mariona,
aquestes vacances de nadal he decidit fer un text i redectar-lo. He fet un text que va del nadal especialmente amb una festai trobo que és força divertit. Ja el compartiré a la clase!!
Bon Nadal
jordi
Quan el tinguis com a text definitiu ho dius i el compartim. Escriure textos és una activitat divertida i si a més ens queden bé els hem de deixar llegir!
Mariona
Sense faltes:
Mariona no vaig pensar a agafar la carpeta de textos i no podré passar a TAC el text de la xerrada amb en Subi i l’Anna.
Espero la teva resposta
Tranquil ja anem fent aquest trimestre!
Mariona
Mariona, ahir vaig acabar de llegir el llibre de Nadal que és diu “La Guerra dels xiclets”. I el recomano a tots els nens i nenes de 6è.
Bona recomanació! Quan tinguis la conferència acabada la gravem i publiquem.
Mariona
Fa 3 dies vaig acabar el llibre que em vaig triar per les vacances i m’ha agradat molt, però esperava que el llibre seria més llarg.
Aquest llibre parla d’una nena que tè 10 anys i li encanta la seva llibreta verda, allà hi fa llistes.
Com diu el llibre ella tè un temparament mercurial que vol dir que canvia molt d’opinó. Per exemple vol ser catòlica i després ja no i està amoïnada per que tè el nom massa llarg i no se’l pot pintar en una samarreta per que no hi cap.
Però encara no s’ha acabat, tè mal de caps per que odia a la seva mestra, està enamorada d’un nen més gran que ella, pensa que la seva àvia està boja i perquè els pares no li han consultat res de que tindria un germà. Però al final acaba estimant molt aquest germà, perquè li posa el nom ella.
Bona feina Núria. Ja tinc ganes d’escoltar la teva conferència.
Mariona
M’ha agradat molt la lectura que m’ha tocat per llegir aquestes vacances de nadal; el petit nicolas o cam diuen en francès le petit nicolas
D’acord Roger! Ja tinc ganes d’escoltar la teva conferència!
Mariona
PAU
Si estimes més l’esperança que la sospita, aleshores vindrà la pau.
Aquesta frase m’ha agradat perquè parla de que és millor tenir esperança de la gent que tenir sospita.
Si en comptes de haver-hi armes hi hagués pau aleshores vindrà la pau.
Proposo que si tots complim aquesta frase el món serà més feliç.
Molt bona idea de llençar propostes a partir de les teves lectures! Bona feina.
Comentari de la pau:
Si creus que un perdó va més lluny que una venjança.
Crec que és millor perdonar que no venjar-te de la persona que t’ha pogut fe mal, per què deprés dones un bon exemple i la persona s’adona del que ha fet que no ha estat correcte i et demana perdó.
Si quan es tracta de reconèixer una culpabilitat, no piques el pit dels altres en lloc teu.
Crec que per exemple si tu has agafat un regle sense permís d’una persona i després poses el regle a l’estoig d’una altre persona i tu dius que ha set ell i li dones tota la culpa del que tu has fet, estas acusant a una persona que no hi te res a veure i tu no reconèixes el que estas fent.
Bona feina i molt ben exemplificada!
COMENTARI DE LA PAU
-Si creus que un somriure és més fort que una arma, ALESHORES VINDRÀ LA PAU
-Si creus que la pau és possible, ALESHORES VINDRÀ LA PAU
jo crec que la primera frase diu que un somriure és més fort que una arma es veritat perquè amb un somriure fas feliç a molta gent i amb una arma fas mal.
i la segona també és veritat perquè si no hi han guerres ni coses violentes l pau pot vindre.
Bona opinió, bona justificació i bona tria!
Comentari pau:
Si ets capaç d’alegrar-te de l’alegria del teu veí.
Si creus que un perdó va més lluny que una venjança.
Aquestes frases m’agraden perquè la primera diu que les alegries dels altres tambè tan de fer feliç a tu perquè es millor veure a la gent contenta que no trista.
I la segona diu que un perdó és millor que una venjança ja que amb el perdó estas dient que ho sents molt i no vols tornar-ho a fer, en canvi una amb venjança faràs mal a algú i tothom acabara enfadat i amb un pedó ets sents una mica millor que abans.
Bon nivell de reflexió o opinió! Bona feina.
Hola,
A mi els dos versos que m’han agradat més són:
-Si ets capaç d’acceptar les crítiques i de treure’n profit sense rebutjar-les per defensar-te,
-Si saps escoltar i acceptar una opinió diferent a la teva,
El que m’a cridat més l’atenció ha estat el que diu: Si ets capaç d’acceptar les crítiques i de terure’n profit sense rebutjar-les per defensar-te, ALESHORES VINDRÀ LA PAU.
