Nens i nenes, la proposta d’activitats d’estiu és al blog d’escola.

Els mestres de cicle mitjà, la Maria Josep i en Lluís, us desitgem unes bones vacances ! Ens retrobem al setembre !

El blog no tanca mai, podeu enviar els vostres comentaris i explicar-nos què feu, què llegiu, com us va l’estiu i tot el que vulgueu…

Durant el curs, els de 3r i els de 4t, hem llegit molt i cadascú ha fet la seva llibreta dels records…

Aquest estiu, continueu llegint i guardant records, que a la tornada ja ens ho explicareu!

1516 CM llibreta dels records

PROJECTE INTERGENERACIONAL

Les famílies dels alumnes de cicle mitjà participen voluntàriament en aquest projecte aportant-nos nous coneixements relacionats amb la feina que fan.

Les xerrades que ens oferiran aquests dies a la classe de 3r són les següents:

    • “La feina de veterinari” a càrrec de Pep Bragulat i Marta Cabana.
    • “Les granges de porc” a càrrec de Salvador Rovira.
    • “Fer de bomber” a càrrec d’Àngel Provins.
    • “El món editorial” a càrrec de Lluís Vilardell.
    • “La feina de carnisser” a càrrec de Joan Mendo.

1516 CM interg. veterinaris1516CM interg.

1516 CM interg. bombers

1516CM interg.3r Món editorial

1516 CM interg.3r carnisser

1516CM interg. carter

DEIXALLERIA DE TORELLÓ

Els nens i nenes de 3r hem visitat la Deixalleria de Torelló per conèixer com funciona i quins tipus de residus hi  podem portar.

Aquesta és una visita del Programa Ambientalitza’t i forma part del Pla d’acció d’Escola Verda.

1516 CM deixalleria 3r

PROJECTE INTERDISCIPLINARI: Setmana del 7 a l’11 de març

De font en font, aprenem de l’aigua.              

DIARI DEL NOSTRE PROJECTE INTERDISCIPLINARI, la setmana dia a dia.

 

 

 

07/03/2016

A primera hora hem presentat el nostre projecte interdisciplinari i l’horari d’aquesta setmana.

ESCRIVIM: Comencem l’observació de la font i n’elaborem una composició poètica. 

1516CM Escrivim

LLEGIM:   Comencem a llegir el conte “La Lucía descobreix l’aigua”. Amb aquesta lectura ampliarem el nostre coneixement de l’aigua.

 

TREBALL AUTÒNOM:   Completem les activitats que hem començat i ens autoavaluem.

08/03/2016

FEM UNA FONT: A partir de l’observació d’una foto de la font del Castell, fem el dibuix amb el màxim de realisme i de detalls.

1516 CM fem la font

EM MOC : joc d’orientació.

ENS DOCUMENTEM: En Pere i la Maria treballen al Parc Comarcal del Castell de Montesquiu i han vingut a explicar-nos quines fonts hi ha al Parc, com són aquestes fonts i també ens han explicat una mica d’història de la font del Castell.

 09/03/2016

CM padrins de la font

OBSERVEM: Hem dedicat el matí al treball de camp per obtenir dades que després analitzarem a l’aula.

-Dades de l’aigua de la font.

-Orientació amb la bruíxola.

-Mesures de la font i del seu entorn.

1516 CM Font del Castell

-Dades de l’entorn de la font: vegetació, fauna, rastres, elements naturals i articificals, etc.

1516 CM PI LA FONT OBSERVEM

-Dades del recorregut: distància i temps.

TREBALL AUTÒNOM:   Completem les activitats que hem començat i ens autoavaluem.

10/03/2016

 

MESUREM:   Aprofundim en el treball de les mesures a través de les dades que hem obtingut a la font i al llarg de l’itinerari.

GEOLOCALITZEM: iCreem el nostre mapa amb Google MyMaps de l’itinerari que hem fet, situant els punts de referència (text breu i imatge).

1516 CM geolocalitzem

 INVESTIGUEM: Fem una cerca d’informació entorn les fonts, refranys  de l’aigua i les tradicions que se celebraven a les fonts.