QUI SOM?

La ciutat de Girona s’ha configurat històricament per un complex de petits nuclis annexionats progressivament. Això i l’especial orografia de la ciutat, a més de la seva crescuda anàrquica durant els anys 60, ha fet que sorgissin zones per la banda est del riu Onyar altament deficitàries i pobres.  El  Sector Est és una d’aquestes zones.

El Sector Est  inclou els barris de Font de la Pólvora, Vila-Roja, St. Daniel, Mas Ramada i la Creueta.

En aquests moments el Sector Est acull diferents grups socials: famílies provinents de la immigració de finals dels 60 i 70, famílies gitanes del sud de l’estat, famílies gitanes portugueses, famílies marroquines i un grup creixent de famílies índies. A més de persones provinents de diferents països que s’estan instal·lant progressivament al Sector degut al baix preu de la vivenda.

El Sector Est disposa de tres centres educatius de primària (dos centres públics i un concertat) que acullen al voltant de 250 alumnes:

· CEIP Font de la Pólvora

· CEIP Vilaroja

· Sagrada Família

Una escola bressol:

· Cavall Fort

L’alumnat de secundària (180 alumnes) es distribueix entre els IES de la ciutat, que també participen del PEE :

· IES Montilivi

· IES Sobrequés

· IES Vicens Vives

· La Salle

· Vedruna