QUE SIGNIFICA QUE SI ET CRITIQUEN, A TU NO T’AFECTA LA CRITIQUA I FAS COM SI ESTIGUESSIs ORGULLÓS.
Jo m’he inventat el vers seguent:
SI INTENTEM ACONSSEGUIR LA PAU EN EL MÓN I ENS HI ESFORÇEM HO ACOSSEGUIREM.
Bona reflexió, Júlia! Inventar un vers nou, una gran idea! Copia en un full word o a mà el teu vers i el penjarem al racó de català de la classe.
LA PAU:
Si creus que ésser diferent és una riquesa i no un perill, aleshores vindrà la Pau.
Crec que es veritat perquè si tots fóssim iguals seria molt aborrit, perquè tothom pensaria el mateis vestiria igual el pentinat tothom tindria el mateix i el que ens destaca a cadascú son els gustos la personalitat de cada persona …
Opinar amb seguretat ens fa ser més grans i lliures! Bona reflexió, Eulàlia!
Els versos del poema que m’han agradat més són:
a) Si…aleshores vindrà la pau
b) Si…aleshores vindrà la pau
He triat aquests dos perquè a vegades les coses més petites poden ser les més importants.
També he creat un vers per el poema:
Si canviem pistoles per flors, aleshores vindrà la pau.
Txell,
Completa a i b amb tot el vers, s’entendrà molt millor.
Copia el teu vers en un full word o a mà per posar al racó de català de la classe. Inventar és créixer!
LA PAU
Si ets capaç d’acceptar les crítiques i de treure’n profit sense rebutjar-les per defensar-te
aleshores vindrà la pau.
Vol dir que si algú et diu una crítica l’acceptes i millores el què has fet malament.
Bona feina!
Comentari de la pau:
Si saps escoltar i acceptar una opinió diferent de la teva, aleshores vindrà la pau.
Jo he triat aquesta frase perquè crec que totes les personess tenen dret a opinar.
Totalment d’acord Biel! Jo també he escollit aquest vers.
LA PAU:
Si saps acceptar que un altre et faci un favor aleshores vindra la pau.
Per mi aquesta frase significa que si sabem dir que si als favors que altres persones ens ofereixen tot el món es podra ajudant.
Si comparteixes el teu pa i encara afageixes una mica del teu cor aleshores vindrà la pau.
Jo penso que aquesta frase diu que si comparteixes el que tu tens i poses totes les ganes en que alguna cosa surti bé tu i altres persones estaran molt feliços.
Bona feina! A la classe la compartirem.
Aquests són els dos versos del poema de la pau que ma’n agradat més :
– Si creus que un somriure és més fort que una arma, ALESHORES VINDRÀ LA PAU.
Crec que aquesta frase afirma la veritat perquè amb una arma fas mal a molta gent pots ferir o matar, en canvi un somriure vol dir que aquella persona està feliç.
– Si saps mirar l’altre amb un bri d’amor, ALESHORES VINDRÀ LA PAU.
Crec que aquest verset diu la veritat perquè si pots mirar a l’altre gent sense discutir amb ella o sense fer servir la violència aleshores vindrà la pau.
PAU :
Si creus que un somriure és més fort que un arma aleshores vindrà la pau.
Per a mi aquesta frase és la millor perquè amb un somriure pots fer més pau que una guerra amb perills i morts i aixis dones llum als altres i deixen de fer guerra
Si creus que un somriure es mes fort que una arma, ALESHORES VINDRA LA PAU
He triat aquesta perquè no has de matar a la gent per algo que no estiguis d’acord perquè si tothom ho fes al món no quedaria ningú!! Has de somriure no lluitar!!
La Txell m’ha inspirat i jo també me volgut inventar un poema, es aquest:
Si es creessin somriures ambés de llagrimes, ALESHORES VINDIA LA PAU.
PAU
-Si creus que ésser diferent és una riquesa i no un perill.
Aquesta frase m’agrada molt pel seu significat: diu que qualsevol persona que sigui diferent a tú en molts aspectes no significa que sigui dolenta.
-Si per a tu l’estranger és un germà que et trobes proposat.
Aquesta frase significa que per molt extranger que sigui pot ser el teu amic igualment.
Hola Mariona.
M’agradaria que siusplau posessis una lectura digital del Lladre de joguines perquè quan tingui el llibre l’altre persona poguem fer els deures per l’ordinador. Si no pot ser així, no passa res ja m’esperaré.
Gràcies.