07/03/2016
|
A primera hora hem presentat el nostre projecte interdisciplinari i l’horari d’aquesta setmana.
ESCRIVIM: Comencem l’observació de la font i n’elaborem una composició poètica.

LLEGIM: Comencem a llegir el conte “La Lucía descobreix l’aigua”. Amb aquesta lectura ampliarem el nostre coneixement de l’aigua.
TREBALL AUTÒNOM: Completem les activitats que hem començat i ens autoavaluem.
|
08/03/2016
|
FEM UNA FONT: A partir de l’observació d’una foto de la font del Castell, fem el dibuix amb el màxim de realisme i de detalls.

EM MOC : joc d’orientació.
ENS DOCUMENTEM: En Pere i la Maria treballen al Parc Comarcal del Castell de Montesquiu i han vingut a explicar-nos quines fonts hi ha al Parc, com són aquestes fonts i també ens han explicat una mica d’història de la font del Castell.
|
09/03/2016
|
OBSERVEM: Hem dedicat el matí al treball de camp per obtenir dades que després analitzarem a l’aula.
-Dades de l’aigua de la font.
-Orientació amb la bruíxola.
-Mesures de la font i del seu entorn.

-Dades de l’entorn de la font: vegetació, fauna, rastres, elements naturals i articificals, etc.

-Dades del recorregut: distància i temps.
TREBALL AUTÒNOM: Completem les activitats que hem començat i ens autoavaluem.
|
10/03/2016
|
MESUREM: Aprofundim en el treball de les mesures a través de les dades que hem obtingut a la font i al llarg de l’itinerari.
GEOLOCALITZEM: iCreem el nostre mapa amb Google MyMaps de l’itinerari que hem fet, situant els punts de referència (text breu i imatge).

INVESTIGUEM: Fem una cerca d’informació entorn les fonts, refranys de l’aigua i les tradicions que se celebraven a les fonts.
|
|
M’ha agradat moltíssim el conte de la Lucía, perquè m’ha fet veure la importància del cicle de l’aigua sobretot de la pluja perquè sense aigua no hi ha vida.